کم شنوایی حسی عصبی چیست؛ علل و علائم و درمان

اطلاعات در مورد علت و درمان کم شنوایی برای افراد کم شنوا و یا عزیزان آنها بسیار مهم است. در این مقاله در مورد دلایل کم شنوایی حسی عصبی و راهکارهای درمانی آن توضیحاتی به زبان ساده ارائه می شود.

کم شنوایی حسی عصبی چیست؟

به طور کلی، سه نوع کم شنوایی وجود دارد: حسی-عصبی، انتقالی و آمیخته. کم شنوایی انتقالی در نتیجه آسیب به کانال گوش، پرده صماخ یا استخوانچه های گوش میانی به وجود می آید. کم شنوایی حسی-عصبی، رایج ترین نوع کم شنوایی در بزرگسالان است و به دلیل آسیب به سلول ها و یا اعصاب گوش داخلی می باشد. کم شنوایی آمیخته، ترکیبی از این دو کم شنوایی است.

علت های کم شنوایی حسی عصبی

کم شنوایی حسی-عصبی نتیجه ی آسیب به گوش داخلی است. همچنین، زمانی که اعصاب و راههای عصبی مرکزی شنوایی نیز دچار مشکل بشوند این نوع کم شنوایی مشاهده می شود. معمولا کم شنوایی حسی-عصبی دائمی است و علت های بسیار مختلفی دارد. بیماری ها، عوامل ژنتیکی و ارث، صداهای بلند، ضربه به گوش و سر و غیره از عوامل به وجود آورنده ی کم شنوایی حسی-عصبی به شمار می آیند.

بیماری ها

بیماری هایی که معمولا با کم شنوایی حسی-عصبی همراه هستند شامل بیماری خود ایمنی، ویروس ها، تومورها، بیماری منییر و دیگر بیماری ها می باشد. اولین قدم در درمان کم شنوایی حسی-عصبی کشف بیماری بوجود آورنده ی آن است. در این موارد با درمان دارویی، مشکل کم شنوایی حسی-عصبی ممکن است تا حدودی رفع شود.

سن

در افراد 65 تا 74 ساله یکی از هر سه نفر به درجاتی از کم شنوایی حسی-عصبی مبتلا هستند. به علاوه، بعد از سن 75 سالگی، تقریبا نیمی از افراد کم شنوایی حسی-عصبی دارند. خوشبختانه، در این موارد سمعک راهکار بسیار خوب و کمک کننده ای می‌‌باشد.

تاریخچه خانوادگی

فاکتورهای ژنتیکی که از والدین به ارث می رسد یکی از عوامل مهم کم شنوایی حسی-عصبی است. کم شنوایی حسی-عصبی ارثی می تواند در هنگام تولد و یا با تاخیر ظهور پیدا کند. درمان این نوع کم شنوایی حسی-عصبی با سمعک یا وسایل کمک شنیداری کاشتنی است.

مواجهه با صدای بلند

یکی از علت های کم شنوایی حسی-عصبی مواجهه با سر و صدای بلند است. در اینگونه موارد بهترین کار، پیشگیری و کاهش یا حذف صدای بلند است. معمولا کم شنوایی های ناشی از سر و صدای بلند دائمی هستند و بیماران برای بهتر شنیدن به سمعک مناسب نیاز دارند.

ضربه به سر و گوش

در ضربات به سر و گوش احتمال آسیب به گوش داخلی و اعصاب گوش بسیار زیاد است. در اینگونه موارد، تغییر در فشار گوش و نشت مایع گوش مشاهده می شود. در بعضی از موارد عصب گوش آسیب می بیند و یا قطع می شود. درمان این نوع کم شنوایی حسی-عصبی بر عهده ی پزشک متخصص گوش است و در صورت آسیب دائمی به شنوایی، ادیولوژیست سمعک مناسب را تجویز می کند.

با انواع کم شنوایی آشنا شوید :  انواع کم شنوایی

علائم کم شنوایی حسی عصبی

کم شنوایی حسی عصبی هنگامی رخ می دهد که سلول های حسی حلزون گوش و یا اعصاب گوش داخلی آسیب ببینند و به درستی سیگنال های صوتی را به مغز منتقل نکنند. در چنین شرایطی، بیماران از عدم وضوح گفتار شکایت دارند. به عبارتی دیگر، اصوات را می شنوند ولی قادر به درک صحیح گفتار نمی باشند. در چنین حالتی اصوات اعوجاج یافته شنیده خواهد شد. روند پیری شایعترین علت کم شنوایی حسی عصبی است. همانطور که ما مسن تر می شویم، اعصاب گوش داخلی و سلولهای حسی به تدریج از بین می روند.

کم شنوایی حسی عصبی می تواند توسط عوامل زیر نیز به وجود آید:

  • افزایش سن
  • قرار گرفتن در معرض سر و صدا بیش از حد
  • عفونت های ویروسی (مانند سرخک و اوریون)
  • داروهای اتوتوکسیک (سمی برای گوش)
  • مننژیت
  • دیابت
  • سکته
  • ضربه های شدید به گوش
  • تب بالا
  • بیماری منییر
  • تومور آکوستیک
  • وراثت

درمان کم شنوایی حسی-عصبی

همان طور که گفته شد در اکثر موارد کم شنوایی حسی-عصبی دائمی است و راهکارهای درمانی تنها کمک کننده هستند و راهی برای برگشتن شنوایی آسیب دیده وجود ندارد. در 90 درصد موارد تنها راه درمان استفاده از سمعک و وسایل کمک شنیداری کاشتنی مانند BAHA و کاشت حلزون است. خواشبختانه، کلینیک شنوایی نیک‌آوا با استفاده از کادر درمانی مجرب و ادیولوژیست های با دانش، در این موارد با ارزیابی، تشخیص و درمان کم شنوایی حسی-عصبی به افراد کم شنوا کمک می کند.

راهنمای انتخاب سمعک مناسب   /  راهنمای خرید سمعک  /  لیست قیمت انواع سمعک

همچنین بخوانید
چگونه با کمک نرم افزار صدای سمعک خود را تنظیم کنیم؟ با مطالعه این مقاله از سایت نیک‌اوا، با بهترین روش تنظیم صدای سمعک با نرم افزار به طور کامل آشنا خواهید شد.
تست ECOG یا الکتروکوگئوگرافی چیست؟ هزینه آن چقدر است، چقدر زمان نیاز دارد و عوارض آن کدام است. برای پاسخ به تمام سؤالات خود، این مطلب را در نیک آوا بخوانید.
در این مطلب نیک آوا، تست OAE را خواهیم شناخت، با انواع و کاربردهای این آزمون آشنا خواهیم شد و نحوه انجام تست شنوایی OAE و دقت نتایج آن را بررسی می کنیم.
کم شنوایی یک طرفه چیست، اگر می خواهید اطلاعات کاملی از علت، علائم، تشخیص و درمان بیماری کم شنوایی یک گوش به دست آورید این مطلب را در نیک آوا از دست ندهید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
پویا
ارسال شده در : چهارشنبه 04 بهمن 1402

سلام من تو دوران کودکی تصادف کردم و گوشم چند روزی وزوز کرد و بعدش شنواییم خیلی کم شد گفتند عصبش اسیب دیده میخواستم بدونم ایا درمانی داره یا نه

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 06 بهمن 1402

سلام. بسته به شدت و نوع آسیب، برخی از آسیب‌های عصبی گوش قابل برگشت هستند و برخی دیگر نیستند. در صورتی که آسیب به خارج از گوش (مانند آسیب به پوست و گوش‌ بیرونی) باشد، ممکن است بهبود پذیر باشد. همچنین در صورتی که آسیب به علت عفونت یا التهابات باشد، با درمان این عفونت یا التهاب، آسیب نیز بهبود پذیر است. اما در صورتی که آسیب به علت صدمات فیزیکی (مانند صدمات ناشی از صدای شدید یا ضربه) باشد، ممکن است آسیب برگشت پذیر نباشد و موجبات بروز مشکلات شنوایی دائمی را فراهم کند. در هر صورت، برای تشخیص و درمان آسیب عصب گوش، بهتر است به یک متخصص گوش، حلق و بینی (ENT) مراجعه کنید.

وحید حسینی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 03 بهمن 1402

سلام وقتتون بخیر ببخشید من چند روز پیش برای گزینش تست پزشکی ارتش به تهران رفتم تمام مراحل را با موفقعیت طی کردم تا اینکه آخرین پزشک که پزشک شنوایی سنج بود ازم تست که گرفت گفت شنوایی گوش سمت راستت خیلی خوبه ولی گفت گوش سمت راستت نسبت به گوش سمت چپت درصد شنوایی ات کمتر است حدودا ۳۰ درصد بهم گفتن برو یه دو ماه دیگه باز دوباره بیا تا ازت تست بگیریم. الان پیش دکتر متخصص گوش حلق و بینی هم که رفتم گفت درسته یه ذره کوچولو سیگنال گوش سمت راستت نسبت به گوش سمت چپت کم است بعد برام نامه نوشت که مشکلی نداره . ممنون میشم راهنمایی کنید.

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 06 بهمن 1402

سلام. باید گزارش شنوایی شما را ببینم تا بتوانم نظر بدهم. در صورتی که پزشک متخصص گوش تاییدیه سلامت داده اند مشکلی نیست احتمالا کم شنوایی خفیفی فقط در یکی از گوش ها دارید. توصیه میشود که هر شش ماه تا یک سال ارزیابی شنوایی انجام دهید.

فاطمه قاسمی
ارسال شده در : دوشنبه 02 بهمن 1402

سلام وقتتون بخیر.من دختر جوان ۲۳سالم هردو گوش پرده گوش سالمه،ولی بانوار گوش گوش چپ یک فرکانس تا۶۰درصد کاهش شنوایی داره و تشخیص دادن حس عصبی گوشه و هیچ راه درمان نداره،باید فقط از صدای شدید دور باشی.توروخدا کمک کنید چ راه حلی برم؟؟میخوام شنوایی گوش چپم ۱۰۰شه

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 03 بهمن 1402

سلام، کم شنوایی حسی عصبی به دلیل آسیب به سلول های شنوایی در گوش داخلی اتفاق می افتد و معمولاً برگشت پذیر نیست. با این حال، برای حفظ شنوایی و جلوگیری از کم شنوایی، می توانید از راه های زیر استفاده کنید: استفاده از محافظ گوش: در مواقعی که با صدای بلند و نویز روبرو هستید، استفاده از محافظ گوش برای کاهش صدای بلند و نویز می تواند به حفظ شنوایی کمک کند. رعایت سلامت عمومی: رعایت سلامت عمومی، مانند خواب کافی، تغذیه سالم و ورزش منظم، می تواند به حفظ شنوایی کمک کند. از صداهای زیاد در هنگام گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم خودداری کنید. برای تمیز کردن گوش های خود از ابزارهایی استفاده نکنید که ممکن است باعث آسیب به گوش شوند، بهتر است از پنبه نرم استفاده کنید. به پزشک متخصص گوش و کلینیک شنوایی برای بررسی دوره ای شنوایی خود مراجعه کنید.

س.ا
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 12 دی 1402

سلام من دو ماه پیش گوش راستم به یکباره کیپ شد و دکتر رفتم و با داروهایی که تجویز کردن خیلی بهتر شدم ولی آخرین بار که رفتم و گفتم که گوشم سنگین نوار گوش دادم و گفتن که سالم هست و این سنگینی بخاطر فشار ویروس به اعصاب گوش و به مرور خوب میشه. الان شنوایی خیلی بهتر شده ولی تو هر دو گوشم از وقتی که کیپیش باز شد صدای ترکیدن حباب میده. آیا به مرور ممکنه که باز بهتر بشه یا نه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 12 دی 1402

سلام. ویروس‌ها ممکن است باعث عفونت در گوش داخلی و سایر قسمت‌های گوش شوند و باعث کم شنوایی شوند. بسته به نوع ویروس، علائم مختلفی مانند التهاب گوش، التهاب حلق و بینی، عفونت مجاری تنفسی، و غیره را می‌تواند ایجاد کند. این عفونت‌ها ممکن است باعث تورم و التهاب در گوش داخلی شود که باعث کاهش شنوایی می‌شود. همچنین، برخی ویروس‌ها ممکن است باعث تخریب سلول‌های حسی گوش شده و در نتیجه کم شنوایی دائمی را ایجاد کنند. در هر صورت، برای درمان کم شنوایی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

ی.م
ارسال شده در : دوشنبه 08 آبان 1402

سلام خسته نباشین من از 9 مهرماه به طور ناگهانی شنواییم رو از دست دادم و از روز 5 م شروع به خوردن قرص کورتون کردم و روز 14 و 21و 26 تزریق کورتون کردم و شنواییم از 95 به 75 اومد آیا امکان بهبودی است؟آیا از این به بعد تزریق کورتون برای من فایده ای داره چون الان دقیقا یک ماهه که این اتفاق برام افتاده. و اینکه این صدای وزوز کی میخواد قطع بشه

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 09 آبان 1402

سلام. در مورد تزریق کورتون بهتر است با پزشک معالج خود مشورت کنید و احتمال برگشت شنوایی نیز به علت افت شنوایی بستگی دارد و در برخی موارد ممکن است شنوایی بهبود یابد، اما در موارد دیگر این امکان وجود ندارد.

یاسمن
ارسال شده در : شنبه 06 آبان 1402

سلام. ببخشید برای کری ناگهانی آیا سمعک فایده داره؟ آخه من از چند دکتر پرسیدم گفتند فایده ای نداره. و اینکه اگه سمعک بزارم این صدای وزوز دیگه نمیاد؟ و ببخشین یه سوال دیگه هم داشتم الان من که 26 روز از کری ناگهانیم میگذره و تا به امروز 3 بار کورتون تزریق کردم از این به بعد تزریق کورتون برای من فایده ای داره یانه؟ آخه زمان تاثیر گذاریش میگن یکی دو هفته اول هست. خیلی ممنون بابت وقتی که برای ما میزارین

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 09 آبان 1402

سلام، در مورد سمعک بستگی به میزان افت شنوایی دارد. در برخی موارد سمعک ممکن است کمک کننده باشد، اما در موارد دیگر این امکان وجود ندارد. برای تشخیص دقیق تر و پیشنهاد درمان مناسب، بهتر است با یک پزشک و ادیولوژیست مشورت کنید. در مواردی که سمعک توصیه میشود معمولا وزوز گوش نیز با کمک سمعک کاهش می یابد. در مورد سوال دوم شما، استفاده از کورتون درمانی برای کم شنوایی ناگهانی به دلیل کاهش التهاب در بافت‌های آسیب دیده در گوش داروی مؤثری است. با این حال، همانطور که گفته شد، تاثیر آن در هر فرد متفاوت است و بستگی به شدت و نوع کم شنوایی ناگهانی دارد. برای تشخیص دقیق تر و پیشنهاد درمان مناسب، بهتر است به یک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید.

یاسمن
ارسال شده در : جمعه 05 آبان 1402

سلام خسته نباشین من 25 روز قبل به طور ناگهانی گوش سمت راستم نشنید دو سه روز بعدش رفتم دکتر گفتن گوشت سکته کرده و قرص کورتون 60 مصرف کردم الانم دو جلسه کورتون به گوشم تزریق کردم. ناشنوایی از 95 به 75 برگشته آیا احتمال برگشتن شنواییم وجود داره؟ صدای وزوز گوشم خیلی اذیت میکنه چیکار کنم این صدا از بین بره؟ و آیا سمعک برای شنوایی من فایده داره؟ ام آر ای هم رفتم همه چی نرمال بود

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 05 آبان 1402

سلام. احتمال برگشت شنوایی در کم شنوایی ناگهانی بعد از تزریق کورتون به میزان بسیار متفاوتی بستگی دارد و باید به صورت فرد به فرد بررسی شود. عوامل مختلفی مانند سن، علت کم شنوایی، زمان شروع کم شنوایی، شدت کم شنوایی و نوع و دوز کورتون می توانند بر روی این احتمال تاثیر بگذارند. برای درمان وزوز گوش در کم شنوایی ناگهانی معمولا از داروهای ضدالتهاب استفاده میشود. علاوه بر این، برخی روش‌های خانگی نیز ممکن است به درمان وزوز گوش در کم شنوایی ناگهانی کمک کنند. به عنوان مثال، مصرف مکمل‌های غذایی مانند ویتامین B12 و منیزیم، ماساژ گوش و استراحت کافی و دوری از سروصدا و استرس ممکن است به درمان وزوز گوش در کم شنوایی ناگهانی کمک کند. در بعضی موارد کم شنوایی ناگهانی به حدی شدید است که با مصرف داروها و روش‌های درمانی مختلف قابل درمان نباشد و در این صورت، استفاده از سمعک توصیه می‌شود. همچنین، اگر کم شنوایی ناگهانی باعث مشکلاتی مانند اختلال در کار و زندگی روزمره شما شده است، استفاده از سمعک نیز توصیه می‌شود. به هر حال، قبل از استفاده از سمعک، بهتر است با پزشک و ادیولوژیست خود مشورت کنید.

ن،ش
ارسال شده در : چهارشنبه 05 مهر 1402

سلام،من از بچگی گوش درد داشتم دردش خیلی شدید بود طوری که اصلا آروم قرار نداشتم و از همون زمان تا الان صداها و صحبتحارو می‌شنوم ولی کلمات واسم واضح نیست علت چیه؟وزوز گوش هم دارم ، نوار گوش گرفتم گفتن مشکلی نیست و گفتن گوشام حساس هم هستن، دارو و اسپری و سرم شستشو دادن ولی فایده نداشت،پس مشکل چیه چرا حرفا واسم واضح نیست؟عفونت پشت گلو هم دارم که باهیچ دارویی خوب نشده همچنین افسردگی...

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 06 مهر 1402

سلام. امکان عدم تمرکز یا توجه و یا مشکلات پردازش شنوایی وجود دارد. همچنین، افسردگی نیز ممکن است تأثیرگذار بر روی شنوایی شما باشد، بنابراین نیاز به مشاوره روانشناسی و درمان آن دارید.

ش.ر
ارسال شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402

ممنون داروی خاصی احتیاج نداره یعنی؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402

در صورتی که پرده گوش سالم باشد و فقط وزوز گوش به وجود آمده باشد، به مصرف دارو نیازی نیست. با این حال، در صورتی که وزوز گوش شدید باشد و به مدت طولانی ادامه داشته باشد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا علت آن را بررسی کند و در صورت لزوم داروی مناسب را تجویز کند.

ش.ر
ارسال شده در : شنبه 25 شهریور 1402

سلام وقت بخیر من حدود سه هفته پیش بر اثر اتفاقی یک ضربه به صورتم خورد به صورت سیلی همون موقع یک صدایی حس کردم توی گوشم ولی بعدش چیزی حس نکردم تا فردا شبش که دقت کردم دیدم توی گوشم صدای وز وز خفیفی میشنوم دکتر رفتم گفت پرده گوشت سالمه. شنواییم هم تغییری نکرده. ولی هنوز هم وز وز گوش دارم بعضی وقتا کمتر میشه. خیلی نگرانم که خوب نشه میشه راهنماییم کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 25 شهریور 1402

سلام. از بین رفتن وزوز گوش بعد از ضربه بستگی به شدت و نوع ضربه دارد. در بیشتر موارد، وزوز گوش به طور خودکار و به مرور زمان بهبود می‌یابد.

فرزانه
ارسال شده در : شنبه 18 شهریور 1402

سلام وقت بخیر من حدود سه سالی میشه که به طور ناگهانی دچار کم شنوایی شدم. نوار گوش و تست شنوایی انجام دادم بهم گفتن عصب گوشام ضعیف شده و برام قرص و آمپول پردنیزولون ۵۰ تجویز کردن یه دوره حدود دو سه هفته ای مصرف کردم و شنواییم به طور قابل توجهی برگشت و تا یک سال خیلی خوب بود و هیچ مشکلی نداشتم تا الان که دوباره شنواییم کم شده و حتی بویاییم هم خیلی کم شده در صورتی که قبلا خیلی حس بویاییم قوی بود. خواستم بپرسم که واقعا مشکل از عصب گوشم هست؟ و آیا ضعیف شدن عصب گوش روی بویایی هم تاثیر میزاره ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 19 شهریور 1402

سلام. درمان کم شنوایی ناگهانی بستگی به علت آن دارد. در بعضی موارد، ممکن است کم شنوایی ناگهانی به دلیل عفونت، التهاب، تروما، آسیب صوتی، عوامل خارجی و یا داروهای خاص باشد. در این صورت، درمان برای رفع علت اصلی کم شنوایی انجام می‌شود. در موارد دیگر، کم شنوایی ناگهانی ممکن است به دلیل عوامل داخلی مانند اختلالات عصبی یا مشکلات در عروق خونی باشد. در این صورت، درمان شامل استفاده از داروها، تغییرات در سبک زندگی و یا درمان جراحی می‌تواند مفید باشد. به هر حال، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین راه حل برای درمان کم شنوایی ناگهانی شما را تعیین کنید.

احمد قاسم نیا
ارسال شده در : پنجشنبه 02 شهریور 1402

با سلام من نزدیک دوسال هست که خود به خود گوش چپم دچار کم شنوایی شدید شده ویکسره وزوز میکنه پیش چهار تا دکتر رفتم هرکدوم یه چیزی میگفتن بهم بنظر شما باید چکار کنم..راهنمایی کنید ممنونم.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 06 شهریور 1402

سلام، این مشکل شما ممکن است به دلیل چندین علت باشد، از جمله عوامل ژنتیکی، سن، استفاده از داروها، عفونت های گوش، آسیب های ناشی از صدای بلند و ... برای تشخیص دقیق تر علت کم شنوایی و وزوز گوش شما باید یک بررسی جامع از طریق یک پزشک متخصص گوش و حلق و بینی انجام شود. در صورت تایید علت خاص، پزشک ممکن است شما را به یک متخصص گوش و حلق و بینی یا مرکز تخصصی مربوطه ارجاع دهد. به هر حال، برای جلوگیری از تشدید کم شنوایی و وزوز گوش، اجتناب از استفاده از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs)، کاهش استفاده از دستگاه های صوتی، استفاده از محافظ گوش در محیط های پر سروصدا و استفاده از مواد غذایی سالم می تواند مفید باشد.

صدیقه سودایی
ارسال شده در : دوشنبه 23 مرداد 1402

سلام گوش من یک سوراخ ریز داشت دکتر در مطب ترمیم کردند ولی بلافاصله دچار تهوع و سر گیجه ی شدید شدم . .سوراخ گوش ترمیم نشده.و عصبش آسیب دیده است.و شنواییم خیلی کم شده

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 26 مرداد 1402

سلام. احساس سرگیجه و تهوع احتمالا به دلیل تحریک عصب حین عمل جراحی بوده است. در مورد کم شنوایی و وضعیت پرده گوش لطفا با پزشک معالج خود مشورت بفرمایید.

مازیار
ارسال شده در : یکشنبه 22 مرداد 1402

سلام خسته نباشید، من هر دو گوشم وقتی تست شنوایی گرفتم نمودارش بر هم منطبق هست هردو یکسان و در مکالمه مشکلی ندارم ولی وقتی صدای محیط زیاد میشه تشخیص مکالمه واسم سخت میشه . وقتی هم خمیازه میکشم کلا هیچی نمیشونم ، خواستم ببینم ممکنه مشکل فیزیکی باشه و عصبی نباشه؟ الان چندین سال هست که تست شنوایی میدم و نمودار ثابت هستش .

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 26 مرداد 1402

سلام. بایستی نتیجه ارزیابی شنوایی شما مشاهده شود که بتوان در این مورد که مشکل فیزیکی یا عصبی است نظر داد. برای مشاوره میتوانید با تلگرام ۰۹۳۵۴۵۴۹۹۵۴ با ما در ارتباط باشید.

د..
ارسال شده در : شنبه 31 تیر 1402

سلام. من یک سال پیش دچار کم شنوایی عصبی شدم در هردوگوش. وکم شنوایم در فرکانس های بالاس. وخیلی کمه ونیاز به سمعک نداره و اصلا مشکل شنوایی ندارم و فقط وزوز دارم. و در این یکساله کم شنواییم ثابته و تغییر نکرده. ایا امکان داره بدتر بشه و دچار کم شنوایی شدید یا ناشنوایی بشم در اینده؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 02 مرداد 1402

سلام. امکان بدتر شدن یا ثابت ماندن کم شنوایی وجود دارد و نمیتوان نظر قطعی داد. بهرحال توصیه میشود که برای جلوگیری از افزایش کم شنوایی، بهتر است به موارد زیر توجه کنید: 1- استفاده از سمعک در صورت نیاز 2- پیگیری درمانی با پزشک متخصص 3- رعایت سبک زندگی سالم، شامل تغذیه مناسب، ورزش منظم و کاهش استرس 4- جلوگیری از تماس با صداهای بلند و مضر 5- استفاده از محافظ گوش در صورت نیاز، مثلاً در محیط های صنعتی یا ساختمانی. با اینکه هیچ گونه تضمینی برای جلوگیری از بدتر شدن کم شنوایی وجود ندارد، اما رعایت موارد فوق می‌تواند به حفظ و بهبود شنوایی شما کمک کند.

پ
ارسال شده در : دوشنبه 26 تیر 1402

اگر افت شنوایی در حالت عادی مشخص نباشه و فقط در نوارگوش باشه باید چکار کرد؟ آیا امیدی به درمان نیست؟ و سوال بعدی اینکه برای وزوز چه باید کرد؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 02 مرداد 1402

سلام. درمان کم شنوایی به علت، نوع و شدت کم شنوایی بستگی دارد که بعد از معاینه گوش و ارزیابی شنوایی مشخص میشود. درمان وزوز گوش به توجه به علت این حالت متفاوت است. در برخی موارد، درمان شامل مصرف داروها، تغییرات رژیم غذایی، تمرینات شنوایی، روش‌های رفع استرس و درمان بیماری‌های مرتبط با آن است. در موارد دیگر، درمان ممکن است شامل جراحی، تزریق دارو و یا استفاده از دستگاه‌های کمکی باشد. برای درمان وزوز گوش، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

پ.
ارسال شده در : جمعه 23 تیر 1402

سلام خسته نباشید.من وزوز گوش داشتم نوار گوش گرفتم. گفتن تضعیف عصب گوش هست (کم شنوایی در فرکانس بالا). آیا امکان بهبودی هست؟ اگر نیست امکان پیشرفت و بیشترشدن داره؟ و ممکن هست گوش دیگر هم درگیر بشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 24 تیر 1402

سلام. کم شنوایی حسی عصبی در فرکانس بالا معمولاً به دلیل آسیب به سلول‌های شنوایی در گیرنده‌های کوچک در گوش داخلی رخ می‌دهد. از آنجا که کم شنوایی حسی عصبی در فرکانس بالا به آسیب در سلول‌های شنوایی مرتبط است، امکان بهبود فیزیولوژیک بطور مستقیم وجود ندارد. با این حال، توانایی های شنوایی در فرکانس های پایین‌تر ممکن است حفظ شده باشد و از طریق استفاده از تکنولوژی های کمک شنوایی مانند سمعک، شخص ممکن است بتواند بهبود قابل توجهی در شنوایی خود را تجربه کند. در مورد تأثیر بر گوش دیگر به طور کلی بستگی به علت و شدت کم شنوایی دارد و نمی‌توان قاعده‌مند برای همه افراد اعمال نظر کرد. لذا، مشاوره با یک متخصص شنوایی و تنظیمات مناسب در سمعک می‌تواند به شنوایی بهتر کمک کند.

یکی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 26 اردیبهشت 1402

سلام من تقریبا سه سال پیش ترقه ترکید تو دستم و گوش سمت راستم خیلی سوت کشید چند روز سوت می‌کشید بعد از یک سال کم کم شروع کرد به اذیت کردنم و درست نمیتونستم درک کنم چی بهم میگن یعنی می‌شنوم ولی درک گفتار درستی ندارم حتی پشت تلفن هم اینجوری هستم و صدا واسم ضعیف نیست ولی نمیتونم درک کنم ۴ بار ارزیابی شنوایی رفتم دوبار گفتن گوش راست یکمی ضعیفه دوبار دیگه گفتن سالمه و از عصب گوشم دیدن کردن گفتن خوبه مشکلی نیست چیکار کنم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402

سلام. شما باید به یک متخصص شنوایی یا ادیولوژیست مراجعه کنید و تست‌های بیشتری انجام دهید تا دلیل دقیق مشکل شما مشخص شود. ممکن است به شما پیشنهاد شود از سمعک استفاده کنید. همچنین، ممکن است به شما تمرین‌های شنوایی پیشنهاد شود که بهبود درک گفتار شما را تسریع کند.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402

سلام. شما باید به یک متخصص شنوایی یا ادیولوژیست مراجعه کنید و تست‌های بیشتری انجام دهید تا دلیل دقیق مشکل شما مشخص شود. ممکن است به شما پیشنهاد شود از سمعک استفاده کنید. همچنین، ممکن است به شما تمرین‌های شنوایی پیشنهاد شود که بهبود درک گفتار شما را تسریع کند.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402

سلام. شما باید به یک متخصص شنوایی یا ادیولوژیست مراجعه کنید و تست‌های بیشتری انجام دهید تا دلیل دقیق مشکل شما مشخص شود. ممکن است به شما پیشنهاد شود از سمعک استفاده کنید. همچنین، ممکن است به شما تمرین‌های شنوایی پیشنهاد شود که بهبود درک گفتار شما را تسریع کند.

Mahdi
ارسال شده در : شنبه 23 اردیبهشت 1402

سلام خسته نباشید، ببخشید من حدود 4 ماه پیش گوشام عفونت کرده بود شست و شو دادم بعدش شروع به وزوز کرد، بعد اون با هر صدای بلندی صداها رو خفه تر میشنوم و با بلند کردن صدا گوشی یا ضبط صدا تار و وضوح خود را از دست میده انگار صدا از ته چاه میاد و نیز هنگام خوردن غذا یا بلعیدن اب صدا رو نمیشنوم ، و 4. 5 تا متخصص شنوایی رفتم گفتن نرماله کلافه شدم دیگه نمیدونم چیکار کنم تورو خدا راهنماییم کنید🙏🙏

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 23 اردیبهشت 1402

سلام. با توجه به اینکه تست شنوایی نرمال بوده، مشکل شما ممکن است به علت دیگری از جمله عفونت در حلق و بینی، عفونت کاملا درمان نشده گوش، اختلالات عصبی و یا عوارض داروهایی باشد که مصرف می‌کنید. برای تشخیص دقیق تر، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و آزمایشات لازم را انجام دهید.

لیا
ارسال شده در : جمعه 08 اردیبهشت 1402

سلام وقتتون بخیر من یه سوال داشتم امکانش هست که وزوز گوش با چرخاندن سر به سمت راست و چپ صداش بیشتر بشه چون صدای گوش من با تکون دادن سر صداش کم و زیاد می شه مواقعی که دراز می کشم صداش قطع می شه کامل،گوشم نوار گرفتم ضعیف شده بود کمی، مواقعی که نوشابه یا سس می خورم صداش بیشتر می شه ممنون می شم جوابم رو بدید .

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 08 اردیبهشت 1402

سلام. بله امکان دارد، چرخاندن سر ممکن است باعث تنش عضلات و تحریک بیشتر عصب‌های گوش شود و وزوز گوش را شدت بخشد. مصرف مواد غذایی آلرژی زا مثل سس هم می‌تواند وزوز گوش را بدتر کند. اما این مسئله به طور کلی با مصرف بیش از حد نوشابه، سس و غذاهای پرچرب و شور مرتبط نیست. بنابراین، در صورت بروز وزوز گوش به صورت مداوم، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا علت آن مشخص شود و درمان مناسبی انجام شود.

لیا
ارسال شده در : دوشنبه 28 فروردین 1402

سلام وقتتون بخیر من بعد از کرونا پارسال احساس سرگیجه و احساس تکون خوردن اب در گوش داشتم به دکترگوش مراجعه کردم گفتند رینیت داری دو تا قرص نوتادین و ایروکاست رو مصرف کردم سرگیجه درمان شد ولی هنوزم تو گوشم آب تکون میخوره به دکتر دیگری مراجعه کردم گفتند عصب گوشت ضعیف شده و قارچ داره قطره ریختم قارچ درمان شد ولی بازم تو گوشم آب تکون میخوره سینوزیت هم دارم وقتی باد به صورتم میخوره سروصداش بیشتر می شه ممنون می شم راهنمایی کنید .

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 28 فروردین 1402

سلام، احتمالاً مشکل عفونت گوش شما هنوز به طور کامل درمان نشده است. بهتر است با دکتر گوش و حلق و بینی مشورت کنید تا بررسی های لازم را انجام دهد و درمان مناسب را برای شما تجویز کند. همچنین، برای جلوگیری از سینوزیت بهتر است از روش هایی مانند استفاده از ماسک در مواجهه با هوای سرد و خشک و نگه داشتن محیط پیرامون خود در حالت تمیز و مرطوب استفاده کنید.

رسول اسماعیلی
ارسال شده در : جمعه 25 فروردین 1402

سلام انفجار صوتی در کارخانه دیدم لاستیک یدک کش ترکید وهمون لحظه ضربه به سرم خورد گوش راست ام کر شده احتمال هست شنوایی ام برگرده وگوش چپم باسمعک میشنوم

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 25 فروردین 1402

سلام. بله، احتمالاً شنوایی شما بهبود خواهد یافت، اما بستگی به شدت و نوع آسیب دیدگی دارد. به هر حال، بهتر است به یک پزشک و شنوایی شناس مراجعه کنید تا بررسی شود که آیا آسیب دائمی ایجاد شده است یا خیر. همچنین باید از این پس از لوازم حفاظتی مناسب استفاده کنید تا از آسیب‌های بیشتر جلوگیری کنید.

مهرداد
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 22 فروردین 1402

سلام دو ماه پیش از خواب بیدار شدم دیدم گوشم خیسه صبحش رفتم دکتر به مدت یک ماه ساکشن کرد (۶جلسه) گفت عفونت قارچی هست عفونت خارج شد و یک ماهه دیگه قرص دارو نمیخورم ولی بعد از آخرین جلسه گوشم صدای ترکیدن حباب میده وقتی نفس عمیق میکشم صدای ترکیدن حباب میاد قطره ریختم توش درست شد ولی حالا صدای وز وز دارم یا الان وقتی محکم با بینی نفس میکشم صدای ترکیدن حباب میاد و احساس میکنم چیزی توشه مثل هوا فشار چیزی و صدای وز وز دارم دیروز رفتم دکتر معاینه گفت گفت چیزی نیست حتی چیزی ننوشت مصرف کنم آیا صدای وز وز و صدای ترکیدن حباب خوب میشه ؟ آیا صدای وز وز می‌تونه نشونه کم شنوایی باشه ؟ البته من آزمایش دادم سی تی اسکن دادم مشکل شنوایی ندارم ولی نگرانم

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 25 فروردین 1402

سلام، احتمالاً صدای ترکیدن حباب و صدای وزوزی که می‌شنوید ناشی از گرفتگی و تحریک اعصاب گوش است. این مشکل ممکن است به دلیل عفونت قارچی بوده باشد و پس از درمان آن بهبود پیدا کند. همچنین، صدای وزوز ممکن است نشانه کم شنوایی نباشد و به دلیل دیگر عواملی مانند اضطراب یا فشار روحی باشد. در هر صورت، بهتر است با متخصص گوش و حلق و بینی مشورت کنید و در صورت لزوم، تست های شنوایی را انجام دهید.

محدسه
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 22 فروردین 1402

سلام من میخام عمل بینی انجام بدم گوشم 30درصد شنوایی داره 20ساله از سمعک استفاده میکنم میخام مطمین شم آیا عمل بینی ممکنه تو عصب شنوایی من تاثیر بزاره ؟کم بشه؟لطقا راهنماییم کنین

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 25 فروردین 1402

سلام، عمل بینی به طور مستقیم بر روی عصب شنوایی تأثیر ندارد، اما در برخی موارد مانند استفاده از بخور و آنستزی که ممکن است برای تسکین درد پس از عمل بینی استفاده شود، ممکن است شنوایی را تحت تأثیر قرار دهد. استفاده از بخور (قطره‌ای که به صورت نازل مایع را به داخل بینی تزریق می‌کند) معمولاً برای تسکین درد، التهاب و گرفتگی بینی استفاده می‌شود. اگرچه در اغلب موارد استفاده از بخور برای شنوایی تأثیری ندارد، اما در برخی موارد ممکن است تحریک و تغییرات در فشار خون و شرایط زیرین بینی ایجاد کند که موجب تغییرات کوتاه‌مدت در شنوایی شود. آنستزی نیز به عنوان یک داروی تسکین‌دهنده استفاده می‌شود که برای کاهش درد و تورم پس از عمل جراحی بینی و یا درمان التهابات بینی استفاده می‌شود. اگرچه آنستزی معمولاً برای شنوایی تأثیری ندارد، اما در برخی موارد ممکن است باعث کاهش فشار خون و تحریک سیستم عصبی مرکزی شود که موجب تغییرات کوتاه‌مدت در شنوایی شود. با این حال، همیشه بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و در مورد هرگونه نگرانی درباره تأثیر عمل بینی بر روی شنوایی خود صحبت کنید.

نگار عابدی
ارسال شده در : یکشنبه 20 فروردین 1402

سلام .من‌ بچه بودم عمل لوزه دوم انجام دادم. متاسفانه بعد از چند سال متوجه شدم که قدرت شنواییم خیلی کم شده و بعداگفتن عصب گوشم تو عمل لوزه از بین رفته. چندین سال هست که با سمعک زندگی میکنم . آیا راهی برای درمانش هست؟ ..خیلی اذیتم ..

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 20 فروردین 1402

سلام. بله، راه های درمانی برای کاهش اثرات جانبی عمل لوزه وجود دارد. بهتر است با یک متخصص گوش، حلق و بینی مشورت کنید تا با توجه به شرایط شما، راه حل مناسبی برای شما پیدا شود. در بعضی موارد، احتمالاً نیاز به عمل جراحی دوباره یا استفاده از دستگاه های کمک شنوایی (کوچک و نامرئی) وجود دارد. اما همه اینها به تشخیص و درمان دقیق نیاز دارند. اگر هنوز این مشکل را حل نکرده اید، بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

احسانی
ارسال شده در : چهارشنبه 09 فروردین 1402

سلام ۴فروردین چندسیلی ب صورتم زده شداز همون موقع شنوایی گوش سمت راستم کم شده دردندارم مایعی هم ازگوشم بیرون نیامده دکترعمومی رفتم گوشمودیدگفتن پرده گوش سالمه ومشکل نیست وگفتند بایدشنوایی سنجی برم بااینکه چندروزه گذشته اما گوشم درست نشده وب خالت اولیه خودش برنگشته انگار هوا داخلش باشه یاهواگرفته باشه همینجوریه ممنون میشم کمک کنیدوبگیدمشکل گوش بنده از چیه وکجاست اینجای نگرانی هست یانه خود بخود خودش خوب میشه؟؟؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 13 فروردین 1402

سلام، بهتر است که به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید و شنوایی سنجی انجام دهید تا علت کاهش شنوایی و درد گوش شما مشخص شود. ممکن است علت آن عفونت، التهاب، ترشح مایع از گوش و یا دیگر عوامل باشد که نیاز به درمان دارند. در هر صورت، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید و تشخیص دقیق را از ایشان بگیرید.

سعیدمهری
ارسال شده در : یکشنبه 28 اسفند 1401

سلام یک سال پیش دوستم ترقه انداخت داخل ماشین گوش چپم وزوزکرد ودرست نشده پرده گوشم درست شد ولی صدا قطع نشدشنوایم خوبه ولی وقتی بچه ای بلنددادمیزنه صداتوسرم پخش میشه علت چیست وچکاربایدبکنم ممنون میشم راهنمایی کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 02 فروردین 1402

سلام. ارزیابی شنوایی انجام شده؟ ممکنه در فرکانس های بالا کم شنوایی رخ داده باشه

محمد
ارسال شده در : پنجشنبه 27 بهمن 1401

سلام گوش راستم ۹۰ درصد ناشنوایی عصبی داره امکان سمعک هست که بهتر بشنوم!؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 02 فروردین 1402

سلام. بله امکانش هست.

شهاب
ارسال شده در : پنجشنبه 20 بهمن 1401

سلام من 28, سالمه به خاطر انفجار در کارگاه چند روزی هست گوش چپم صدای وزن داره به دکتر مراجعه کردم تست شنوایی سنجی هم دادم پرده گوشم سالم بود گفتن عصب گوشم آسیب دیده قرص پردنیزولون50بهم داد روزی 1عدد خواهش میکنم کمکم کنید می خوان گوشم خوب بشه ، 3الی4روزه این اتفاق برام افتاده قبلاً مشکلی نداشتم هر ساله طب کار انجام میدادم همه چیز نرمال بود،

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 02 فروردین 1402

سلام. ممکنه تا حدودی شنوایی برگرده. بعد از اتمام داروها مجدد تست شنوایی انجام بدید.

Fma
ارسال شده در : یکشنبه 16 بهمن 1401

سلام وخسته نباشید من مدتیه گوش سمت راستم صدای ضربان قلبم رو میشنوه یعنی صدای عبور خون از رگ هارو.آزمایشو ام آر ای نشون داد یه تعدادی مویرگ به صورت کلاف درهم داخل استخوان گوشم هست حالا چه کار باید بکنم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 02 فروردین 1402

سلام. در این مورد، پزشکتان که درخواست ام آر آی داده اند خیلی بهتر شما رو راهنمایی می‌کنند.

علی محسنی
ارسال شده در : چهارشنبه 05 بهمن 1401

سلام من ی چهار سال پیش از کنار ی تبل رد شدم صدای وحشتناک بلندی داشت از اون زمان گوشم صدای سوت میده ی بار ش شتو شو دادم درمان نشد العانم رفتم پیش متخصص گفتن عصب گوش چپت ضعیف شده و درمان نداره ی قرص دادن ب اسم gincora 30 tab و آمپول neurobion amp ماهی یکبار آمپول و هر روز قرص گفتن اینم برای بدتر نشدنه نظرتون چیه

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 02 فروردین 1402

سلام. متاسفانه روی کم شنوایی هیچ تاثیری ندارند.

مهدیه
ارسال شده در : پنجشنبه 22 دی 1401

خواهشا به منم کمک کنید من ۱۹ سالمه تا حالا هیج مشکلی در شنوایی نداشتم همه چی عادی بوده .اما وقتی هنسفری داخل گوشم قرار میدم گوش سمت راستم کیفیت بهتری پردازش میکنه صداش بهتر ولی گوش سمت چپ مثل راست خیلی خوب و رسا پخش نمیشه یا موقع تماس گرفتن با گوش سمت راستم‌میتونم حرف بزنم گوش سمت چپ صدای طرف انگار از ته چاه میاره نه که نشونم کم‌میشنوم من فکر میکردم همه اینجوری هستیم ولی تازگی ها فهمیدم این عادی نیست اصلا حالم نیست یعنی من بیماری دارم ؟چند سال پیش گوش هم کیپ میشد ولی الان رفع شد کیپش ولی یه صدایی هایی تو گوشم بعضی وقتا ایجاد میشه موقع هایی که تو خودم باشه

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 02 فروردین 1402

سلام. باید ارزیابی شنوایی انجام بدید.

وحید گورانی
ارسال شده در : پنجشنبه 15 دی 1401

سلام وقتتون بخیر من گوشم درد میکرد و در حالت خوابیده نتونستم آب دهنمو قورت بدم و دکتر بهم آرامش بخش زد الان هم بعد یه ماه دوباره درد کرده و تونستم بخوابم ولی گوشم درد نمیکنه الان ولی حس میکنم گوشم مثل طبل شده چیکار کنم دکتر؟!

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 02 فروردین 1402

سلام. توضیحات بیشتری نیاز است.

احمد رسولی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 06 دی 1401

سلام ،خانم من از سن سی و هفت سالگی(اکنون ۴۷ ساله است ) به ناشنوایی تدریجی مبتلا شدند که هر روز بدتر می‌شود به متخصص های مختلف مراجعه کردیم از دکتر معماری تا پرفسور خرسند و... که هر کدام درمان خاصی را تجویز کردند از سمعک تا تزریق کورتن داخل گوش و... ولی هیچکدام جواب نداد میگویند از عصب گوش است لطفا اگر میتوانید کمکمان کنید متشکرم

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 02 فروردین 1402

با سلام. کم شنوایی پیشرونده گاهی بدون علت مشخصی رخ می‌دهد و درمان خاصی ندارد ولی استفاده از سمعک این روند را کند می‌کند.

آرزو محمدی
ارسال شده در : شنبه 26 آذر 1401

سلام ببخشید من ۲۲ سالمه و حدودا ۶ ماهی میشه گوشم کم شنوا شده و وزوز هم داره نمیدونم چرا شاید یه هفته هم طول نکشید اینجوری گوشم کم شنوا شد هیچ ضربه ای هم به سرم نخورده نوار گوش که دادم گفته ۵۰ درصد گوشم ضعیف شده منی که گوشم سالم بود نمیدونم واقعا چرا اینجوری شده یهو و اینکه البته افسردگی هم داشتم مدت زیادی و صداهایی توی سرم می‌شنوم بنظرتون ممکنه برای اون باشه؟؟ ممنون میشم جواب بدین

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 03 فروردین 1402

سلام. کم شنوایی و افسردگی ارتباطی به همدیگر ندارن. البته وزوز گوش رو بدتر می‌کند.

مهدی مقصودی
ارسال شده در : یکشنبه 20 آذر 1401

سلام وقتتون بخیر من نوار گوشم تا محدوده ۵۰۰ هرتز نرماله بعد تا محدوده ۲۰۰۰ ملایم و تا محدوده ۴۰۰۰ متوسط و لی سر ۸۰۰۰هرتز db شده هشتاد اون‌گوشم هم تا محدوده ۱۰۰۰نرمال ولی بقیش مثله گوش اولم با این تفاوت که سر ۸۰۰۰ هرتز db 70 ممنون میشم اگه امکانش هست اینو تفسیر کنین برام که ایا با جراحی اوکی میشه یا نه

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 03 فروردین 1402

سلام. خیر اگر عصب گوش آسیب دیده باشد با جراحی بهبود پیدا نمیکند. شما کم شنوایی در فرکانس های بالا دارید که باعث آسیب در تشخیص کلمات میشود.

نورا
ارسال شده در : پنجشنبه 17 آذر 1401

سلام من حلزون گوشم بخاطر صدای هدفون اسیب دیده . شنواییم کم نشده فقط صدای بلند اذیتم میکنه ایا قابل درمان هست؟

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 03 فروردین 1402

سلام. ارزیابی شنوایی باید انجام شود.

علیرضا امیری
ارسال شده در : شنبه 05 آذر 1401

سلام خسته نباشید بنده ۲۰ سالمه دو سال پیش تصادف کردم و دچار شکستگیه جمجه از ناحیه گوش چپم شدم از اون روز به بعد هیچ صدایی از گوش چپم نمیشنوم و تک گوش هستم و گوشم به شدت و به صورت دائم وزوز میکنه چند باری سراغ دکتر رفتم و نتجیه آزمایش هامو پارگی عصب شنوایی تشخیص دادن توروخدا راهنمایی کنید ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 17 فروردین 1402

سلام، متأسفانه پارگی عصب شنوایی در برخی موارد قابل درمان نیست. اما در برخی موارد ممکن است با استفاده از دستگاه های کمک شنوایی، شنوایی شما بهبود یابد. بهتر است با یک متخصص شنوایی مشورت کنید و تحقیقات لازم را در این زمینه انجام دهید. همچنین، برای کاهش وزوز گوش می توانید از تکنیک های تنفس عمیق و یوگا استفاده کنید.

بهار صادقی
ارسال شده در : پنجشنبه 26 آبان 1401

سلام من از زمانی که یادمه تا الان گوش سمت چپم نمیشنوه نمیدونم ناشنواعه گوش سمت چپم یا ن؟امکان درمانش هست؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 29 آبان 1401

با سلام. برای ارزیابی شنوایی و اینکه آیا باقیمانده شنوایی در گوش چپ وجود دارد یا خیر ، مراجعه به کلینیکهای ارزیابی شنوایی توصیه میشود.

اشکان وزیری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 آبان 1401

سلام من گوش سمت راستم اصلا نمیشنوه چیکار باید کنم

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 03 فروردین 1402

سلام. باید تست شنوایی شما رو ببینم تلگرام ۰۹۳۵۴۵۴۹۹۵۴

نسترن صیدی
ارسال شده در : شنبه 21 آبان 1401

سلام من مادرم حدود 10 سال است که گوش چپ ش دچار وز وز شده هم ام ارای داده هم چندیدن بار نوار گوش فقط میگن عصب گوشت ضعیف شده و هیچ کاری نمیکنن نمیدونم ببرمش چ دکتری خیلی اذیت وز وز گوشش اسایش ازش گرفته تمنا مندم منو راهنمایی کنین برمش چ متخصصی؟ خدایی نکرده امکان داره درجایی از بدنش تومور باشه ؟ چن ماه پیش عمل سارکوم بازوی چپ خوش خیم انجام دادن مادرم 52 سالشه خیلی نگرانشم .

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 29 آبان 1401

با سلام. وزوز گوش همراه با کم شنوایی حسی عصبی رایج است و معمولا با تجویز سمعک کاهش می‌یابد یا در مواردی کاملا از بین می‌رود.

مهروش صبا
ارسال شده در : شنبه 21 آبان 1401

سلام خسته نباشید.حدود چند ماهی میشود که در سمت چپ سرم صدای سوت دائم میآید حتی وقتی گوشهایم را می بندم باز هم این صدا را می شنوم.درضمن من ۶۲ ساله هستم واصلا" دارویی مصرف نمیکنم میشه خواهش کنم مرا راهنمائی کنید. متشکرم

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 29 آبان 1401

با سلام. بهتر است جهت ارزیابی شنوایی به پزشک متخصص گوش و کلینیک شنوایی مراجعه فرمایید.

حسام
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 10 آبان 1401

سلام و درود . یکی دوماهی هست که تو گوش چپم وز وز و سوت میشنوم‌.شنوایی سنجی هم رفتم گفت گوشت مشکلی نداره. سر و چشمم هم گاهی درد میکنه. واقعا نمیدونم مشکل از کجاست ‌میترسم تومور داشته باشم

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 29 آبان 1401

با سلام. وزوز و سردردهای ضربانی و یکطرفه معمولا نشانه سردرد میگرنی است. توصیه میشود به پزشک متخصص داخلی یا مغز و اعصاب مراجعه فرمایید.

ریحانه
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 03 آبان 1401

من ضربه خورده به گوشم و یکم شنواییم کم شده باید چیکار کنم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 15 آبان 1401

سلام. به پزشک متخصص گوش و کلینیک ارزیابی شنوایی مراجعه کنید.

محمدرضا احمدی
ارسال شده در : دوشنبه 02 آبان 1401

سلام بنده از مادر زادی گوش سمت چپم شنوایی نداره پیش متخصص رفتم گفته عصب شنوایی نداره امکان درمان داره ؟ االان ۱۵ سالمه خیلی گاهی اوقات طرف مقابلم چیزی میگه اصلا متوجه نمیشم و این خیلی ازار دهنده است لطفا پاسخ بدهید با تشکر

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 15 آبان 1401

سلام. ناشنوایی عصبی مادرزادی متاسفانه درمان خاصی ندارد.

مبین
ارسال شده در : شنبه 16 مهر 1401

سلام من به طور مادر زادی گوش چپم حدود 60 درصد کم شنوایی داره و فقط 40 درصد میشنوه و گوش راست کاملا خوب میشنوه ولی جدیدا ی صدای وزوز من رو ازار میده لطفا راهنمایی بکنید که بهتره چه کار هایی بکنم تا این وزوز خوب بشه ممنونم

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 23 مهر 1401

سلام. معمولا وزوز گوش با کم شنوایی حسی‌عصبی مشاهده میشود. برای درمان میتونید به پزشک متخصص گوش و ادیولوژیست مراجعه کنید تا در صورت صلاحدید سمعک تجویز شود.

حسین یوسفی رزین
ارسال شده در : یکشنبه 03 مهر 1401

با سلام .لطفا بفرمایید گوشی که در اثر ضربه ی مغزی، شنوایی خود را از دست داد قابل ترمیم و برگشت هست یا نه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 17 فروردین 1402

با سلام. متاسفانه، اگر شنوایی با اثر ضربه مغزی دائمی شده باشد، قابل ترمیم نیست. در برخی موارد، درمان هایی مانند دستگاه های کمک شنوایی و یا عمل جراحی می توانند کمک کننده باشند، اما به هر حال، بهبود کامل و برگشت به شنوایی قبلی در این حالت امکان پذیر نیست.

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 17 فروردین 1402

با سلام. متاسفانه، اگر شنوایی با اثر ضربه مغزی دائمی شده باشد، قابل ترمیم نیست. در برخی موارد، درمان هایی مانند دستگاه های کمک شنوایی و یا عمل جراحی می توانند کمک کننده باشند، اما به هر حال، بهبود کامل و برگشت به شنوایی قبلی در این حالت امکان پذیر نیست.

سید مرتضی حسینی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 29 شهریور 1401

سلام من میخوام بدون سمعک بشنوم ولی متخصص میگه عصب گوشت از بین رفته چکار کنم راه درمانی وجود دارد.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 23 مهر 1401

سلام. خیر متاسفانه.

نوریان
ارسال شده در : جمعه 18 شهریور 1401

سلام . یکی از بستگانم ، علیرغم استفاده از سمعک تجویز شده توسط پزشک متخصص و داشتن 45 سال ، روز به روز شنوایی اش کم می شود ، به طوری که به گفته خودش ، گوش چپش دیگر قادر به شنیدن هیچ صدایی نیست و گوش راستش نیز درجه شنوایی اش خیلی کاسته شده . علت چیست ؟ مگر هنگام استفاده از سمعک ، نباید جلوی کاهش ناشنوایی گرفته شود ؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 23 مهر 1401

سلام. لزوما خیر. در مواردی که کم‌شنوایی پیش‌رونده است ، استفاده از سمعک تنها سرعت رشد کم‌شنوایی را کاهش می‌دهد. در مورد کیس شما هم در مورد علت رشد زیاد کم شنوایی باید ارزیابی تخصصی انجام شود.

سارا
ارسال شده در : یکشنبه 13 شهریور 1401

برگشتن عصب گوش طی گذشت زمان امکان پذیره؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 13 شهریور 1401

معمولا کم شنوایی حسی عصبی دائمی است و درمانش استفاده از سمعک هستش

علی
ارسال شده در : یکشنبه 13 شهریور 1401

درمان کم شنوایی حسی عصبی با طب سنتی چقدر امکان پذیره؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 13 شهریور 1401

توصیه میکنیم درمان کم شنوایی حسی عصبی رو بعد از معاینه پزشک و با متد های نوین علم پزشکی انجام بدین

فائزه صفوت
ارسال شده در : چهارشنبه 09 شهریور 1401

من عفونت گوش دارم و باعث شده کلا گوش چپم صفر بشه تو تست شنوایی هم موقع ارسال صدا به گوش چپم به شدت حالت تهوع و سرگیجه میگیرم . آیا ممکن است بعد از درمان عفونت گوشم بشنوه؟ ۳ بار هم تزریق کورتون انجام دادم

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 23 مهر 1401

سلام. عفونت گوش ، شنوایی رو صفر نمیکنه و فقط مقداری کم شنوایی می‌دهد. توضیحات کمه و علت تزریق کورتون هم مشخص نیست.

مادر
ارسال شده در : پنجشنبه 27 مرداد 1401

سلام از پسر ۶ ساله از ۱۰ روزگی زردی گرفته و عصب گوشش آسیب دیده راه حلی است خوب بشه یا بهتر بشنوه میشنوه ولی خیلی کم میشنوه

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 13 شهریور 1401

می تونید به کلینیک نیک آوا مراجعه کنید تا بررسی کامل انجام بشه

امید.احمدی
ارسال شده در : یکشنبه 26 تیر 1401

سلام‌حدود‌شش‌سال‌قبل‌گوش‌چپم‌خود‌به‌خود‌گیپ‌شدوشروع‌به‌وزوزکردن‌کرد‌بعد‌از‌چندین‌بار‌مراجعه‌به‌دکتر‌‌وگرفتن‌نوارام‌آر‌آی‌وچند‌آزمایش‌دیگر‌گفتند‌عصب‌گوشت‌ضعیف‌شده‌وسه‌آمپول‌مغزو‌واستخان‌داخل‌گوشم‌تزریق‌کردن‌ولی‌بهبودی‌چندانی‌نداشت‌در‌آخرین‌مراجعه‌شستو‌شو‌دادن‌شنوایم‌خوب‌شد‌حال‌بعد از‌سه‌سال‌بهبودی‌دوباره‌شنوایم‌کم‌شده‌وشروع‌به‌وزوز کردن‌شده‌دوباره‌به‌متخصص‌دیگری‌مراجعه‌کردم‌ نوار‌دیگری‌گرفتم‌دکتر‌گفت‌عصبش‌ضعیف‌است‌واتمال‌بهبودیت‌خیلی‌کم‌است‌لطفا‌بفرمایید‌چکارکنم‌آیا راه‌حلی‌وجوددارد

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 25 مهر 1401

سلام. بعد از معاینه و گزارش ارزیابی شنوایی میشه نظر داد. ولی در کل آسیب عصب گوش معمولا دائمی و غیر قابل برگشت است.

پری طهرانی
ارسال شده در : جمعه 20 خرداد 1401

سلام من حدود ۱۲ سال است متوجه شدم عصب گوشم ضعیف است قبل از اون مشکلی نداشتم الان هم صداها را میشنوم اما تحلیل و درک آنها با تاخیر انجام میگیرد به دکتر که مراجعه کردم تعجب کرده که چرا عصب هر دو گوش با هم ضعیف شده یکی ۵۰ درصد و دیگری ۴۰ درصد خیلی از این موضوع رنج میبرم لطفا راهنماییم بفرمایید. ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 25 مهر 1401

با سلام. معمولا کم شنوایی حسی عصبی با مشکل در درک گفتار همراه است. در صورت امکان به کلینیک مراجعه بفرمایید.

جعفر ایدی زاده
ارسال شده در : شنبه 31 اردیبهشت 1401

سلام دخترم کم شنوایی دارد دکتها گفتن کم شنوایی عصبی هست الان دو سالشه چکار کنیم راه حلش چیه

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 25 مهر 1401

با سلام لطفا حتما به مراکز ارزیابی شنوایی ‌و سمعک مراجعه کنید، تا دوره طلایی زبان‌آموزی از دست نرود که جبران ناپذیر است.

علی
ارسال شده در : جمعه 26 فروردین 1401

سلام من کم شنوایی ندارم ولی یبار بعده سر و صدای بلند گوشم شروع به سوت کشیدن کرده ۲ماهه الان .درمان داره واقعا .زندگیمو بهم ریخته خسته شدم

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 25 مهر 1401

سلام. اگر سر و صدای بلند باعث کم شنوایی دائمی در شما نشده باشد، صدای سوت گوش به مرور از بین می‌رود.

مبینا شریفی
ارسال شده در : پنجشنبه 25 فروردین 1401

سلام من شنواییم دارم از دست میدم گفتن یه استخوانچه روی عصب گوشه که نتونستن درش بیارن بنظرتون مراجعه کردن به کلینیک شما میتونن عملش کنم یا راه حلی بهمون بدن؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 25 مهر 1401

با سلام. در این مورد بایستی به متخصص گوش مراجعه فرمایید. در مورد جراحی استخوانچه های گوش بهتر است با چند متخصص گوش مشورت و تصمیم گیری کنید.

پویا
ارسال شده در : یکشنبه 07 فروردین 1401

سلام وقتتون بخیر جناب (م ض ع کم شنوایی حسی عصبی ؟ طی تحقیقاتی که من اطلاع ازشون گرفتم اینه که ی قرصی بنام fx322هست که به گوش تزریق مکنن و نتیجه امید بخشی داره و در حال حاضر تو کشور مانند انگلیس و امریکا درمراحل الویت قرار گرفته به نظر شما ایا همچنین قضیه ای تو راهه یا نه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 21 فروردین 1402

سلام. داروی FX322 در حال حاضر در مراحل آزمایشی است و هنوز برای استفاده در بیماران تأیید نشده است. FX322 یک داروی بازسازی شنوایی است که به طور مستقیم بر روی سلول های شنوایی در گوش اثر می گذارد و می تواند بهبود کم شنوایی حسی عصبی را ایجاد کند. با این حال، برای تأیید اثرات درمانی و ایمنی دارو، نیاز به انجام آزمایشات بالینی بیشتر و گسترده تر است.

محمدی
ارسال شده در : پنجشنبه 12 اسفند 1400

سلام خسته نباشید . 18 سال دارم دکتر بهم گفته با توجه به نوار گوش در فرکانس های پایین عصب گوش از کار افتاده ایا راه درمانی دارد یا نه ؟ در فرکانس های بسیار پایین/ ولی مشکلی از نظر شنیدن صدا و واضح بودن ندارم و به وضوح میشنوم ولی تفاوت شنیدن در دو تا گوشم را حس میکنم اگه میشه راهنمایی کنید.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 21 فروردین 1402

با سلام. اگر عصب آسیب دیده باشد متاسفانه راه درمانی ندارد. چون فقط در فرکانس پایین در یک گوش است سمعک نیز توصیه نمی‌شود. این احساس تفاوت در گوش طبیعی است و مشکل خاصی در درک گفتار برای شما ایجاد نمیکند.

غریبه
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 03 اسفند 1400

سلام من از سمعک استفاده میکنم ولی کم غرورم نمیزاره واقعا نمیخوام ازش استفاده کنم. عملی چیزی وجود داره ک دیگه استفاده نکنم

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 21 فروردین 1402

سلام. برای مشاوره در مورد درمان های جایگزین بایستی نتایج ارزیابی شنوایی شما بررسی شود. ضمنا، استفاده از سمعک هیچ گونه خجالتی ندارد. در واقع، بسیاری از افراد در سنین مختلف از سمعک استفاده می‌کنند و این موضوع باید به عنوان یک نیاز طبیعی و قابل قبول در نظر گرفته شود. همچنین، سمعک‌های جدید با طراحی‌های مدرن و زیبا و همچنین تکنولوژی‌های پیشرفته، به شما کمک می‌کنند تا با خیال راحت تر از آنها استفاده کنید.

سجاد
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 03 اسفند 1400

با سلام خسته نباشید من دو هفته پیش هندزفری تو گوشم بوده اونم در حد یک ساعت ۲۵سالمه در هر دو گوشم احساس سنگینی میکنم. نوار گوش هم گرفتم تمامی فرکانس ها بین ۱۰تا ۱۵ بود و نرمال زده دکتر هم رفتم گفتن بعد چند ماه خوب میشه ولی تغییری احساس نکردم لطف میکنید نظرتون رو بدید چون انگار تو گوشم مایع جمع میشه

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 26 فروردین 1402

سلام، احتمالاً این علائم به دلیل استفاده از هندزفری برای یک مدت طولانی است. این مشکل ممکن است به دلیل تحریک و تغییر در فشار هوا در گوش باشد. برای کاهش این علائم، می توانید از هندزفری استفاده کمتر کنید و از ماسک گوش هنگام استفاده از آن استفاده کنید. همچنین، مصرف آب بیشتر و ماساژ گوش می تواند بهبود این علائم را بهبود بخشد. اگر علائم شما همچنان ادامه دارد، بهتر است به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

ازاده
ارسال شده در : پنجشنبه 21 بهمن 1400

سلام. من ۴۷ سالمه از سال ۱۳۹۱ در بارداری دچار وزوز گوش و. ..‌‌شدم مشکلم با تشخیص دکتر عصبی حسی است و آلان هفت ساله که از سمعک استفاده می کنم . که کم شنواییم خیلی زیاد شده که بدون سمعک اصلا هیچ چیزی نمیشنوم . سوال من اینه گوشم بدون سمعک صدای هوا داره مثل صدای زیر آب . حالا ی دکتر گفت اگر صدای گوشت زیاد شد باید عصب گوشت رو کلا قطع کنند تا صدا ها از بین بره آیا این کار رو انجام بدم سمعک دیگه برام کارایی نداره ؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 25 فروردین 1402

سلام، این مشکل شما به نظر می‌رسد ناشی از ضعف شنوایی در عصب حسی است. قطع کردن عصب گوش به عنوان یک راه حل آخرین و نهایی برای این مشکل در نظر گرفته می‌شود. با این حال، قبل از این کار، بهتر است روش‌های دیگری را برای بهبود شنوایی خود امتحان کنید. به عنوان مثال، سمعک‌های دیجیتالی با تکنولوژی جدید و پوشاننده وزوز می‌توانند به شما کمک کنند تا بهتر بشنوید. همچنین، ممکن است نیاز به مراجعه به یک متخصص گوش و حلق و بینی داشته باشید تا به شما راهنمایی کند. در هر صورت، قبل از تصمیم گیری در مورد قطع عصب گوش، بهتر است با چندین پزشک مشورت کنید.

محمود ابراهیمی
ارسال شده در : جمعه 15 بهمن 1400

سلام من ۲۵ سالمه و حدود پنج شش سال تو کار نجاری و رویه‌کوبی مبل بودم تو سالهای اول که نجاری میکردم از صداگیر گوش استفاده نکردم چند هفته پیش به خاطر کم شنوا‌ایم و وزوز گوش دکتر رفتم گفتن که شنواییم ۴۰ درصد ضعیف شده و کاری نمی شه کرد به یه دکتر طب سوزنی موضوع رو گفتم اونم گفت با طب سوزنی میشه وزوز گوش رو درمان کرد ولی روی هرکی جواب نمیده و ۵۰ پنجاه هست بنظرتون با طب سوزنی میشه درمان شد

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 26 فروردین 1402

سلام. بهتر است قبل از هرگونه درمان، به یک متخصص گوش، حلق و بینی و مرکز ارزیابی شنوایی مراجعه کنید تا علت کم شنوایی و وزوز گوش شما را تشخیص دهند. در بعضی موارد، طب سوزنی می‌تواند بهبودبخش باشد، اما در برخی موارد، نیاز به درمان دیگری مانند دارو، وسایل کمک شنوایی یا جراحی وجود دارد. بنابراین، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و به دستورات او عمل کنید.

گل افروزنارویی
ارسال شده در : دوشنبه 11 بهمن 1400

وزوزگوش دارم صداهارومیشنوم صدای هرفردروتشخیص میدم اماحرفهایشان نامفهوم نوارگوش گرفتن 90درصدشنوایی دارم الان ده سال بااینگه شنوایی دارم اماکلمات برام نامفهوم وصداهای داخل گوشم اذیتم میکنه دکتررفتم گفتندکه عصب شنوایی ضعیف شده آیاباوجوداینکه میشنوم امامتوجه نمیشم درمانی برای بیماری ام هست

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 13 شهریور 1401

اگر کم شنوایی شما حسی عصبی باشه متاسفانه شنوایی قابل برگشت نیست. برای مشاوره و راهنمایی باید نتایج تست شنوایی بررسی شود

بهزادرستمی
ارسال شده در : یکشنبه 03 بهمن 1400

سلام خداقوت. من گوش سمت چپم شنوایی نداشته. تازگی ها متوجه شدم هندزفری موبایل رو به ۷۰ میرسونم اهنگ رو واضح میشنوم . با ازمایشات که توسط پزشک انجام شدگفتن درصدش زیر صفره. ..ولی چرا من صدای اهنگ رو با گوش ناشنوام میشنوم. برام سوال شد..ممنون میشم راهنماییم کنین

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 26 فروردین 1402

سلام، احتمالاً شما در گوش سالم خود از شنوایی به عنوان مرجع استفاده می کنید و با استفاده از گوش سالمتان و هندزفری، صدای اهنگ را می شنوید. ضمن اینکه احتمال انتقال ارتعاش صوتی از طریق استخوان و رسیدن به گوش مقابل وجود دارد.

لیدا علی نژاد
ارسال شده در : دوشنبه 27 دی 1400

سلام شوهر من ۶۵ سالشه و دچار کم شنوایی شده با ادیومتری انجام شده دکتر براش ویتامین B1 سیصد و آمپول نوروبیون تجویز کرد وگفت اعصاب گوش شما ضعیف شده و باید از صداهای بلند و هندزفری پرهیز کنی. میخواستم بدونم با استفاده از دارو شنواییش بهتر میشه و آیا سمعک کمک میکنه بهش؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 28 فروردین 1402

سلام. ویتامین ب ۱ و آمپول نوروبیون اعصاب گوش را تقویت نمی‌کنند و نمی‌توانند کم شنوایی را درمان کنند. اما، ممکن است در برخی موارد، مصرف آنها به عنوان تکمیل کننده درمان، مفید باشد. همچنین، استفاده از سمعک می‌تواند بهبود شنوایی را تسریع کند و در بسیاری از موارد، توصیه می‌شود. اما، قبل از هر چیز، بهتر است با یک متخصص گوش و ادیولوژیست، مشاوره کنید و به دستورات و نظرات او عمل کنید.

فرهاد افشار
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 21 دی 1400

سلام از زنجان مزاحمتون میشم.من یه پسر ۹ ساله دارم که توی ۴ سالگیش متوجه شدیم گوش چپش کاملاً ناشنوا هستش وقتی بردیم آزمایش ABR انجام دادیم گفتن از عصب ناشنوا هستش میخواستم ببینم آیا درمانی براش وجود داره و اینکه ممکن هست در آزمایش abr خطا هم وجود داشته باشه.ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 26 فروردین 1402

سلام، در مورد آزمایش ABR، ممکن است در برخی موارد خطا وجود داشته باشد، اما این آزمایش به طور کلی یکی از بهترین روش‌های تشخیص ناشنوایی است و در مورد فرزند شما به نظر بعید می‌رسد که خطایی رخ داده باشد. درمان ناشنوایی هم اگر عصب آسیب دیده باشد متاسفانه درمانی در حال حاضر وجود ندارد. در موارد ناشنوایی یک طرفه استفاده از سمعک های استخوانی یا BAHA قابل بررسی هستند.

محمدزاده
ارسال شده در : دوشنبه 06 دی 1400

سلام خسته نباشین من از سال ۸۰ کم شنوا شدم الانم سمعک دارم هیچ فرقی نمیکنه هر روز بدتر ‌از دیروز میشه اصلا فایده نداره سمعک. آیا را حل داره درمان کنم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 28 فروردین 1402

سلام. بله، درمان‌هایی برای کم شنوایی وجود دارد که می‌تواند بهبود شنوایی شما را به دنبال داشته باشد. بهترین راهکار برای شما، مراجعه به یک پزشک متخصص و ادیولوژیست است که با بررسی و ارزیابی دقیق، علت کم شنوایی شما را تشخیص داده و راهکار مناسب را پیشنهاد خواهد داد. در بعضی موارد، درمان با دارو، تغییرات در رژیم غذایی، استفاده از سمعک یا حتی جراحی ممکن است لازم باشد. این مورد هم مدنظر داشته باشید که با تجویز و تنظیم درست سمعک ، هیچ مشکلی با سمعک نخواهید داشت.

عبدالرضا
ارسال شده در : دوشنبه 06 دی 1400

سلام، من جوان 28ساله هستم، چند ماه پیش تصادف شدیدی کردم، و سمت راست سرم ضربه شدیدی خورد و سه روز به کما رفتم، بعد ترخیص حس کردم گوش سمت راستم درست و واضح متوجه نمیشه چی میگن، مخصوصا وقتی با گوشی حرف میزنم.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 28 فروردین 1402

سلام. با توجه به توضیحات شما، ممکن است این ضربه سر باعث صدمه به گوش شما شده باشد. برای تشخیص دقیق و درمان مناسب، بهتر است به یک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید و از او نظر دریافت کنید. همچنین، ممکن است نیاز به آزمایش‌های تصویری مغز و گوش داشته باشید. از تاخیر در مراجعه به پزشک خودداری کنید.

ربابه صدری خانلو
ارسال شده در : یکشنبه 28 آذر 1400

سلام من گوش چپم دچار کم شنوایی شده .متخصص گف ک عصب گوشم از بین رفته خیلی ناراحتم چیکار کنم 39یالمه

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 13 شهریور 1401

ما در کلینیک نیک آوا شما رو راهنمایی میکنیم تا مشکلتون برطرف شه

امیر رحیمی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 16 آذر 1400

سلام چندسال پیش گاه و بی گاه گوش چپ سنگین می‌شد رفتم پزشک متخصص تحت عمل جراحی قرار گرفتم متاسفانه شنوایی گوش چپ رو ۹۰/: از دست دادم بعدا متوجه شدم دست کاری مجرای شنوایی کرده که اصلا لازم نبوده الان چکار میشه کرد میگن نمیشه از سمعک استفاده کرد چون گوش راستم سالم است ولی مشکل دارم با گوش چپم که شنوایی کمی دارد

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 29 فروردین 1402

سلام، این موضوع بسیار ناراحت کننده است. احتمالا به دلیل دستکاری مجرای گوش و آسیب شدید به شنوایی استفاده کردن از سمعک برای شما مناسب نباشد، اما همیشه گزینه های دیگری وجود دارد، مثل استفاده از دستگاه های تقویت شنوایی و یا سمعک کراس. همچنین، در مورد دست کاری مجرای شنوایی، شما می توانید از یک پزشک متخصص دیگر نظر خود را بپرسید. امیدوارم که به زودی راه حل مناسبی برای شما پیدا شود.

معین
ارسال شده در : شنبه 22 آبان 1400

با سلام و هرض ادب خدمت شما ممنون میشم جواب منو بدید من الان۱۶ سالمه و گوش راستم مشکل پیدا کرده این طوری بگم که وقتی یه صدایی بیشتر از حد معمول بهش میخوره صدای سوت زدن میده یعنی حتی وقتی هم خودم حرف میزنم اذیت میشم یه صدایی شبیه نویز و سوت کشیدن . گوشم مثل قبل تیزه و اصلا تار نمیشنوه ولی همونطور که گفتم موقعی که بهش صدا میخوره سوت میکشه و حتی نمیتونم حرف هم بزنم ! زندگی برام جهنم شده ، خواهش میکنم بگید مشکلم چیه اصلا تو تشخیص کلمات و تیزی مشکلی نداره فقط وقتی که صدایی میاد حس میکنم گوشم دیگه تحملش نمیکنه و هی از خودش سرو صدایی عین سوت تولید میکنه دکتر هم رفتم نوار گرفت گفت آسیب شنوایی داری و عصب گوش شما تحریک شده چون در معرض صدای بلند بودم شاید این اتفاق افتاده برای یک ماه نسخه داده قرص های /ویتامین b300/بتاهیستین/آمپرازول / حدود ۲۰ روز استفاده کردم ولی جواب نداد پیشش هم نرفتم واقعا ممنون میشم لطفی در حق من بکنید و راهکاری بگید و توضیح بدید گوشم در چه وضعیه ، درشرایط خیلی بدی هستم با تشکر .

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 31 فروردین 1402

سلام، ممکن است مشکل شما یکی از این دو باشد: 1- احتمال آسیب در عصب شنوایی که مسئول انتقال صدا به مغز است. در این صورت، نوار گوش گرفتن توسط پزشک، تشخیص دقیقی است و بهتر است به نظر پزشک تخصصی گوش و حلق و بینی مراجعه کنید. 2- احتمال وجود تنگی در لوله گوش که باعث تغییر فشار هوا در گوش می‌شود و در نتیجه سوت زدن گوش را به همراه دارد. در این صورت، بهتر است که از پزشک گوش و حلق و بینی مشورت بگیرید و برای تشخیص دقیق تر، به آزمایش‌های دیگر نیز نیاز است. در هر صورت، اگر هنوز بهبود نیافته‌اید، بهتر است که با پزشک خود صحبت کنید و از وضعیت خود با او مطلع شوید. ضمن اینکه با مراجعه به کلینیک ارزیابی شنوایی و انجام دقیق و جامع تست‌ها بهتر می‌توان نظر داد.

محمدرضا حسین خانی
ارسال شده در : دوشنبه 17 آبان 1400

سلام. 35سالمه.شنوایی گوشهایم بعلت سندروم آلپورت کاهش پیدا کرده. البته گوش راست بیشتر. ایا درمانی جز سمعک هست. چون سمعک هرچندهم کوچک باشد داخل گوش پیداست. بعلت کارم نمیخوام پیدا باشه

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 31 فروردین 1402

سلام، با توجه به اینکه کاهش شنوایی شما به دلیل سندروم آلپورت است، درمانی جز استفاده از سمعک وجود ندارد. با این حال، می‌توانید با مشاوره پزشکان متخصص گوش و ادیولوژیست ، راهکارهایی برای کاهش نیاز به سمعک و یا راهکارهای دیگری برای افزایش کیفیت شنوایی خود را مطرح کنید. همچنین، استفاده از سمعک‌های بسیار کوچک و نامرئی نیز ممکن است برای شما مناسب باشد.

فرشته
ارسال شده در : جمعه 14 آبان 1400

سلام و تشکر فراوان برای وقتی که میذارید خیر ببینید مادرم چند ماه پیش فکر میکرد گوشاش کیپ شده رفت شست خوب نشد پیش متخصص رفت گفتن گوشاش کم شنوایی حسی عصبی داره مدتی دارو مصرف کرد کاملا میشنید و مشکلی نداشت حالا دوباره مشکل پیدا کرده فقط پیش یک پزشک و یک بار رفته آیا ممکنه تشخیص اشتباه باشه در غیر اینصورت با مصرف دارو و دوری از صداهای بلند ممکنه هیچ وقت نیازمند سمعک نشه و این کم شنوایی همیشه ناچیز بمونه با اینکه در نظرات خوندم پیشرونده ست چند سال شنوایی بدون مشکل خواهد داشت ؟ خواهش میکنم پاسخ بدید ممنونم

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 31 فروردین 1402

سلام، ممکن است تشخیص پزشک اشتباه نباشد، اما بهتر است با مراجعه به کلینیک ارزیابی شنوایی، تست شنوایی دوباره انجام داده شود. همچنین، مصرف دارو و دوری از صداهای بلند می‌تواند از پیشرفت کم شنوایی جلوگیری کند ولی نمی‌تواند کم شنوایی را درمان کند. در صورتی که شنوایی بد برای مدت طولانی ادامه داشته باشد، ممکن است نیاز به استفاده از سمعک باشد.

م ن
ارسال شده در : دوشنبه 10 آبان 1400

با سلام بنده ۲۷ سالمه حدودا ۵ سال پیش مریض شدم دکترا تشخیص دادن اریونه گوش سمت راستم درگیر شده رفتم دکتر گفتن افت متوسط تا شدید گوش راستم نرمال هست آیا راهی برای درمان هست

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 31 فروردین 1402

سلام. بله، بیماری mumps یا اوریون به عنوان یک بیماری ویروسی شناخته شده است که تاثیراتی روی غده‌های بزاقی و بلع‌کننده دارد. این بیماری معمولا در کودکان و نوجوانان رخ می‌دهد. علائم آن شامل تورم و درد در ناحیه پشتی از دو گوش، تب و خستگی است. در برخی موارد ممکن است بیماری اوریون باعث کم شنوایی شود. این اتفاق معمولا در صورتی رخ می‌دهد که ویروس به غده‌های گوش و اطراف آنها نفوذ کند و باعث التهاب آنها شود. کم شنوایی در اوریون حسی عصبی و متاسفانه دائمی است و در صورتی که شدت کم شنوایی متوسط تا شدید است، سمعک می‌تواند کمک کننده باشد.

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 31 فروردین 1402

سلام. در برخی موارد ممکن است بیماری اوریون باعث کم شنوایی شود. این اتفاق معمولا در صورتی رخ می‌دهد که ویروس به گوش و اطراف آنها نفوذ کند و باعث التهاب آنها شود. نوع کم شنوایی در اوریون ، حسی عصبی و متاسفانه دائمی است که استفاده از سمعک می‌تواند کمک کننده باشد.

پارسا
ارسال شده در : شنبه 24 مهر 1400

من چند وقتیه که صدایه خودمو از سمت راست حنجره و گوش میشنوم و عصب گوشم تحریک شده بخاطر صدای زیاد ولی شنواییم خوبه لطفا خواهش میکنم به من ایمیل بدین

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 31 فروردین 1402

سلام. این ممکن است یک نوع اختلال شنوایی باشد که به عنوان اتوفونی شناخته می‌شود. برای تشخیص دقیق و درمان این مشکل، بهتر است به یک پزشک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید. درمان اتوفونی به معنای درمان اختلال شنوایی است که باعث شنیدن صداهای داخلی بدن مانند نفس کشیدن، خوردن و حتی حرکت مفاصل می‌شود. درمان این بیماری بستگی به علت آن دارد، اما معمولا شامل تغییر رفتاری، تمرینات شنوایی و در برخی موارد داروهای ضد اضطراب و ضدافسردگی است.

بهمن امیرمعزی
ارسال شده در : دوشنبه 19 مهر 1400

سلام من سال ۸۳ در خدمت براثر صدای بلند و ناگهانی تیراندازی گوش سمت راستم دچار سوت کشیدن شدید شد و تا الان درصد شنوایی من خیلی پایین آمده و همچنین صدای سوت بیشتر شده البته دو سال پیش گوش سمت چپم هم با صدای ناگهانی دریل به همین مشکل دچار شد میخواهم بدانم میشود این مشکل بدون سمعک درمان شود یا هیچ راهی جز سمعک نیست...

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 31 فروردین 1402

سلام دوست عزیز. با توجه به اینکه کم شنوایی ناشی از نویز حسی عصبی است و در مورد شما با توجه به گذشت زمان دائمی شده است، سمعک بهترین راهکار است. در صورت استفاده نکردن از سمعک این راهکارها هم وجود دارد: بله، وجود راه حل های دیگر برای کمک به کسانی که کم شنوایی دارند وجود دارد، از جمله: 1. استفاده از تکنولوژی های مختلف مانند سیستم های FM، بافر های صوتی، سیستم های حلقه شنوایی و ... 2. تغییر در روش های برخورد با کسانی که کم شنوایی دارند، مانند صحبت کردن با صدای بلندتر و واضح تر، استفاده از چشمان بیشتر برای ارتباط بصری و ... 3. تغییر در محیط های صوتی، مانند کاهش نویز در محیط کار یا خانه. اما در صورتی که این راه حل ها برای کسانی که کم شنوایی دارند به اندازه کافی مفید نباشند، استفاده از سمعک ممکن است بهترین راه حل باشد.

عامر زرگانی
ارسال شده در : یکشنبه 21 شهریور 1400

سلام من بر اثر تصادف روی موتورسیکلت بودم که سرم خورد زمین و گوش سمت راست کلی خون از آن در آمد و بعدا عصب گوش سمت راست بر طبق نواری که گرفتم 90درصد قطع شده الان صدای وزوز و صدای عجیب و درد داره و چیزی نمیشنوم راهی وجود دارد؟ باتشکر

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 01 اردیبهشت 1402

سلام. بستگی به شدت ضربه و محل آن دارد. در بعضی موارد، قطع عصب ممکن است با درمان دارویی و فیزیوتراپی بهبود یابد. در موارد شدیدتر، جراحی ممکن است لازم باشد. اما باید توجه داشت که در برخی موارد، کم شنوایی ناشی از قطع عصب قابل برگشت نیست و به عنوان یک عارضه دائمی باقی می‌ماند. بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا تشخیص و درمان مناسب را تعیین کند.

ساناز نصری پور
ارسال شده در : دوشنبه 15 شهریور 1400

با سلام من گوش سمت راستم یکسال بیشتر هست عصبش از کار افتاده بر اثر سکته گوش. رفتم دکتر میگن دیگه درمان نداره درسته عصب گوش هیچ درمانی نداره؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 01 اردیبهشت 1402

سلام. بله، متأسفانه در بسیاری از موارد، آسیب عصب گوش پس از سکته گوش به دلیل فرایند تخریبی و ناقص درمانی، قابلیت بهبودی ندارد. با این حال، در برخی موارد، ممکن است درمان‌هایی مانند تزریقات استروئیدی، فیزیوتراپی و یا جراحی راهکارهایی برای کاهش علائم و بهبود عملکرد شنوایی باشند. برای درمان بهتر و دقیق‌تر، بهتر است با یک متخصص گوش و حلق و بینی مشورت کنید.

مهدی خزایی
ارسال شده در : دوشنبه 15 شهریور 1400

سلام خسته نباشید بنده الان ۲۶ سالمه و چند سالی میشه که هر دو گوشم عفونت داره و یبار هم عمل کردم اما دوباره بعد یه مدت عفونتش شروع شد تا اینکه یواش یواش شنواییم پایین اومد و الان ۲ سالی میشه که وزوز هم مدام دارم. سی تی اسکن انجام دادم دکتر گفت مدیال کانال فیبروز دارم و تو نوار گوشم هم عصب گوشم ضعیف شده اوایلش میگفت باید عمل کنی اما یه روز که رفتم که نوبت عمل بده گفت فعلا عمل لازم نداره. اما الان همچنان شنواییم پایینه و وزوز هم دارم میشه یه راهنمایی کنید ممنونم🙏🙏

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 01 اردیبهشت 1402

سلام، متاسفانه برای درمان عفونت گوش و کاهش شنوایی باید به دکتر متخصص گوش مراجعه کرده و معاینه شوید. اگر دکترتان تصمیم گرفته است که عمل نکنید، ممکن است برای شما درمان های دیگری را تجویز کند. همچنین، می توانید با رعایت تغذیه سالم و استفاده از لوازم حفاظتی مانند قالب ضدآب، خطر عفونت گوش را کاهش دهید. همچنین، از استفاده از سیگار و الکل نیز باید خودداری کنید. درمان مدیال کانال فیبروز، تیمپانوپلاستی است که یک روش جراحی است که برای درمان فیبروز (تنگ شدن) کانال های نازال (بینی) و مدیال (داخلی) بین گوش و بینی استفاده می شود. این روش شامل ایجاد یک تنگی در داخل کانال با استفاده از لیزر یا برش با یک ابزار جراحی است. این روش به عنوان یک روش جایگزین برای درمان عفونت های گوش و کاهش شنوایی نیست و فقط برای درمان فیبروز کانال نازال و مدیال استفاده می شود. قبل از انجام این روش، باید با پزشک خود مشورت کنید و تمامی مزایا و معایب آن را بررسی کنید.

حسن گودرزی
ارسال شده در : دوشنبه 01 شهریور 1400

هرچی میپرسند جواب میدید نه متاسفانه پس این علم پزشکی گوش کشکه درمطبها تونو تخته کنید از همه چی بهتره

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 31 فروردین 1402

سلام دوست عزیز. کم شنوایی حسی عصبی متاسفانه درمان قطعی در اکثر موارد ندارد. البته راهکارهای دیگری که می‌تواند به کمک شما در درمان کم شنوایی حسی عصبی باشد عبارتند از: 1- تمرینات شنوایی: تمرینات شنوایی می‌تواند به شما کمک کند تا شنوایی خود را تقویت کنید. این تمرینات شامل گوش دادن به صداهای مختلف و تشخیص آنها، تمرینات حافظه شنوایی و تمرینات تفکر شنوایی است. 2- تغییر رژیم غذایی: برخی از مواد غذایی می‌توانند به شما کمک کنند تا سلامت شنوایی خود را بهبود بخشید. این مواد شامل غذاهای حاوی ویتامین A، C و E، آهسته کننده‌های طبیعی مانند چای سبز و مواد معدنی مانند روی و منیزیم هستند. 3- استفاده از سمعک: استفاده از سمعک می‌تواند به شما کمک کند تا صداهای محیط را بهتر بشنوید و از تعاملات اجتماعی بیشتری برخوردار شوید. 4- درمان دارویی: برخی از داروها می‌توانند به شما کمک کنند تا کم شنوایی حسی عصبی خود را بهبود بخشید. این داروها شامل آنتی‌اکسیدان‌ها، مکمل‌های غذایی و داروهای ضد التهاب هستند. 5- جراحی: در موارد شدید کم شنوایی حسی عصبی، جراحی ممکن است به شما کمک کند تا شنوایی خود را بهبود بخشید. این جراحی شامل کاشت حلزون، تزریق دارو و جایگزینی گوش‌های مصنوعی است.

بهروز اسماعیلی
ارسال شده در : پنجشنبه 09 اردیبهشت 1400

من تو سن ۹ سالگیم بر اثر تصادف گوش چپم آسیب دید و کاهش شنوایی ایجاد شد. رفتم دکتر گفت که سلول های عصبی گوش آسیب دیده و نمیشه کاریش کرد. آیا هنوز هم درمان یا راهی برای بهتر شدن شنواییم وجود نداره؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 03 اردیبهشت 1402

سلام. متأسفانه، در صورتی که سلول های عصبی گوش آسیب دیده باشند، درمانی برای بهبود شنوایی وجود ندارد. با این حال، برخی از تکنولوژی های کمک شنوایی مانند سمعک ها می توانند به شما کمک کنند تا بهتر بشنوید. همچنین، با مراجعه به یک متخصص شنوایی، می توانید راهکارهای دیگری را برای بهبود شنوایی خود بشناسید.

ابوالفضل نجارزاده
ارسال شده در : دوشنبه 25 اسفند 1399

سلام ببخشید من چند روز نوار گوش گرفتم و عصب های گوشم 30 درصد ضعیف شده و گوش سمت چپم صدا میده ، راه درمانش با دارو چیه ؟؟ حل میشه ؟؟ ممنون

مراد
ارسال شده در : چهارشنبه 13 اسفند 1399

من در اثر شلیک توپ عصب گوش چپم آسیب دیده و شنوایی آن کم شده و دائم صدای وزوز داخل گوشم میشنوم که این خیلی اذیتم میکنه آیا درمانی برای این مورد هست یا نه؟ چکار کنم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 خرداد 1402

بله، برای این مشکل درمانی وجود دارد. بهترین راه حل این است که به یک پزشک و کلینیک ارزیابی شنوایی مراجعه کنید تا تست های شنوایی انجام داده و بررسی کند که چقدر شنوایی شما کاهش یافته است. درمان شامل داروهای ضد التهاب، روش های ترمیمی و در برخی موارد، عمل جراحی یا استفاده از سمعک است. به هر حال، بهترین راه حل این است که به زودی به پزشک مراجعه کنید تا بتوانید درمان مناسب را دریافت کنید.

ابراهیم زارعی
ارسال شده در : پنجشنبه 07 اسفند 1399

با سلام واحترام چند روز پیش از ناحیه گوش چپ دچار کری ناگهانی شدم.پیش دکتر رفتم داروهای ذیل رو تجویز کردن آسیکلوویر فاموتدین پردنیزولون آتورواستاتین تریامترن اسیدنیکوتینیک البته ۱۰تا امپول دگزا هم تجویز کردن که ۳تا رو تو گوشم تزریق کردن اما تغییری در افزایش شنوائی مشاهد نشد تشخیص ایشون این بود که عصب شنواییم دچار مشکل شده

ابراهیم زارعی
ارسال شده در : پنجشنبه 07 اسفند 1399

با سلام واحترام چند روز پیش از ناحیه گوش چپ دچار کری ناگهانی شدم.پیش دکتر رفتم داروهای ذیل رو تجویز کردن آسیکلوویر فاموتدین پردنیزولون آتورواستاتین تریامترن اسیدنیکوتینیک البته ۱۰تا امپول دگزا هم تجویز کردن که ۳تا رو تو گوشم تزریق کردن اما تغییری در افزایش شنوائی مشاهد نشد تشخیص ایشون این بود که عصب شنواییم دچار مشکل شده خواهش میکنم منو راهنمائی کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 14 آبان 1402

سلام، با توجه به تشخیص دکتر شما، احتمالاً علت ناشنوایی ناگهانی شما مربوط به آسیب به عصب شنوایی است. درمان شامل داروهای ضد التهاب، ضد ویروس و کورتیکواستروئید است که همه این داروها بهبود شنوایی را تسریع می کنند. همچنین، تزریق دگزامتازون به گوش ممکن است در برخی موارد مفید باشد. با این حال، اگر شنوایی شما هنوز بهبود نیافته است، بهتر است با دکتر خود مشورت کنید و از او بخواهید که برای شما یک بررسی شنوایی کامل انجام دهد تا علت دقیق ناشنوایی ناگهانی شما را تشخیص دهد.

ترانه
ارسال شده در : چهارشنبه 15 بهمن 1399

سلام من 14سالمه چند ماه بود که گوشم وز وز میکرد و سرگیجه و حالت تهوع داشتم رفتم پیش دکتر گفت عصب گوش چپت ضعیف شده و گفت با دارو درست میشه من الان یه هفته است دارم دارو مصرف میکنم وز وز گوشم شدید تر شده و کم شنوا تر شدم

آرش
ارسال شده در : شنبه 04 بهمن 1399

سلام پسری ۳۵ ساله هستم.کم شنوایی حسی عصبی ارثی دارم گوش چپ ۵۰ درصد و گوش راست ۷۰ درصد کاهش شنوایی دارم ولی درک شنوایی گوش چپم خوبه. سمعک هم دارم ولی زیاد استفاده نمیکنم میخواستم ببینم ممکنه در پیری بدتر بشوم؟ و اینکه اگر زمانی آسیب عصب ۱۰۰ درصد شود درمانی وجود دارد؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 14 آبان 1402

سلام، بله، متاسفانه با پیری ممکن است کم شنوایی شما بدتر شود و پیرگوشی هم به کم شنوایی اضافه شود. اما استفاده منظم از سمعک و مراجعه به پزشک و ادیولوژیست برای انجام تست های شنوایی و درمان مناسب می تواند کمک کند تا کم شنوایی شما کنترل شود و از بدتر شدن آن جلوگیری شود. در مورد آسیب عصب ۱۰۰ درصد، در صورت وجود آسیب عصبی شدید، درمان هایی مانند جراحی کاشت حلزون و کاشت سایه مغز ممکن است برای رفع کم شنوایی ارائه شود.

مانی راد
ارسال شده در : یکشنبه 30 شهریور 1399

سلام من عصب های گوش چپم ۶۰درصدوعصب های گوش راستم ۳۰درصدبراثرمنیر وسروصدای محیط کارم از بین رفته ولی الان یه مشکل جدی دارم اینه که وقتی صحبت میکنم فشار زیادی به سرم وگوشام وارد میشه که احساس میکنم مغزم میخواد منفجربشه وصدای خودم توی سرم میپیچه به خاطر این مشکلم روزی چند کلمه نمیتونم صحبت کنم آیا این مشکل صحبت کردن من درمان داره ممنون میشم اگه جواب بدید

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 04 مهر 1399

سلام. به پیچیدن صدای خود فرد در گوش اتوفونی گفته میشه که بایستی به پزشک متخصص گوش مراجعه کنید تا سلامت لوله استاش بررسی شود.

سمیه خونیکی
ارسال شده در : چهارشنبه 29 مرداد 1399

سلام .من37 سالمه. از بچگی یک گوشم شنوایی نداشت دکتر رفتم گفت بخاطر اوریون رگ عصب آسیب دیده ونمی شنوید آیا اکنون راه درمانی است؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 04 مهر 1399

سلام. کم شنوایی ناشی از اوریون معمولا عمیق و یک طرفه است و متاسفانه راه درمانی مناسبی ندارد.

مانی
ارسال شده در : شنبه 25 مرداد 1399

سلام من چندسالی هست که منیر دارم چهارسال بعداز اولین نشانه های منیر( که سرگیجه واستفراغ داشتم اونم سالی سه چهار بار )دیابت گرفتم البته قبل از اینکه این نشانه هارو ببینم یه آچار از فاصله ده متری خورد توسرم الان نمیدونم که دلیلش اون حادثه بوده یا دیابت؟چون چندسال بعداز اون علائم دیابت گرفتم.هرچی میگذره بدترمیشم به خاطر شغلم یه چهارماهی تو سروصدای شدید بودم که از محافظ گوشم استفاده میکردم الان شنوایم خیلی کم شده وسمعک استفاده میکنم وسرگیجه هام ووزوزگوشم خیلی زیاد شده حتی نمیتونم حرف بزنم چون صدام تو سرم میپیچه واین مسئله برام زجرآوره دکترم زیاد رفتم آیا این مشکلم به مرورزمان حل میشه یا دائمیه این که نمیتونم صحبت کنم چون صدام تو سرم میپیچه

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 04 مهر 1399

سلام. احساس پیچش صدا در سر ممکنه به دلیل نوع سمعک و تنظیم آن باشد یا مشکلات شیپور استاش. توصیه میشه که به ادیولوژیست و پزشک خودتون مراجعه کنید.

محمد
ارسال شده در : چهارشنبه 22 مرداد 1399

با سلام من به تازگی با خانومی آشنا شدم ایشون گوش راستشون سالمه و گوش چپشون درصد شنواییش حدود ۲۰هست و ایشون ۲۴سال دارن و در سن ۱۸سالگی به دکتر مراجعه کردن که بهشون گفتن عصب هفتم ضعیفه در اون زمان هم دکتر مورد نظر میتونسته با عمل جراحی مداوا کنه اما به دلیل عوارضی که داشت از سوی خانواده این اجازه بهشون داده نشده الان میخواستم ببینم ایشون میتونن عمل کنن و مشکلشون به فرزند منتقل میشه یا خیر(مشکلشون مادرزادی بوده)

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 04 مهر 1399

سلام. در مورد جراحی باید تست شنوایی ایشان را ببینم.

مجتبی
ارسال شده در : چهارشنبه 15 مرداد 1399

سلام کاهش جزیی شنوایی عصبی دارم 4ماه وزوز گوش ناراحتم می کنه آیا خودش برطرف ميشه

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 04 مهر 1399

سلام. بستگی به علت وزوز گوش دارد. ضمن اینکه با پرهیز از قرارگرفتن در سروصدا و آرامش اعصاب وزوز به مرور بهتر خواهد شد.

ایرانمنش
ارسال شده در : جمعه 27 تیر 1399

سلام خسته نباشید دختر من ۴۵ درصد کم شنوایی داره ۷سالشه و ما یکساله که یدونه سمعک براش گرفتیم و احساس میکنم افت کرده وقصد داریم یکی دیگه براش تهیه کنیم خواستم بدونم راهی برای درمان سیستم عصبی گوش نیست ؟که دیگه لازم به سمعک نباشه شنیدم هست ولی نمیدونم چیه و کجاست راهنماییم کنید لطفا.

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 27 تیر 1399

سلام. برای درمان کم شنوایی حسی عصبی سمعک تنها راه‌حل است و در کودکان نیز سمعک دوگوشی توصیه می‌شود.

فراز رستمی
ارسال شده در : پنجشنبه 26 تیر 1399

سلام خسته نباشی من زنی ۳۸ ساله هستم حدود ۱۶سال پیش پدرم یه ضربه داخل گوش سمت راستم زدوقبل از آن در درک شنوایی مشکلی نداشتم واز آن بعد پیش چندین دکتر فوق تخصص رفتم بهم می گن عصب هر دو گوشت ضعیفه ولی گوش سمت راست بیشتر حود ۱۰ سال پیش سمعک هم گذاشتم ولی نمی تونستم بشنوم دکتر گفت جوابگو نیست .صدا ها را می شنوم ولی ولی درک کلمات برام خیلی سخت لطفا راهنماییم کنید چون واقعا اذیتم

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 27 تیر 1399

سلام. باید نتایج تست شنوایی شما را ببینم.

رضوان ورپشتی
ارسال شده در : شنبه 21 تیر 1399

سلام همسرمن ۳۲ سالشه حدودا از ۲٠سالگی متوجه کم شنوایش هردو گوشش شده ولی فقط دریکی از گوش هاش سمعک میزاره کلمات رو و حتی گاهی صداهارو خوب متوجه نمیشه هفته پیش یه تصادف باموتور داشت تو بیمارستان با اینکه سمعکش رو دراورده بود و من ماسک داشتم روی صورتم ولی صدای منو به درستی میشنید و پاسخ میداد هم خودش و هم من متوجه تغییر شنیدنش شدیم ولی از روز بعدش دوباره مثل قبل شد ممکنه کم شنواییش عصبی نبوده باشه و درمانی داشته باشه؟؟ لطفا منو ازنگرانی درارید ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 27 تیر 1399

سلام. باید نتایج ارزیابی شنوایی ایشان را ببینم

ارمان
ارسال شده در : پنجشنبه 19 تیر 1399

سلام من بچه ۲.۵ ماهه دارم تو تستabrدر یک ماهگی بهم گفتند گوش راست هم شنوایی داره هم عصب ولی گوش چپ هیچ کدام رو نداره در ۲.۵ ماهگی گفتند دانست abr هرکدومو شنوایی نداره ولی عصب گوش راست سالمه الان باید چیکار کنیم آیا درمان دارد؟ بچه ۸ ماهه بدنیا اومده و ۲۰ روز در nicu بستری بوده

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 27 تیر 1399

سلام. من از صحبت های شما اینطور برداشت کردم که ارزیابی شنوایی نشان داده که گوش راست نرمال و گوش چپ فاقد شنوایی است. در اینگونه موارد مجدد یک ماه بعد تست تکرار بشه و با نظر پزشک و ادیولوژیست گزینه درمانی مناسب انتخاب بشه.

نسرین محمدی
ارسال شده در : چهارشنبه 18 تیر 1399

سلام من ۳۳ سالمه و مشکل شنوایی دارم بر اثر یه سرما خوردگی کل بدنم عفونت کرد میگن مایع تو سرم بیشتر از حد معمولش شده. میگن حسی عصبیه شنوایم به تدریج افت کرده الان خیلی کم میشنوم. سمعک تمام هوشمند خریدم استفاده کردم ولی خیلی اذیت میشدم یعنی اگه نمیزدم بهتر میشنیدم چون صدا ها بیشتر عصبیم میکرد. ممنون میشم کمکم کنید باید چیکار کنم

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 27 تیر 1399

سلام. باید تست شنوایی شما را ببینم.

رزیتا موسوی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 17 تیر 1399

سلام خسته نباشید ببخشید یه سوال داشتم اگر ضعیف شدن عصب گوش بخاطر عفونت شدید تب بالا باشد بعد از رفع عفونت و تب بالا و گذشت زمان ممکنه خوب شود؟ ممنون میشم جواب بدید

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 27 تیر 1399

سلام. اگر به عصب گوش آسیب وارد بشه متاسفانه دائمی می‌شود.

کاظم نیکویی
ارسال شده در : یکشنبه 15 تیر 1399

با سلام . بنده حدود 2 سال پیش ضربه مغزی شدم وگوش چپم از کار افتا د. صدای سوت شدید و کمی سرگیجه هم دارم . میگن گوش داخلی شکسته و عصب نابود شده است . ایا دیگه هیچ وقت خوب شدن در کار نیست . پس جریان پیوند عصب چیه؟ اینو هم بگم ظاهر گوش و استخوانها همگی سالمند . در موقع تصادف هم خون و مایع سفیدی تا چند روز از گوشم خارج شده است .

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 27 تیر 1399

با سلام. در حال حاضر متاسفانه درمانی برای قطع عصب شنوایی وجود نداره.

احسان
ارسال شده در : جمعه 13 تیر 1399

سلام من ۱۸ سالمه حدود ۷ الی ۸ ماهه که صدای در گوش سمت راستم پیش اومده مانند صدای سوت و زمانی که چند ساعت در معرض صدای بلند قرار میگیرم صدا بیشتر میشه و رفتم پیشه پزشک و نوار گوش گرفتم گفت ۱۷ درصد عصب گوش اسیب دیده ایا ممکنه در طول زمان بهبود پیدا کنه برگشت پذیر هست یا همین جور این صدا باقی میمونه؟راه درمان وجود داره

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 27 تیر 1399

سلام. اگر کم شنوایی حسی عصبی باشه متاسفانه قابل برگشت نیست. برای راهنمایی بیشتر نیز باید نتایج تست شنوایی شما را ببینم.

محمد
ارسال شده در : چهارشنبه 04 تیر 1399

سلام من مشکل شنوایی دارم و دکتر هم رفتم سمعک تجویز کرده و یه مراحل استخدامی هم دارم خیلی میترسم ترا خدا هرکه کمکم کند مشکلم برطرف بشه مدیون میشم به غیر از سمعک راه درمانی هست ؟ اگر نیست با سمعک مشکلم کاملا بر طرف میشه

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 27 تیر 1399

سلام. انشالله برطرف میشه.

محمد شجاعی
ارسال شده در : پنجشنبه 22 خرداد 1399

سلام خسته نباشید بنده بر اثر تصادف عصب گوش سمت راستم رو از دست دادم شنوایی ندارم ولی گوشم همیشه وز وز می‌کنه میخوام بدنم آیا راهی هستش که این وز وز قطع بشه شنوایی هم نمیخوام همون راست صدا قطع بشه که خودش یه عذابه آیا راهی هست ممنون میشم جواب بدین

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 27 تیر 1399

سلام. به مراکز ارزیابی و درمان وزوز گوش مراجعه کنید. راهکارهایی وجود دارد که وزوز تخفیف پیدا کند.

مهدیس سادات
ارسال شده در : چهارشنبه 21 خرداد 1399

سلام من ۳۲سالمه از بچگی یادمه گوش راستم شنوایی خیلی ضعیفی داش الانم کلن نمیشنوم با گوش راستم چیکار کنم خیلی اذیتم اگه راهی هس لطفن بگین ممنون ...

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 27 تیر 1399

سلام. به مراکز ارزیابی شنوایی و سمعک مراجعه کنید.

فاطمه
ارسال شده در : شنبه 10 خرداد 1399

سلام خسته نباشین دخترم 6 ماهشه روزهای اول نوزادی برای تست غربالگری اونو بردیم و دکتر گفت کم شنوایی داره ولی الان با هر کاری واکنش نشون میده و متوجه صداها میشه ایا کم شنوایی داره.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 18 خرداد 1399

سلام. از طریق واکنش به صداها شما نمیتونید شنوایی کودکتان را دقیق ارزیابی کنید و چون در غربالگری احتمال کم شنوایی مطرح شده، حتما پیگیری شود و به کلینیک های ارزیابی شنوایی مراجعه کنید.

مجید رحمانی
ارسال شده در : پنجشنبه 08 خرداد 1399

بچه من ۱ ماهش هست هر دو گوش شنوایی نداره میگن عصبش جواب نمیده چیکار باید بکنم راه درمان داره

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 09 خرداد 1399

سلام. درمان سمعک و کاشت حلزون هست که باید در اسرع وقت به مراکز کاشت حلزون مراجعه کنید.

فائزه حسینی
ارسال شده در : پنجشنبه 08 خرداد 1399

سلام جناب بنده خانم ۳۳ سالم حدود ۷ ماه پیش دچار کمشنوایی حس عصبی در گوش راست شدم .۸ روز بعد از شروع مشکل تزریق داخل گوش شروع شده بعد از ۵ تزریق نوار گوشmild to sever نوشته البته باز ۴ تزریق بعد از اون انجام شده ولی هنوز نوار گوش جدید نگرفتم بیش از همه چیز صدای گوش اذیتم میکنه برای این حد شنوایی سمعک جواب میده یا کاشت حلزون؟پروتز باها چی؟ امکان داره بعد از یک سال تا قسمتی از عصب بازسازی بشه خودبخود یا نه سوالی ذهنم درگیر میکنه که میزان کم شنوایی بنده کلا انقد زیاد بود که درمانش سخته یا تزریق دیر هنگام باعث شده؟ خیلی ممنون ازتون لطفا پاسخ بدید

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 09 خرداد 1399

سلام. تزریق کورتون در کم شنوایی ناگهانی فقط حدود ۷۲ ساعت بعد باید انجام شود. برای کم شنوایی شما سمعک مناسب است.

علی
ارسال شده در : شنبه 03 خرداد 1399

سلام خسته نباشید حدودا چند روز قبل به گوش سمت چپ من یه ضربه (سیلی) نسبتا محکم وارد شد و الان یکم احساس گنگی و اکو در گوشم دارم ایا ممکنه به عصب گوشم اسیب رسیده باشه ؟ و ایا قابل درمان هست ؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 09 خرداد 1399

سلام. باید معاینه و تست شنوایی شوید. معمولا در ضربه محکم به گوش پرده صماخ آسیب میبیند.

PURDADASH
ارسال شده در : جمعه 02 خرداد 1399

سلام . من کارشناس یکی از کارخانجات تبریز هستم . حدود 40 سالمه . بدلیل استفاده بیش از حد از هدفون در نوجوانی دچار افت شنوایی عصبی در هر دو گوش تا 55 db هستم . سمعک iic اتیکن SYIA2 برام تجویز کردند ولی از درک گفتارش خیلی راضی نیستم آیا با تنظیم جواب میدهد. و اینکه آیا این سمعک ها برنامه وزوز گوش دارند چطوری فعال میشود ؟.ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 09 خرداد 1399

سلام. با تنظیم سمعک و گذشت زمان درک کلمات بهتر خواهد شد. این سمعک برنامه وزوز گوش ندارد.

ایلیا ضیغمی
ارسال شده در : چهارشنبه 24 اردیبهشت 1399

برای عصب تخریب شده گوش عمل و یا درمانی هست و آیا توپ فوتبال بر گوش اثر دارد

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 09 خرداد 1399

سلام. برای تخریب عصب درمانی متاسفانه وجود ندارد. ضربات خیلی شدید به سر و گوش می‌تواند باعث آسیب به عصب شود.

ایمان
ارسال شده در : دوشنبه 15 اردیبهشت 1399

با عرض سلام خدمت شما بنده دارای بیماری شارکو ماری توث هستم که ژنتیکی مادرزادی هست و عصب اندامهای بدنمو ضعیف میکنه گوش چپم ضعیف شده بصورتی که صدا رو میشنوم ولی قابل درک نیست سمعک هم میزنم ولی فایده نداره خیلی منو اذیت میکنه میشه لطفا منو راهنمایی کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

سلام. باید میزان آسیب به عصب گوش شما بررسی بشه و متناسب با اون سمعک مناسب تجویز بشه.

عبدالمطلب ایگدری
ارسال شده در : یکشنبه 14 اردیبهشت 1399

سلام، بنده گوش راستم 35درصد وگوش چپم45 درصد شنوایی نداره، نوار گوش گرفتم عصب گوشمه،گوشم چپم چند روزی هست صدا میده(طبل مانند) 5 الی6 بار، علت ودرمان رو میشه بگین

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

سلام. صدای گوش یا وزوز معمولا با کم شنوایی همراه است و یکی از علامت های شایع آن محسوب می‌شود. درمان هم معمولا استفاده از سمعک با پوشاننده وزوز است.

نیما
ارسال شده در : شنبه 13 اردیبهشت 1399

سلام خسته نباشید ببخشید،میخواستم بدونم استرس داشتن روی نوار گوش تاثیر داره؟؟؟ اخه من افت دارم ملایم ولی استرس دارم موقع گرفتن نوار خیلی فقط صدای قلب خودمو میشنوم میخواستم بدونم جز نوار چه راهی وجود داره برا تشخیص دقیق؟؟؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

سلام. ادیومتری دقیق ترین تست ارزیابی شنوایی است. بهتره با تجویز پزشک قبل از ادیومتری در صورت استرس زیاد به صورت موقت داروی ضداسترس مصرف بشه. یا با چندین بار مراجعه استرس کنترل بشه.

سارا احمدی
ارسال شده در : پنجشنبه 11 اردیبهشت 1399

سلام خسته نباشین من ۱۹سالمه و از چند سال پیش وقتی ب گوش چپم دست میزنم ی صدای تیریک کوتاه میشنوم ایا گوشم مشکلی داره؟ شنواییم ب تظر خودم هیچ مشکلی نداره

حسن علی زاده
ارسال شده در : شنبه 06 اردیبهشت 1399

سلام علت کم شنوایی حسی عصبی چی میتونه باشه .تشکر

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 08 اردیبهشت 1399

سلام. علت ها خیلی مختلفه. مثل بعضی از بیماری‌ها، سن، سر و صدا، وراثت و غیره

علی
ارسال شده در : پنجشنبه 04 اردیبهشت 1399

تو رو خدا جواب من رو بدین التماس میکنم دارام دیوونه میشم.پسر من ۵ سالشه وقتی نوزاد بود بردیم دکتر دکتر گفت یک گوشش ۷۵ ویکی ۶۵ درصد شنوایی داره تواین مدت ۵ سال با اینکه سمعک نداره خیلی خوب حرف میزنه خوب میشنوه نسبت به هم سن و سالاش زودتر زبون باز کرده الان واقعا هیچ مشکلی نداره جلوی زبونم و میگیرام اهسته باهاش حرف میزنم میشنوه الان نگرانی من اینکه در اینده ممکنه به مشکل بر خورد کنه ممکنه شنواییش کمتر بشه

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 05 اردیبهشت 1399

سلام. یعنی با وجود کم شنوایی هیچ مشکلی در تکلم و نوع بیان کلمات نداره؟ من توصیه میکنم بجای نگرانی به مراکز ارزیابی شنوایی مجددا مراجعه کنید تا وضعیت شنوایی کودکتان کامل بررسی بشه و در صورت لزوم سمعک مناسب تجویز بشه. چون عوارض کم شنوایی غیرقابل جبران است.

نیما
ارسال شده در : یکشنبه 24 فروردین 1399

با عرض سلام و خسته نباشید من تقریبا ۵ روز بود که گوش سمت راستم کیپ شده بود و گاهی هم سرگیجه داشتم از قرص بتاسرک استفاده کردم که تغییری در کیپی گوشم نداشت به دکتر متخصص مراجعه کردم و ایشان سه جلسه تزریق کورتون را تجویز کردن که من یکیش رو تزریق کردم فعلا میخواستم بدونم ایا شنوایی بنده برخواهد گشت؟ خوشحال میشوم کمک بفرمایید

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 26 فروردین 1399

با سلام. برای درمان کم‌شنوایی‌های ناگهانی کورتون تجویز میشه. بنابراین توصیه میشه که تجویز پزشک رو تکمیل کنید.

Pooriaraoofi
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 19 فروردین 1399

سلام من مشکلی احساس می کنم برام پیش اومده مجبوربه استفاده از هندزفنری باصدا بالا بودم ی خورده شنوایی کم شده آیا قابل حل است به شرطی که دیگر استفاده نکنم

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 19 فروردین 1399

سلام. ممکنه کم شنوایی ناشی از صدای بلند برگشت پذیر باشه البته به مدت زمان و شدت صدا بستگی داره. بهرحال نباید در معرض صدای بلند باشید چون گوش ها در این حالت اسیب‌پذیر هستند.

مهدی رضای
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 12 فروردین 1399

سلام وقتتون بخیر بنده ۸ ماه پیش تحت جراحی تومور CPA قرار گرفتم که بد از خارج کردن تومور از عصب های گوش سمت چپم الان ۸ ماهه گوش سمت چپم دچار وزوز و صدا های نا هنجار شده خواستم بپرسم راه درمانی جهت از بین بردن وزوز گوش وجود دارد سپاس گذارم از راهنمایتون

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 16 فروردین 1399

سلام. باید معاینه و ارزیابی شنوایی و وزوز بشید. بهرحال روش‌های درمانی خاصی میتونه برای شما مفید باشه.

رویا چراغعلی پور
ارسال شده در : یکشنبه 10 فروردین 1399

سلام ، مادر بزرگ من 80 ساله هستند فقط صداهای خیلی بلند رو می شنوند مثل زنگ تلفن . شمعک میتونه برای ایشون موثر باشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 12 فروردین 1399

سلام. بله حتما

مختاردهقان
ارسال شده در : پنجشنبه 29 اسفند 1398

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم سمعک کاشتی برای کم شنوایی حسی عصبی وجود داره

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 02 فروردین 1399

با سلام. در حال حاضر به علت تحریم و قیمت‌های بسیار بالا، در ایران برای کم‌شنوایی حسی‌عصبی سمعک کاشتنی با جراحی وجود نداره. گزینه در دسترس سمعک IIC است.

زهرا
ارسال شده در : دوشنبه 26 اسفند 1398

سلام من برادری دارم۱۲ ساله که از زمانیکه به دنیا اومده عصب گوشش ضعیف بوده زمانیکه دکتر بردیمش گفتن هر گوشش ۵۰% عصبش ضعیفه، ممکنه بتونیم سمعکی بزاریم که قابل دید نباشه؟؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 28 اسفند 1398

سلام. مهم اینه که در این سن و با این میزان کم شنوایی حتما برای هر دو گوش سمعک داشته باشن و اصلا نباید به ظاهر اون توجه کنید.

تینا
ارسال شده در : شنبه 17 اسفند 1398

با سلام خسته نباشید.دختر 25ساله هستم. لطفا راهنمایم کنید من خیلی میترسم نگرانم. از دیروز یک دو شب گوش راستم سوت میشنیدم . بعد فهمیدم گوشمه دقیقا نمیدونم چه صدا شاید بشه گفت صدا متور یخچال اما قطع نمیشه اونقدربلند نیست وقتی راه میریم یا جای هستم تلوزیون روشنه صداش متوجه نمیشم. ضمن اینکه التهابگوش.. تا بحال نداشتم تا امسال که بعد جراحی دندون عقل التهاب لثه... داشتم ودندون عقل سمت راستم متاسفانه بنا به دلایل جراحی... دو ماه تمام التهاب داشت و به گوشم میزد گوش درد داشتم حس میکردم داخل گوشم اب پزشک عمومی رفتم و قطره قرق دادن مصرف کردم بعد خب شدن التهاب جراحی... درست شد اما بعد ها وقتی از خواب بلند میشدم چند بار انگار کیپ میشد (متاسفانه دقیقا یادم نیست هر دو گوش بود یا فقط راست )فقط دو سه بار اینطوری شد اما یهو سوت دائم میشه. و یه مورد دیگه متاسفانه چندیدن سال مجبوریم همش برای اهنگ فیلم هدفن بزنیم مگر تلوزیون ببنیم بتونیم حالت عادی باشه خیلی نگرانم با وضع کنونی ک.. پزشک مراجعه کردن ضروریه توروخدا راهنمایم کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 20 اسفند 1398

با سلام. به پزشک متخصص گوش و کلینیک ارزیابی شنوایی مراجعه کنید تا شنوایی و وزوز گوش شما بررسی بشه. ضمن اینکه استفاده از هدفون با صدای بلند میتونه به شنوایی آسیب بزنه و عوارضی مانند سوت یا وزوز گوش رو بوجود بیاره.

حشمت اله سرلک
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 13 اسفند 1398

با سلام من دچار وزوز گوش چپ هستم و و همینطور حالت ماسکه یعنی بعضی صداهای هم آوا را قاطی میکنم و به درستی متوجه نمیشوم و اشتباهی تصور میکنم. شنوایی سنجی رفتم که توصیه به مراجعه به پزشک کردند و دکتر هم رفتند که کپسول جینکو بیلوبا و قرص سیناریزین دادند. صدا وزوز گوشم در شب قطع میشه و در ساعات اولیه پس از بیداری اما دوباره شروع میشه! دکتر گفت عصب گوشت ضعیف شده که بنظرم همین بیماری کم شنوایی حسی عصبی باشه. سوالم اینه اگر سمک بگذارم علاوه بر بهبود شنوایی، ایا صدای وزوز قطع میشه یا همجنان ادامه خواهد داشت.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 20 اسفند 1398

با سلام. سمعک در افرادی با مشکلاتی شبیه به شما بسیار کمک‌کننده است. توصیه می‌کنیم سمعک با مدارات پوشاننده وزوز حتما با تجویز ادیولوژیست استفاده کنید.

م
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 29 بهمن 1398

همسر من بر اثر استفاده از دارو دچار کم شنوایی شده.و با گذشت زمان کم شنواییش بیشتر میشه.از سمعک برای هر دو گوش استفاده میکنه دلیل پیشرونده بودن کم شنواییش چی میتونه باشه و اینکه راهکاری برای عدم پیشروی کم شنواییش وجود داره یا خیر

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 30 بهمن 1398

سلام. باید تست و معاینه بشن.

فرهاد حیرانی
ارسال شده در : دوشنبه 28 بهمن 1398

با سلام بنده۲۸سال سن دارم بعد از چند ماه فهمیدم عصب گوشم رو از دست دادم به چند تا از دکترای معروف شهرمان که کرمانشاه بود که هرکدام به صورت جداگانه آزمایش صوتی از گوشم گرفتن رفتم میگفتن عصب گوش چپم رو از دست دادم بحث ۵سال پیشه اگه راه یا چاره ای هست بتونم شنوایی روبدست بیارم ممنون میشم چون خیلی واسم سخت کسی که سمت چپم نشسته اصلا متوجه حرف زدنش نمیشم. کمکم کنید جایی رو معرفی کنید خیلی ممنون میشم خدا خیرتون بده بخدا خیلی سختمه

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 30 بهمن 1398

سلام. متاسفانه درمان دارویی یا جراحی نداره.

عباسي
ارسال شده در : یکشنبه 20 بهمن 1398

سلام خانمي ٣٠ ساله هستم من دو گوشم ٤٥ دسيبل شنوايي حسي عصبيم و از دست دادم. در شنيدن كلمات مشكل دارم مخصوصا صداي آقايون. عصبي شدم واقعا. دكتر گفت ساليانه چك كن. چه فايده اي داره ؟ سمعك كمكي مي كنه؟ سمعكي كه ديده نشه داخل گوش وجود داره؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 25 بهمن 1398

سلام. بله حتما سمعک در تشخیص و شنیدن کلمات به شما کمک خواهد کرد.

مجتبی یلوه
ارسال شده در : جمعه 18 بهمن 1398

سلام من ۶۰ سال سن دارم گوش راستم از حدود ۳۰ سال پیش نمیشنیدم. اما گوش چپم به خوبی شنوایی داشت. یک ماه پیش به صورت انی شنواییم رو لز دست دادم کورتون تزریقی و موضعی و قرص هم گرفتم الان یه خورده بهتر میشنوم صداها رو. منتها مشکلی که دارم اینه که صدا رو میشنوم ولی درک نمیکنم لطفا راهنمایی کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 25 بهمن 1398

سلام. باید تست شنوایی شما رو ببینم ولی با توجه به شرح حال احتمالا کم شنوایی دارید و باید برای گوش چپ سمعک تجویز بشه.

سیما
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 15 بهمن 1398

با سلام من سال 82 بدلیل غده نازوفارنکس تحت درمان رادیوتراپی قرار گرفتم بعد از اون دچار کم شنوایی شدم که دکتر گفت بخاطرضعیف شدن عصب گوش ناشی از رادیوتراپیه الان هم سمعک استفاده می کنم می خواستم بدونم درمانی نداره که تلاش کنم چون سمعک اذیت می کنه راحت نیستم

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 25 بهمن 1398

با سلام. نه متاسفانه

ساجد سواری
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 08 بهمن 1398

سلام من ۲۵ سالمه وحدود هشت سال پیش دچار کم شنوایی تدریجی شدم ک الان شنواییم درحد فقط صدای خیلی بلندو میشنوم وسمعک گذاشتم دکتر گفت استخونچه پشت گوش ضعیف و تنبل شده وعصب گوشم چسبندگی داره .خواستم فقط بدونم ایا باعمل امکان موفقیت وبرگشت شنواییم وجود دارد؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 13 بهمن 1398

با سلام. اطلاعاتی که دادید کم است و نمیشه نظری داد. باید معاینه و تست شوید.

احسان روشنی
ارسال شده در : دوشنبه 07 بهمن 1398

با سلام و خسته نباشی گوش سمت راست من حدود 90 دسی بل بر اساس abr شنوایی نداره و باعث دریافت کارت معافیت پزشکی شدم این گوش قابل برگشت هست با عمل جراحی بله یا خیر چون برای استخدامی ارگان نظام نیاز دارم

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 13 بهمن 1398

با سلام. نه متاسفانه

مرتضی علیزاده
ارسال شده در : یکشنبه 06 بهمن 1398

سلام من 18سالمه نوار گوش و تست شنوایی سنجی دادم و پیش پزشک بردم پزشک به من گفت که 15 دسی بل از شنواییم افت کرده به علت عصب شنوایی به نظرتون زیاده ،آیا درمان میشه

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 13 بهمن 1398

با سلام. باید نوار گوش یا ادیوگرام شما را ببینم

اصغر شعاری
ارسال شده در : پنجشنبه 03 بهمن 1398

سلام گوش راست من عصب اش را کامل از دست داده وسمعک هم کمک نمیکند چکار کنم وشنوایی گوش سمت چپ هم 40 درصد است وبعضی کلمات مفحوم نیست چکار میتوانم بکنم راهنمایی بکنید اگر امکان داره خدمت برسم

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 13 بهمن 1398

با سلام. با توجه به یک گوش ناشنوا، برای گوش چپ سمعک توصیه می‌شود.

سالومه
ارسال شده در : دوشنبه 30 دی 1398

سلام فرزندم‌حین تولد گفتن مشکل عصبی داره اماما موضوع وراثتی هم‌توخونواده نداشتیم فقط پدرشوهرمه که اونم توجنگ گوشش ضعیف شده وسمعک میذاره ممکنه اشتباه کرده باشن؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 30 دی 1398

سلام. مجدد تست انجام بشه.

Saba
ارسال شده در : دوشنبه 30 دی 1398

با عرض سلام و خسته نباشید من دختری ۲۲ ساله هستم و از پارسال به وزوز گوش دچار هستم.نتیجه تست شنوایی کاهش شنوایی ۳۵ دسیبل بوده و mri هم پارسال انجام دادم و مشکلی نبود. مهر ماه امسال هم آزمایش abr انجام دادم و اون هم مشکلی نداشت.یه مقداد در در گوشم دارم به همراه احساس کیپی میخواستم بدونم که امکان داره که در گوشم تومو باشه و پارسال خودشو نشون نداده باشه؟ خیلی نگرانم

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 30 دی 1398

با سلام. چون MRI انجام دادید بعید بنظر میرسه مشکلی داشته باشید ولی اگر کم شنوایی پیشرونده، یک طرفه و همراه با وزوز گوش است مجدد پیگیری شود.

الی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 دی 1398

سلام شوهر من تقریبا 2 هفته پیش دچار کری ناگهانی شد. بعد از 2-3 روز دکتر رفت بادستگاه دید گفت پرده سالمه و فقط آمپول دگزا داد. دوباره بعد از 10 روز دکتر متخصص رفت. 4 آمپول داد که 2 تاش دگزا هست و قرص جینگو بی زد داد و گفت فعلا بخوره تست شنوایی هم داد گفتند هیچی شنوایی نداشت. می خواستم بپرسم واقعا باید چه کنیم؟ آیا داروی دیگری هم هست آیا طب سنتی خوب هست

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 27 دی 1398

با سلام. برای درمان کم شنوایی ناگهانی معمولا کورتون تجویز میشه و متاسفانه درمان دیگری جز این مورد نداره. در بعضی موارد کم‌شنوایی بر می‌گردد و امکان برنگشتن شنوایی و دائمی شدن آن هم وجود دارد. طب سنتی هم هیچ جایگاه علمی و درمانی ندارد.

بد شانس
ارسال شده در : دوشنبه 23 دی 1398

سلام، من یکساله که گوش راستم عصبش 40 درصد ضعیف شده آیا درمانی داره؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 27 دی 1398

با سلام. بستگی به علت به وجود آمدن کم شنوایی داره. ولی در نود درصد موارد متاسفانه درمانی بجز سمعک نداره.

محمد
ارسال شده در : پنجشنبه 12 دی 1398

سلام و خسته نباشید. من حدودا یکسال هست که گوش چپم صدای وزوز داره. حتی وقتی خمیازه میکشم، دهانم رو تکون میدم... متخصص ازم تست گرفت و گفت شنوایی ام نرمال و معمولیه. اما این صدا قطع نمیشه. لازمه که بگم تزریق داروی جنتامایسین هم داشتم. به نظر شما چکار کنم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 14 دی 1398

سلام. جنتامایسین میتونه باعث وزوز گوش بشه. ولی وزوز میتونه علتهای مختلف داشته باشه که باید بررسی و تست بشه.

زارع
ارسال شده در : چهارشنبه 11 دی 1398

افسانه: سلام دخترم شیش سالشه.تازه متوجه شدم گوش راستش نمیشنوه.ولی چپ الحمدلله سالمه.تست شنوایی 1/5سالگیش خوب بوده.سی تی اسکن داده دکترگفت دراثرضربه بوده احتمالا.وهیچ کاری نمیشه کرد.من نگران یادگیری ودقتش هستم.گوش چپ میتونه جبران نبودشنوایی گوش راست بکنه؟کاری میشه کرد؟ .واینکه میتونه ارثی باشه؟

رضایی
ارسال شده در : جمعه 06 دی 1398

سلام من دوسال پیش مشکل سرگیجه وعدم تعادل دچارشدم وشنوایی گوش سمت راست کم شد به دکترجراح گوش مراجعه کردم که سه تزریق کورتن انجام داد وحدود10درصدشنوایی داشتم که سمعک استفاده کردم ولی جواب نمیده فقط صدارابلند میکنه ونامفعومه وگوش چپ کلاناشنواشدمن نظامی هستم وچندسال است بیماری سارکوییدوز ریوی دارم هزینه کاشت حلزون هم زیاده وبیمه هم قبول نمیکنه سن ام 50ساله وهنوزدوساله سرگیجه دارم ایاراه حلی هست تشکر

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 08 دی 1398

با سلام. نتایج تست شنوایی‌تان را در واتساپ یا تلگرام ارسال کنید تا بتونیم راهنمایی کنیم.

غلامعلی
ارسال شده در : چهارشنبه 04 دی 1398

با سلام. یکی از رفیق های من کم شنوایی حسی - عصبی داشت و یه مدت سمعک زد و بعد از چند ماه دکترش گفت سمعک و برداره. این سوال برای خودم پیش اومده که آیا کسانی که کم شنوایی حسی - عصبی دارن اگه یه مدت سمعک بذارن گوششون بهتر میشه؟ یعنی سمعک برای عصب خوبه؟ به نظر شما چرا دوست من که کم شنوایی داشت بعد از یه مدت سمعک و برداشت؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 08 دی 1398

با سلام. سمعک به بهتر شنیدن کلمات و صداها کمک میکنه و یک پروتز کمک شنوایی محسوب میشه و کم شنوایی رو متاسفانه درمان نمیکنه. دقیقا شبیه عینک

کیمیا
ارسال شده در : چهارشنبه 04 دی 1398

سلام و درود بر شما. آیا در کم شنوایی حسی - عصبی بر اثر صدای هندزفری، کسانی که کم شنوایی آنها در مرحله خفیف قرار دارد با رعایت برخی موارد می توانند به وضعیت قبل خود بازگردند؟ یا این وضعیت دائمی است؟؟؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 08 دی 1398

با سلام. در موارد ابتدایی و خفیف کم شنوایی ناشی از صدا برگشت پذیر است و سپس در صورت ادامه دائمی می‌شود.

سیاوش
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 03 دی 1398

سلام. آیا کم شنوایی حسی - عصبی ممکنه به بیماری هایی خطرناک عین عفونت گوش و حتی تومور مغزی منجر بشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 03 دی 1398

سلام. خیر

ث.ع
ارسال شده در : یکشنبه 01 دی 1398

سلام.سی ساله هستم وقتی چهارده سالم بود گوش راستم در معرض صدای بلند قرار گرفت و متاسفه روز بعدش کاملا شنوایی گوشم از بین رفت .به پزشک مراجعه کردم گفتن عصب گوش از بین رفته و فقط بیست و پنج درصد شنوایی داره الان هم صداهای خیلی بلند رو میشنوم با گوش راستم...خواستم بپرسم آیا راهی هست که درمان بشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 03 دی 1398

سلام. متاسفانه درمان دارویی یا جراحی نداره، چون عصب شنوایی از بین رفته. برای استفاده از باقیمانده شنوایی میتونید از سمعک استفاده کنید.

ابوذر
ارسال شده در : شنبه 30 آذر 1398

با سلام. در ارتباط با کم شنوایی حسی - عصبی که دوست عزیز ناصر سوال کرده بود و گفته بودن که کم شنوایی حسی - عصبی خفیف دارن برای خود من سواله که آیا این نوع کم شنوایی در آیده به سمعک کشیده میشه یا نه؟ در ضمن در کم شنوایی حسی - عصبی خفیف، چند درصد گوشهایمان ضعیف شده است؟؟؟؟؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 03 دی 1398

با سلام. در کم شنوایی خفیف یا ملایم، آستانه های شنوایی بین ۲۵ تا ۴۰ دسی بل است. در این میزان کم شنوایی بیشتر توصیه میشه که شنوایی سالیانه چک بشه و از محیط های پرسروصدا دوری بشه. اگر کم شنوایی از این میزان بیشتر بشه سمعک توصیه میشه.

ناصر
ارسال شده در : چهارشنبه 27 آذر 1398

با سلام. من 24 سالمه. سال 97 بر اثر استفاده زیاد از هدفون یه روز احساس کردم دور گوش راستم درد داره بعدا به گوش چپ هم رسید که احساس درد و پری داشتم. البته با مصرف داروی گیاهی تا چند ماهی خوب میشه اما باز میاد. نوار گوش دادم دکتر گفت گوشات به لحاظ حسی - عصبی ضعیف شده اما نترس در مرحله خفیف قرار داری. برو سالی یه بار بیا چکاپ. میخواستم بدونم آیا ممکنه عصب گوشم برگرده؟ و آیا اگه دارو از خارج کشور مثلا آلمان تهیه کنم موثره یا نه؟ در مورد داروی گیاهی چی یه عطار به من یه قطره داده گفته بکن تو گوشات به مرور عصبت درمان میشه. نظر شما چیه؟؟؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 29 آذر 1398

سلام. کم شنوایی ناشی از صدای بلند هدفون حسی عصبی است و متاسفانه قابل درمان دارویی نیست چه از عطاری!!! تهیه بشه و چه از خارج کشور. توصیه میشه که از سروصدای زیاد دوری کنید و شنوایی سالیانه ارزیابی بشه.

ستاره
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 26 آذر 1398

سلام دختر 80روزه را شنوایی سنجی دوبار برده ایم گفته است که بین 0 تا 20 گوش نرمال است ولی دختر من یکی ازگوشش هاش 40 و یکی دیگه 50 است.و عصب هایش دیر جواب میدهد.گفته تا 6ماهگی صبر کنید.راهنمایی میفرمایید.آیا کم شنوایی ضعیف است یا متوسط ؟ آیا درمان قطعی میشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 26 آذر 1398

سلام. کم شنوایی حدود متوسط است که باید قبل از شش ماهگی سمعک مناسب تجویز بشه. ضمن اینکه متاسفانه کم‌شنوایی حسی عصبی درمان قطعی نداره.

فریدون
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 26 آذر 1398

با سلام پسرم 14 ساله هست از 4 سالگی متوجه شدیم که از ناحیه گوش چپ مشکل شنوایی دارد یعنی میشه بگی شنوایی ندارد یا خیلی کم و نام مفهوم به دکتر متخصص مراجعه کردیم گفته عصب شنوایی مشکل دارد اولا امکان داره که اشتباه کرده باشه و دوما آیا این شنوایی یکطرفه (گوش راست ) در تعادل و یادگیری درسی ماثر است ؟ ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 26 آذر 1398

سلام. اگر جای معتبر ارزیابی شنوایی انجام داده اید که امکان اشتباه وجود نداره. ناشنوایی یکطرفه در جهت یابی صدا و درک گفتار در محیط‌های پرسروصدا مشکل ایجاد میکنه و در کل چون یک گوش نرماله در روند یادگیری خیلی موثر نیست.

فریده
ارسال شده در : دوشنبه 25 آذر 1398

سلام پسرم ده سالشه از شش سالگی متوجه شدم کلمات رو درست تشخیص نمیده چند بار نزده ادیولوزیست بردم و مطمین شدم که پسرم دچار کم شنوایی حسی عصبی شده ،امسال برای گوش راستش سمعک تهیه کردم ،یکی از پزشکانی ک چنذ روز پیش پسرم رو دید گفت شاید با سمعک شنوایش برگرده ،احتمال برگشت شنوایی پسرم هست

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 25 آذر 1398

سلام. متاسفانه شنوایی حسی عصبی برگشت پذیر نیست و سمعک شنوایی رو برنمیگردونه. فقط در شنیدن ‌و درک گفتار بسیار موثره.

زهرا
ارسال شده در : دوشنبه 18 آذر 1398

سلام .دخترم میکروتیا دارد .گوش چپ سالم ولی گوش راست کوچکتر و چسپیده به هم است.تستabrانجام دادیم گفتن عصبش ناقصه.به اصطلاح ناشنوا.هیچ راهی نیست؟؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 19 آذر 1398

سلام. نتایج ای بی آر رو در صورت تمایل به واتساپ ۰۹۳۵۴۵۴۹۹۵۴ ارسال کنید تا بتونیم راهنمایی کنیم.

شیدا
ارسال شده در : پنجشنبه 14 آذر 1398

سلام وقت بخیر پسر 4 ساله من حدود چندماهه دچار کم شنوایی شده به نظر خودم بعد از سرماخوردگی شدیدی که گرفت و کامل خوب نشد. تست گرفتم کم شنوایی در حد متوسط داره😢 قبلا شنواییش خیلی خوب بود. الان دکترا معاینه میکنن میگن جون پرده سالمه و گوشاش تمیزه این کم شنوایی حسی عصبیه و راهش فقط سمعکه ولی من نمیتونم قبول کنم به نظر شما راهی برای درمان هست

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 16 آذر 1398

سلام. اگر کم شنوایی حسی عصبی‌ست متاسفانه راه درمانی نداره و باید از سمعک استفاده بشه.

مرادی
ارسال شده در : چهارشنبه 13 آذر 1398

سلام من کم شنوایی حسی عصبی دارم تا هشتاد دسیبل گوش چپ ایا سمعک جواب میده

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 16 آذر 1398

سلام. بله

فاطمه کریمی
ارسال شده در : دوشنبه 11 آذر 1398

سلام ببخشیدمن دوسال ونیم قبل افت شنوایی به همراه صداهای زیاد در هر دوگوش شدم که باتجویز پزشک برای گوش چپم سمعک استفاده میکنم اما تاثیری که نداشته هیچ صداها زیادتر وشنوایی کمترشده البته صداها رامی شنوم اما قادر به ددکشان نیستم برایم واضع وشفاف نیییتن که ناچار ام آر آی کردم که گفتن روی عصب گوش چپم توده ی کوچک وخوش خیمه به نظرشما من چیکارکنم درمانی دارم من شیرازهستم

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 16 آذر 1398

برای مشاوره می‌توانید تست شنوایی‌تان را واتساپ ارسال کنید تا بتونیم کمکتان کنیم. در مورد توده‌ی روی عصب هم با پزشک‌ متخصصتان مشورت کنید.

ترحیم فتحی
ارسال شده در : یکشنبه 10 آذر 1398

باسلام بنده بعد از سرما خوردگی دچار کیپی گوش وعدم تعادل ضعیف شدم رفتم دکتر بعد از مصرف انتی وبیوتیک بازم خوب نشدم نوار دادم گفت دچار اختلال عصب شنوای شدم وکم شنواشدم دگزا وبتا هیستین نوشت دوروزه احساس یهکم خوبی میکنم ولیتکرار صدا وکیپی که گاها باز میشه رادارم وتصویر نوار را برا واتساپ میفرستم لطفا راهنماییم گنید

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 16 آذر 1398

سارا ملکی
ارسال شده در : یکشنبه 10 آذر 1398

سلام من سی و دو سالمه از کودکی از طریق بیماری ،احتمالا اوریون ، شنوایی گوش چپم ب کل از دست رفته . چند باری ک مراجعه کردم ب پزشک ،همگی گفتن عصب گوش چپم مرده ،در ضمن با کمی فشار و یا کسی در گوشی حرف بزنه گوشم درد میگیره . گوش راستم کامل می‌شنوه ،ایا راهی هست دوباره بشنوم ،حالا ب هر طریقی ،چه سمعک یا ...خیلی اذیت می‌کنه این موضوع

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 16 آذر 1398

سلام. نه متاسفانه.

میلاد
ارسال شده در : چهارشنبه 22 آبان 1398

سلام و خسته نباشید من ۱۹ سالمه یکی دوساله میشه که گوشام کم شنوا شدن البته کم شنوایی قطعی نه ها بعضی مواقع گرفته میشن دکتر رفته بودم یه قطره به نام گلسترین فکینه ۳ درصد رو تجویز کرد گفت چند روز از این استفاده کن بیا گوشاتو پاک کنم منم بعد چند روز رفتم بعد دکتر گفت گوشات خیلی گرفته شده مثل گوش پیر مرداس باید زیاد از این قطره استفاده کنی . لطفا راهنماییم کنین

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 26 آبان 1398

سلام. میزان جرم گوش در افراد مختلف فرق داره و به ژنتیک خیلی مرتبطه. در افراد جوان هم ممکنه جرم گوش زیاد باشه که غیرطبیعی نیست. شما هم هر چند وقت یکبار جهت شستشوی گوش به پزشک متخصص مراجعه کنید. برای ارزیابی شنوایی هم به کلینیک های سنجش شنوایی مراجعه کنید.

پوریا عیدی
ارسال شده در : دوشنبه 20 آبان 1398

سلام من ۲۵ سال سن دارم و گوش راستم دچار کم شنوایی عصبی شده ب پزشک مراجعه کردم و سمعک تهیه کردم ولی با سمعک هم هیچ فرقی نکرده!چیکار باید بکنم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 26 آبان 1398

سلام. برای عادت کردن به سمعک حداقل دو ماه زمان لازمه. جهت تنظیم سمعک هم به ادیولوژیست‌تون مراجعه کنید.

ارسال شده در : جمعه 17 آبان 1398

سلام خسته نباشید بنده واس استخدامی ناجا رفتم بیمارستان امام سجاد و تست شنوایی دادم و نتیجه این شد ک عصب گوش شما ضعیفه و احتمال رد شدن شما هس ایا راهی یا راهکاری هس ک من بتونم انجام بدم و مجددا برم برای تست شنوایی

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 18 آبان 1398

سلام. نه متاسفانه

بهزاد
ارسال شده در : چهارشنبه 15 آبان 1398

با سلام و عرض ادب بنده 29 سالمه یه مدتیه زیادیه که وزوز گوش دارم ولی جدیدا متوجح این موضوع شدم، بیشتر هم، زمانی که همه جا ساکته اذیتم و اینکه صدا های کم و درست متوجه نمیشم نوار و تست هم دادم تمامی فرکانس ها رو هم متوجه شدم فقط یکی از گوش هام ضعیف تربن فرکانس و متوجه نشد که خود کارشناس گفت خیلی مهم نیست شاید بخاطر صدای بیرون متوجه نشدی ممنونم از سایت خوبتون

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 17 آبان 1398

با سلام. وزوز گوش علت‌های زیادی میتونه داشته باشه. بهتره در محیط‌های پرسروصدا قرار نگیرید و شنوایی شما سالی یکبار چک بشه.

مرجان مرکیه
ارسال شده در : یکشنبه 12 آبان 1398

سلام برادرزاده ام که ده سالش است را نزد پزشک بردیم و اعلام کردن که پرده گوش کاملا سالم است ولی از نظر عصب حدود 40 درصد کمبود شنوایی دارد و باید از سمعک استفاده کند آیا میتوان با دارو یا ایمپلنت گوش کم شنوایی را درمان کرد که از سمعک استفاده نشود

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 13 آبان 1398

سلام. کم شنوایی حسی عصبی متاسفانه درمانی بجز سمعک نداره.

مهرداد محمدی
ارسال شده در : جمعه 10 آبان 1398

سلام وقت بخیر بنده دچار تومور سی پی انگل شدم که بعد از عمل جراحی شنوای گوش سمت چپم را 90 درصد از دست دادم ایا راه حلی برای بازگشت شنوای هست

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 11 آبان 1398

سلام. اگر عصب شنوایی آسیب دیده باشه، برگشت پذیر نیست

زهرا افشار
ارسال شده در : دوشنبه 06 آبان 1398

سلام. آیا ناشنوایی گوش سمت راست ناشی از قطع عصب شنوایی یا آسیب جدی به عصب شنوایی باشد و گوش سمت چپ شنوایی داشته باشد، برای گوش ناشنوا از سمعک های کراس میتوان استفاده نمود یا درمان دیگری مثل گذاشتن پروتز وجود دارد؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 07 آبان 1398

سلام. بله میشه از سمعک های کراس استفاده کرد. ولی معمولا در مواردی که گوش دیگر صد در صد سالم باشه معمولا خیلی خوب به سمعک کراس جواب نمیدهد.

علی
ارسال شده در : جمعه 03 آبان 1398

سلام وقت بخیر . من گوش چپم سوت میکشه . الان حدود یک سالی هست . الانم گوش راستم حدود یک ماهی هست داره سوت میکشه . دکتر رفتم گفته که حس عصبی گوش هات ضعیف شده . میخواستم بدونم درمانی داره ؟ عمل پیوند استخوان چطور ، قابل اجرا هست ؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 04 آبان 1398

سلام. برای درمان کم شنوایی حسی عصبی و وزوز گوش میتونید از سمعک استفاده کنید.

محمود بهشتی زاده
ارسال شده در : چهارشنبه 01 آبان 1398

سلام حدود 3 ماه پیش گوش چپم به طور ناگهانی شنوایی را از دست داد فردای آن روز به پزشک مراجعه کردم و بعد گرفتن نوار گوش عنوان شد که دچار سکته گوش شده ام کورتون هم تجویز شد هم خوراکی و هم تزریق ولی چندان فایده ای نداشت به نظر شما برای درمان راه حل دیگری وجود دارد؟ ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 04 آبان 1398

سلام. نه متاسفانه. کم شنوایی ناگهانی اگر به کورتون جواب ندهد دائمی می‌شود.

علی ذوالفقاری
ارسال شده در : یکشنبه 28 مهر 1398

باعرض سلام بنده گوش راستم به حدی ضعیفه که کسی درگوشم حرف بزنه متوجه نمیشم اماصدای بلند رو میشنوم یک سری رفتم دکتر گفت کم شنوایی حسی عصبیه ودرمان نداره ممکنه تشخیصشون اشتباه باشه؟حتی گفت انقده ضعیف شده که گوش چپت قوی تر از حد معمول شده.میخواستم بدونم درمان داره یانه؟شما چه احتمالی میدین؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 29 مهر 1398

سلام. اگر کم شنوایی شما حسی عصبی باشه متاسفانه درمانی نداره. اگر افت شنوایی خیلی زیاد نباشه میتونید از سمعک استفاده کنید.

بهنام
ارسال شده در : پنجشنبه 25 مهر 1398

سلام من جفت گوش هام سوت میکشید رفتم شست و شوی گوش یکی از گوش ها خوب شی اون یکی خوب نشد رفتم دکتر گفت دوباره برو شستشوی گوش رفتم ولی هنوز سوت میکشه به نظر شما مشکل چیه ؟ باید برم نوار گوش ؟ آیا عصب شنوایی ام ضعیف شد؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 29 مهر 1398

سلام. باید شنوایی شما ارزیابی بشه. در موارد زیادی وزوز گوش از علائم کم شنوایی است.

رحمانى
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 23 مهر 1398

سلام همسر بنده حدود پنج ماه پيش براثر صداى زياد باعث كاهش شنوايى 70% در گوش راستشون شدن با مراجعه به پزشك و مصرف دارو تزريق كورتون به گوش اما باز جوابى نگرفتيم آيا راه درمانى وجود داره؟ واقعا داره اذيت ميشه و گوشش صداى وز وز ميده و اصلا هم قطع نشده امكان داره بدتر شه يا گوش چپش هم همينطور بشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 23 مهر 1398

سلام. اگر با تزریق کورتون شنوایی برنگرده متاسفانه کم شنوایی دائمی میشه. در مورد بدتر شدن یا درگیری گوش دیگر نمیشه نظر قطعی داد.

امیر حسین
ارسال شده در : دوشنبه 22 مهر 1398

سلام اگر عصب گوش چپ بر اثر تشنج در سن یکسالگی از بین برود و بعد از گذشت ۶ سال متوجه از بین رفتن عصب گوش شویم ایا درمان دارد ؟ و ایا اینکه برای شنیدن میتواند از سمعک استفاده کند ؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 23 مهر 1398

سلام. بله میشه از سمعک استفاده کرد و در شنیدن و درک گفتار کمک زیادی میکنه.

محسن
ارسال شده در : دوشنبه 22 مهر 1398

باسلام فرزند من 4 ماهشه دو بار بردمش تست شنوایی سنجی گفتن که شنواییش کمه از نوع متوسط هر دو گوشش وباید سمعک بزاره ولی نه من دوست دارم سمعک نه مادرش به هیچ عنوان قبول میکنه و براش خیلی سخته آیا میشه تا 5 سالگی که میشه سمعک کاشت براش سمعک نزاریم مشکلی براش بوجود نمیاد یا راهی هست از الان براش کاشت کنیم ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 23 مهر 1398

شلام. اگر منظورتون کاشت حلزونه که فرزند شما با کم شنوایی متوسط کاندید کاشت حلزون نیست چون کاشت حلزون برای کم شنوایی شدید تا عمیق و عدم جواب به سمعک انجام میشه. در مورد کاشت سمعک هم در اروپا و امریکا در بزرگسالان با شرایط خاصی انجام میشه که در حال حاضر در ایران به علت تحریم و قیمت بسیار بالا انجام نمیشه. در مورد کودک شما حتما کاندید استفاده از سمعک هستند حتی اگر در اروپا یا امریکا متولد شده بودن. بهتره شما و مادرشون بپذیرید و برای سمعک زودتر اقدام کنید.

سعید
ارسال شده در : دوشنبه 22 مهر 1398

سلام. جوانی 22 سالم دچار افت شنوایی حسی عصبی شدم. تو مکالمات روزانه مشکلی ندارم ولی تو محیط های پر سر و صدا تشخیص گفتار برام یکم سخت میشه. میخواستم بدونم ممکنه بدتر شه با مرور زمان و اینکه هندزفری اثر بدتری میذاره روش؟ دکتر برام ویتامین ب1 نوشته ایا تاثیری داره یا به سمعک احتیاج دارم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 23 مهر 1398

سلام. ویتامین ها در درمان کم شنوایی کاملا بی تاثیر هستند. بله ممکنه با مرور زمان و عدم استفاده از سمعک و استفاده از هندزفری شنواییتون بیشتر افت کنه. بهرحال بهتره که از سمعک استفاده کنید.

عاطفه بال افکنده
ارسال شده در : یکشنبه 14 مهر 1398

ببخشید کم شنوایی حسی عصبی در محدوده profound درگوش راست هست ایا درمانی داره

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 15 مهر 1398

سلام. در موارد کم شنوایی عمیق دو گوشی استفاده از سمعک یا کاشت حلزون توصیه میشه.

بهزادیاوری
ارسال شده در : دوشنبه 08 مهر 1398

من ۳۱ ساله هستم درزمان تولد بیلی روبین خونم بالا رفت بطوریکه خونم روعوض کردن ظاهرا این باعث اسیب به شنوایی من شده ازسمعک استفاده نکردم وحالا بعضی اصوات را نمیشنوم کمی اشکال درتکلم هم دارم چکار باید بکنم امکان درمان وجوددارد

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 09 مهر 1398

سلام. بیلی روبین بالا و تعویض خون معمولا منجر به کم شنوایی حسی عصبی میشه. برای شنیدن اصوات و درک کلمات و بهبود تکلم سمعک توصیه میشه.

محمود
ارسال شده در : پنجشنبه 04 مهر 1398

سلام من مبتلا به کم شنوایی مخلوط شدم یک گوشم رو عمل کردم و پروتز گذاشتم بعد از عمل تا چند سال شنوایی خوبی داشتم حالا بعد از ۸ سال باز هم همان گوش دچار کم شنوایی شده قبل از عمل استاپدکتومی دکترم گفت مشکل حسی و عصبی گوش شما بهبود پیدا نمی کنه حالا میخوام بدونم این کم شنوایی علتش چیه آیا همون مشکل حسی و عصبی است و باید چکار کنم

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 07 مهر 1398

سلام. برای مشاوره لطفا از طریق واتساپ یا تلگرام با ما در تماس باشید چون بدون دیدن ادیوگرام یا نوار گوش نمیشه نظری داد. با سپاس

سمیرا
ارسال شده در : جمعه 29 شهریور 1398

سلام.من از 18 سالگی متوجه شدم گوش چپم یه خورده کم شنواست.پرده گوش سالمه.کم کم بیشتر شد و تا حدود ده سال بعد،گوش چپم تقریبا نمیشنوه،هر دکتری یچیزی میگه منییر، افت لاوفرکانسی،هر کس یه دارویی میده،یکسال آمپول ویتامین ب زدم.ادیولوژیست گفت نوارگوشت بهتر شده.بعدش دیگه پیگیر نشدم.میشه راهنمایی کنید که چکارکنم؟دکترا گفتن سمعک به دردت نمیخوره.فقط آخری که آمپول ب داد گفت سمعک بزن.نمیدونم بیماریم چیه؟ و چکار کنم.ممنون که وقت گذاشتید

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 29 شهریور 1398

سلام. برای مشاوره میتوانید نتایج ارزیابی شنوایی را به تلگرام یا واتساپ ارسال کنید.

مریم
ارسال شده در : چهارشنبه 27 شهریور 1398

سلام من ۲۰سالمه تازگیا احساس میکنم صداهای خیلی کمو نمیشنوم یا بعضی اوقات متوجه نمیشم که چی میگن بنظرتون چیکار کنم

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 27 شهریور 1398

سلام. به پزشک متخصص گوش یا یک کلینیک ارزیابی شنوایی مراجعه کنید.

مارال
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 26 شهریور 1398

سلام من ۳۹سالمه از ۱۲ سالگی و بدون علت خاص که بارها پیگیر بودم دچار افت شنوایی عصبی در هردو گوشم بودم درصدش خاطرم نیس ولی درحد ۴۰ احتمالا باشه،تو درک و تشخیص صدا بیشتر مشکل دارم تو محیط شلوغ تشخیصم سختره....خوشبختانه تو این مدت افت شنوایی تشدید نشده و من درواقع بیخیال شدم هرچند اذیت میشم و بخاطر مشکلم دنبال کار بیرون نبودم چون استرس میگیرم و دیر متوجه میشم.گاها وزوز دارم و مدتی از سمعک بیرون گوشی برا یه گوشم خواستم استفاده کنم که اصلا کارساز نبود و تشخیص بیشتر سختم میشد،لطفا بگید سمعکهای iic که گفتین میتونه برام کارساز باشه؟ باتوجه به مشکل در تشخیص صداها...و باید حتما برا هر دو گوش استفاده کنم؟ و سوال دیگه اینکه من شدیدا تو صداهای بلند استرس میگیرم و عصبی میشم ممکنه از این مشکل باشه؟ میبخشید طولانی شد

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 26 شهریور 1398

با سلام. تجویز سمعک مناسب به میزان کم شنوایی بستگی داره و بعد از ارزیابی شنوایی میشه نظر داد که سمعک iic برای شما مناسب هست یا خیر. در کل در مواردی که کم شنوایی ‌دو طرفه است استفاده از دو سمعک توصیه میشه. ما به شما توصیه می‌کنیم که برای درک بهتر گفتار، کاهش اضطراب و افزایش فعالیت اجتماعی و همچنین افزایش نیافتن میزان کم شنواییتون حتما هر چه زودتر از سمعک استفاده کنید.

نیما
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 19 شهریور 1398

سلام من تو هیئت طبل میزدم دم بلندگو بودم و بعد از هیئت گوشم وز وز شدید به همراه کمی افد شنوایی گوش شدم. درمانی براش هست؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 23 شهریور 1398

سلام. صدای خیلی بلند مثل صدای طبل باعث کم شنوایی حسی عصبی و وزوز گوش میشه. در مواردی برگشت پذیر است و در درصدی از موارد دائمی و برگشت ناپذیر. توصیه می‌کنیم که در معرض صدای بلند قرار نگیرید و برای ارزیابی شنوایی به یک مرکز شنوایی سنجی مراجعه کنید.

مهدی نجفی
ارسال شده در : یکشنبه 17 شهریور 1398

باسلام من از صوت شدید سر رنج میبرم تمام تست شنوایی وسی تی اسکن ازمایشات دادم سالم بود مشکلی نبود نمیدونم چکار کنم 32 سالم هست

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 23 شهریور 1398

با سلام. اگر تست شنوایی و سی تی نرمال بوده احتمالا منبع صدای سر شما بیشتر عصبی است. توصیه می‌کنیم که از استرس و سروصدا دوری کنید.

امید
ارسال شده در : شنبه 16 شهریور 1398

سلام..من در کودکی بدلیل بیماری اوریون درصد زیادی از شنوایی گوش راستم از بین رفته و مشکل کاهش شنوایی یکطرفه دارم..چند سال قبل که به پزشکان مراجعه کردم گفتند که بدلیل اینکه حلزون گوش سمت راست تقریبا از بین رفته(قریب به مضمون) امکان درمان یا کار گذاشتن دستگاه وجود نداره چون یک طرف صدا رو بصورت طبیعی دریافت میکنه و طرف دیگه با دستگاه و این عملی نیست. میخواستم لطف کنین و راهنمایی کنین که آیا هیچ راهی وجود نداره برای رفع این مشکل... ممنون از سایت خوبتون

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 17 شهریور 1398

با سلام. کم شنوایی ناشی از اوریون حسی عصبی و عمیق است و متاسفانه درمانی نداره. تنها میتونید از سمعک های کراس استفاده کنید که به دلیل شنوایی نرمال در گوش دیگرتون خیلی کارایی برای شما نداره.

آوا
ارسال شده در : یکشنبه 10 شهریور 1398

سلام وقتتون بخیر بنده بخاطر تولد سختی ک داشتم شنوایی گوش چپم از بین رفته گوش راستم در صد خیلی پایینی شنوایی داره از سمعکم استفاده میکنم سه سال اخیر افت ناگهانی شنوایی داشتم ک با مصرف قرص کورتون کمی از شنواییم برگشتم منتها شنواییم مثل سالهای اخیر نیست حتی نوار گوشمو با میزان شنوایی سابقم قیاس میکنن، میگن هیچ کاهشی صورت نگرفته ولی شنیدن خیلی برام سخت شده میتونستم بدون لب خوانی صحبت ها رو درک کنم. در حال حاضر بدون لب خوانی هیچ گفتاری رو درک نمیکنم واقعا برام دردسر ساز شده میشه راهنماییم کنید برای بهتر شنیدن، حداقل مثل سابق چ کاری باید انجام بدم؟ و اینکه چطور با کاهش شنوایی ک مواجه هستم نوار گوشمو میبینن میگن هیچ کاهش شنوایی صورت نگرفته حتی معاینه داخلی گوش هم انجام دادم باتشکر

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 10 شهریور 1398

با سلام. اگر کم شنوایی شما تغییری نکرده ولی درک کلمات نسبت به سابق مشکل تر شده ، باید کارایی سمعکتون حتما کنترل بشه. برای راهنمایی دقیق تر میتونید در تلگرام یا واتساپ با ما در تماس باشید.

هانیه شاهمرادی
ارسال شده در : یکشنبه 10 شهریور 1398

سلام .من یکسال پیش سرما خوردم و در روز بعد سرما خوردگی پرواز داشتم به یه کشور خیلی سرد و بعد از اینکه برگشتم گوشم کیپ میشد باز میشد کیپ باز هی این اتفاق افتاد .ام ار ای دادم شنوایی سنجی ۱۳۵ تا دکتر تا امروز رفتم هیچی که هیچی با یه دکتر تو امریکا حرف زدم گفت شیپور استاش مشکل داره ارتباط سخت بود و پیشنهاد اسپر های استروئیدی داد ولی هیچ که هیچ.دکترام که همه میگن چیزی نیست.تو گوشم صدای شکستن یا قلنج کردن میده.خیلی خسته ام واقعا مشکل روانی گرفتم دیگه از همه داروها استفاده کردم استروییدی کورتون حساسیتیها و..... شنواییم گفتن ۲۰٪ کم شده .تورو خدا اگر کسی میتونه یا درمان شده کمکم کنه 😔 ایمیلمم اینه haniyeh.shahmoradi@gmail.com

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 10 شهریور 1398

سلام. بنظر میرسه مشکل شما از شیپور استاش یا انحراف بینی باشه که باید بررسی و درمان بشه. با آرزوی سلامتی

امیر
ارسال شده در : شنبه 02 شهریور 1398

باسلام تا اونجایی که یادم میاد گوش سمت راستم نمیشنید( شاید مادر زادی) .حدود 20-25 سال پیش به متخصص های زیادی مراجع کردم.شنوایی سنجی و تستهای ادیومتری های زیادی گرفتند ولی متاسفانه فک کنم علم اونموقع جوابگو نبودند.و ماهم دلسرد از درمان شدیم. با بالا رفتن سنم (35) مشکلات عدیده ای مواجع شدم: مانند جهت یابی. آیا با علم امروز میشه برای این مشکل مادرزادی کاری کرد؟ متشکرم

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 04 شهریور 1398

با سلام. در حال حاضر نیز برای ناشنوایی عصب درمانی وجود نداره. از سمعک های کراس میتونید استفاده کنید تا صداهای سمت گوش ناشنوا رو بشنوید ولی متاسفانه جهت یابی بر نمیگرده.

علی اکبری
ارسال شده در : پنجشنبه 31 مرداد 1398

درود بنده مدت شش ماههی هست که از ناحیه گوش سمت راست دچار افت شنوایی شدم جوری که صداهای ریز رو نمیشنوم این مورد دقیقا بعد از یک سرماخوردگی شدید و استفاده مداوم از کولر ماشین اتفاق افتاد رفتم دکتر برای شستشو گفت تمیزه ولی عفدنت بالایی داره چهار تا امپول و دو بسته قرص داد که استفاده کردم تغییری نکرد فقط عفونت خوب شد دکتر دوباره یه اپری بینی بهم داد و گفت گوش میانیت گرفتگی داره بعد از کلی استفاده هیچ تاثیری نداشت فقط موادش چون وارد گلوم میشد باعث دل درد خفیف و سوزش معده میشدم لطفا کمکم کنید ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 04 شهریور 1398

با سلام. با سلام. اگر عفونت گوش خوب شده و همچنان گوش گرفته باید مجدد تست شنوایی و تست بررسی گوش میانی رو بدید تا مشخص بشه که مشکل از کجاست.

میلاد رضایی
ارسال شده در : دوشنبه 28 مرداد 1398

سلام خسته نباشید بنده در کلاس 2 ابتدایی از پشت بوم افتادم و طبق گفته های پزشک عصب گوش چپ رو از دست دادم 2.3 سال پیش هم پیش دکتر رفتیم ولی ایشونم گفتن که میشه حلزون رو کاشت ولی شنوایی کاملا برنمیگرده و فقط میتونم تشخیص بدم صدا ها از کدوم طرف میان و چون من رزمی کار میکردم قبول نکردم میخواستم بدونم عمل پیوند عصب گوش امکان پذیره یا نه ولی بنده داخل سایت ها خواندم که پارسال در چارمحال و بختیاری با پیوند دندون میشه به جای عصب گوش استفاده کرد

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 28 مرداد 1398

با سلام. در مواردی که شنوایی یک گوش کامل از بین میره میشه از سمعک های کراس استفاده کرد. در مورد کاشت حلزون به دلیل شنوایی نرمال در یک گوش توصیه نمیشه.

محمد
ارسال شده در : دوشنبه 28 مرداد 1398

سلام من تصادف شدیدی داشتم ب طوری ک ضربه مغزی و هماتوم شدید و کما برام پیش اومد ولی ب قول دکترا معجزه اسا زنده موندم و هیچ مشکل حرکتی و مغزی و...برام پیش نیومد ولی سمت راست سرم ک ضربه شدید خورده ,گوش راستم مشکل داره به این صورت که انگار هوا داخلشه مثل هوایی که داخل ماشین نشستن گوشو میگیره,نمیذاره هر دو گوشم کارا باشن ,پیش سه تا متخصص رفتم هیچ کمکی نکردن سه بارم شنوایی سنجی رفتم یکی دو فرکانس کوچیک ک نمیشنوه ولی میگن باید کامل بشنوی , الان نمیدونم چکار کنم پرده گوشمم سالمه ایا شما همچین موردی داشتین؟ درمانش چطوره؟ ببخشید طولانی بود

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 28 مرداد 1398

با سلام. ممکنه به دلیل ضربه و هماتوم عملکرد لوله استاش که وظیفه تهویه گوش رو داره مختل شده باشه. توصیه می‌کنیم که به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

سعید صباغ
ارسال شده در : یکشنبه 27 مرداد 1398

با سلام پسر من 2ماهش هست و به تازگی شنوایی سنجی بردیمش و متوجه شدیم گوش سمت راست شنوایی نداره و از حسی و عصبی هست . و گوش سمت چپ کاملا نرمال هست .آیا باید حتما سمعک استفاده بشه یا با عمل و ... کاری میشه کرد ؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 28 مرداد 1398

با سلام. بستگی به میزان کم شنوایی داره. اگر ناشنوای کامل هستند فعلا کاری نمیشه در این سن انجام داد. ولی اگر کم شنوایی متوسط یا شدید دارن سمعک توصیه میشه. ضمن اینکه فعلا صبر کنید و آزمایش مجدد چند ماه دیگه انجام بدید.

محمد درخشان
ارسال شده در : یکشنبه 27 مرداد 1398

برادرزاده ام دچار افت شنوایی شده پس از انجام نوار گوش و ... دکتر عنوان نمود که باید از سمعک استفاده کنه چون تارهای عصبی آسیب دیدگی شده لازم به ذکر است پزشک معالج میگه استفاده از سمعک پنجاه پنجاه می باشد . راهنمایی لازم را ارائه بفرمایید باتشکر

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 28 مرداد 1398

با سلام. اگر کم شنوایی دارن حتما سمعک توصیه میشه. در مورد کارایی سمعک هم به میزان کم شنوایی بستگی داره. در موارد بسیار زیادی سمعک بسیار مفید و کارامده.

سعید
ارسال شده در : یکشنبه 27 مرداد 1398

از حدود 10 سالگی متوجه کم شنوایی زیاد در گوش راست شدم ولی گوش چپ من مشکلی ندارد ودر حالت عادی مشکلی ندارم احتمال میدهم که ناشنوایی عصبی باشد آیا راه حلی دارد ضمنا سن من الان حدود 50 سال میباشد

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 28 مرداد 1398

با سلام. برای مشاوره دقیق میتونید ادیوگرام یا نوار گوش خود را به واتساپ یا تلگرام شماره ۰۹۳۵۴۵۴۹۹۵۴ ارسال کنید.

عبدالا
ارسال شده در : پنجشنبه 24 مرداد 1398

سلام من ۲۸ سالم هست واز سال ۹۰ تا الن از سمعک استفاده میکنم و هر دوگوشم مشکل شنوای شدید داره و دکترا گفتن که مشکل اعصبی هست ولی گوش چپم درصد شنوای بالا هست که از سمعک نمیشه استفاده کرد و حساسیت و الژی هم دارم آیا میشه حداقل گوش چپم عمل جرایی انجام دهم اگه راهی هست راهنمای کنید که با هر هزینه ای هم باشه مشکلی نیست برای عمل با تشکر

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 28 مرداد 1398

با سلام. در مورد کم شنوایی شدید و عمیق اگر سمعک جواب ندهد می‌توان از کاشت حلزون استفاده کرد.

محسن جلیلی
ارسال شده در : جمعه 18 مرداد 1398

سلام خسته نباشید من بعلت سروصدای زیاد گوش راستم دچار کم شنوایی شده فرکانسهای پایین (بم) رو اصلا نمیشنوم ، آیا میشه درمانش کرد؟ خیلی برام مهمه چون کارم آهنگسازی هستش خیلی با این موضوع مشکل دارم

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 19 مرداد 1398

با سلام. باید نوع کم شنوایی شما مشخص بشه. اگر از نوع حسی عصبی باشه باید از سمعک برای رفع مشکل استفاده کنید.

سعید دلجویان
ارسال شده در : دوشنبه 14 مرداد 1398

سلام گوش چپم چند روزی هست کیپ شده.چند دکتررفتم نوارگرفتم گفتن ازعصب گوشه ودرمانی ندارهرجز مصرف خوراکی ودرنهایت تزریق کورتون.البته اونم معلوم نیست جزافرادی باشی ک جواب بدهد یانه.اما گفتن سمعک هیچ کاری نمیکند.لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 19 مرداد 1398

با سلام. اگر کم شنوایی ناگهانی باشه باید کورتون با تجویز پزشک مصرف بشه و اگر به کورتون جواب نده بایستی از سمعک استفاده کنید. برای مشاوره دقیق تر میتونید تصاویر ادیوگرام یا نوار گوش رو به واتساپ با تلگرام شماره ۰۹۳۵۴۵۴۹۹۵۴ ارسال کنید.

مهدی شهبازی
ارسال شده در : پنجشنبه 10 مرداد 1398

سلام من 23 سالمه کاهش شنوایی حسی عصبی توفرکانس های بالا دارم جفت گوشام بالای پنجاه راه درمان داره

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 12 مرداد 1398

سلام. بجز سمعک نه متاسفانه

مجيد اشوري
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 01 مرداد 1398

ايا بعد از عمل اگوستيك (عصب شنوايي ) ااگر عصب شنوايي صدمه ديده باشد وشنوايي كم شده باشد أيا ترميم اعصاب صورت مي گيرد

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 03 مرداد 1398

سلام. نه متاسفانه. اگر عصب حین عمل جراحی آسیب ببینه قابل ترمیم و درمان نیست.

حسینعلی
ارسال شده در : یکشنبه 30 تیر 1398

در ضمن فراموش کردم اینو بنویسم که صداهای اطراف رو هم با گوش چپ سنگین و بم میشنوم حتی صدای آب و.....

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 30 تیر 1398

برای مشاوره با واتساپ یا تلگرام شماره ۰۹۳۵۴۵۴۹۹۵۴ با ما در ارتباط باشید. باید نوار گوش شما رو ببینم

حسینعلی
ارسال شده در : یکشنبه 30 تیر 1398

سلام خسته نباشید، من حدود 3 ماه پیش در گوش چپم احساس درد و کم شنوایی کردم و یه روز بیدار شدم و احساس کردم گوش چپم گرفته بود و هر کاری کردم با خمیازه باز نمیشد کم کم شنوایی سمت چپ من کمتر شد و حتی پیش 5 تا دکتر هم رفتم و آزمایش شنوایی سنجی هم دادم ولی چیزی نشون نداد و دکترا گفتن گوشِت مشکلی نداره، تا اینکه یکی از دکترها گفت لوله استاش گوشِت گرفته، الان بعد 4 بار آمپول زدن، ضد التهاب و چرک خشک کن و قرص های مختلف مثل آنتی هیستامین یه مقداری گوشم باز شده ولی هنوز کاهش شنوایی و درد رو دارم، البته به روز عود میکنه و روز دیگه بهتر میشه، ممکنه به عصب گوش آسیب زده باشه؟ چون صداهای شدید و حساس رو مثل افتادن جسم سخت یا شیشه با گوش چپ نمیشنوم و بازم دکترا گفتن چیز خاصی نیست. لطفا کمکم کنید یعنی کاهش شنوایی من دائمی شده؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 30 تیر 1398

سلام. باید نتایج ارزیابی شنوایی و تست های شما رو دید و بعد میشه نظر داد. اگر کم شنوایی و گرفتگی گوش شما از شیپور استاش باشه موقته و برمیگرده و اگر حسی عصبی باشه که در نوار گوش مشخص میشه دائمی است.

محمد
ارسال شده در : پنجشنبه 27 تیر 1398

در هر دو گوش در فرکانس های پایین و میانه طبیعی است و با حرکت به سمت فرکانس بالا در گوش راست افت حسی عصبی در حد خفیف ودر گوش چپ افت حسی عصبی در حد میایم ایجاد می شه در فرکانس هایkrs2 ۳/۴/۸فرکانس های بالا چه تجویزی می کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 30 تیر 1398

در افت شنوایی خفیف در فرکانس های بالا سمعک توصیه نمیشه. برای مشاوره با واتساپ یا تلگرام شماره ۰۹۳۵۴۵۴۹۹۵۴ با ما در ارتباط باشید.

ناصر
ارسال شده در : چهارشنبه 26 تیر 1398

سلام من الان هشت سال هست که دوتا گوشم دچار ضعف عصبی بالای شده بطوری که صداهای پائین رو میشنوم ولی متوجه نمیشم که چی هست تحت نظر پزشک هم هستم دارو مصرف میکنم ضربه به گوشام وارد شده سرو صدای خیلی شدید هم توی محیط کاری یک علتش هست که الان صدا بلند واقعا اذیتم میکنه بعضی تحریک هاز عصبی هم واقعا تشدید میکنه مشکل گوشم رو از سمعکم هم استفاده میکنم ولی نه زیاد به نظر شما چکار باید کرد

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 30 تیر 1398

سلام. اگر کم شنوایی حسی عصبی دارید باید از سمعک استفاده کنید تا هم صداها رو بخوبی بشنوید و متوجه بشید و هم اینکه از پیشرفت کم شنوایی جلوگیری بشه. برای مشاوره با واتساپ یا تلگرام شماره ۰۹۳۵۴۵۴۹۹۵۴ با ما در ارتباط باشید.

سحرتقی زاده
ارسال شده در : شنبه 22 تیر 1398

سلام من توی گوشام همیشه هواهستش وبایدبینیموباانگشت فشاربدم تاخالی بشه که بهتربشنوم دکتررفتم امانتیجه نگرفتم دلیلش چی هست؟ من دکترمتخصص رفتم برای اینکه درک گفتاربرام ضعیفه اماداروی تقویتی دادمتاسفانه اصلافرقی نکردچیکاربایدانجام بدم اینهم اضافه کنم که گوش راستم کمترازگوش راستم میشنوه ممنون ازشما.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 22 تیر 1398

سلام. باید معاینه و ارزیابی شنوایی شوید تا بتوان نظری داد. موفق باشید

پیمان
ارسال شده در : چهارشنبه 19 تیر 1398

با سلام پسر ۴ساله ای دارم و تا الان شروع به صحبت کردن واضح نکرده و الان حدود ۳ماه است که حرف زدنش خیلی بهتر شده و به دکتر مراجعه کردم و تست abr,assrگرفته و میگن فقط صدای زیرش را کم شنوایی داره و باید سمعک استفاده کند،چه سمعکی خوبه و اینکه تو دوران نوزادیش خیلی درد گوش داشت ،در ضمن پیش یک حکیم رفتم و گفت پرده سوم گوشش عفونت داره و گفته روغن زیتون باسیر را قاطی کن و روزی دوبار بریز داخل گوشش میشه راهنمایی کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 22 تیر 1398

سلام. لطفا برای درمان کم شنوایی از طب سنتی و مواردی از این قبیل استفاده نکنید. شنوایی باقیمانده کودکان بسیار باارزشمند است و این قبیل کارها بسیار خطرناک است و به شنوایی کودکان آسیب جدی میزنه. برای کم شنوایی و بهبود تکلم هم باید حتما سمعک استفاده بشه. نوع سمعک هم بستگی به نوع و میزان کم شنوایی داره. سلامت باشید

سعید ابراهیمی
ارسال شده در : شنبه 15 تیر 1398

سلام آیا عصب گوش تبدیل به سرطان میکنه یا نمیکنه

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 15 تیر 1398

سلام. خیر

محسن
ارسال شده در : یکشنبه 09 تیر 1398

با سلام من جانباز شیمیایی ام حدود یک ماه قبل قدری کف گوشه پارکینگ سم ابکی ریختم و بوی زیادی داره و از این سر گیجه گرفتم و بعد از چند روز گوش چپم حدود ششصد در صد گرفته و مدام صدای اس تو گوشم دکتر رفتم داروی پروتورلون داده و بهتر نشدم به نظر شما درمانی وجود داره اجر کم من الله

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 09 تیر 1398

سلام. اگر شروع کم شنوایی و وزوز ناگهانی باشه باید کورتون تجویز و استفاده بشه. بنظرم مجدد به پزشک متخصص گوش مراجعه کنید. با آرزوی سلامتی

سعید
ارسال شده در : جمعه 07 تیر 1398

سلام علیکم آیا اعصاب گوش منجر به سرطان میکنه یا نمیکنه من اعصاب گوش داره هر ماه که میرم تست درصدش زیاد میشه ((یا علی مدد))

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 07 تیر 1398

سلام. برخی از تومورها در مسیر اعصاب دستگاه شنوایی میتونن کم شنوایی حسی عصبی ایجاد کنن که معمولا به صورت یک طرفه و تدریجی مشاهده میشه. دیگر نشانه ها وزوز گوش یکطرفه و عدم تعادل و سرگیجه است. در این موارد تست MRI و سی تی اسکن توصیه میشه.

زهرا
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 04 تیر 1398

سلام من حدود هشت سالگی هر دو گوشم یه مقدار ضعیف شد ولی میتونستم بشنوم .اما دکترم گفت که باید سمعک استفاده کنم و نباید از گوشم در بیارم حتی اگه صدا بلند باشه همین باعث شد من گوشم ضعیفتر بشه الان ۲۲سالمه دکترمو عوض کردم ولی شنواییم به مرور کمتر میشه و عصبی هستش .میخواستم بدونم که اگه ازدواج کنم ممکنه شنوایی بچم مشکلی داشته باشه؟ و اینکه چطور جلوی ضعیفتر شدن گوشمو بگیرم. ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 04 تیر 1398

سلام. برای ضعیف تر نشدن گوش شما توصیه می‌کنیم که از سمعک مناسب با تجویز و تنظیم صحیح استفاده کنید. در مورد اینکه آیا کم شنوایی شما فاکتور وراثت داره یا خیر اطلاعاتی که دادید کم هست و نمیشه نظر قاطعی رو داد. بهر حال توصیه میشه که ازدواج فامیلی نداشته باشید.

سروش
ارسال شده در : دوشنبه 03 تیر 1398

با سلام و احترام بنده حدود 9 ماه پیش سرماخوردم و بعد از اون دچار سرگیجه های شدید و احساس گرفتگی گوش چپ شدم که بعد از مراجعه به متخصص گوش مشخص شد مشکل از گوش سمت چپ هست. دو بار شنوایی سنجی انجام دادم اولی اوکی بود ولی دومی یه مقدار ضعف عصب گوش رو نشون میداد. مدتی سرگیجه ها خوب شده بود ولی احساس پری و گرفتگی گوش کمتر شد ولی قطع نشد تا اینکه دوباره حس سرگیجه دارم اما نه به اون شدت. دکتر گفت هیچ وقت خوب نمشی چون مشکل از عصبه، ممنون میشم منو راهنمایی کنید سپاس

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 03 تیر 1398

سلام. برای راهنمایی دقیق باید نتایج ارزیابی شنوایی شما را ببینم. اگر مشکل از عصب گوش باشه متاسفانه درمان دارویی نداره.

وحید
ارسال شده در : یکشنبه 02 تیر 1398

باسلام دختری دارم هشت ساله که دوساله ازسمعک استفاده میکنه .ولی هرچی به ادیولوژیستش گفتم که شاید مشکل ازجایی دیگه باشه میگه ن.هرجایه دنیابری فقط سمعک باید بزنه.امکان داره دلیلش برای لوزه سوم باشه.توراخدای دکترمتخصص خوب بهم معرفی کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 02 تیر 1398

با سلام. اگر آزمایشات کم شنوایی حسی عصبی را نشان می‌دهد متاسفانه در نود درصد موارد درمانی بجز سمعک ندارد. در مورد لوزه سوم هم باید با پزشک متخصص مشورت کنید. معمولا کم شنوایی در اثر لوزه سوم بعد از جراحی بهبود می یابد.

احسان
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 28 خرداد 1398

سلام بنده چند وقتی هست که دچار کم شنوایی عصبی شدم و شنواییم 50 درصده میخواستم بدونم امکان ایمپلنت هست؟واگر امکان داره هزینه تقریبیش چقدر هست؟با تشکر

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 29 خرداد 1398

با سلام. اگر منظور شما سمعک کاشتنی است در حال حاضر به علت تحریم و قیمت بسیار بالا در ایران این جراحی انجام نمی‌شود. شما می‌توانند از سمعک های نامرئی iic استفاده کنید که از حدود سه میلیون به بالاست.

سامان احمدی
ارسال شده در : جمعه 24 خرداد 1398

سلام.خسته نباشید برای درمان تضعیف عصب گوش آیا میشود حلزون کاشت یا فقط سمعک؟؟ استفاده از سمعک باعث نمیشود عصب گوش ضعیف تر شود؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 26 خرداد 1398

با سلام و تشکر. استفاده از سمعک یا کاشت حلزون بستگی به میزان کم شنوایی دارد معمولا در کم شنوایی های عمیق که به سمعک جواب نمیدهند از کاشت استفاده می‌شود. سمعک با تجویز و تنظیم صحیح موجب تشدید کم شنوایی نمی‌شود بلکه سبب کاهش محرومیت صوتی و افزایش توانایی های شنیداری می‌شود.

محمدامین تیموری
ارسال شده در : دوشنبه 20 خرداد 1398

سلام صدای گوش دلیلش چیه ی صدا مثل موج آب داعیه و قط نمیشه کلافه کنندس

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 26 خرداد 1398

سلام. صدا یا ‌ وزوز گوش عوامل بسیار زیادی دارد که یکی از دلایل وزوز کم شنوایی است. در مورد شما بهتر است اول به پزشک متخصص مراجعه کنید تا علت وز‌وز گوش ما مشخص شود. موید باشید

علی نعمتی
ارسال شده در : یکشنبه 19 خرداد 1398

سلام من نوزده سالمه عصب گوشم مشکل داره و فرکانس بالا ضعیف و صداهای بلند اذیتم میکنه دکتر گفته تنها راه سمعک رو گوشی هستش گفتم ب نظرشما راه درمان دیگری یا مدل سمعک دیگری وجود داره

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 19 خرداد 1398

با سلام. لطفا جهت مشاوره ادیوگرام یا نوارگوشتان را به واتساپ یا تلگرام شماره 09354549954 ارسال کنید.

vm
ارسال شده در : شنبه 18 خرداد 1398

باسلام..دختر یازده ماهه دارم که یک ماه هست فهمیدم به صدا واکنش نشون نمیده ولی تو شش ماهگی معلوم بود که صدارو میشنوه ومیتونست کلمات وتکرار کنه اما الان به هیچ صدایی واکنش نشون نمیده .. چند روز دیگه نوبت دکتر و abr داره... احتمال داره که دوباره بشنوه وعادی بشه... ممنون از سایت خوبتون

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 19 خرداد 1398

با سلام. بعد از تست ABR میشه در مورد کم شنوایی دخترتون نظر داد. با آرزوی سلامتی

احمد محمدی
ارسال شده در : جمعه 17 خرداد 1398

با سلام من با خانمی آشنا شدم ایشون کم شنوایی عصبی ۴۵ درجه دارن و از بچگی اینگونه بوده است آیا در صورت ازدواج من و ایشان احتمال انتقال به فرزندان نیز هست؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 19 خرداد 1398

با سلام. بستگی به دلیل کم شنوایی ایشان دارد و با قطعیت نمیشود نظری داد. البته در بسیاری از موارد فاکتور وراثت در کم شنوایی حسی عصبی دخیل است.

بهزاد
ارسال شده در : جمعه 10 خرداد 1398

با سلام خسته نباشید.بنده دوبار برا آزمایشات استخدامی شرکت ها رفتم برای ادیومتری که هر دو بارشم رنج قابل قبولی بهم نداده جواب ایو متریم که متاسفانه بخاطر همین قبولم نکردن شرکت ها.و پیش متخصص هم رفتم گفتن که هیچ مشکلی ندارن گوشات.مشکل از کجا میتونه باشه و راه و چارش چیه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 12 خرداد 1398

با سلام و تشکر. باید نتیجه تست شنوایی یا ادیوگرام شما رو ببینم و بعد میشه نظری داد. موفق باشید.

سعید
ارسال شده در : پنجشنبه 09 خرداد 1398

سلام عصب گوش درمان میشی یعنی نمیش

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 12 خرداد 1398

سلام. متاسفانه کم شنوایی عصبی گوش درمان دارویی و جراحی در اکثر موارد نداره

سجتاد مقامی
ارسال شده در : پنجشنبه 09 خرداد 1398

سلام - نوار شنوایی سنجی گرفتم دکتر گفت اعصاب گوشت سمت چپ ات ضعیف هست و نمیشه کاری کرد و منم در مکانهای و ساختمانهای خالی که کار میکمنیم گوش سمت چپم نمیشنوه ولی در مکانهای عادی میشنوم - طب شنتی هم گفته گوشهات عفونت دارن و نباید شسشو بدی که ان وقت بدتر میشه به نظرت راه درمان چیه ؟عمل - شسشو و... ؟راهنمایی بفرمایید چیکا کنم

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 12 خرداد 1398

سلام. کم شنوایی حسی عصبی گوش درمان دارویی و جراحی نداره متاسفانه. در مورد شستشوی گوش هم بعد از معاینه میشه نظری داد که بهتره به پزشک متخصص گوش مراجعه کنید.

یاسر
ارسال شده در : شنبه 04 خرداد 1398

سلام من چن وقتی هست که گوش چپم نمیشنوه دکتر گفته کم شنوایی عصبی هستش میخوام بدونم در این نوع کم شنوایی میشه حلزون کاشت؟یا مثلا سمعکی وجود داره که از بیرون معلوم نباشه؟؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 04 خرداد 1398

با سلام. کاشت حلزون برای کم شنوایی های حسی عصبی عمیق انجام میشود. در مورد شما سمعک گزینه مناسب است و دید نشدن سمعک به میزان کم شنوایی و اندازه مجرای گوش بستگی دارد.

ArchJack
ارسال شده در : جمعه 03 خرداد 1398

سلام, متاسفلنه دو گوش بنده حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش شنوایی دارد و پس از پیگیری مکرر افت شنوایی را عصبی اعلام کردند. الان بالای ۴ ساله برای گوش راست سمعک تهیه کردم ولی طی این ۴ سال با اینکه کلی پول تنظیم دادم متاسفانه خروجی قابل قبولی نگرفتم بطوریکه الان بالای یکساله دیگه استفاده ای نمیکنم. مشکل اصلی متاسفانه همونطور که نوشته بودید در تفکیک صداها و درک صحیح کلمات در برخی فرکانس ها و صداهای پایین هست. امکان داره پیگیری کنم به نتیجه قابل قبولی برسم

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 04 خرداد 1398

سلام. در موارد کم شنوایی دوطرفه، برای رسیدن به درک خوب گفتار بخصوص در محیط های پرسروصدا استفاده از دو سمعک توصیه می شود. ضمن اینکه تجویز و تنظیم صحیح در میزان موفقیت سمعک تاثیر بسزایی دارد. برای شما استفاده از دو سمعک هوشمند با تعداد باند و کانال متناسب با کم شنواییتان توصیه می شود.

saman
ارسال شده در : پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398

سلام من مدت کمی در معرض صدا های بلند بودم الان بعضی موقعها گوشم رو صداهای بلند اذیت میکنه یا گوشم کیپ میشه نوار گوش گرفتم تو شنوایی مشکلی ندارم برای درمانش چیکار کنم

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 31 اردیبهشت 1398

سلام. چون شنوایی نرمالی دارید، مشکلی نیست. احتمالا حساسیت گذرا به صداهای بلند است و با گذشت زمان مشکل رفع می‌شود.

حسین
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 24 اردیبهشت 1398

سلام و خسته نباشید من 30 سالم هس و گوش راستم پرده گوش سالمه ولی دچار تخریب عصب شنوایی شده و نمیشنوه.آیا با عمل جراحی امیدی ب بازگشت شنوایی هست؟ و اینکه گوش چپم دوسه روز پیش دچار سوراخی پرده شد اگه پرده صماخ جوش بخوره یا جراحی بشه شنوایی قبلی برمیگرده؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 24 اردیبهشت 1398

با سلام. کم شنوایی حسی عصبی با جراحی درمان نمیشه و تنها با سمعک کم شنوایی جبران میشه. در مورد گوش چپ تون ، اگر کم شنوایی در نتیجه سوراخی پرده گوش ایجاد شده باشه با ترمیم پرده صماخ شنوایی برمیگرده.

سامان
ارسال شده در : دوشنبه 23 اردیبهشت 1398

با سلام من خواهر زاده ای دارم ۹ماهه ست که از بدو تولد ABRگرفتیم گفتن ضعیفه بعد از سه ماه گرفتیم گفتن تقریبا خوبه احتیاج به هیچی نداره با اخیرا گرفتیم جوابش مجدد ضعیف بود سمعک براش گذاشتن آیا امکانش هست سمعک کارساز باشه یا حتما باید کاشت کنه

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 24 اردیبهشت 1398

با سلام. کارایی سمعک بستگی به میزان کم شنوایی خواهرزاده شما داره. اگر کم شنوایی کمتر از عمیق باشه به احتمال زیاد به سمعک جواب میده. ضمن اینکه روند پیشرفت و کارایی سمعک باید با پایش و ارزیابی ماهانه مشخص بشه.

صادق
ارسال شده در : جمعه 23 فروردین 1398

با عرض سلام و خسته نباشید.دختر من شش سالشه و دچار کم شنوایی عصبیه واز سمعک استفاده میکنه.سوال من اینه ایا ممکنه که به تدریج افت شنواییش بیشتر بشه یا اینکه همینجوری میمونه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 25 فروردین 1398

با سلام. کم شنوایی می تونه ثابت یا پیشرونده باشه. با قطعیت نمیشه در این مورد نظری داد. بهرحال حتما باید شنوایی دخترتون مرتبا چک بشه.

سعید
ارسال شده در : چهارشنبه 08 اسفند 1397

سلام میخواستم ببینم آیا واقعا میشه به جای سمعک با کاشت پروتز جراحی کرد

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 17 فروردین 1398

سلام. بله ولی به نوع و میزان کم شنوایی بستگی داره. در موارد کم شنوایی شدید و عمیق در صورتی که سمعک پاسخگو نباشه از کاشت حلزون میشه استفاده کرد. سمعک های قابل کاشت هم برای کم شنوایی های متوسط وجود داره که در حال حاضر به علت تحریم و قیمت بسیار بالا در ایران انجام نمیشه. بهترین روش، استفاده از سمعک است.

مريم نادري
ارسال شده در : دوشنبه 29 بهمن 1397

سلام تقريبا ١٠روزه افت شنواي پيدا كردم در اثر يرما خوردگي رسلفه هاي شديد چكاركنم دكتر داخلي هم رفتم امپول چرك خوشك كن هم زدم فايده نداشت. ممنون كمكم كنيد

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 06 اسفند 1397

سلام. به متخصص گوش و حلق و بيني مراجعه كنيد. آنتي بيوتيك مناسب را تجويز خواهند كرد.

محمد
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 02 بهمن 1397

سلام من دچار کاهش شنوایی حسی عصبی شدم و چیزی که بیشتر از همه رنجم میده حالت تهوع سرگیجست این حالت خوب شدنیه ؟؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 03 بهمن 1397

سلام. کم شنوایی حسی عصبی منجر به تهوع و سرگیجه نمی شود. مشکل سرگیجه شما می تواند علت های متنوعی داشته باشد که یکی از علل سرگیجه مشکلات و بیماریهای گوش داخلی است که برای تشخیص بایستی به پزشک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید.

بنده خدا
ارسال شده در : چهارشنبه 03 مرداد 1397

سلام من ۱۶ سالمه که جدیدا گوش چپم کم شنوا شده بدون دلیل. نوار هم گرفتم کم شنوایی عصبی بوده میخواستم بدونم درمانی بجز سمعک نداره چون واقعا اذیت میشم. ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 22 مهر 1397

سلام. متاسفانه کم شنوایی حسی عصبی درمانی بجز سمعک ندارد. ولی سمعک به شما بسیار کمک خواهد کرد. موفق باشید

رضا
ارسال شده در : چهارشنبه 27 تیر 1397

سلام خسته نباشید من کم افت شنوایی حسی عصبی دارم کا دکتر تشخیص داده شدید هم هست میخواستم بدونم ب کمک همل جراحی مشکلم حل نمیشه؟؟؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 22 مهر 1397

سلام. کم شنوایی حسی عصبی با جراحی درمان نمی شود.

بهار
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 26 تیر 1397

سلام باتشکر از توضیحاتتون برادرمن تازگیا متوجه کم شنوایی دریک گوشش شده ودکتر بهش گفته که باید سمعک استفاده کنی و از این بابت بسیار نارحت هست غیر از سمعک جراحی نمیشه انجام بده باتشکر

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 22 مهر 1397

با سلام. اگر کم شنوایی حسی عصبی باشد بجز سمعک راهکاری وجود ندارد.

محمد رضا
ارسال شده در : جمعه 06 اسفند 1395

سلام ودردو بر شما ممنون از سایت خوبتون من از کم شنوایی عصبی رنج میبرم .سمعک مخفی هست که بهم راهنمایی کنید ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 14 اسفند 1395

با سلام بله سمعک IIC یا به اصطلاح نامرئی وجود دارد البته به میزان کم شنوایی و اندازه ی مجرای گوش شما بستگی دارد که می توانید حضوری مراجعه کنید. با آرزوی شادکامی