سمعک پشت گوشی (BTE)

بهترین نوع سمعک پشت گوشی

سمعک پشت گوشی در بخش لاله گوش قرار گرفته و با یک لوله به قالب داخل کانال گوش انتقال پیدا می کند. سمعک پشت گوشی دارای انواع مختلفی از نظر رنگ، طرح، اندازه هستند. سمعک های بزرگ از قدرت بیشتری در بخش شنیداری برخوردار می باشند. در گذشته سمعک های پشت گوشی به علت طرح نازیبایی که داشتند سبب می شد که مردم کمتر تمایلی به استفاده از این نمونه ها داشته باشند، اما امروزه این مشکل حل شده و سمعک های پشت گوشی با ظاهری زیبا و دید مناسب در دسترس همه افراد می باشد.

انواع سمعک پشت گوشی

سمعک های پشت گوشی دارای انواع مختلفی بوده و شامل انواع :

  1. مینی BTE که دارای لوله نازک و کاف سیلیکونی می باشد. 
  2. سمعک های گیرنده درون گوش ( RITE)
  3. گیرنده در کانال ( RIC)
  4. سمعک های BTE با قالب گوش

سمعک های پشت گوشیBTE  در پشت گوش قرار گرفته و صدا به واسطه یک لوله بسیار نازک به داخل گوش انتقال پیدا می کند. انتهای لوله باریک یک کاف قرار گرفته است که کانال گوش را مسدود نکرده در نتیجه هوا به راحتی در داخل گوش جابجا شده و فرد احساس طبیعی داشته و مشکل شنوایی او حل خواهد شد. سمعک های پشت گوشی برای افرادی دارای انتهای شنوایی ملایم تا متوسط فرکانس توصیه می شود. سمعک های پشت گوش مدل رسیور که به نام های RITE , RIC جز مدل های سمعک های بسیار کوچک در پشت گوش می باشد. سمعک های پشت گوش از یک لوله باریک به سمعک وصل می شود . این نوع از سمعک ها مناسب افرادی می باشد که دارای افت شنوایی شدید تا ملایم می باشد . قرار داشتن رسیور در داخل کانال و جدا نمودن آن از باقی اجزای سمعک باعث می شود تا سمعک از کیفیت صدای مطلوبی برخوردار باشد . این سمعک ها را به عنوان سمعک های نامرئی نیز یاد کرده و مدل های این نمونه از سمعک در کشور های اروپایی و آمریکایی دارای مقبولیت زیادی است. سمعک های BTE  با قالب گوش ، از نوع بزرگ سمعک های پشت گوشی می باشد و می تواند برای هر نوع افت شنوایی مناسب باشد .

سمعک پشت گوشی

شکل ظاهری انواع سمعک

سمعک ها عموماً از نظر شکل ظاهری به گروه های زیر تقسیم می شوند:

سمعک پشت گوشی یا BTE

این سمعک ها به راحتی پشت لاله ی گوش قرار می گیرند و صدا از طریق تیوب و قالب گوش به مجرای گوش وارد می شود . ( BTE  مخفف کلمه Behind The Ear یعنی “پشت گوش” می باشد) این سمعک ها پوشش خوب و مناسب انواع مختلف کم شنوایی‌ها را دارا هستند و از مقاومت خوبی برخوردارند از این رو گزینه ی خوبی برای استفاده در اطفال هستند . همچنین با تکنولوژی ها ی جدید  می توانند برای استفاده در محیط های سخت شنیداری مفید باشند .

شکل ظاهری سمعک پشت گوشی

وجود دکمه های کنترل سمعک برروی بدنه و بزرگی آنها سهولت کار با سمعک‌های پشت گوشی را برای سالمندان به وجود آورده است .

مزایای سمعک های پشت گوشی

امروزه سمعک های پشت گوشی در انواع رنگ بندی و طرحهای زیبا و شکیل برای هماهنگی بیشتر با رنگ پوست و موی فرد و همچنین افزایش جذابیت برای استفاده ی کودکان عرضه می شود .

سمعک BTE

اگر :

  • افت شنوایی تان زیاد است
  • کانال گوش باریکی دارید
  • استحکام سمعک برایتان مهم است
  • به دنبال انتخاب سمعک برای کودکتان هستید
  • سهولت کار با سمعک برایتان مهم است

سمعک های پشت گوشی انتخاب خوبی برای شما هستند. 

سمعک های پشت گوشی مینی – Mini BTE

سمعک مینی BTE

این سمعکهای کوچک مانند سمعک های پشت گوشی در پشت گوش قرار می گیرند اما ظاهری کوچکتر دارند و صدا توسط یک لوله بسیار باریک به داخل گوش منتقل می شود.

انتهای لوله باریک یک کاف نرم قرار دارد که کانال گوش را مسدود نمی کند در نتیجه، هوا در داخل گوش جریان دارد و فرد احساسی طبیعی خواهد داشت .همچنین میتوان در انتهای لوله از قالب گوش فرد نیز استفاده کرد. سمعک مینی BTE ها نه تنها باعث کاهش انسداد یا حساس شدن در کانال گوش می شوند، بلکه باعث افزایش راحتی، کاهش بازخورد و نگرانی زیبایی برای بسیاری از کاربران می شود. اين سمعك به راحتي مي تواند در پشت گوش مخفي شود. براي تمام گروه هاي سني و انواع افت های شنوايی مناسب است . در واقع می توان گفت اين سمعك با وجود داشتن اكثر مزيت های سمعك های پشت گوشی معمولی  می تواند ظاهر مناسب تری برای فرد ايجاد نمايد .

سمعک های گیرنده درون گوش (RITE) و یا گیرنده درون کانال (RIC)

این سمعک های بسیار کوچک در پشت گوش و رسیور یا بندگوی آنها در داخل کانال قرار می گیرد که توسط یک لوله ی بسیار باریک به سمعک متصل می گردد. سمعک های رسیور داخل در کنار کیفیت بالای صدا به دلیل قرارگیری مستقیم میکروفن داخل کانال گوش، سبک، کوچک و نامرئی هستند. همچنین قرارگیری میکروفن داخل کانال و افزایش فاصله ی بین میکروفن و بلندگو باعث کاهش فیدبک ( بازخورد صدا ) و افزایش راحتی شنیداری فرد شده است

انواع سمعک پشت گوشی

برای مشاهده لیست قیمت انواع سمعک کلیک کنید