یک سمعک یا دو سمعک

اگر شنوایی شناس استفاده از سمعک دوگوشی را به شما توصیه کرد، وحشت نکنید. خیلی ساده است! سمعک دوگوشی به معنی "شنیدن با دو گوش " همان چیزی که طبیعت از ابتدا به شما ارزانی داشته است!

در واقع، شنوایی دوگوشی به دلایل متعددی بهتر از شنیدن با تک گوش است. بسیاری از افرادی که برای اولین بار می خواهند از سمعک استفاده کنند، فکر می کنند که راحت تر با یک سمعک وفق می یابند و یا در هزینه های خود صرفه جویی می کنند، در حالی که دو سمعک واقعا بهتر از یکی است. در اینجا به برخی از دلایل اشاره می شود :

  • مکان یابی بهتر صدا – توانایی کشف منبع صدا و یا جهت آن
  • شنوایی بهتر در سر و صدای پس زمینه
  • کیفیت بهتر صدا –   "شنوایی یک گوشی" در مقابل "شنوایی استریو"
  • شنوایی بهتر برای اصوات کم شدت و ملایم مانند صدای کودکان و صداهای موجود در طبیعت مانند خش خش برگ ها و صدای پرندگان.
  • کوشش و خستگی کمتر برای شنیدن –  افرادی که از یک سمعک استفاده می کنند برای شنیدن با یک گوش تلاش بیشتری می کنند و خسته می شوند، در حالی که شنوایی با دو گوش با آرامش و راحتی بیشتری همراه است.
  • تعادل شنوایی –  مطالعات نشان می دهند که افرادی که از دو سمعک استفاده می کنند از سمعک خود رضایت بسیار بیشتری دارند.
  • جلوگیری از محرومیت شنوایی در گوش تقویت نشده – مطالعات نشان داده اند که اگر تنها از یک سمعک استفاده شود و گوش دیگر از صدا محروم بماند، فرایند و اصل "استفاده از یکی و از دست دادن دیگری" رخ می دهد، که سبب شروع محرومیت شنوایی در گوش غیر تقویت شده و کاهش توانایی تشخیص گفتار در آن می شود. این واقعیت گویای مشکلی است که روند موفقیت آمیز بودن استفاده ی باتاخیر از سمعک دوم را متاثر می کند.  

بنابراین، فرد کم شنوا با استفاده از یک سمعک به جای دو سمعک، مزایای با ارزش "شنوایی با دو گوش" را از دست خواهد داد.

همچنین بخوانید
ساکشن گوش یکی از راه های جرم گیری گوش است که روند انجام آن در اینجا گفته شده است. آیا ساکشن گوش دردناک است؟ مراقبت های بعد از انجام ساکشن گوش چیست
فن آوری Tinnitus SoundSupport: این تکنولوژی با امکان ارائه ی انواع اصوات پهن باند، باریک باند و اصوات پوشاننده با تم صدای اقیانوس امروزه در رده ی برترین تکنولوژی های سرکوب وزوز در دنیا قرار دارد.
مایکان زیمنس در فیلتر کردن نویزهای ناخواسته و ارائه ی صدایی طبیعی و با کیفیت سرآمد است. این فن آوری گفتار و سر و صدای زمینه را پردازش و از هم جدا می کند و وضوح گفتار را به حداکثر می رساند.
کلینیک نیک آوا با بهره گیری از متخصصان شنوایی با مدرک دکتری تخصصی شنوایی شناسی توانسته است گامی در راستای ارائه خدمات علمی به جامعه ی کم شنوا بردارد.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha