فیلتر سمعک

سمعک از اجزای مختلفی تشکیل شده است که یکی از آنها فیلتر است. شنوایی خوب برای برقراری ارتباط خوب با دیگران و داشتن یک زندگی عادی ضروری است. به همین دلیل استفاده از تجهیزات و لوازم جانبی سمعک با کیفیت به خصوص فیلتر سمعک که آن را در برابر جرم گوش محافظت می کند ضروری است. این لوازم جانبی با توجه به نوع و مدل سمعک در اندازه های مختلفی تولید می شود.

فیلتر سمعک چیست؟

فیلتر سمعک وسیله‌ای است که موجب تمیز نگه داشتن و پاکیزه بودن سمعک می‌شود. بعد از استفاده طولانی مدت از سمعک ها، ممکن است کارایی آن ها کاهش یابد. این اتفاق دلایل مختلفی دارد که یکی از آن‌ها ترشحات گوش است. البته این ترشحات بعد از استفاده طولانی مدت از سمعک به فیلتر نیز آسیب می رساند و نیاز به تعویض مجدد دارد. در بخش های بعدی با طرز تعویض فیلتر سمعک آشنا خواهیم شد.

چه زمانی باید فیلتر سمعک را تعویض کنیم؟

از آنجایی که سمعک وسیله‌ای است که همیشه از آن استفاده می‌کنیم، ممکن است گاهی عملکرد آن در انتقال صدا به دلایل مختلف کاهش یابد. اگر مشکلی در میزان شنوایی ایجاد شود، باید سمعک مورد بررسی قرار گیرد تا مشکل بر طرف شود. یکی از راه های بهبود افزایش شنوایی تعویض فیلتر سمعک است که در موقع لزوم باید این کار را انجام دهیم. زمانی که سمعک کارایی خود را از دست داده و به خوبی عمل نمی‌کند، تعویض فیلتر ضروری است. در ادامه با مراحل تعویض سمعک آشنا خواهیم شد.

فیلتر سمعک

انواع فیلتر سمعک

به دلیل تنوع در انواع سمعک، فیلتر سمعک ها نیز متناسب با نوع و اندازه سمعک به بازار عرضه می‌شوند. همچنین نوع فیلتر به کیفیت مواد ساخته شده بستگی دارد. برای تعویض فیلتر ابتدا با توجه به نوع سمعکی که استفاده می کنید، فیلتر مناسب را تهیه و در سمعک قرار دهید.

چگونه فیلتر سمعک را تعویض کنیم؟

با توجه به نوع و شکل سمعک، جای قرارگیری فیلتر متفاوت است و در بسیاری از سمعک ها به آسانی می‌توانیم فیلتر قدیمی را از سمعک جدا و فیلتر جدید را جایگزین  کنیم.
برای تعویض فیلتر ابتدا باید قسمت مورد نظر را از سمعک جدا کنیم. هر فیلتر با یک میله به سمعک متصل شده است. با جدا کردن میله از سمعک، فیلتر قدیمی از سمعک جدا می شود و با سمت دیگر میله می توانید، فیلتر جدید را به سمعک نصب کنید.

نگهداری از فیلتر سمعک

سمعک ها برای داشتن عمر طولانی و به حداکثر رساندن اثربخشی نیاز به مراقبت دارند. به خاطر داشته باشید که تمیزی سمعک بسیار مهم است. قبل از هر چیز باید بدانید که نیازی به شستن سمعک ندارید زیرا منجر به آسیب رساندن به سمعک می شود فقط باید آلودگی های جلوی فیلتر سمعک را به طور مرتب و روزانه با یک سواب پنبه یا تمیز کنید. یک پارچه بدون پرز، به طوری که سمعک همیشه صدایی با کیفیت بالا داشته باشد.

همچنین بخوانید
ساکشن گوش یکی از راه های جرم گیری گوش است که روند انجام آن در اینجا گفته شده است. آیا ساکشن گوش دردناک است؟ مراقبت های بعد از انجام ساکشن گوش چیست
اصلا نگران نباشید این سمعک- این سمعک به معنای استفاده از دو گوش مانند کار یکه از ابتدا میکردیم است.باید بگوییم سمعک دوگوشی به جز هزینه خرید دو سمعک خیلی بهتر از تجویز یک سمعک است.
فن آوری Tinnitus SoundSupport: این تکنولوژی با امکان ارائه ی انواع اصوات پهن باند، باریک باند و اصوات پوشاننده با تم صدای اقیانوس امروزه در رده ی برترین تکنولوژی های سرکوب وزوز در دنیا قرار دارد.
مایکان زیمنس در فیلتر کردن نویزهای ناخواسته و ارائه ی صدایی طبیعی و با کیفیت سرآمد است. این فن آوری گفتار و سر و صدای زمینه را پردازش و از هم جدا می کند و وضوح گفتار را به حداکثر می رساند.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha