نرم افزار تنظیم سمعک برای کامپیوتر و موبایل

میزان شنوایی هر فرد با دیگری متفاوت است، به همین دلیل سمعک افراد باید بر روی درجات مختلفی تنظیم شود. معمولاً شنوایی‌سنج‌ها از آنجایی که با انواع سمعک‌ها، نرم افزار‌ها و سخت افزارهای تنظیم سمعک آشنا هستند، به خوبی می‌توانند سمعک را بسته به سطح شنوایی افراد تنظیم کنند. اما اگر امکان مراجعه به شنوایی‌سنج فراهم نباشد، چه باید کرد؟ گاهی اوقات ممکن است تنظیمات سمعک فرد به هم بریزد و به دلایلی امکان مراجعه به شنوایی‌سنج را نداشته باشد؛ در اینگونه مواقع نرم افزار تنظیم صدای سمعک به کمک شما می‌آید.

پس اگر شما هم دوست دارید با کمک نرم افزار تنظیم سمعک، صدای سمعک‌تان را تنظیم کنید یا اگر قصد دارید با نحوه کار آن آشنا شوید، با ما همراه باشید. زیرا ما قصد داریم نه تنها شما را با این نرم افزار آشنا کنیم، بلکه انواع سیستم عامل‌های موبایل برای تنظیم سمعک را نیز به شما معرفی کنیم، پس لطفاً با ما همراه باشید.

روش تنظیم انواع سمعک با نرم افزار

شما می‌توانید با کمک یک نرم افزار تنظیم صدای سمعک به راحتی سمعک خود را تنظیم کنید. در این صورت اگر بعد از چند روز به این نتیجه برسید که صدای سمعک‌تان آن گونه که باید و شاید مناسب نیست، می‌توانید دوباره آن را تغییر دهید و با چند بار تنظیم سمعک، سطح شنوایی خود را پیدا کنید. در این حالت حتی اگر سطح شنوایی‌تان نیز تغییر پیدا کند، باز با کمک نرم افزار، می‌توانید دوباره سمعک‌تان را تنظیم کنید.

برای تنظیم سمعک خود با نرم افزار، باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

مرحله اول: سمعک مناسبی را انتخاب کنید.

اول از همه باید سمعکی را انتخاب کنید که با نرم افزار تنظیم سمعک در منزل تنظیم شود. سمعک‌هایی که دارای کانال‌های فرکانسی متعدد هستند، به راحتی تنظیم می‌شوند؛ زیرا می‌توان هر کانال را مستقل از بقیه کانال‌ها تنظیم کرد. در ضمن بهتر است سمعک دارای میکروفن جهت‌دار تطبیقی باشد تا به صورت خودکار در موقعیت‌های پر سر و صدا هدایت شود و دیگر نیازی به تغییر برنامه و تنظیم مجدد نداشته باشد.

مرحله دوم: نرم افزار تنظیم صدای سمعک را نصب کنید.

شما می‌توانید برای تنظیم سمعک خود از نرم افزار تنظیم سمعک با کامپیوتر یا نرم افزار مختص انواع سیستم عامل‌های موبایل استفاده کنید. بعد از تهیه نرم افزار، باید آن را روی کامپیوتر یا موبایل خود نصب کنید. در ضمن باید یک کابل مناسب برای اتصال سمعک به نرم افزار تهیه کنید.

مرحله سوم: سمعک را تنظیم کنید.

بعد از نصب نرم‌افزار و اتصال سمعک با کمک کابل یا وایرلس به آن، می‌توانید تنظیم صدای سمعک را شروع کنید. حال با فرکانس‌های مختلف نرم افزار بازی کنید؛ بعد از هر بار تنظیم سمعک روی یک فرکانس خاص، صداهای محیط اطراف خود را تجزیه و تحلیل کنید. اگر فکر می‌کنید صداها کیفیت مناسبی ندارند، فرکانس تنظیم سمعک را تغییر دهید؛ آنقدر این کار را انجام دهید تا به این نتیجه برسید که بلندی صداها در حد متعادلی قرار دارند. بعد از هر بار تنظیم سمعک، علاوه بر صداهای محیط، به صدای خود و دیگران نیز گوش دهید؛ این کار به تنظیم درست صدای سمعک کمک زیادی می‌کند. فراموش نکنید که در تمام مراحل باید طبق دستورالعمل نرم افزار پیش بروید.

نرم افزار تنظیم صدای سمعک برای اندروید Android

برخی از انواع نرم افزارهای تنظیم صدای سمعک برای موبایل‌های اندرویدی طراحی شده‌اند، بسیاری از این نرم افزارها به سمعک‌های بلوتوثی متصل می‌شوند؛ برخی از آنها هم از طریق صداهای فرکانس بالا با سمعک ارتباط برقرار می‌کنند. نرم افزار تنظیم سمعک زیمنس یکی از معروف‌ترین نرم افزارهای تنظیم سمعک است که در دو نسخه اندروید و ios در دسترس است.

سایر نرم افزارهای اندرویدی تنظیم صدای سمعک عبارتند از:

  • Eargo
  • Signia touchControl App
  • MDHearing
  • myPhonak
  • MyLively
  • Starkey TruLink
  • Resound Smart 3D App
  • Oticon ON App

هر کدام از این نرم افزارها دارای قابلیت‌های منحصربه‌فردی هستند و به روشی خاص صدای سمعک شما را تنظیم می‌کنند.

نرم افزار تنظیم صدای سمعک برای آیفون ios

برخی از انواع نرم‌افزارهای تنظیم صدای سمعک به صورت اختصاصی برای موبایل‌های آیفون و سیستم عامل‌های ios طراحی می‌شوند. این نرم افزارها نیز شبیه نرم افزارهای اندرویدی به سمعک شما متصل می‌شوند و با کمک آنها می‌توانید سمعک خود را به راحتی در منزل تنظیم کنید. نرم‌افزارهای ios متعددی برای تنظیم صدای سمعک وجود دارند که می‌توانید آنها را در اپ استور پیدا کنید. در ادامه برخی از این نرم افزارها را معرفی می‌کنیم:

  • ListenClear
  • Hearing Aid
  • Connexx Smart Direct

نرم افزار تنظیم صدای سمعک برای کامپیوتر

نرم افزار تنظیم صدای سمعک که بر روی کامپیوتر تنظیم می‌شود، یکی از بهترین ابزارها برای تنظیم صدای سمعک است. در این صورت کافی است سمعک خود را با کابل یواس‌بی یا وایرلس به کامپیوتر متصل کنید و با کمک نرم افزار سمعک را تنظیم کنید. نرم افزارهای زیر برای تنظیم سمعک با کامپیوتر طراحی شده‌اند:

  • Philips HearSuite
  • Hearing aid tuning software
  • Connexx 9

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم شما را با انواع نرم افزارهای تنظیم صدای سمعک و نحوه تنظیم صدای سمعک با این نرم افزارها آشنا کنیم. همان‌طور که مشاهده کردید شما می‌توانید با کمک نرم افزارهای مختلفی که برای سیستم عامل‌های مختلف طراحی شده‌اند، سمعک خود را تنظیم کنید. هر چند شاید این کار در وهله اول سخت به نظر بیاید، اما چنانچه مقداری وقت صرف کنید و فرکانس‌های مختلف را امتحان کنید، می‌توانید سمعک‌تان را روی مناسب‌ترین حالت تنظیم کنید و از صدای طبیعی آن لذت ببرید.

همچنین بخوانید
تست ECOG یا الکتروکوگئوگرافی چیست؟ هزینه آن چقدر است، چقدر زمان نیاز دارد و عوارض آن کدام است. برای پاسخ به تمام سؤالات خود، این مطلب را در نیک آوا بخوانید.
در این مطلب نیک آوا، تست OAE را خواهیم شناخت، با انواع و کاربردهای این آزمون آشنا خواهیم شد و نحوه انجام تست شنوایی OAE و دقت نتایج آن را بررسی می کنیم.
کم شنوایی یک طرفه چیست، اگر می خواهید اطلاعات کاملی از علت، علائم، تشخیص و درمان بیماری کم شنوایی یک گوش به دست آورید این مطلب را در نیک آوا از دست ندهید.
غربالگری شنوایی روشی برای تشخیص به موقع ناشنوایی و یا کم شنوایی کودکان است و بدون هیچ دردی انجام می‌شود. در این مقاله به توضیح روش انجام آن پرداخته‌ایم.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
حسین هاشمی حسین آبادی
ارسال شده در : جمعه 15 اردیبهشت 1402

سلام بسیار خوشحالم از اینکه شما با خدمت بدون چشم داشت به همنوعان خود ثابت کردید که انسانیت نمرده و هنوز زنده است موفق و پیروز و سربلند باشید.

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 15 اردیبهشت 1402

با سلام و تشکر از حسن نظر شما دوست عزیز.

م.د
ارسال شده در : جمعه 01 اردیبهشت 1402

ممنون از مقاله ی خوبتون برای تنظیم سمعک و اتصال آن با کابل از کجا باید کابل را تهیه کرد و همین کابل کفایت میکنه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 01 اردیبهشت 1402

با سلام و تشکر. کاربر سمعک می‌تواند از اپلیکیشن های مخصوص سمعک استفاده کند که از اپ‌استور یا گوگل پلی قابل دانلود شدن هستند. به وسیله این برنامه ها شدت صدا و زیر و بمی صدا تا حدودی قابل تنظیم است.

امیرعلی
ارسال شده در : یکشنبه 06 فروردین 1402

سلام من وز وز گوش داشتم رفتم دکتر دکتر گفت اعصابه نمیدونم میگه اعتباری میشی وز وز گوشت زیاد میشه بعضی وختا کم میشه بد وز وز رفتم ساکشن کردم بازم هیچی نشد بد گوشم کیپ شد دکتر رفتم گفت اعصابه اعصابت فشار میاد بعضی وختا یه چیزی میخورم گوشه سمت راستم باز میشه مشکلش چیه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 13 فروردین 1402

سلام. با توجه به توضیحاتی که داده‌اید، مشکل شما ممکن است به علت اختلال عصبی یا ضعف در اعصاب گوش باشد. این مشکل ممکن است به دلیل فشار روی عصب‌های گوش باشد و با تغییر فشار هوا، مثلاً با خوردن چیزی، بهبود پیدا کند. اما بهتر است برای بررسی دقیق‌تر و درمان مناسب، به یک پزشک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید.