جابه جایی مایع گوش میانی؛ علل و راه های درمان

گوش انسان دستگاه بسیار پیچیده‌ای است که علاوه بر وظیفه اصلی خود که شنوایی است، در هر  لحظه موقعیت مکانی ما را نیز به مغز اعلام می‌کند و با کمک چشم‌ها و مخچه در هماهنگی تعادل به مغز کمک می‌کند.

در کانال‌های نیم‌دایره‌ای شکل گوش میانی یا داخلی مایعی در جریان است که مسئولیت حفظ تعادل ما را بر عهده دارد. کانال‌های نیم‌دایره‌ای که جزئی از اندام دهلیزی گوش داخلی هستند، سنسور‌های ما برای حرکت دورانی به شمار می‌روند. مایع آندولنف که در این کانال‌های جاری است، با حرکت زاویه‌ای سر جریان می‌یابد و چند سنگ‌ریزه کلسیمی بسیار کوچک در انتهای کانال گوش میانی را جابه‌جا می‌کند. با جابه‌جایی این سنگ‌ریزه‌ها نسبت به جاذبه زمین، سیگنال‌هایی به مغز ارسال می‌شود و مغز به کمک این سیگنال‌ها حرکت دورانی ما را درک می‌کند به عبارت ساده‌تر مغز می‌فهمد که سرما را به سمت بالا و پایین یا چپ و راست حرکت داده‌ایم.  اگر این سنگ‌ریزه‌ها جابه‌جا شوند، که در بیان عامیانه به آن به عنوان جابه‌جایی مایع گوش اشاره می‌شود، مغز نوع حرکت ما را درک نکرده و در واقع دچار سرگیجه می‌شویم.

علت برهم خوردن مایع گوش میانی چیست؟

جابجایی مایع گوش یا سنگ‌ریزه‌های آن دلایل متعددی دارد که برخی از آنها هنوز ناشناخته‌اند، اما دلایل اصلی آن می تواند عفونت یا بیماری‌های ویروسی گوش، وارد شدن ضربه شدید به سر، کمبود ویتامین D یا کلسیم و بالا رفتن سن باشد. البته این نوع سرگیجه‌ها هیچ سن خاصی ندارند و حتی در دوران کودکی هم ممکن است اتفاق بیافتد، اما به طور معمول بالا رفتن سن احتمال ابتلا به آن را افزایش می‌دهد.

درمان حرکت مایع گوش

سرگیجه یا عدم تعادل، سومین اختلال شایع در جهان است که می‌تواند مشکلات بسیاری را در زندگی ایجاد کرده و فرد را از انجام کارهای معمول روزانه باز دارد. برای درمان این بیماری ابتدا باید علت آن شناسایی شود. سرگیجه تنها به دلیل حرکت مایع درون گوش نیست و ممکن است علت‌های متفاوتی داشته باشد که برخی از آنها نیاز به درمان خاصی نداشته و پس از یک تا دو هفته خود به خود از بین می‌روند.  مهم‌ترین دلیلی که نشان می‌دهد سرگیجه ناشی از بیماری‌های گوش است، این است که با حرکت سر یا بدن علائم سرگیجه را احساس کنید. با این حال اگر احساس سرگیجه می‌کنید، بهتر است ابتدا به متخصص بیماری‌های گوش مراجعه کنید. اگر سرگیجه مرتبط با اختلالات گوش میانی باشد، ابتدا بایدمشخص شود که آیا یک گوش درگیر شده یا هر دو گوش دچار اختلال شده‌اند. سپس با انجام تست‌های متفاوت، بخش‌های مختلف گوش معاینه می‌شوند و وضعیت گوش میانی از نظر عفونت یا تجمع مایع، وجود کیست‌های شنوایی، عملکرد عصب گوش، فشار گوش، مجاری نیم دایره و ... بررسی می‌شوند. پس از آنکه دقیقا مشخص شد که کدام بخش آسیب دیده و نیاز به درمان دارد، تمرین‌ها یا داروهای لازم از سوی پزشک تجویز می‌شود. در خصوص درمان خانگی حرکت مایع گوش، برخی داروهای گیاهی برای کاهش سرگیجه مفید هستند، اما اگر سرگیجه شما ناشی از بیماری‌های گوش داخلی باشد، نیاز به درمان پزشکی دارد و استفاده از این گیاهان دارویی تنها علائم سرگیجه را به طور موقت کاهش می‌دهد و ممکن است احساس بهبود کنید اما توصیه ما این است که حتما به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید. 

همچنین بخوانید
بررسی کامل بیماری وزوز گوش ضربانی را در نیک آوا بخوانید. از دلایل، علائم، عوارض و تشخیص آن گرفته تا نحوه درمان وزوز ضربانی گوش در مطلب توضیح داده شده است.
اتواسکلروز یا اتواسپونژیوزیس بیماری است که در اثر ترمیم غیرطبیعی استخوان گوش میانی اتفاق می‌افتد که زنان میانسال بیشتر در معرض این بیماری هستند.
خارش گوش علل متفاوتی دارد مانند خشکی گوش، عفونت گوش خارجی، درماتیت کانال گوش، ... که در صورت وجود این علائم بهتر است که به پزشک متخصص مراجعه کنید.
تومور گوش یک عارضه غیر سرطانی است که در صورت رشد بیش از حد می‌تواند با فشار به عصب‌های گوش موجب کم شنوایی و یا از دست رفتن شنوایی شود.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
ویدا
ارسال شده در : جمعه 31 فروردین 1403

سلام من موقع شنیدن صداهای بلند پرده گوشم میلرزه و موقع لرزش یه صدای پرپر مانندی هم میده.ازتون خواهش میکنم اگه چیزی راجب مشکل من میدونین راهنمایی کنین.

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 31 فروردین 1403

سلام. ممکن است افزایش حساسیت صوتی داشته باشید. بهتر است یک ارزیابی شنوایی انجام دهید.

افشاری
ارسال شده در : دوشنبه 13 فروردین 1403

مادر من سرگیجه مدام دارد اصلا تعادل ندارد دارو هم میخوره ولی اثر ندارد همه میگن ماله واکسن کرونا هست باید چکار کنیم

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 14 فروردین 1403

با سلام. بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید تا علت سرگیجه مشخص شود. سرگیجه یک علامت است که ممکن است به عوامل مختلفی برمی‌گردد. برخی از علل شایع سرگیجه عبارتند از: 1. اختلال در سیستم تعادل: مشکلات در دستگاه تعادل در گوش داخلی می‌تواند باعث سرگیجه شود. این مشکلات ممکن است به دلیل عفونت، التهاب یا ترشح مایع در گوش باشند. 2. فشار خون ناپایدار: فشار خون بالا یا پایین ممکن است باعث سرگیجه شود. 3. اضطراب و استرس: وقوع سرگیجه ممکن است به علت استرس و اضطراب باشد. 4. مصرف داروهای خاص: برخی از داروها می‌توانند عوارض جانبی شامل سرگیجه داشته باشند. 5. مشکلات قلبی: برخی از مشکلات قلبی مانند آریتمی قلبی می‌توانند باعث سرگیجه شوند. ۶. بیماری منییر

هلنا
ارسال شده در : پنجشنبه 09 فروردین 1403

سلام حال شما من چهار روز که گوش چپم صدای پق پق میده انگار یه چیزی داره جابه جا میشه نمیدونم باید چیکار کنم

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 14 فروردین 1403

با سلام. در صورتی که مشکل ادامه دار است توصیه میشود به پزشک مراجعه کنید تا شرایط گوش و شنوایی شما بررسی شود.

آزاده اصلانی
ارسال شده در : جمعه 25 اسفند 1402

سلام من مدتیه که سر گیجه دارم پیش دکتر متخصص رفتم گفته بر اثر ضربه پرده گوشم پاره شده وجوش خورده و مایع گوشم جابه‌جا شده گفت بیا تا مایع گوشت را جا بندازم. آیا میشه این کارا کرد؟

ریحانه ایلانلو
ارسال شده در : پنجشنبه 24 اسفند 1402

سلام وقتتون بخیر من ۲۱ سالمه دوماهی هست که مایع گوش میانیم یاهمون کریستالای گوشم تکون خورده رفتم دکترگوش قرص بتاهیستین رو بهم دادن میخورم ولی بعضی شبا یا به محض توماشین نشستن دوباره سرگیجه و تهوع شدید میگیرم دیگه خسته شدم نمیدونم دیگه چیکار کنم خوب خوب شم خیلی ناراحتم

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 24 اسفند 1402

سلام. اگر قرص بتاهیستین کمک نکرده است و علائم شما همچنان ادامه دارد، بهتر است دوباره به پزشک گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا بررسی دقیق‌تری انجام شود. ممکن است نیاز به درمان‌های دیگری داشته باشید. از طرف دیگر، تا زمان ملاقات با پزشک، سعی کنید از حرکات ناگهانی خودداری کنید. همچنین، در صورت احساس تهوع، سعی کنید غذای سبک و ملایم مصرف کنید. امیدوارم به زودی بهبود یابید.

زهرا
ارسال شده در : جمعه 18 اسفند 1402

سلام من ده روزه صدایی مثل فن تو سرم هست رفتم نوار گوش دادم گفتند شنوایی گوشتون که صدا درش هست خوبه و مشکلی مثل عفونت یا تورم نداری سرگیجه ندارم. سردرد ندارم. فقط همین صدای فن مداوم میشه از مایع میانی گوش باشه؟ بدون قرص خواب خوابم نمیبره. قرص افسردگی سیتالوپرامم بعد از قطع دوماهه یکدفعه شروع کردم

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 23 اسفند 1402

سلام. احتمالاً صدای فنی که در گوشتان می‌شنوید به علت اختلالات در مایع میانی گوش نیست، زیرا این اختلالات معمولاً با علائم دیگری همراه هستند مانند سردرد، سرگیجه ، کم شنوایی و تورم گوش. اما به هر حال، بهتر است که با یک متخصص گوش، حلق و بینی مشورت کنید. همچنین، برای استفاده از قرص‌های خواب و قرص‌های ضدافسردگی نیز بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

زیبا
ارسال شده در : دوشنبه 14 اسفند 1402

سلام من خانمی ۴۰ ساله هستم من بیماری منییر دارم سرگیجه حالت تهوع و از دست دادن تعادل داشتم دکتر متخصص رفتم قرص بتاهیستین و سیناریزین چندتا آمپول دگزامتازول دادن مصرف کردم حالم بهتر شده ولی چند وقت پیش باز حالت سرگیجه عدم تعادل اومد سراغم در حالی که قرص هام بطور دائمی استفاده میکنم ولی حالت تهوع داشتم و سنگینی مغزم انگار توش پر بود آمپول دگزامتازول استفاده کردم و اینم بگم که من آدمی عصبانی هستم سر هر چیزی عصبی میشم قرص آسنترا ۵۰ بصورت خودسرانه استفاده کردم حدود ۳ هفته از اون موقع احساس خواب آلودگی شدید صبح ها به سختی بیدار میشم ،تشنگی شدید و تاری دید دارم که نزدیک میتونم ببینم ولی دور تار میبینم خیلی اذیت میشم خیلی میترسم لطف کمکم کنید 😭🙏

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 23 اسفند 1402

سلام. استفاده خودسرانه از داروها می‌تواند عوارض جدی داشته باشد و تنها پزشک متخصص می‌تواند در این زمینه به شما راهنمایی صحیح بدهد. لطفا از استفاده خودسرانه از داروها خودداری کنید.

کیانا
ارسال شده در : دوشنبه 07 اسفند 1402

سلام و درود من 32سالمه مایع گوش سمت راستم بهم خورده و سر گیجه دارم یه بیست روزی میشه و کم کم داره خوب میشه ولی سمت راست صورتم یکم ورم داره میخواستم ببینم آیا مربوط به گوشمه یا مشکل از چیز دیگست ؟؟ممنون 🙏🙏

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 23 اسفند 1402

سلام، احتمالاً ورم صورت شما مربوط به جابجایی مایع گوش نیست و احتمالاً علت دیگری دارد. اما بهتر است به یک پزشک گوش، حلق، بینی مراجعه کنید تا علت ورم صورت شما بررسی شود و در صورت نیاز به درمان مناسب اقدام شود. همچنین، اگر سرگیجه شما همچنان ادامه دارد، حتماً به پزشک مراجعه کنید تا علت آن بررسی شود. امیدوارم به زودی بهبود یابید.

مریم
ارسال شده در : شنبه 14 بهمن 1402

سلام دختر ۱۸ ساله هستم که دوماهی هست گوشم کیپ میشه و وقتی لاله گوشمو پایین میارم صدای باد ازش رد میشه شبا اگه خیلی سکوت باشه صدای نبضم هم میشنوم وقتی گردنمو خم میکنم به سمت پایین یا بالا یا خم میشم یا اینکه یهو از جام بلند میشم صدای باد تو گوشم یهو شدید میشه ترسیدم از سرم باشه که mrv مغز انجام دادم از رگا و سونوگرافی کاروتید گردن که مشکلی نبود البته اضافه کنم که من یهویی وزن زیادی کم کردم و باشگاه هم رفتم برای بار اول و دقیقا بعد باشگاه اینطوری شدم ممکنه از چی باشه مشکل؟خیلی اذیت میشم صدای باد تو گوشم واقعا ازاردهندست

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 28 بهمن 1402

سلام. صدای باد در گوش ممکن است ناشی از عوامل مختلفی باشد، از جمله: 1. اختلال در گوش و حلق و بینی: ممکن است صدای باد در گوش ناشی از اختلالاتی مانند التهاب گوش، عفونت حلق و بینی، یا بدی عملکرد لوله استاش گوش باشد. 2. تغییرات فشار هوا: در برخی موارد، تغییرات فشار هوا مانند سفر با هواپیما یا صعود به ارتفاعات بالا می‌تواند باعث صدای باد در گوش شود. 3. اختلالات عصبی: برخی از اختلالات عصبی مانند افسردگی، استرس، یا مشکلات خواب ممکن است باعث احساس صدای باد در گوش شوند. برای تشخیص دقیق علت صدای باد در گوش، بهتر است که به یک پزشک ENT مراجعه کنید تا اقدامات لازم را برای تشخیص و درمان این مشکل انجام دهید.

سیروان رحیمی
ارسال شده در : چهارشنبه 13 دی 1402

با سلام ممنونم از لطف شما که با حوصله پیام هارو جواب میدین من ۳۶ سالمه و حدود ۱۲سال هستش که گوش چپم سالی چند بار وزوز گوش میگیره و شنوایی اون گوشم ضعیف میشه و داخل اون گوشم صدا میده بعد یکی دو هفته کامل خوب میشد و هیچ گونه سرگیجه ای نداشتم تا اینکه ۱۵ ماه پیش این علائم آمد سراغم و همراه سرگیجه و حالت تهوع و رفتم دکتر گفت منییر داری و برام دارو نوشت بعد یکماه که کلا خوب شدم و باز هیچگونه علائمی نداشتم و بعد آزمایش خون دادم متخصص داخلی گفت چربی خونت خیلی بالاس سرگیجه هات مال اون بوده. دیگه قرص بتاسرک رو نخوردم ، بعد ۱۵ماه یکی دوهفته س باز اون علائم آمده سراغم و باز رفتم دکتر گفت منییر داری سوالم اینه امکان داره کسی که منیر داشته باشه توی این ۱۲سال هیچگونه سرگیجه ای نداشته باشه ، بعد چند سال ک سرگیجه شدید داشتم یکدفعه کامل قطع بشه و شنواییمم خوب بشه بعد ۱۵ ماه باز بیاد سراغش؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 16 دی 1402

سلام. بله، امکان دارد که شخصی که منییر دارد، برای مدت طولانی بدون سرگیجه باشد و سپس دوباره علائم آن را تجربه کند. همچنین، در بعضی موارد منییر می‌تواند علائم سرگیجه را تحریک کند و در بعضی موارد نه. اما برای تشخیص دقیق و درمان مناسب، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و آزمایش‌های لازم را انجام دهید.

مجتبی
ارسال شده در : چهارشنبه 13 دی 1402

سلام من حدود یک ماه هست که گوش چپم انگار چیزی توش داره حرکت میکنه هیچ علایمی هم ندارم مثل سرگیجه و فقط هم شبها موقع خواب این جوری میشم دارم

نیهان
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 05 دی 1402

سلام. من چند سال پیش پرده گوش چپم پاره شد. الان یکساله گوشم گرفته. با حرکت شدید میشه مثلا موقع خندیدن غذای سفت خوردن ورزش خمیازه میگیره و شدیدتر میشه صدای گوش و صدای تیز بدتر میکنه علت چی هست و درمان؟

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 07 دی 1402

با سلام. گوش شما باید معاینه شود، ممکن است پارگی پرده گوش ترمیم نشده باشد. توصیه میشود که به یک پزشک متخصص گوش مراجعه کنید.

فرنگیس
ارسال شده در : شنبه 25 آذر 1402

سلام من حدود سه سال پیش دچار عدم تعادل و سرگیجه شدم دکتر گفت بخاطر آزاد شدن مایع گوش داخلی هست و با دارو خوب شدم، یکسال پیش مجدد همین مشکل پیش آمد و باز دارو خوردم... و حالا مجدد این مشکل رو دارم با شدت بیشتر، و کلا به طرف راست سرم گیج میره، دکتر فقط یک مانور 20 دقیقه ای انجام داد و گفت ده روز استراحت کنم... این مشکل قراره هیچوقت حل نشه؟! اینکه دارویی ندادن و گفتن استراحت کن فایده داره؟! چون همچنان سرگیجه و حال بدی دارم

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 26 آذر 1402

سلام، احتمالاً مشکل شما به علت اختلالات در سیستم تعادلی گوش داخلی است که باعث سرگیجه و عدم تعادل می‌شود. درمان این مشکل بستگی به علت دقیق آن دارد. برای تشخیص دقیق علت، شاید نیاز به انجام تست‌های خاصی مانند آزمایش‌های خون، آزمایش‌های تعادلی و یا تصویربرداری باشد. برای درمان، ممکن است نیاز به داروهای خاص، تمرینات تعادلی و فیزیوتراپی داشته باشید. در هر صورت، بهتر است با دکتر خود در مورد راهکارهای درمانی مناسب صحبت کنید.

ناشناس
ارسال شده در : جمعه 24 آذر 1402

سلام من۵۷ سالمه. یکی دو سال است که فشار داخل گوش دارم. دراز می کشم گوش سمت راستم تپش داره. سرم رو هم خم می کنم این تپش رو در سر و گوشم احساس می کنم. به سرم فشار میاد، بعد این فشار به چشام هم اثر میزاره و به چشام فشار میاد. دکتر چشم رفتم گفتن چشات سالمه. خسته و تاره چشام. زیر پاهام بی حس و کرخته، ممکنه این مشکل مربوط به گوشم باشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 26 آذر 1402

بله، ممکن است مشکل شما مربوط به گوشتان باشد. ولی احتمالاً این مشکل با فشار خون بالا، اختلال در عروق خونی، عفونت گوش، یا سایر علل مرتبط است. برای تشخیص دقیق تر و درمان مناسب تر بهتر است به یک متخصص گوش، حلق و بینی یا متخصص داخلی مراجعه کنید.

مریم
ارسال شده در : دوشنبه 20 آذر 1402

سلام من خیلی وقته احساس گرفتگی و کیپ شدگی و فشار در گوش چپم احساس میکنم که رفتم شستشو دادم ولی هنوزم احساس سرگیجه رو دائم دارم با کمی حالت تهوع که بعضی وقتا بهم دست میده ازمایش خون دادم همه چی نرمال بود فقط crp خونم بالا بود ۱۷ ممکنه از گوشم باشه این علائم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 23 آذر 1402

سلام، بله علائم گرفتگی گوش و سرگیجه شما می‌تواند مربوط به گوش شما هستند. فشار و کیپ شدگی در گوش ممکن است نشان دهنده انسداد یا التهاب در گوش باشد. سرگیجه و تهوع نیز ممکن است به دلیل اختلال در اندام های مربوط به تعادل درون گوش باشد. اما برای تأیید تشخیص و درمان مناسب بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

اکرم ممشلو
ارسال شده در : شنبه 18 آذر 1402

سلام، من ۴۰ سالمه یهو دچار سرگیجه شدید همراه باسردرد از قسمت جلوی صورتم شدم به طوری که حتی دراز کشیدم زمین میچرخید وکلا بدنم لرز داشت وتکون میخورد ، حال حرف زدن نداشتم ،کمبود اهن وویتامین دی دارم ، الان قرص اهن میخورم اما حال حرف زدن ندارم دست وپام میلرزه و جون توبدنم نیس ، هر دوسه سال سرگیجه میگیرم سردرد از قسمت جلو ودرد دروسط پشت سر همیشه دارم ، موقع پریودی ۴ الی ۵ روز سردرد دارم ، واسه سرگیجم چند سال پیش خیلی پیگیر شدم با دوالی سه ماه قرص اهن خوردن خوب شدم ؛ این سردرد وسرگیجه من از چی میتونه باشه ؛ لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 19 آذر 1402

سلام، سردرد و سرگیجه ممکن است ناشی از کمبود ویتامین‌ها و مواد مغذی باشند، اما همچنین ممکن است ناشی از اختلالات عصبی، نظیر میگرن، افت فشار خون، آسیب به گوش داخلی، اضطراب و استرس و ... باشند. برای تشخیص دقیق مشکل شما، بهتر است به یک پزشک مراجعه کنید و برای درمان مناسب، نیاز به انجام تست‌هایی نظیر آزمایش خون و ... دارید. در ضمن، برای کمک به کاهش سردرد و سرگیجه، می‌توانید از روش‌های غیر دارویی نظیر تغذیه سالم، ورزش منظم، کاهش استرس و اضطراب، استفاده از روش‌های تنفسی عمیق، و ... استفاده کنید.

Maryam sormeh
ارسال شده در : جمعه 10 آذر 1402

سلام ۴۶سالمه maدارم سه هفته پیش دارو ریتوکسی مب گرفتم و حدود دوسه هفته است انگار چیزی تو‌گوشم کسی می پیچونه یا چیزی راه میره و فکم هم سفت تر شده و تحت فشار هست و کلافه ام کرده دکتر عمومی گفتن ظاهر گوش از نظر معاینه داخل نرمال است نمی دونم چرا وزوز ندارم به جاش انگار گزگز دارم ؟؟؟؟؟

قربانی
ارسال شده در : دوشنبه 06 آذر 1402

سلام وقت بخیر من دخترم و۱۹ سالمه حدود دوساله که گوش دردای شدید میگیرم و وقتی حرکت میکنم یا تکون میخورم دردم بیشتر میشه دکترم رفتم گفتن‌گوشم مشکلی نداره پس دردمن ازچیه؟؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 10 آذر 1402

سلام، احتمالاً درد شما از عوامل دیگری مانند التهاب عضلات یا مفاصل گردن و شانه‌ها، فک و یا دندان است.

محمد
ارسال شده در : پنجشنبه 13 مهر 1402

سلام اقا هستم ۴۰ساله الان به مدت دوساله بعد از یه سرماخوردگی شدید دچار وزوز گوش شدم دکترهای زیادی مراجعه کردم جواب قطعی ندادن وگفتن عصبی هست درمانی ندارد ایا امکان دارد مربوط به کم یا زیاد شدن مایع گوش یا عفونتی چیزی باشد و آیا درمانی برای بهبودی بهتر شدن هست مچکر

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 15 مهر 1402

سلام، ممکن است وزوز گوش شما به علت عفونت گوش باشد، اما ممکن است علت دیگری هم داشته باشد. برای تشخیص دقیقتر علت وزوز گوش، باید از طریق انجام آزمایشات و معاینات پزشکی، علت وزوز گوش شما تعیین شود. در بعضی از موارد، درمان وجود دارد، اما در بعضی از موارد، درمان تنها راهکارهایی مانند تغییر سبک زندگی و تغذیه، مدیریت استرس و استفاده از سمعک است.

یونس شیخ
ارسال شده در : پنجشنبه 13 مهر 1402

سلام. من سه ماهه حالت سرگیجه و عدم‌تعادل دارم. بیمارستان گوش رفتم نوار گوش و تست شنوایی گرفتن گفتن مشکلی نداره دیگ به تست سرگیجه نرسید منم نرفتم. هرچی آزمایش و سی تی اسکن دادم پیش دکتر مغز و اعصاب رفتم همشون گفتن مشکلی نداری. چرا اینجوری میشم واقعا کلافه ام. همش احساس میکنم میخام بیفتم. همزمان پای چپم حالت خواب رفتگی داره فک پایینم انگار میخاد قفل شه ولی سردرد اصلا ندارم. اینا از چیه

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 15 مهر 1402

سلام. این علائم می‌توانند نشانه‌های بیماری‌های مختلفی باشند، از جمله بیماری‌های عصبی، آسیب به عضلات فک و گردن، بیماری‌های روماتولوژیک و یا اختلالات استخوانی باشند. به هر حال، برای تشخیص دقیق و درمان صحیح، توصیه می‌شود به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

ساجدی
ارسال شده در : چهارشنبه 05 مهر 1402

سلام من الان سه ماهه سرگیجه گرفتم ولی فقط موقعی که دراز میکشم این حالت میاد دکتر گفت دو تا مایع تو گوشت قاطی شدن یه ماهی خوب شدم بازم الان دوهفته ای میشه که بازم سر گیجه دارم اما خفیف تر. این دفعه سردرد هم دارم

بیژن صالح پور
ارسال شده در : جمعه 31 شهریور 1402

من گوشم یه هفته سوت میکشید رفتم ساکش گوش ۰اما الان ۵ روزه تعادلم بهم میخوره دکتر گفته یه هفته بعد بیا نوار گوش بگیرم احتمال این سرگیجه از ساکش گوش هست یا نه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 04 مهر 1402

سلام. بله ، هنگام شستشوی گوش احتمال تحریک عصب واگ وجود دارد.

نوری
ارسال شده در : جمعه 10 شهریور 1402

سلام یک ماه پیش سر کار بودم پای دستگاه نشسته بودم دستگاهی که کار میکنم به سمت چپ و راست تکون میخوره منم اونو داشتم نگاه میکردم یدفعه حالت تهوع گرفتم از سرجام بلند شدم یکدفعه سرم گیج رفت کارگاه دور سرم می‌چرخید اولین بارم بود اینجوری میشدم بعدش نشستم زمین کم حال شدم دست وپام می لرزید .خلاصه بعدش رفتم دکتر دکتر گفت مایع میان گوش تکون خورده نگران نباش گفت بتاهیسین داد یه سرم هم زد.الان نزدیک یه ماه میشه یه هفته اول که کلا چیزی نمی‌خوردم و صب سرم میزدن شب سرم میزدن انقدترسیده بودم تا یه هفته هرروز دکتر میرفتم بعدش انواع آزمایش و سی تی اسکن که جواب همشون خوب بود یخورده از استرسم کم شد و یخورده هم از سرگیجم کم شده بود بهتر شدم الان یه ماه میگذره ولی هنوزم کم حالم سرم بعضی موقع ها درد می‌کنه چشمام درد می‌کنه مثلاً به گوشی که نگاه میکنم درد می‌کنه .وقتی از جام بلندمیشم دو ثانیه احساس میکنم کم حال میشم و سرم هم یجوری میشه .احساس میکنم که دوباره میخواد سرم گیج بره خیلی میترسم اگه میشه کمکم کنین یه راه حلی به من بگین .ممنون

فریدون
ارسال شده در : جمعه 14 مهر 1402

سلام داداش دقیقا منم شرایط شما رو دارم ممکنه شمارتونو بهم بدید تماس بگیرم. لطفا کمک کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 17 شهریور 1402

سلام، با توجه به اینکه تمام آزمایشات شما نرمال بوده، احتمالا به نظر می‌رسد که شما تجربه یک حمله اضطرابی یا پانیک داشته‌اید که باعث شده تا برای مدتی بعد از آن علائمی مانند کم‌حالی، سرگیجه و درد چشم داشته باشید. برای کاهش این علائم می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید: 1- تمرینات تنفسی عمیق: با تمرین تنفس عمیق و به طور آرام و عمیق، می‌توانید احساس آرامش و کاهش استرس را تجربه کنید. 2- مدیتیشن: با مدیتیشن و تمرینات آرامش‌بخش، می‌توانید به کاهش استرس و اضطراب خود بپردازید. 3- ورزش: با ورزش منظم، می‌توانید به کاهش استرس و اضطراب خود بپردازید. 4- درمان دارویی: در صورت لزوم، پزشک شما می‌تواند دارویی را برای کاهش علائم شما تجویز کند. 5- مشاوره با یک روانشناس: با مشاوره با یک روانشناس، می‌توانید به کاهش استرس و اضطراب خود بپردازید. مهم است که به هر حالتی نگران نباشید و در صورت ادامه علائم خود، به پزشک خود مراجعه کنید.

نازنین دهقاندار
ارسال شده در : پنجشنبه 09 شهریور 1402

سلام خسته نباشید اونجایی که رفتم نوار گوش بدم به من گفتن منیر گوش راست دارم اما طرف چپم همش درد میکنه فک و چشم گونه ی چپم درد میکنه تکون که میخورم یهو سبکی سر و عدم تعادل میگیرم و یکم راه رفتنم مختل شده پنج روزه اینطوریم امروز صبح دستام و پاهام لرزش داشت طرف چپ سرم هم یک حالته خاصی داره همش اما پیش دکتر رفتم گفتش که ربطی به منیر نداره علائمت، همش حس میکنم اشتباه گفته بهم.

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 09 شهریور 1402

سلام. منییر (Meniere) یک بیماری گوشی است که با علائم زیر همراه است: 1- سرگیجه: احساس گیجی و عدم تعادل در بیماران منییر رایج است. 2- سردرد: سردرد شدید و ناگهانی ممکن است در بیماران منییر رخ دهد. 3- تغییرات شنوایی: شنوایی نوسانی و افزایش صدای داخل گوش نیز به علائم منییر اشاره دارد. 4- احساس پر شدن گوش: بیماران منییر ممکن است حس پر شدن گوش و احساس تپش در گوش داشته باشند. 5- تعریق: عرق سرد نیز در بعضی از بیماران منییر رخ می‌دهد. 6- تغییرات بینایی: بعضی از بیماران منییر ممکن است با تغییرات بینایی مانند دید کم مواجه شوند. علائم شما ممکن است به منییر مرتبط باشد ولی بهتر است آزمایشات لازم با توجه به تجویز و صلاحدید پزشک انجام شود.

نوری
ارسال شده در : دوشنبه 30 مرداد 1402

سلام یکبار ضربه شدیدی به گوش مادرم وارد شد یه رگهایی اطراف گردن ملتهب و برامده شد وسه چهارروزبعدش سرگیچه گرفت الان همون سرگیچه تقریبا هر۲۰ روزیکبار میاد سراغش ولحظه ای هست وسرش احساس سنگینی و خارش گوش داره و یک هفته ادامه داره .میخواستم ببینم ازمایع درون گوش جابجاشده یا بیماری منیره .

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 01 شهریور 1402

سلام. با توجه به توضیحات شما، ممکن است ضربه به گوش مادرتان باعث ایجاد آسیب در گوش و یا منطقه گردنی شده باشد. بهتر است به یک پزشک گوش، حلق و بینی مراجعه کنید تا با انجام بررسی های لازم، دلیل سرگیجه و احساس سنگینی در گوش مادرتان را تشخیص دهد. در صورت نیاز، پزشک ممکن است برای تصویربرداری نیز اقدام کند.

خانم ولی
ارسال شده در : پنجشنبه 19 مرداد 1402

سلام خسته نباشید من بعداز شنا کردن همیشه احساس می کنم بدنم انگار روی موج هست وحالت سرگیجه دارم ووقتی سر رو بالش می زارم همین طور همیشه مثل اینکه روی آب هستم ۳ یا۴ هفته قبل رفتم استخر ولی باز همین جوری هستم میشه بگین علتش چی هست؟ ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 20 مرداد 1402

سلام. سلام، احتمالا این علایم به دلیل اختلال در سیستم تعادلی بدن شما است که می‌تواند ناشی از چندین عامل مختلف باشد. برخی از این عوامل عبارتند از: - افزایش فشار خون در حین شنا کردن - کمبود آب و الکترولیت‌ها در بدن - بیماری‌های گوش و تکان خوردن کریستال های گوش - استفاده از داروهای خاص برای تشخیص دقیق تر و درمان مناسب، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید. همچنین، در هنگام شنا کردن بهتر است به مقدار زیادی آب و الکترولیت نیاز دارید، بنابراین مطمئن شوید که قبل از شروع شنا، به مقدار کافی آب و مواد مغذی مصرف کرده‌اید.

شهریار پیری
ارسال شده در : دوشنبه 02 مرداد 1402

سلام من تو این چهل روز یک بار دستگاه گوشمو تمیز کردن دوبار با آب آخرین نظر دکتر میکه قارچ گوش داری الان درد و وزوز نداره فقط سرمو تکان میدم حس میکنم داخل گوشم یه چیزی این ور اونور میره

حبیبه صادقیان
ارسال شده در : یکشنبه 25 تیر 1402

سلام خسته نباشید من 44 سالمه و یک سال و نیمه با مشکل تکان خوردن مایع گوش درگیر هستم البته با سرگیجه شدید و تهوع تو این بین 4 ماه خوب شدم ولی باز خفیف تر شروع شد چکار باید بکنم

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 02 مرداد 1402

سلام، بهتر است به یک پزشک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید تا علت دقیق مشکل شما مشخص شود و درمان مناسب برای شما تجویز شود. همچنین، توصیه میشود به دنبال یک رژیم غذایی سالم و منظم باشید، استرس را کاهش دهید و به فعالیت بدنی منظم بپردازید، این موارد می‌تواند به بهبود وضعیت شما کمک کند.

زهرا خالقی
ارسال شده در : یکشنبه 18 تیر 1402

سلام ببخشید من سی سالمه الان دوساله داخل سرم تکون میخوره از وقتی کرونا گرفتم اینطور شدم مغز و اعصاب میگه چیزی نیست. اصلا طوری نیست که از چشام سیاهی بره فقط در حالتی که نشستم مثلاً یه دفعه تو سرم تموم میخوره حالت تهوع هم گاهی دارم میشه آیا از گوشم باشه ؟

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 22 تیر 1402

سلام. بله امکانش هست.

ناشناس
ارسال شده در : جمعه 02 تیر 1402

سلام آیا تکان خوردن مایع گوش علاوه بر سرگیجه میتواند سبب وزوز گوش و کاهش شنوایی شود؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 07 تیر 1402

سلام. بله امکان دارد. جابجایی کریستال های گوش ممکن است به علت اختلالات در سیستم تعادل داخل گوش باشد. این کریستال ها در گوش داخلی وجود دارند و وظیفه کمک به حفظ تعادل بدن را دارند. هنگامی که این کریستال ها به طور غیر طبیعی جابجا می شوند، ممکن است باعث تحریک سلول های شنوایی و تغییر فشار مایع در گوش داخلی شوند. این تغییرات ممکن است باعث کم شنوایی و وزوز در گوش شود. برای درمان این مشکل، متخصصان گوش و حلق و بینی معمولاً از تمرینات تعادلی و جابجایی کریستال ها استفاده می کنند. این تمرینات شامل حرکات سر و گردن در جهت های مختلف است که به کمک جابجایی کریستال ها در محیط گوش، تعادل بدن را بهبود می بخشد. همچنین، در برخی موارد، داروها نیز برای کنترل علائم ممکن است تجویز شود. به هر حال، برای تشخیص دقیق و درمان مناسب، بهتر است به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید. آنها می توانند با انجام آزمایشات و معاینه فیزیکی، علت دقیق را تشخیص داده و برنامه درمانی مناسب را تعیین کنند.

شقایق بهاری
ارسال شده در : پنجشنبه 25 خرداد 1402

سلام. من خانم 29ساله هستم... حدود ده روزه دچار کم شنوایی شدم و صدای وزوز گوش و صدای درونی تو گوشم به صورت دائم هست.... قبلاًسابقه ی سرگیجه و جابه جایی مایع میانی گوش داشتم. آیا این هم می‌تونه به خاطر همان جابه جایی مایع باشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 25 خرداد 1402

سلام. بله امکانش هست. توصیه میشود که بخاطر کم شنوایی و وزوزی که جدیدا اتفاق افتاده است به پزشک متخصص گوش مراجعه کنید.

هانیه خراسانی
ارسال شده در : پنجشنبه 04 خرداد 1402

سلام من دختر هستم 17 ساله چند روزه که سرگیجه دارم و حالت تهوع حس میکنم کل خونه دورم می‌چرخه چکار کنم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 05 خرداد 1402

سلام، اگر سرگیجه و تهوع شما بیش از چند روز ادامه دارد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. این علائم ممکن است ناشی از عوامل مختلفی مانند اختلالات در دستگاه گوارش، استرس، فشار خون پایین یا بالا و یا بیماری های گوش باشد. پزشک شما با بررسی و ارزیابی علائم شما، تشخیص درست را برای شما قطعی خواهد کرد و درمان مناسب را تجویز خواهد کرد. در هر صورت، بهتر است در صورت بروز هرگونه علائم جدید یا شدیدتر، به پزشک خود اطلاع دهید.

زینب رحیمی
ارسال شده در : یکشنبه 31 اردیبهشت 1402

سلام خسته نباشید همسر من مایع گوشش جابه جا شده دو بار هم رفتیم دکتر. الان سرش مدام درد می کند و سر گیجه هم دارد میشه ما را راهنمایی کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 31 اردیبهشت 1402

سلام، اگر سردرد و سرگیجه مداوم وجود دارد، بهتر است دوباره به پزشک مراجعه کنید. این مشکل ممکن است ناشی از عفونت، التهاب، آسیب یا سایر علت‌های دیگر باشد که باید توسط پزشک تشخیص داده شود. همچنین، پزشک ممکن است برای تخفیف درد و سایر علائم، داروهایی را تجویز کند.

شبنم شجاعی
ارسال شده در : پنجشنبه 21 اردیبهشت 1402

سلام روز بخیر مامان من ۲۰ روزه که سرگیجه شدید تهوع و عدم تعادل دارن دکتر مغز و اعصاب و ام آر آی سیتی اسکن همه چی خوب بوده. میتونه از مایع میانی گوشش باشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 21 اردیبهشت 1402

سلام، احتمالاً سرگیجه و تهوع مادر شما می‌تواند به علت عواملی مانند افزایش فشار مایع گوش، اختلالات گوارشی، افزایش فشار خون، عفونت، اضطراب و استرس و ... باشد. بهتر است مادر شما با پزشک خود مشورت کند تا این موارد هم بررسی شود و درمان مناسب را برایش تجویز کند.

فرشید
ارسال شده در : دوشنبه 11 اردیبهشت 1402

با تشکر از حوصله شما. لطفا در خصوص آزمایش VNG توضیح دهید

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 11 اردیبهشت 1402

با سلام. آزمایش VNG به عنوان یکی از آزمایش‌های تشخیصی برای تشخیص علل سرگیجه استفاده می‌شود. این آزمایش با استفاده از دستگاه‌های خاص، عملکرد حرکات چشم را در شرایط مختلف بررسی می‌کند. در این آزمایش، بیماران به سه حرکت مختلف (حرکت افقی، عمودی و چرخشی) تحت تاثیر گذاشته می‌شوند و عملکرد حرکات چشم آن‌ها در هر حرکت بررسی می‌شود. با تحلیل نتایج این آزمایش، درمانگر می‌تواند علل سرگیجه را تشخیص داده و درمان مناسب را برای بیمار تجویز کند.

پرستو .ک
ارسال شده در : یکشنبه 10 اردیبهشت 1402

سلام در مورد این مریضی هر مطلبی که میخونم نوشته شده که بیشتر در سنین بالا اتفاق میفته و دلایلی رو ذکر کردن ولی به مورد ژنتیک اشاره نشده. من از وقتی که خودمو یادم میاد مشکل سرگیجه و تهوع داشتم مادرم خیلی دکتر برد و همگی گفتن بخاطر کریستالهای گوشه. الان سی و پنج سالمه و تمام عمرم رو درگیر این مریضی بودم‌ ،متاسفانه توی ورزش کردن و ... دچار مشکل میشم، حرکات شکم رو اصلا نمیتونم انجام بدم بشدت دچار سرگیجه میشم، تو ماشین فقط باید مقابلم رو نگاه کنم و... آیا هیچ درمان قطعی وجود نداره؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 10 اردیبهشت 1402

سلام. بله، سرگیجه ناشی از جابجایی کریستالهای گوش یا بیماری سرگیجه وضعیتی (BPPV) در برخی افراد به دلیل عوامل ژنتیکی رخ می‌دهد. درمان قطعی برای BPPV وجود ندارد، اما با استفاده از تکنیک‌های مختلف، مانند تکنیک Epley و Semont، می‌توان علائم سرگیجه را کاهش داد و بهبود بخشید. همچنین، برخی داروها و تمرینات فیزیوتراپی نیز ممکن است به درمان BPPV کمک کنند. به هر حال، در صورت بروز سرگیجه‌های شدید و مزمن، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

یونا
ارسال شده در : دوشنبه 04 اردیبهشت 1402

سلام خسته نباشی خاله من دچار جابه جایی مایع گوش شدند ولی مانور گوش هم انجام دادند ولی فایده ای نداشت بعد مادرم هم چند وقت پیش اینجوری شد ولی با مانور گوش خوب شد میخواستم بپرسم ممکنه این مشکل ارثی باشه یا نه اگه میشه لطفا یک متخصص در اصفهان معرفی کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 04 اردیبهشت 1402

سلام. خیر، جابجایی مایع گوش جنبه وراثتی ندارد ولی منییر یا افزایش فشار مایع گوش فاکتور وراثتی دارد. منیر یک بیماری ژنتیکی است که به واسطه یک ژن نامتعادل انتقال می‌یابد. اگر یکی از والدین منیر را داشته باشد، احتمال بالایی وجود دارد که فرزندشان نیز این بیماری را داشته باشد. متاسفانه در اصفهان پزشک متخصصی نمیتوانیم معرفی کنیم.

رسول ذوالفقاری
ارسال شده در : شنبه 02 اردیبهشت 1402

سلام مادر بنده حدود ۶۵ سال دارند. نزدیک به یک سال هست که نمی توانند راه بروند و تعادل ندارند و موقع ایستادن و در صورت راه رفتن تعادل خود را به شدت از دست داده و زمین می خورند. چند وقت قبل دکتر مغز و اعصاب رفتیم و MRI سر و گردن و کمر و پشت انجام دادن و دکتر گفتن هیچ مشکلی ندارند و امکان داره به خاطر گوش میانی باشه. می خواستم بپرسم الان باید چیکار کرد؟ با تشکر

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 02 اردیبهشت 1402

سلام، با توجه به علائمی که شما توضیح دادید، ممکن است مادر شما دچار مشکلات تعادلی باشد. این مشکلات ممکن است به دلیل مشکل در گوش داخلی، مشکل در ستون فقرات، مشکل در عصب‌های حسی و حرکتی و یا بیماری‌های دیگر باشد. برای رفع این مشکلات، بهتر است به یک پزشک تخصصی تعادل و عصب‌شناسی مراجعه کنید. این پزشک ممکن است با انجام آزمایش‌های تخصصی و تصویربرداری‌های مغز و عصب‌ها، دلیل این مشکلات را تشخیص دهد و درمان مناسب را برای مادر شما تجویز کند.

مهناز زند
ارسال شده در : چهارشنبه 30 فروردین 1402

سلام من سال ۹۸ اختلال گوش میانی شدید داشتم الان خوبم فقط گاهی سرگیجه و عدم تعادل دارم البته وقتی خسته میشم و کم خوابی داشته باشم امسال برای چکاب رفتم متخصص گوش و حلق و بینی دستور شستشوی گوش داده ایا این کار برای من مضر نیست؟

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 31 فروردین 1402

سلام، شستشوی گوش به طور کلی برای اکثر افراد ایمن است، اما در برخی موارد ممکن است مشکلاتی ایجاد شود. به عنوان مثال، اگر شما دارای ترشحات گوش ناشی از عفونت باکتریایی یا قارچی هستید، شستشوی گوش ممکن است باعث تشدید عفونت شود. همچنین، شستشوی گوش تاثیری بر سرگیجه ندارد، اما در برخی موارد ممکن است شستشوی گوش باعث تحریک عصب شنوایی و ایجاد سرگیجه موقتی شود. بنابراین، برای اطمینان از اینکه شستشوی گوش برای شما مناسب است، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

مریم سلامات
ارسال شده در : دوشنبه 28 فروردین 1402

سلام مریم هستم امسال سه چهارمرتبه به خاطرگوشم سرگیجه می گیرم ولی هروقت می رم دکتریه آمپول می زنن ویه قرصی می دن برامدتی خوبم ولی بعداز سه الی چهارماه دوباره اینجوری می شم به نظرشما بایدچی کارکنم

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 28 فروردین 1402

سلام، می‌توانید با مراجعه به یک پزشک متخصص مشکل خود را بررسی کنید و در صورت نیاز تست‌های پزشکی انجام دهید. همچنین، ممکن است علت سرگیجه شما با مشکلات دیگری مانند فشار خون بالا، اضطراب، افتادگی قند خون و یا عفونت‌های گوش و حلق و بینی مرتبط باشد. بنابراین، بهتر است با پزشک خود درباره تمامی این مسائل صحبت کنید تا بهترین راه حل را برای شما پیدا کنید.

الهه کریمی
ارسال شده در : دوشنبه 28 فروردین 1402

سلام از علائم تکان خوردن مایع گوش بجز سرگیجه و کیپ شدن گوش و .... افت فشار خون هم می‌تونه از علایمش باشه ؟؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 28 فروردین 1402

سلام. بله، افت فشار خون نیز یکی از علائم تکان خوردن مایع گوش می‌باشد. این علائم معمولاً به دلیل تغییرات فشار هوا در داخل و خارج از گوش ایجاد می‌شود. در برخی افراد، تکان خوردن مایع گوش ممکن است باعث افت فشار خون شود. اگر شما با این علائم مواجه هستید، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید.

مهدی
ارسال شده در : یکشنبه 27 فروردین 1402

سلام وقت بخیر ، من چند وقته بدون دلیل خاصی یک دفعه دچار سردرد بخصوص در پشت سرم میشم و سرگیجه و تهوع و گزگز پا میشم ؛ دیسک گردن هم دارم آیا دیسک باعث این مشکلات میشه ؟ چون دکترهای مختلف رفتم اما متاسفانه جواب نگرفتم و این موضوع خیلی داره اذیتم میکنه

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 28 فروردین 1402

سلام، احتمالاً سردرد، سرگیجه و تهوع شما به دلیل دیسک گردن نیست. اما ممکن است این علائم به دلیل عوارض جانبی داروهایی باشد که مصرف می کنید. همچنین ممکن است به دلیل تغییرات فشار خون، کمبود آهن و ویتامین D، اضطراب و استرس و یا مشکلات چشمی باشد. با توجه به اینکه دلیل گز گز پا شما مشخص نیست، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا علت آن را تشخیص دهد. گز گز پا ممکن است به دلیل عوامل مختلفی از جمله اعصاب فشرده شده، کمبود ویتامین B12، عفونت، التهابات، آسیب های نقص عضلانی و یا کم فعالیتی عضلات باشد. برای تشخیص دقیقتر بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و از او بخواهید تست های لازم را انجام دهد.

Amir
ارسال شده در : شنبه 26 فروردین 1402

سلام وقتتون بخیر امکانش هست تمرینات مربوط به جابجایی کریستال گوش رو داشته باشم. من از انگلیس هستم و اصلا دکتر ها اینجا واقعا خوب نیستند و فقط قرص تجویز کردند و هیچ تاثیری نداشته اگر امکان داره لطفا ، ایمیل هم میزنم براتون

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 26 فروردین 1402

سلام، می‌توانید تمرینات زیر را برای جابجایی کریستال گوش انجام دهید: 1. تمرینات هدفی: در این تمرین، شما باید روی یک نقطه ثابت مانند دیوار یا سقف نگاه کنید و سپس سر خود را به سمت چپ و راست حرکت دهید. این تمرین باید به صورت آهسته و با حرکات نرم انجام شود. 2. تمرینات حرکتی: در این تمرین، شما باید سر خود را به سمت چپ و راست حرکت داده و به طور همزمان بدن خود را نیز حرکت دهید. برای مثال، شما می‌توانید به طور همزمان سر خود را به سمت چپ و راست حرکت داده و به طور همزمان پایین و بالا حرکت کنید. 3. تمرینات تعادلی: در این تمرین، شما باید روی پای خود ایستاده و سپس سر خود را به سمت چپ و راست حرکت دهید. برای افزایش سختی این تمرین، می‌توانید یک پای خود را بالا برده و روی پای دیگر ایستاده و سپس سر خود را به سمت چپ و راست حرکت دهید. 4. تمرینات چشمی: در این تمرین، شما باید نگاه خود را به طور مداوم به یک نقطه ثابت مانند دیوار یا سقف برای مدتی طولانی کنید. سپس به سمت نقطه دیگر حرکت کنید و نگاه خود را به آنجا تمرکز دهید. این تمرین باید به صورت آهسته و با حرکات نرم انجام شود. توصیه می‌شود که قبل از انجام هر یک از این تمرینات، با پزشک خود مشورت کنید. همچنین، بهتر است این تمرینات را به صورت منظم و همراه با داروهای تجویز شده توسط پزشک انجام دهید.

فرزانه
ارسال شده در : چهارشنبه 23 فروردین 1402

سلام ببخشید یک دفعه سرگیجه ی شدید گرفتم و رفتم دکتر گفت بخاطر اب میانی گوش هستش وقرص بتاهیستین خوردم و سرگیجه بهتر شد ولی هردوگوشم مخصوصا گوش سمت راست حالت گرفتگی کیپ شدن کمی درد داره ایا باید هنوز قرصم را ادامه بدم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 25 فروردین 1402

سلام. بله، بهتر است قرص بتاهیستین را به دستور پزشک خود ادامه دهید تا علائم شما بهبود یابد. همچنین، بهتر است با پزشک خود درباره حالت گرفتگی و درد گوش خود صحبت کنید تا ممکن است نیاز به انجام آزمایش های بیشتر داشته باشید.

الهام معصومی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 15 فروردین 1402

سلام، حدود ی ساله ک تعادل ندارم. و پای سمت چپ م کلا سِر میشه وقتی ک کار میکنم یا راه میرم شدت سِر بودنش شدید میشه. اکثر پزشکای تهران و کرج از متخصص بگیر تا بالاتر.. تا بحال حدود دوسال ک کسی متوجه درمان من نشده. خواهشمندم. و به مشاوره شما بزرگوار نیازمندم

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 17 فروردین 1402

با سلام. این علایم ممکن است به دلیل عوامل مختلفی از جمله اختلالات عصبی، کمبود خواب، بیماری های قلبی، مشکلات در گردش خون و یا اختلالات مربوط به عضلات و استخوان ها باشد. برای تشخیص دقیق علت این علایم، بهتر است به پزشک معاینه شوید و در صورت نیاز، آزمایش های لازم را انجام دهید.

نامشخص
ارسال شده در : یکشنبه 21 اسفند 1401

سلام مامان من دچار این مشکل شده آیا امکان درمانش هست و اینکه اگه بخواد درمان کنه باید چه کاری انجام بده

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 02 فروردین 1402

سلام. بله

علی رحیمی
ارسال شده در : چهارشنبه 17 اسفند 1401

باسلام همسر من چند روزی هست که سردرد شدید داشته الان سردردش یکم خوب شده ولی سرش گیج میره و وقتی سرشو میچرخونه انگار تو سرش یه چیزی حرکت میکنه علتش چی میتونه باشه؟ ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 20 فروردین 1402

علت سردرد و سرگیجه همراه با احساس حرکت سر ممکن است به دلیل بیماری‌های مختلفی باشد که شامل موارد زیر می‌شود: 1- بیماری مننژیت 2- بیماریهای گردن 3- بیماری ‌های گوش ۴- بیماری افت فشار خون ۵- بیماری نارسایی کبدی ۶- بیماری دیابت ۷- بیماری عفونت دستگاه تنفسی ۸- بیماری افزایش فشار داخل جمجمه بهترین راه حل برای تشخیص علت سردرد و سرگیجه همراه با احساس حرکت سر، مراجعه به پزشک است.

حسین ارفعی
ارسال شده در : چهارشنبه 10 اسفند 1401

سلام من موقع خوابیدن سرم گیج میره و وقتی چپ و راست میپیچم سرم گیج میره متخصص مغز واعصاب رفتم متخصص گوش رفتم هردوتا بتی ه...دادن ولی جواب نداده خواهشن یه راهنمایی بکنید درضمن میتونم همزمان بتی..وسینار..استفاده کنم.ممنون از راهنماییتون

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 20 فروردین 1402

سلام. علت سرگیجه حین خوابیدن و چرخیدن به پهلوی راست و چپ ممکن است به دلایل مختلفی باشد، از جمله: 1- اختلال در سیستم تعادل بدن (vestibular system) که ممکن است ناشی از عفونت، التهاب، تروما، سندرم منجر به سقوط، بیماری مننیر، بیماری منیر-هایتینگ و غیره باشد. 2- اضطراب و استرس 3- مصرف داروهای خاص 4- اختلالات خواب و خوابیدن نامنظم برای درمان سرگیجه حین خوابیدن و چرخیدن به پهلوی راست و چپ، باید ابتدا علت آن تعیین شود. در صورتی که علت اختلال در سیستم تعادل بدن باشد، لازم است به پزشک مراجعه کرده و درمان مشخص شده را دنبال کرد. همچنین، در صورت وجود اضطراب و استرس، بهتر است از روش‌های مانند مدیتیشن، تمرین تنفس عمیق و یا مراجعه به مشاور روانشناسی استفاده شود. نکته مهم این است که به هیچ وجه نباید بدون تجویز پزشک دارو مصرف شود و همیشه قبل از هرگونه درمان، باید با پزشک معالج خود مشورت کنید.

مهدی طاهری
ارسال شده در : یکشنبه 07 اسفند 1401

سلام خسته نباشید. من حدود ۴۰ روز پیش فلج بلز شدم .دو روز بعد از اون حالت سرگیجه ، تهوع و عدم تعادل اومد سراغم .گوشم راستم کامل کیپ شده و صدای سوت داره . روزهای اول ۲ روز بستری شدم بیمارستان حالم بهتر شد .بعد از ۳ روز دوباره گوش م کیپ شد و حالت سرگیجه و تهوع شروع شد .ام آر آی مغز با مایع انجام شد گفتن مشکلی نداره .آب مایع نخاع گرفتن گفتن مشکلی نداره . الان کمی بهترم ولی وقتی بلند میشم حالت سرگیجه کمی دارم . وقتی تند سرم را به سمت مخالف گوشی که درگیره می چرخانم سرگیجه دارم ولی وقتی که سرم را به سمت گوشی که درگیره میچرخانم احساس گیجی نمی کنم . بنظرتون احتمال تکان خوردن مایع گوش هست ؟ یا بیماری دیگری است؟ ممنونم پاسخ بدید.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 20 فروردین 1402

سلام، با توجه به علائمی که شما توضیح دادید، احتمالاً شما دچار بیماری منییر است که یک نوع اختلال در گوش داخلی است و ممکن است منجر به سرگیجه و تعادل ناپایدار شود. احتمال تکان خوردن مایع گوش هم وجود دارد، اما برای تأیید دقیق تر دلایل علائم شما، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و در صورت لزوم، از آزمایش های تشخیصی دقیق تر استفاده کنید. به هر حال، بستری شدن در بیمارستان و انجام آزمایش های مغز و نخاع، نشان دهنده جدی گرفتن موضوع و پیگیری درست آن توسط پزشکان است. آرزوی بهبودی شما را دارم.

نازی جون
ارسال شده در : چهارشنبه 03 اسفند 1401

سلام ۶ روزه گوش چپم درد میکنه اولش فقط درد داشت بعدش یه قطره گلیسیرین فنیکه تا اینو ریختم کلا کیپ شده هرکاری میکنم باز نمیشه صدا باد میده و نبض میزنه میترسم همیشه همین جوری بمونه؟؟!!!

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 20 فروردین 1402

سلام، احتمالاً درد گوش شما به دلیل التهاب و عفونت در گوش داخلی است. برای درمان این مشکل، بهتر است به یک پزشک گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا با بررسی وضعیت گوش شما، داروهای مناسبی را به شما تجویز کند. همچنین، استفاده از قطره های گوش ضد التهاب و مسکن نیز می تواند به شما کمک کند. به هر حال، برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر، بهتر است به زودی اقدام به مراجعه به پزشک کنید.

armani
ارسال شده در : پنجشنبه 27 بهمن 1401

سلام ، ببخشید من شب خوابیدم صب که میخواستم به سمت چپ برگردم سرگیجه شدید داشتم قبلا هم یک بار این حالت رو داشتم ،گوش درد هم ندارم ولی اصلا نمیتونم به سمت چپ برگردم سرگیجه میگیرم

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 20 فروردین 1402

سرگیجه همزمان با چرخش به پهلوی چپ ممکن است به دلیل چندین عامل باشد، از جمله: 1. بیماری حرکتی داخل گوش: بیماری هایی مانند بیماری منیر، بیماری منیر-کرستنز و برخی بیماری های دیگر در گوش داخلی ممکن است باعث سرگیجه و حالت تهوع شوند. 2. اختلالات تعادل: اختلالات تعادل مانند ورم مغز، مشکلات عصبی و عضلانی و برخی بیماری های دیگر ممکن است باعث سرگیجه شوند. 3. تغییرات فشار خون: تغییرات فشار خون ناگهانی ممکن است باعث سرگیجه شوند. 4. مصرف داروها: برخی داروها مانند آنتی‌هیستامین‌ها، آرام‌بخش‌ها، داروهای خواب آور، داروهای فشار خون و برخی داروهای دیگر ممکن است باعث سرگیجه شوند. 5. مصرف الکل و سیگار: مصرف الکل و سیگار ممکن است باعث سرگیجه شوند. با توجه به اینکه دلیل سرگیجه همزمان با چرخش به پهلوی چپ ممکن است متفاوت باشد، برای تشخیص دقیق و درمان مناسب بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 20 فروردین 1402

سرگیجه همزمان با چرخش به پهلوی چپ ممکن است به دلیل چندین عامل باشد، از جمله: 1. بیماری حرکتی داخل گوش: بیماری هایی مانند بیماری منیر، بیماری منیر-کرستنز و برخی بیماری های دیگر در گوش داخلی ممکن است باعث سرگیجه و حالت تهوع شوند. 2. اختلالات تعادل: اختلالات تعادل مانند ورم مغز، مشکلات عصبی و عضلانی و برخی بیماری های دیگر ممکن است باعث سرگیجه شوند. 3. تغییرات فشار خون: تغییرات فشار خون ناگهانی ممکن است باعث سرگیجه شوند. 4. مصرف داروها: برخی داروها مانند آنتی‌هیستامین‌ها، آرام‌بخش‌ها، داروهای خواب آور، داروهای فشار خون و برخی داروهای دیگر ممکن است باعث سرگیجه شوند. 5. مصرف الکل و سیگار: مصرف الکل و سیگار ممکن است باعث سرگیجه شوند. با توجه به اینکه دلیل سرگیجه همزمان با چرخش به پهلوی چپ ممکن است متفاوت باشد، برای تشخیص دقیق و درمان مناسب بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

Zhinoos
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 25 بهمن 1401

سلام من از بچگی وقتی سوار ماشین میشم تهوع شدید میگیرم چند دفعه پزشک مراجعه کردم گفتن طبیعی نمیشه کتری کرد قرص دیمن هیدرینات تجویز کردن وقتی میخوردم قرص خیلی زیاد خواب آور بود الان یکی دو هفته است در حالت عادی هم گوشم قرمز میشه و تهوع شدی باز به پزشک مراجعه کردم گفت فشار گوشت بالا رفته سلول های گوشت هم از بین رفته ما نمیتونیم کاری بکنیم رفتم پزشک دیگه گفت مایع گوش میانی جا به جا شده مانور داد و یه سری دارو سینوزیت تریامترن اکتوسرک من یه درمان قطعی و همیشگی میخوام آیا میشه لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 20 فروردین 1402

سلام، به نظر می‌رسد که شما با چندین مشکل مرتبط هستید که ممکن است باعث تهوع و قرمزی گوش شما شده باشد. برای درمان این مشکلات، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید و تشخیص دقیق تری از وضعیت سلامتی خود بگیرید. درمان هر یک از این مشکلات ممکن است به داروها، تغییرات در رژیم غذایی و سبک زندگی، و یا در بعضی موارد، به جراحی نیاز داشته باشد. پس از تشخیص دقیق تر، پزشک شما می‌تواند درمان مناسب را برای شما تجویز کند.

سعید رجبی
ارسال شده در : دوشنبه 24 بهمن 1401

سلام دوسه سالی هستش سنگینی سر دارم سرکار که میرم کل سالن دور سرم میچرخه احساس میکنم کل روزو سرگیجه دارم هنگام رانندگی سرگیجه میگیرم ونمیتونم رانندگی کنم شب وروزمو بهم زده درمانش چیه

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 20 فروردین 1402

سلام، برای درمان سرگیجه و سنگینی سر بهتر است به پزشک مراجعه کنید. احتمالا نیاز به انجام بررسی های پزشکی دقیق تر دارید تا علت این مشکلات مشخص شود. درمان این مشکلات به دلیل علت مختلفی که ممکن است داشته باشد، شامل داروها، تغییرات در رژیم غذایی، تمرینات فیزیکی، استرس و اضطراب و روش های مختلف درمانی ممکن است. به هر حال، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین درمان را برای شما تعیین کند.

احمدی
ارسال شده در : پنجشنبه 13 بهمن 1401

.سلام وقتتون بخیر . پسر من ۲۲ ماهشه و زیاد سرش رو تکون میده و چشماش رو میبنده جوری که احساس میکنم میخواد ی چیزی رو تو سرش ثابت کنه بنظرتون میتونه مشگل از گوشش باشه .

نگار
ارسال شده در : جمعه 07 بهمن 1401

سلام امروز طبق معمول از پدرم کتک خوردم ولی اصلا یادم نمیاد چطوری زد منو فکر میکنم ی مدت هم بیهوش شدن دقیقا نمیدونم چقد وقتی بهوش اومدم یادم نبود چی شده فک کردم خواب بد دیدم و زمان برد تا یادم بیاد چ اتفاقی افتاده سردرد شدید داشتم صبحانه خوردم تا بهتر بشم ولی سردردم تشدید شد و دوتا استامینوفن ۵۰۰ خوردم خوابیدم تا اینکه الان بیدار شدم و حالت تهوع داشتم و استفراغ هم کردم .وقتی هم ب هپلو چپ یا راست میخوابم سرم گیج میره شدیدا، میتونه ضربه مغزی باشه و اگه ادامه پیدا کنه میتونه منجر ب مرگم بشه ؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 02 فروردین 1402

سلام. خیلی متاسف و ناراحت شدم. بله امکان ضربه جدی به سر و گوش، شکستی جمجمه و خونریزی مغزی وجود داره. با اورژانس اجتماعی تماس بگیرید یا از نزدیکان کمک بخواهید.

بنفشه
ارسال شده در : یکشنبه 02 بهمن 1401

سلام. من یک هفته هست که دچار سرگیجه چرخشی شدم دکتر گفت که مایع گوش جابجا شده بتاهیستین هم خیلی اثری نداشت با مانور حرکتی گوش گفتن. که مایع رو جا انداختن این کار صحت دارد یا خیر ؟ لطفاً جواب بدید ممنونم

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 02 فروردین 1402

سلام. بله بعضی از سرگیجه ها با مانورهای حرکتی از بین بهبود می یابند.

نسرین محمدی
ارسال شده در : جمعه 30 دی 1401

درود به شما ممنونم از اطلاعات مفیدی که در اختیار گذاشتید.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 02 فروردین 1402

درود. سپاسگزاریم.

امیررضا حسن زاده
ارسال شده در : چهارشنبه 28 دی 1401

سلام من بعضی وقتا صبح وقتی بیدار میشم احساس میکنم گوشم خیسه و وقتی دست میزنم یکم رطوبت داره ولی اصلا اذیت نمیکنه و با گوش پاکن پاک میکنم عفونت هم ندارم نمیدونم چرا آبش هم مثل آبه یعنی شبیه ترشحات گوش اصلا نیست

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 02 فروردین 1402

سلام. گوش هم غدد عرق دارد.

علی
ارسال شده در : شنبه 24 دی 1401

سلام تکان خوردن مایع گوش میتونه باعث کم شدن حافظه کوتاه مدت و اختلال در فهم بشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 02 فروردین 1402

سلام. خیر

حمید
ارسال شده در : پنجشنبه 22 دی 1401

سلام.مادر بنده چند روزه که بدنش شروع میکنه به داغ زدن تپش قلبش بالا میره و فشارش بالا میره.سر گیجه شدید و بی‌حالی.تمام آزمایشاتش سالمه.چند مدت پیش هم گوشش رو خالی کرده.امکان داره واسه مایع گوشش باشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 02 فروردین 1402

سلام. به نظر نمیرسد. فشار خون کنترل شود.

حمیدرضا ملک عادلی
ارسال شده در : یکشنبه 11 دی 1401

۷۳ساله هستم مدت شش هفته است وقتی سرم رو پايين می‌گیرم ویااز دراز کش پامیشم سرم یکم گیج میره البته دکتر گوش رفتم شستشو داد ه و قرص اکتوسرک ۸ دكتر روزی دو عدد داده ولی فرقی نکردم

محسن حسنلو
ارسال شده در : شنبه 26 آذر 1401

سلام خسته نباشین من سرگیجه ودودو زدن اجسام رودارم سرمو پایین میارم تکون میخورم خلاصه سرم گیج میره انگار حس میکنم ازگوشام آتیش درمیاد رفتم پیش مغزواعصاب بعد عکس از سر ارجاع داد به دکتر گوش وحلق اونجام رفتم تست شنوایی بهم برداشته بتاهستین وویتامین ب داد که هیچی سرگیجم یهو میگیره و سه چهارساعت طول میکشه به نظرتون چیکارکنم برم یه دکتر دیگه یاهمون بتاهستینو یکم بالاترشو بگیرم ۸ هستش

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 03 فروردین 1402

سلام. بر اساس تجویز پزشکتان بتاهسیتین رو مصرف کنید.

هلیا
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 22 آذر 1401

سلام با صدای بلند تعادلم به هم خورد، حتی صدای جیغ و داد بچه هام، مگه میشه؟؟؟

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 03 فروردین 1402

سلام. بله امکانش هست.

مدهوش
ارسال شده در : چهارشنبه 16 آذر 1401

سلام خسته نباشید من حدود 25 روزی هست سرگیجه دارم و به یه متخصص گوش مراجعه کردم که برام بتاهیستین نوشت ولی همچنان سرگیجه های خفیف دارم و بعضی اوقاتم شدید میشه نوار مغزم دادم نرمال بود میشه راهنمایی کنید ایا این سرگیجه از بین میره چون واقعا اذیتم یا به یک فوق متخصص مراجعه کنم

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 03 فروردین 1402

سلام. به پزشک متخصص مراجعه فرمایید.

س زعفرانلو
ارسال شده در : پنجشنبه 10 آذر 1401

سلام من یک ساله گاهی احساس می کنم دور گوشم زیر پوست چیزی حرکت میکنه ممکنه حرکت مایع گوشم باشه ؟ خیلی احساس بدیه مثل حرکت یه کرم زیر پوست میمونه دکتر رفتم متوجه چیزی نشدن

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 17 فروردین 1402

سلام، این ممکن است به دلیل وجود عفونت یا التهاب در گوش باشد. بهتر است دوباره به دکتر مراجعه کنید و برای تشخیص دقیق تر، آزمایش‌های لازم را انجام دهید. همچنین ممکن است این حساسیت از دیگر علائم بیماری‌های دیگر نیز باشد، بنابراین بهتر است برای تشخیص دقیق‌تر به پزشک مراجعه کنید.

پریا
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 01 آذر 1401

سلام . من وقتی بلند داد میزنم یا صدا از نزدیک بلند باشه پرده گوشم بال بال میزنه . ی چیز دیگه هم هست نمی‌دونم چند وقته یا از قبل بوده ، توی سکوت مطلق صدای خیلی خفیف از سرم میشنوم که اصلا شبیه وز وز گوش نیست وقتی گوشام، محکم میگیرم این صدا توی سرم هست . صدای مثلا روشن بودن یه دستگاه برقی مثه تلویزیون خیلی کم . خواهش میکنم راهنمایی کنید. بخاطر پرده گوشم رفتم دکتر فرستادن برای نوار سالم بود.

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 17 فروردین 1402

سلام، احتمالاً مشکل شما با پرده گوش است و ممکن است ناشی از یک مشکل دیگر نیز باشد. بهتر است به یک متخصص گوش، حلق و بینی (ENT) مراجعه کنید تا بررسی کاملی از گوش و شنوایی شما انجام دهد و در صورت نیاز به درمان مناسب راهنمایی کند. همچنین، برای صدای خفیفی که در سرتان می‌شنوید، ممکن است ناشی از یک مشکل در گوش باشد که توسط پزشک ENT باید بررسی شود.

موسوی
ارسال شده در : دوشنبه 23 آبان 1401

سلام خواهر من چهار روزه دچار سرگیجه شدید شده و اصلا نمیتونه راه بره . چندین بار دکتر رفته و سیتی اسکن هم انجام داده چیزی نبوده ، دکتر گفته گوشش عفونت هم نداره. علتش چی میتونه باشه ؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 29 آبان 1401

با سلام. ممکن است به علت افزایش فشار مایع داخلی گوش باشد. مراجعه به پزشک متخصص گوش توصیه میشود.

حسن نوری
ارسال شده در : دوشنبه 16 آبان 1401

سلام ۳۹ سالمه حدود یک ماهی میشه پشت فرمون تو جاده یهو احساس سبکی سر میکنم همزمان دستهام هم احساس میکنم که هیچ کنترلی روی فرمون نمیتونن ایجاد کنن به زور سرعت ماشین رو کم میکنم و به زور فرمون رو کنترل میکنم تا برم کند رو خیلی حس بدیه که نمیتونم خودمو ماشین رو جمع کنم تا اتفاقی نیفته

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 17 فروردین 1402

سلام. احتمالاً این علایم ناشی از اضطراب و استرس هستند. در صورتی که این علایم به صورت مداوم و یا در شرایط خاصی مانند رانندگی در جاده‌های پرترافیک و یا در شرایط خاص دیگر تکرار می‌شوند، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. پزشک شما را برای انجام بررسی‌های لازم به تخصص مربوطه ارجاع خواهد داد.

زینب اکرمی
ارسال شده در : جمعه 13 آبان 1401

سلام خانم ۴۰ ساله هستم از حدود چهار سال پیش سالی یک یا دو بار دچار سرگیجه شدید همراه با حالت تهوع شدید و استفراغ میشم. هر بار که اینجوری میشم تقریباً یک شبانه روز درگیرش هستم. لطف میکنید مرا راهنمایی کنید علت چیست با تشکر

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 15 آبان 1401

سلام. احتمال افزایش فشار مایع اندولنف گوش وجود دارد. مراجعه به پزشک متخصص گوش توصیه میشود.

مرسانا مختاری
ارسال شده در : چهارشنبه 27 مهر 1401

باسلام شوهر من حدود دوهفته جراحی گوش کرده و بعداز مراجعه بار دوم ب دکتر ..سوار ماسین شدند و مایع گوشش جابجا شده ولان دربیمارستان بستری شدند چقددرمانش طول میکشد؟ ایا واقعا درمان میشود ،؟ خیلی تهوع و سرگیجه دارد وتحت نظر پزشک هستند ...لطفا جوابمو بدین خیلی نگرانم

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 29 آبان 1401

جابه جایی مایع گوش با درمان پزشکی قابل کنترل است و زمان درمان نیز همچنین ثابت نیست.

مرسانا مختاری
ارسال شده در : چهارشنبه 27 مهر 1401

باسلام شوهر من حدود دوهفته جراحی گوش کرده و بعداز مراجعه بار دوم ب دکتر ..سوار ماشین شدند و مایع گوشش جابجا شده و الان دربیمارستان بستری شدند چقددرمانش طول میکشد؟ ایا واقعا درمان میشود ،؟ خیلی تهوع و سرگیجه دارد وتحت نظر پزشک هستند ...لطفا جوابمو بدین خیلی نگرانم

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 17 فروردین 1402

با سلام و احترام، متاسفانه بدون داشتن اطلاعات بیشتر در مورد حالت جراحی و مشکلات بعدی شوهرتان، نمی‌توان به صورت دقیق پاسخی به سوال شما داد. اما در کل، بستگی به شدت مشکل و بیماری دارد که شوهرتان دچار شده است. به هر حال، با تحت نظر پزشک قرار گرفتن و انجام درمان‌های لازم، بهبودی ممکن است. برای اطمینان بیشتر، می‌توانید با پزشک معالج شوهرتان صحبت کنید و از وضعیت بیماری و درمان‌هایی که باید انجام شود، مطلع شوید.

بهزادشیرزاد
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 05 مهر 1401

سلام من پشت سرم به زمین خورد الان 1 هفته هستش به هر طرف برمیگردم یا سرم از بالشت میارم بالا انگار میرم ته چاه به نظر شما از لایه میانی گوشم است؟

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 17 فروردین 1402

سلام. علت سبکی سر و عدم تعادل بعد از ضربه به سر ممکن است ناشی از شوک مغزی باشد که در اثر ضربه به سر رخ می‌دهد. در این حالت، با توجه به شدت ضربه، ممکن است باعث آسیب به بافت‌های مغزی شود و علائمی مانند سبکی سر، عدم تعادل، سرگیجه، تهوع و استفراغ را ایجاد کند. برای تشخیص دقیق و درمان، بهتر است به یک پزشک مغز و اعصاب مراجعه کنید.

کبیر
ارسال شده در : دوشنبه 04 مهر 1401

سلام من ۲ ساله که سر گیجه دارم تا الان پیش ۳ تا متخصص گوش رفتم فقط بتاسرک تجویز میکنن و این دوسال هنوز دارم مدام قرص میخورم یکی از دکترا گفته منیر دو تای دیگه میگن عصب گوشت هست ولی همون بتاسرک دادن متاسفانه این دوسال ماهی ۱۰ تا ۱۵ روز مدام سرگیجه شدید دارم که کاملا ناتوانم میکنه حتی شب هم توی خواب با جابجا شدن سرم سرگیجه میگیرم.

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 17 فروردین 1402

سرگیجه ممکن است به دلیل عوامل مختلفی از جمله اختلالات گوش و حرکتی، نارسایی عروقی، افزایش فشار خون، بیماری های عصبی و ... ایجاد شود. برای تشخیص دقیق علت سرگیجه باید از طریق معاینه پزشکی و انجام تست های لازم اقدام شود. بتاسرک یک داروی ضدافسردگی است که ممکن است در برخی موارد به عنوان درمان سرگیجه نیز تجویز شود. با این حال، درمان سرگیجه به دلیل علت آن متفاوت است و ممکن است شامل داروهای دیگر، تغییرات در شیوه زندگی و تمرینات فیزیکی باشد. به هر حال، بهترین راهکار برای درمان سرگیجه، مشاوره با پزشک متخصص است. پزشک شما با توجه به علائم، تاریخچه پزشکی و تست های لازم، بهترین راهکار را برای درمان سرگیجه شما مشخص خواهد کرد.

یادگارسیف اللهی
ارسال شده در : شنبه 02 مهر 1401

سلام خسته نباشید الان نزدیک ۳ سال هست که جابه جای مایع گوش دارم دارو خوردم ۲ ماه خوب شد ولی باز هم شروع شد. روغن سراب ریختم تو گوشم دو سه ماه خوب شد بازم سرگیجه شروع شد. چیکارکنم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 17 فروردین 1402

سلام، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و احتمال عفونت را بررسی کنید. همچنین، پزشک ممکن است توصیه کند که یک آزمایش شنوایی انجام دهید. در صورت عدم وجود عفونت، پزشک ممکن است توصیه کند از روش‌های دیگری برای درمان جابه‌جایی مایع گوش استفاده کنید. ضمن اینکه ، درمان‌های سنتی مثل ریختن روغن در گوش علمی و تایید شده نیست و در خیلی از موارد باعث بدتر شدن بیماری میشود.

محمدعابدینی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 29 شهریور 1401

سلام‌‌ آیا تکان خوردن مایع گوش ‌باعث ‌درد گوش ‌هم‌ میشه‌؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 20 فروردین 1402

سلام. تکان خوردن مایع گوش ممکن است باعث بروز علائمی مانند درد، سرگیجه، احساس سنگینی در گوش، افزایش صدای درونی و حتی سرماخوردگی شود. علائم بیشتر به دلیل تغییر فشار هوا در گوش داخلی به وجود می آیند. این رفتار ممکن است باعث صدمه دیدن پوست گوش داخلی شود که منجر به درد گوش شود.

Karimi
ارسال شده در : جمعه 25 شهریور 1401

سلام وقت بخیر من چند روزه که سرگیجه دارم وقتی به پهلوی چپ میخام دراز بکشم سرگیجه بهمراه حالت تهوع شدید و عرق سرد میکنم علت چیه؟ ممنون میشم راهنمایی کنین🙏

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 20 فروردین 1402

سلام، علت سرگیجه و حالت تهوع و عرق سرد ممکن است به دلیل مسائل گوش، بینایی، قلبی-عروقی، عصبی-روانی یا سایر مشکلات پزشکی باشد. بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا این مشکل را تشخیص دهد و درمان مناسب را برای شما تجویز کند.

شهاب صفری
ارسال شده در : چهارشنبه 05 مرداد 1401

مایع گوش من در پرواز با هواپیما تکان میخورد و حالم بشدت بد میشه بطوریکه چند روز بعد از آن هم حالم خوب نیست تحقیق کردم ظاهرا" راه درمانی ندارد چطور میتونم حداقل در طول پرواز دارو یا وسیله ای استفاده کنم که تا در حد بی هوشی قرار گیرم و متوجه این حال بد نشوم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 21 فروردین 1402

سلام. اولین قدم برای کاهش این مشکل، استفاده از داروهای ضد تهوع می باشد که بدون نیاز به نسخه پزشک قابل تهیه هستند. همچنین، استفاده از گوشی های ضد حساسیت یا دارای اسپری آنتی هیستامین نیز می تواند کمک کننده باشد. در صورت عدم تاثیر این روش ها، می توانید با پزشک خود مشورت کنید و از داروهای قوی تری استفاده کنید. همچنین، حرکات تنفسی عمیق و تمرین های آرامش بخش می تواند به شما در کاهش این مشکل کمک کند.

شهاب صفری
ارسال شده در : چهارشنبه 29 تیر 1401

سلام من فقط در پرواز ها مایع گوش م تکان می‌خورد و حال بسیار بدی پیدا میکنم و تقریبا تا سه چهار ساعت تعادل ندارم آیا درمان و یا داروی قبل پرواز وجود دارد ؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 21 فروردین 1402

سلام، بله، برای کاهش علائم تحریک ناشی از تغییرات فشار هوا در پروازها می‌توانید از داروهای ضد تحریکی مانند دیفن هیدرامین استفاده کنید. همچنین قبل از پرواز بهتر است از مصرف غذای سنگین و نوشیدنی‌های الکلی و کافئین خودداری کنید. همچنین قبل از پرواز توصیه می شود تا با پزشک خود مشورت کنید.

هدیه گلشن
ارسال شده در : دوشنبه 23 خرداد 1401

سلام وقت بخیر بهمن پارسال کرونا گرفتم و بعدش وزوز مداوم گوشم شروع شد. بعداز حدودا سه هفته نوار گوش دادم گفتن عصب گوشم آسیب دیده. یکی گفت سکته گوش کرده و خلاصه کورتون توی گوشم تزریق کردن در سه دوز، اما اثری نداشت قرص بتاهیستین هم خوردم. با گوش راست خیلی نامفهوم صدا میشنوم و بعد از تزریق کورتون سرگیجه های شدید هم میگیرم که انگار مایع گوشم هم تکون خورده. چیکار کنم؟ اصن درمان داره؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 20 فروردین 1402

سلام، متاسفانه با این اطلاعات نمی‌توانم دقیقاً تشخیص بدهم که چه مشکلی در گوش شما وجود دارد. بهتر است به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا بتوانند با انجام آزمایش‌های لازم، مشکل شما را تشخیص دهند. همچنین در صورت نیاز، درمان مناسب را برای شما تجویز خواهند کرد.

مجتبی حیدری
ارسال شده در : چهارشنبه 18 خرداد 1401

با سلام من جدیدن وقتی به طرفین سرمو تکون میدن یه چیزی مثل سنگ ریزه تو گوش سمت چپ میشنوم و این منو ترسونده ولی هیچ حس سرگیجه و اعلام ندارم جز صدای جابه جا شدن سنگ ریزه تو گوشم

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 21 فروردین 1402

سلام. این ممکن است ناشی از وجود پوسته یا جرم روی پرده گوش شما باشد که به صورت صدای خش خش یا سنگریزه در گوش حس میکنید. در صورتی که این علائم به طور مداوم و مزاحم بوده و تأثیری بر شنوایی شما دارد، بهتر است به یک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید تا مشکل را تشخیص دهد و درمان مناسب را تجویز کند.

مهدی قربان پور
ارسال شده در : جمعه 30 اردیبهشت 1401

سلام من مادرم دوساله درگیره. جابه جایی گوش میانی هست. هیچ دکتری هم نتونست درمانش کنه. لطفا یه پیشنهاد دکتر خوب بهمون بکنین. من در اصفهان هستم

اسماعیل توداری
ارسال شده در : یکشنبه 25 اردیبهشت 1401

سلام خانومم مدت یکساله به این مشکل گرفتار شده روزگار ما سیاه شده به چندتا دکتر مراجعه کردیم سی تی اسکن و متخصص مغز و اعصاب و متخصص گوش مراجعه کردیم داروهای مختلفی تجویز کردند اما بهبودی حاصل نشد میگن درمان ندارند ایل واقعا حقیقت داره درمان نمیشه موندم چیکار کنم از زندگی سیر شدم

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 21 فروردین 1402

سلام، در بسیاری از موارد، سرگیجه و جابجایی مایع گوش با درمان‌های مختلف قابل بهبود است. اگر همسرتان هنوز بهبود نیافته است، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و راه حل‌های دیگری را بررسی کنید، مانند تغییر در داروها، تغذیه، و یا تکنیک‌های توانبخشی دهلیزی گوش.

ابراهیم رحیمی شهرکی
ارسال شده در : دوشنبه 29 فروردین 1401

سلام...بعضی مواقع احساس میکنم داخل سرم بالای گوش سمت راستم یه مایعی حرکت میکنه مثل آب داغ.. میشه راهنماییم کنید...ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 21 فروردین 1402

سلام، احتمالاً این علایم به دلیل اختلال در گوش و یا قسمت داخلی گوش است. و گوش از نظر وجود عفونت و التهاب معاینه شود. برای تشخیص دقیق تر و درمان بهتر، بهتر است به یک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید. او ممکن است شما را برای آزمایش های بیشتر و مشاوره درمانی به متخصص دیگری ارجاع دهد.

Namdari
ارسال شده در : یکشنبه 28 فروردین 1401

سلام وقتتون بخیر من پدرم فشارش بالا بود بردیمش دکتر گفت مایع تعادل داخل گوشش تکون خرده بنظرتون درمان میشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 21 فروردین 1402

سلام. تکان خوردن مایع گوش با فشار خون بالا ارتباط مستقیمی ندارد. اما فشار خون بالا می‌تواند علائمی مانند سردرد، تعریق، اضطراب، تنگی نفس و درد در قفسه سینه را به همراه داشته باشد. اگر شما یا هر شخص دیگری علائمی مشابه را تجربه کرده‌اید، باید به یک پزشک مراجعه کنید و فشار خون خود را بررسی کنید. اگر مایع تعادل در گوش پدرتان باعث بیماری شده است، درمان مناسب و به موقع می تواند بهبودی و بهبود علائم بیماری را به همراه داشته باشد.

رضا
ارسال شده در : جمعه 13 اسفند 1400

سلام به مدیر سایت ببخشید من یه سوالی دارم که گفتم بپرسم شاید یکی اینجا بتونه کمکم کنه من تقریبا بیشتر از یه سال هست در طول روز مثلا نمیتونم آروم سرم رو به چپ و راست بچرخونم اجسام شروع میکنن آروم به چرخیدن بعد یه چیز,دیگم هست شب ها هم موقع خواب اصلا نمیتونم به پهلو بخوابم به محضی پهلو میشم چپ و راست... یه سنگینی زیادی میاد تو سرم ولی سرگیجه نیست... اگه کسی راهکاری چیزی بلده یا دکتری رو میشناسه به من بگه ممنون.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 21 فروردین 1402

سلام، برای بررسی و تشخیص دقیق مشکل شما بهتر است به پزشک مراجعه کنید. اما احتمالا این مشکلات با عوامل مختلفی مانند مشکلات گوش، کمبود خواب، استرس و اضطراب، تغذیه نامناسب یا مشکلات عضلانی اسکلتی مرتبط با گردن و ستون فقرات مربوط هستند.

حسن سلطانی
ارسال شده در : یکشنبه 08 اسفند 1400

با سلام من هم مدتی است که سرگیجه دارم و وقتی سرم رو روی بالشت به چپ و یا راست می چرخانم دچار سر گیجه می شوم و به همین خاطر به متخصص گوش و حلق بینی مراجعه کردم و گفتن که ازمایع گوش میانی است و قرص واسم نوشت و الان نزدیک دوماه است استفاده می کنم ولی متاسفه هنوز خوب نشدم و سرگیجه دارم لطفا راهنمایی کنید چکار کنم

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 25 فروردین 1402

سلام. سرگیجه ممکن است به دلیل مشکلات دیگری همچون اختلال در تعادل، افت فشار خون، عدم تغذیه مناسب، تنش و استرس، عفونت گوش و حتی بیماری های خطرناک مانند تومور مغزی ناشی از آسیب به گوش میانی رخ دهد. در صورتی که قرص داده شده توسط پزشک نتیجه نداده است، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و مشکل خود را با او بررسی کنید. پزشک ممکن است شما را به تست های تصویربرداری مغز، آزمایش خون و سایر تست های تشخیصی ارجاع دهد تا دلیل سرگیجه شما را تعیین کند و درمان مناسب را تجویز کند.

رامین....
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 03 اسفند 1400

سلام ببخشید من ازبچگی گوشم عفونت کرده و حتی در قسمت پشت گوش عفونت دهن باز کرده و هنوز آثار اون روی گردنم هست الان ۳۷سالمه و همچنان از گوش درد رنج میبرم. سی تی و ام ار ای هم دادم گفتن مایعی پشت پرده گوشت مشاهده میشه هر چند سال یکبار عود میکنه و واقعا درد آوره الان همش فک میکنم گوشم پر از آب است. از آموکسی کلاو ۶۵۰ به توصیه پزشک استفاده کردم اما به دلیل درد معده دوره رو نتونستم سری قبل تموم کنم. الان چه راهکاری توصیه میفرمایید؟ از نظر شنوایی این گوش سمت چپم مشکلی خاصی هم نداره چند بار شنوایی سنجی رفتم

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 21 فروردین 1402

سلام، این مشکل شما نیاز به درمان دارد و بهتر است به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا بررسی کامل انجام دهد و داروی مناسب را برای شما تجویز کند. همچنین، در صورت لزوم، ممکن است به جراحی نیاز باشد تا مایع پشت پرده گوش شما درمان شود. از طرفی، بهتر است که از مصرف داروهایی که برای شما مناسب نیستند، خودداری کنید و با پزشک خود در مورد درمان های جایگزین صحبت کنید.

مهدی توران نیا
ارسال شده در : دوشنبه 18 بهمن 1400

سلام بنده ۴۰سال دارم دوسال پیش تابستون شب یه دفعه حالم بدشدهمه چیزدورسرم می چرخیدواستفراغ شدیدداشتم رفتم اورژانس گفتندمایع گوش داخلی تکان خورده بامصرف داروبعد۲ماه خوب شدم ولی حالت تهوع تا۹ماه ادامه داشت الان هم مدتی هست پشت گوش وهردوگیجگاهیم موقعی که سرمامیخوره دردمیکنه به نظرتون مشکل چیه؟ممنون که جواب می دید.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 26 فروردین 1402

سلام، مشکل شما ممکن است به دلیل تحریک گوش داخلی باشد که می‌تواند به علت تکان خوردن یا افزایش فشار مایع گوش داخلی باشد. همچنین، درد پشت گوش و گیجگاهی نیز ممکن است به علت التهاب گوش داخلی، التهاب سینوس‌ها یا دندان‌ها باشد. برای تشخیص دقیق تر، بهتر است به یک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید.

امیرحسین عزیزی
ارسال شده در : یکشنبه 03 بهمن 1400

سلام سرگیجه خیلی شدیدی دارم که نمیتونم بلند شم فقط دراز کشیدم میخوابم. چی کار کنم لطفا

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 25 فروردین 1402

سلام، اگر سرگیجه شدید دارید، بهتر است به یک پزشک مراجعه کنید تا علت آن را تشخیص دهد. در صورتی که علتی جدی وجود نداشته باشد، می توانید از روش های زیر برای کاهش سرگیجه استفاده کنید: ۱- آرامش بخشی: در یک محیط آرام و خلوت قرار بگیرید و تلاش کنید به آرامش برسید. ۲- ماساژ: ماساژ نقاط فشاری در دست و پا می تواند به کاهش سرگیجه کمک کند. ۳- آب: مصرف آب به میزان کافی می تواند به کاهش سرگیجه کمک کند. ۴- دمای بدن: برای کاهش سرگیجه، می توانید از یخ استفاده کنید و آن را روی پوست سر قرار دهید. ۵- دارو: در صورت نیاز، پزشک شما ممکن است داروهایی را برای کاهش سرگیجه تجویز کند. به هیچ وجه از داروهایی که پزشک شما تجویز نکرده است استفاده نکنید.

آرمان وکیلیان
ارسال شده در : یکشنبه 03 بهمن 1400

سلام خسته نباشی. صبح یه روز عادی وقتی سرم رو به سمت راست چرخوندم یهو تمام دنیا دور سرم چرخید. بعدش حالت تعوع شدید داشتم. پیش دکتر رفتم و گفت مایع میانی گوشم تکون خورده. قرص بتاهیستین بهم داد. الان سه روزه اینجوری شدم. دکتر گفت تا چند روز ورزش خاصی نکنم و این قرص هارو مصرف کنم. الان خداروشکر خیلی بهترم ولی هنوزم وقتی ک میخابم و سرم رو به سمت راست میچرخونم دوباره سرم گیج میره. کامنت هارو ک میخوندم گویا این بیماری درمان قطعی نداره. واقعا این موضوع ک این بیماری درمان قطعی نداره منو نگران میکنه. ایا این بیماری با مصرف قرص یا به مرور زمان به طور قطعی درمان میشه یا خیر؟ خواهشا اگه درمان میشه بگید ضمنا من بدنسازی میرم. طبق گفته پزشک دو سه روزی نرفتم ولی امروز ک رفتم حین ورزش مشکلی نداشتم. ایا این بیماری برای ورزش من ممکنه‌ مشکل ساز بشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 27 فروردین 1402

سلام. بیماری سرگیجه مایع گوش با مصرف داروهای مناسب و رعایت توصیه‌های پزشکی، در بسیاری از موارد درمان‌پذیر است. اما در برخی از موارد، این بیماری ممکن است پایدار باقی بماند و به صورت مزمن باشد. برای درمان بهتر و پایدارتر، نکات زیر را رعایت کنید: - رعایت توصیه‌های پزشکی و مصرف داروها به‌صورت منظم - اجتناب از حرکات ناگهانی، ناگهانی خم شدن، بلند شدن و چرخش سر به سمت راست یا چپ - اجتناب از مصرف الکل و دخانیات - رعایت تغذیه سالم و مناسب، فراهم کردن مقدار کافی آب و استراحت کافی درباره ورزش هم باید به‌صورت احتیاط‌آمیز و با رعایت توصیه‌های پزشکی انجام شود. به‌طور کلی ورزش‌هایی که شامل حرکات ناگهانی و چرخش سر هستند، ممکن است مشکل ساز باشند. به همین دلیل، انجام ورزش‌هایی که شامل حرکات آرام و صاف هستند، مثل پیاده‌روی، شنا، یوگا و بدنسازی با تمرکز بر روی تمرینات استقامتی، برای شما مناسب خواهد بود. با این حال، بهتر است قبل از شروع هرگونه فعالیت ورزشی با پزشک خود مشورت کنید.

ریحانه
ارسال شده در : یکشنبه 26 دی 1400

سلام خسته نباشید، من به مدت دو هفته است که سرگیجه، تاری دید، سردرد واحساس فشار به چشم راستم میکنم.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 26 فروردین 1402

سلام، ممکن است علت این علائم شما چیزی مربوط به چشم باشد، مانند التهاب چشم، عفونت سینوسی و یا مشکلات دیگری مانند فشار خون بالا و یا اختلال در گوش و یا حتی میگرن. برای تشخیص دقیق تر، بهتر است به پزشک مراجعه کنید و از او درخواست مشاوره بگیرید. او می تواند با بررسی وضعیت شما و آزمایش های لازم، تشخیص دقیق تری را برای شما قائل شود و راه حل های مناسب را پیشنهاد دهد.

جواد خانی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 14 دی 1400

سلام چند روزی هست که سرگیجه دارم دکتر گوش هم رفتم تمیز بوده ازمایش خون دادم چربی خونم بالا بوده است. ایا سرگیجم از فشار خون بالا است یا علت دیگری دارد؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 28 فروردین 1402

سرگیجه ممکن است به علت فشار خون بالا باشد، اما عوامل دیگری نیز ممکن است باعث سرگیجه شوند، مانند اختلال در گوش داخلی، اضطراب، افتادگی قند خون، بیماری‌های قلبی، عفونت‌های گوش و ... برای تشخیص دقیق علت سرگیجه، بهتر است که با پزشک خود مشورت کنید. همچنین، برای کاهش فشار خون بالا، رعایت رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک می‌تواند مفید باشد.

احسانی فر
ارسال شده در : چهارشنبه 08 دی 1400

سلام.من احسانی فرم از زنجان.۵۰ سالمه. چهار سال پیش هردو گوشم رو بخاطر سرگیجه و تهوع شدید عمل کردم.خوب شد . اما متاسفانه یک ماهه سرگیجه وعدم تعادل شدید دارم. از عزیزانی که راه درمان خوب میدونن بفرمایند. تا از این درد نجات یابم.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 28 فروردین 1402

سلام، ممکن است سرگیجه و عدم تعادل شما به دلیل عوامل مختلفی مانند اختلال در سیستم عصبی، اختلال در گوش داخلی، عفونت، فشار خون بالا یا کمبود ویتامین‌ها باشد. برای درمان بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا اوضاع و احوال شما را بررسی کند و درمان مناسب را برای شما تجویز کند. همچنین، در خانه می‌توانید با استفاده از روش‌های زیر به کاهش سرگیجه و عدم تعادل کمک کنید: - استراحت کافی - مصرف آب کافی - افزایش مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین B12 و D - انجام تمرینات تعادلی مانند یوگا و پیاده‌روی - کاهش مصرف قهوه و الکل - اجتناب از حرکات ناگهانی و سریع به هر حال، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین راه درمان برای شما تعیین شود.

نجما
ارسال شده در : چهارشنبه 08 دی 1400

سلام خانم 30 ساله هستم حدود 3هفته هست که موقع تکان ناگهانی احساس سرگیجه میکنم احساس میکنم یکی هولم میده یا تو گهواره نشستم دکتر رفتم گفت احتمال تراز گوشت باشه قرص بتاهیستین تجویز کردن ولی منگی و گیجی سرم از بین نرفته بعضی وقتا احساس میکنم بدنم سنگینه و تعادل درستی ندارم احتمالش هست همه این مشکلات از گوشم باشه لطفا راهنماییم بکنید

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 30 فروردین 1402

سلام، احتمالاً بهتر است با یک متخصص گوش و حلق و بینی مشورت کنید. آنها می‌توانند با بررسی دقیق گوش‌های شما، علل این علائم را تشخیص دهند. اگر مشکل از گوش شما باشد، درمان مناسب را تجویز خواهند کرد. همچنین، بهتر است از روش‌های تمرینی مانند تمرینات تعادل و تنفس عمیق استفاده کنید. در هر صورت، اگر علائم شما بهبود نیافت، بهتر است دوباره با پزشک خود مشورت کنید. علاوه بر مشکلات گوش، سرگیجه ممکن است به دلیل مشکلات در سیستم عصبی، مشکلات قلبی، فشار خون بالا، مشکلات چشمی، عفونت‌های مختلف و استفاده از برخی داروها نیز رخ دهد. بنابراین، در صورت ادامه علائم، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا علت دقیق را تشخیص دهید.

رزمهرنژاد
ارسال شده در : پنجشنبه 02 دی 1400

سلام ۵روزه موقعی که بسمت چپ بخوابم یاسمت چپ سرمو حرکت بدم سرگیجه های وحشتناک میگیرم رفتم دکترگفت احتمالامایع گوش حرکت کرده،چیکارکنم سرگیجه هام برطرف بشه. تمرینات حرکتی برای درمان سرگیجه وضعیتی نیاز دارم.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 30 فروردین 1402

سلام. برای درمان سرگیجه BPPV، تمرینات حرکتی خاصی وجود دارد که به شما کمک می کنند تا سرگیجه های خود را کاهش دهید. این تمرینات عبارتند از: 1- تمرینات Brandt-Daroff: در این تمرین، شما باید به صورت نیمه خم شده بر روی یکی از طرفین بخش پایین تخت بخوابید، سپس به سمت دیگر بچرخید و به همین ترتیب برای طرف دیگر تکرار کنید. 2- تمرین Semont: در این تمرین، شما باید به صورت نیمه خم شده بر روی یکی از طرفین بخش پایین تخت بخوابید، سپس به سمت دیگر بچرخید و به همین ترتیب برای طرف دیگر تکرار کنید. 3- تمرینات Gufoni: در این تمرین، شما باید به صورت نیمه خم شده و با نگاه به سقف، سر خود را به سمت جانبی مورد نظر برای ۳۰ ثانیه بچرخانید، سپس به سمت دیگر بچرخید و به همین ترتیب برای طرف دیگر تکرار کنید. توصیه می شود قبل از انجام هر یک از این تمرینات، با پزشک خود مشورت کنید. همچنین، اگر سرگیجه های شما شدید است، بهتر است به دنبال درمان دارویی با پزشک خود باشید.

محمدحسن طیبی
ارسال شده در : شنبه 20 آذر 1400

سلام من 35 ساله ام بیست روز پیش دکتر عمومی گوشم را شست از اون موقع تا حالا سرگیجه وعدم تعادل دارم. بتاهیستین هم مصرف کرده ام سرگیجه ام بهتر شده ولی تو راه رفتن تعادل ندارم. میخواستم کمکم کنید ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 14 اردیبهشت 1402

سلام، احتمال ایجاد التهاب و عفونت در گوشتان بعد از شستشوی گوش وجود دارد. این مسئله می‌تواند باعث سرگیجه و عدم تعادل شما شده باشد. بهتر است به یک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید تا مشکل شما را بررسی کند و درمان مناسبی را برای شما تجویز کند. همچنین، مصرف بتاهیستین نیز باید با تجویز پزشک باشد.

Hirad
ارسال شده در : پنجشنبه 18 آذر 1400

سلام و درود خدمت شما عزیز بزرگوار بنده سه ماه پیش سرم یه ضربه ای خورد که بعد از آن همیشه سرگیجه داشتم و خوب نمیشدم ولی دکتر گفت بخاطر آسیب کوچک مغزیست، ولی بعد از آن گاهی وقتی سرم رو خم میکردم حس میکردم یچیزی جمع میشه توی گوشم و صدای بدی رو احساس میکردم، رفتم دکتر عمومی یه قطره داد گفت ترشح گوشت زیادیه ولی الان بعد ازون هنوز گاهی هرچندوقت یبار سرگیجه میگیرم و حس میکنم یچیزی توی گوشمه و وقتی حرف میزنم هم حس میشه، احساس رفت و امد هوا هم در گوش خودم دارم، چاره چیست؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402

سلام. سرگیجه بعد از ضربه به سر ممکن است نشانه ای از آسیب شدید به مغز باشد و نیاز به مراجعه فوری به پزشک دارد. در صورتی که آسیب به مغز وجود نداشته باشد، سرگیجه ممکن است به دلیل اختلال در تعادل درون گوش باشد. برای درمان سرگیجه، پزشک ممکن است به شما داروهای ضد سرگیجه توصیه کند. همچنین، تمرینات تعادل و فیزیوتراپی می‌تواند به شما کمک کند تا از سرگیجه رهایی پیدا کنید. در هر صورت، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و به دستورات او عمل کنید.

پارسا
ارسال شده در : یکشنبه 14 آذر 1400

سلام من مادرم حدودن یک ساله که اینطوری بردیمش دکتر دارو واسش نوشت داروی بتاهیستین. حالا تقریبا یک هفته است که دوباره شروع کرده به سرگیجه. اگر درمانی داره تو رو خدا بگین.

زهرا شاهنظری
ارسال شده در : دوشنبه 08 آذر 1400

سلام من میخوام برم کامپوزیت کنم و مشکل گوش میانی دارم ممکنه حالم را بد کنه ؟! و دوباره سرگیجه بگیرم ؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 09 اردیبهشت 1402

سلام. کامپوزیت دندان با سرگیجه ارتباط مستقیمی ندارد، اما در صورتی که شما دچار سرگیجه هستید، بهتر است قبل از انجام هرگونه درمان دندانی، با پزشک خود در مورد این مشکل صحبت کنید و راهنمایی او را دریافت کنید. بعضی از عوامل مانند استفاده از مواد بی حسی و یا صدای دریل دندانپزشکی ممکن است سرگیجه شما را تشدید کنند، بنابراین بهتر است پزشک خود را در جریان قرار دهید تا با توجه به وضعیت شما، برای شما بهترین روش درمانی را تعیین کند.

علی حیدری
ارسال شده در : دوشنبه 08 آذر 1400

سلام وقتتون بخیر، تکان خوردن مایع گوش با نگاه کردن داخل گوش مشخص میشه یا برای تشخیص باید آزمایش‌ انجام بشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 09 اردیبهشت 1402

سلام. برای تشخیص سرگیجه با منبع گوش، تست های زیر انجام می شود: 1- تست کالریک: در این تست، با تغییر دمای کانال گوش بیمار، حرکت چشم ها بررسی می شود. این تست برای تشخیص علت سرگیجه از منبع گوش استفاده می شود. 2- تست VNG (videonystagmography): در این تست، چشم های بیمار با استفاده از دوربین های خاص بررسی می شود تا حرکت های چشم در پاسخ به حرکت های سر بررسی شود. 3- تست EchoG و VEMP

محمدحسن سلطانی
ارسال شده در : یکشنبه 30 آبان 1400

سلام من حدودا ۱۵سال پیش سرگیجه هام شروع شد و دکتر بهم قرص سناریزین ۲۵ داد، وقتی سرما به سرم میخوره سرگیجه میگیرم که با خوردن قرص ۴ یا ۵ روزه خوب میشه ولی به محض اینکه دوباره سرما به سرم میرسه حتی جزیی همون جوری میشم . باید چیکار کنم

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 09 اردیبهشت 1402

سلام. بله، سرما می تواند سرگیجه را بدتر کند. زمانی که بدن شما در معرض سرما قرار می گیرد، عروق خونی شما بسته می شوند و اکسیژن و مواد غذایی کافی به مغز شما نمی رسد. این می تواند باعث شدیدتر شدن سرگیجه شود. بنابراین، توصیه می شود که در هوای سرد لباس گرم بپوشید و از سرما جلوگیری کنید.

جواد
ارسال شده در : پنجشنبه 01 مهر 1400

سلام. آیا بیماری حرکت یا عامیانه آن بد ماشینی بودن درمان دارد؟ غیر از دیمن هیدرانات داروی دیگری دارد ؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402

سلام. سرگیجه پس از حرکت ماشین ممکن است ناشی از عدم تعادل در سیستم تعادلی بدن باشد که به عنوان سرگیجه حرکتی شناخته می‌شود. برخی راهکارهای درمانی عبارتند از: 1- استفاده از روش‌های تنفسی عمیق 2- استفاده از داروهای ضد سرگیجه 3- تغییر نحوه نشستن در ماشین 4- استفاده از عینک ضد سرگیجه 5- تمرینات تعادل و کوتاه‌مدت کردن سفرهای ماشین.

مجتبی رحمتی
ارسال شده در : پنجشنبه 25 شهریور 1400

سلام. طول درمان سرگیجه بعد از جابجایی کریستالهای گوش بعد از ضربه به سر چه مدت است؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 24 اردیبهشت 1402

سلام. مدت زمان درمان سرگیجه بعد از جابجایی کریستالهای گوش بعد از ضربه به سر، به شدت و نوع آسیب وابسته است و ممکن است بین چند روز تا چند هفته طول بکشد.

افسانه
ارسال شده در : چهارشنبه 17 شهریور 1400

سلام. من حدودا یه ماه پیش مبتلا به کرونا شدم و الان خداروشکر بهترم ولی گوشام درد میکنه و سرگیجه شدید دارم و چشام تار شده ممنون میشم راهنماییم کنید 🌸

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 03 اردیبهشت 1402

سلام، این علائم ممکن است ناشی از عوارض کرونا باشند و یا به دلیل دیگر علت‌ها باشند. برای تشخیص دقیق و درمان مناسب بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

زینت نجفی
ارسال شده در : جمعه 12 شهریور 1400

سلام من ویروس در گوش میانیم بود و الان از بین رفته ولی من میترسم داروهام را قطع کنم الان ۵ ماه است که استفاده میکنم آیا قطع کنم ؟ چون دکتر هم بهم گفته دیگه نخور داروهات رو ولی من از این که سرگیجه نگیرم ادامه دادم.

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 22 اردیبهشت 1402

سلام. بهتر است با پزشک خود صحبت کنید و نظر او را درباره قطع کردن داروهایتان بپرسید. اگر دکتر شما به شما گفته که دیگر نیازی به داروهای خاصی ندارید، می توانید آنها را قطع کنید. با این حال، اگر شما هنوز به علائمی مانند سرگیجه مبتلا هستید، بهتر است با دکتر خود مشورت کنید و برای تجویز داروهای جدید به او مراجعه کنید.

خانم قنبری
ارسال شده در : جمعه 12 شهریور 1400

سلام من الان نزدیک دو ماه است حالت سر گیجه دارم و نیز درد در گوش و پشت گوشم دارم اگه ممکنه میشه کمکم کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 21 اردیبهشت 1402

سلام، برای اینکه بتوانم بهتر کمکتان کنم، لازم است که بیشتر در مورد علائم و شدت آنها بدانم. آیا سرگیجه شما همیشگی است یا فقط در برخی اوقات رخ می دهد؟ آیا همراه با سایر علائم مانند سردرد، تاری دید و یا تعریق است؟ درد گوش و پشت گوش نیز ممکن است به دلیل عفونت گوش، التهاب لثه، مشکلات دندانی یا مشکلات دیگر در ناحیه سر باشد. لذا برای تشخیص دقیق و درمان مناسب بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

سعیدکردی
ارسال شده در : دوشنبه 08 شهریور 1400

سلام من حدود ۲ ماه هست سرگیجه دارم یعنی اگر بخام دقیق بگم تعادل ندارم و وقتی این عدم تعادل بدتر میشه احساس ضعف کلی بیحالی میکنم و زندگی رو برام جهنم شده میخام بدونم بیماریم چیه تاحالا این مشکلو نداشتم ۲۷ سالم هستش

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 21 اردیبهشت 1402

سلام، ممکن است علت سرگیجه شما متعدد باشد و نیاز به بررسی دقیق توسط پزشک دارد. برخی از علت‌های سرگیجه می‌تواند شامل اختلال در گوش داخلی، اختلالات قلبی، فشار خون پایین یا بالا، مشکلات در سیستم عصبی و یا عوامل روانی باشد. لذا بهتر است به پزشک مراجعه کرده و برای تشخیص دقیق و درمان مناسب، آزمایش‌های لازم را انجام دهید.

سولماز حیدری
ارسال شده در : دوشنبه 08 شهریور 1400

با سلام. حدود دو سال هست که چهار پنج ماه یکبار موقع دراز کشیدن یا از حالت دراز کشیده بلند شدن یا پهلو به پهلو شدن سرگیجه شدید و ‌کوتاه مدتی به سراغم میاد یک سر درد خفیف. دکتر گفته بودن که بخاطر کریستالهای گوش میانی هست و‌ البته عفونت گوش هم تشخیص دادند و‌ یک دوره دارو‌ هم مصرف کردم. اما نمیدانم این سرگیجه ها تا کی قراره باشه و من چه کار باید بکنم که دوباره سراغم نیاد. سردرد های خفیفی هم بعدش دارم

هدیه یوسف زاده
ارسال شده در : یکشنبه 07 شهریور 1400

من بیماری حرکت دارم وقتی سوار ماشین به مدت طولانی میشم حالت تهوع و سرگیجه میشم که باید قرص دیمن هیدرانات مصرف کنم. شمع گوش انجام دادم الان سرم سنگین شده و تعادلم کمی بهم خورده سرم نمیتوم سریع حرکت بدم یا بالا نگاه کنم

Parisa Koohi
ارسال شده در : پنجشنبه 04 شهریور 1400

سلام و خسته نباشید من پدرم مایع میانی گوشش روان شده دکتر عمومی گفت که برید دکتر متخصص. گوش و حلق و بینی چیزی نگفتن. اما روز پدرم با سنگینی سر و سرگیجه و بهم خوردن تعادل شروع شد. بنظر شما باید دکتر متخصص بره؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 10 تیر 1402

سلام. بله باید به متخصص مراجعه کنند.

مینا
ارسال شده در : دوشنبه 01 شهریور 1400

سلام ببخشید ی سوال داشتم من الان چند وقته که همش سرگیجه ی شدید دارم و وقتی سرم رو تکون میدم خیلی بیشتر میشه و حرارت بدم بالا میره و بدنم شروع به لرزیدن میکنه اینا میتونه علائم حرکت کریستال گوش باشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 28 اردیبهشت 1402

سلام. بله، علائمی که شما توصیف کردید ممکن است ناشی از حرکت کریستال گوش باشد. این حالت به عنوان بیماری حرکت کریستال گوش شناخته می‌شود و معمولاً با تغییرات در موقعیت سر و گردن رخ می‌دهد. البته، لرزش بدن و بالا رفتن حرارت بدن می‌تواند نشانه‌های بیماری‌های مختلفی باشد. برای مثال، این علائم ممکن است نشانه تب باشند که معمولاً به دلیل عفونت‌های ویروسی و باکتریایی رخ می‌دهد. همچنین، بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی، بیماری‌های تنفسی، بیماری‌های عصبی و بسیاری دیگر می‌توانند علائم لرزش بدن و بالا رفتن حرارت بدن را ایجاد کنند. برای تشخیص دقیق و درمان مناسب، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

صبا روحانی
ارسال شده در : پنجشنبه 06 خرداد 1400

سلام مادر من اون شب که زلزله اومد خواب بود وقتی که زلزله اومد بیدار شد از شب تا صبح سرش گیج می رفت و اصلا نمی تونست راه بره رفتیم دکتر دکتر گفت مایع حلزون بین سر و گوشش جا به جا شده و اصلا جای نگرانی نیست اما چند روز اول خیلی سر گیجه داشت مخصوصا وقت هایی که دراز می کشید الآن هم هنوز سر گیجه داره نمی دونم چیکار کنم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 03 اردیبهشت 1402

سلام. با توجه به توضیحات شما، ممکن است بیماری سرگیجه شما به علت جابجایی مایع گوش باشد که معمولا با حرکت سر و گردن ایجاد می‌شود. برای تشخیص دقیق تر علت سرگیجه، پزشک شما ممکن است از تست‌های مختلفی مانند آزمایش‌های خون، آزمایش‌های شنوایی و تعادل، اسکن مغز و گوش استفاده کند. درمان بیماری سرگیجه معمولا شامل تغییرات در شیوه زندگی، تجویز داروها، فیزیوتراپی و در موارد شدیدتر، جراحی است. برای درمان صحیح بیماری سرگیجه، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

فاطمه غلامی
ارسال شده در : چهارشنبه 05 خرداد 1400

خواهرم بعد زایمان مایع میانی گوشش تکان خورده الآن یکسال میگذره اما هنوزم سرگیجه داره بخصوص وقتهایی که کمی دچار استرس یا خستگی یا فشار عصبی بشه مثل بحث و گفتگو نمیدونیم پیش چه دکتری ببریم و راه درمانش چیه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 19 اردیبهشت 1402

سلام. بهترین راهکار برای درمان سرگیجه پس از زایمان، مراجعه به یک پزشک متخصص گوش و حلق و بینی است. این پزشک ممکن است تست هایی مانند آزمایشات خون، آزمایش های عصبی و تصویربرداری مغزی را انجام دهد تا علت سرگیجه را تشخیص دهد. درمان سرگیجه ممکن است شامل داروهای ضد سرگیجه، تغییر در رژیم غذایی و تمرینات فیزیکی باشد. همچنین، کاهش استرس و اضطراب نیز می‌تواند به بهبود سرگیجه کمک کند.

الهام رسولی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 21 اردیبهشت 1400

سلام خسته نباشید من گوش چپم هنگامی که آب دهنم رو قورت میدم گوشم صدای قورت دادن رو ادامه میده دکتر رفتم گفتن چیزی نیست حتی بقدری صدا ادامه داره ک حالت تهوع بهم دست میده خواهش میکنم راهنمایی کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 17 اردیبهشت 1402

سلام، ممکن است مشکل شما به علت وجود یک انسداد در لوله آستاش گوش باشد که باعث می شود صدای قورت دادن شما در گوش شما بماند. همچنین، ممکن است این مشکل به علت عفونت گوش باشد. برای تشخیص دقیق تر و درمان مناسب، بهتر است با یک متخصص گوش و حلق و بینی مشورت کنید.

بابایی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 21 اردیبهشت 1400

سلام وقت بخیر ۲۰هفته بیشتره که سرگیجه های آنی دارم ۱۰روزه که سردرد و گوش درد هم بهش اضافه شده که موقع فعالیت رانندگی راه رفتن این سردرد بیشتر که شده حتی استخون های اطراف گوشم و عضلات گردنم بیشتر درد میگیرن...البته این سردردهای هنگامی که باد به سرو صورت گوشم میخوربیشترشده و حتی نصف سرو صورت و گردنم درد میگیره ..متخصص گوش و حلق و بینی گفته که تکون خوردن مایع گوش میانی علتشه و التهاب پرده گوش و بتاهیستین و سیناریزین تجویز کردن و امپول دگزا...حالا سوال من اینه که تا چه وقت امکان داره طول بکشه...چون الان مبتلا شدم دیگه همش مرتب مبتلا میشم؟؟؟با ورزش کردن امکان داره برگرده؟یا حمام کردن تشدیدش میکنه؟؟؟در حین چه فعالیت هایی باید مراقب خودم باشم؟.؟؟امکان داره سینوزیت قدیمی ِ چندین ساله عاملش باشه؟؟؟ باتشکر از شما

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 27 خرداد 1402

سلام، برای پاسخ به سوالات شما، لازم است که بیشتر در مورد وضعیت سلامتی شما بدانیم. اما در کل، بهتر است رعایت این نکات را در نظر داشته باشید: - تجویز داروهای متخصص گوش و حلق و بینی را به دقت دنبال کنید و به هیچ عنوان از خودسری در تغییر دوز یا قطع داروها خودداری کنید. - در صورت تشدید علائم، به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید. - در فعالیت‌های رانندگی یا هر فعالیتی که نیاز به تمرکز دارد به وضعیت سلامت و سرگیجه خود دقت کنید و در صورت لزوم از انجام این کارها خودداری کنید. - ورزش مناسب و سبک زندگی و تغذیه سالم می‌تواند به بهبود علائم کمک کند. - در مورد سینوزیت قدیمی، بهتر است با متخصص خود مشورت کنید و در صورت نیاز، از آزمایش‌های مربوطه استفاده کنید.

عباس
ارسال شده در : چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400

درود بنده دوساله که سنگینی سر دارم طوری که سرمو به این طرف و اون طرف میچرخونم و چندثانیه نگه میدارم سرم سنگین میشه حس میکنم گوشام میخوان بترکن، وقتی سرمو به پایین میگیرم حس میکنم که الان میفتم، بعضی مواقع حس میکنم مثل وقتی که از ارتفاع میاییم پایین یهو پرده ی گوشم آزاد میشه و ی هوایی از داخل گوشم خالی میشه، فشارم میره بالا و به صدای جیغ چیزها حساسیت دارم اعصابمو بهم میریزه، خلاصه همیشه حس میکنم که سرگیجه دارم ولی هیچوقت سرگیجه بهم دست نداده. دکترم خیلی رفتم ولی خوب نشدم، هیچکی نتونست تشخیص بده که از مایع گوشه یا سینوزیته یا میگرنه یا... لطفاً شما نظرتونو بگید چون کلافه شدم.

فرهاد منصوری
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 14 اردیبهشت 1400

سلام بنده تمام ازمایشهای گوش رو انجام دادم و پزشک متخصص گفتن درمانی برای سرگیجه بخاطر مایه میانی گوش وجود نداره ،الان حدود دو هفتس دوباره سرگیجه دارم مخصوصا وقتی سرم تکان میخوره و فرص بتاسرک هم دیگه بهم جواب نمیده ،ممنون میشم نظرتون بگید ،با سپاس

علیرضا
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 14 اردیبهشت 1400

سلام بنده چندوقت پیش خودسرانه قرص مترونیدازول مصرف کردم و بعد از اتمام قرص دوهفته بعد دوباره چند عدد قرص خوردم و کم کم متوجه شدم گوش راستم صدایی مانند وزوز یا جرقه های الکتریکی میشنوم و الان 10 روی میشه ک این صدا قطع نشده و به پزشک هم مراجعه کردم و جوابی نگرفتم شبها خواب ندارم و روزها تمرکز کافی ندارم لطفا کمکم کنید

مرجان
ارسال شده در : دوشنبه 06 اردیبهشت 1400

سلام من از بچگی مشکل حرکت مایع میانی گوش را داشتم و جدیدا بدتر شده برای کنترل این بیماری به دکتر متخصص مغز و اعصاب باید مراجه کنم یا گوش حلق بینی؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 03 اردیبهشت 1402

سلام، بهترین راه حل برای مشکل حرکت مایع گوش، مراجعه به یک متخصص گوش، حلق و بینی است. این متخصصان با استفاده از تست ها و آزمایش های مختلف، می توانند دقیقاً مشکل شما را تشخیص دهند و درمان مناسبی را به شما تجویز کنند. در صورت نیاز، ممکن است به یک متخصص مغز و اعصاب نیز ارجاع داده شوید.

لیلا
ارسال شده در : یکشنبه 05 اردیبهشت 1400

سلام من ۴۶ سال دارم ۲ سال درگیر سرگیجه مایع گوش بودم الان هروقت دراز میکشم احساس میکنم بدنم در حال تکان خوردن هست حالا میترسم روزه بگیرم میخوام بدونم ضرری داره یا نه مشکلی نداره؟

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 28 اردیبهشت 1402

سلام. کم آبی می‌تواند سرگیجه را تشدید کند. بدن ما برای حفظ عملکرد بهینه، نیاز به مقدار کافی آب دارد. البته، برای بررسی دقیق وضعیت سلامتی شما، بهتر است به پزشک مراجعه کنید و از او در مورد وضعیت سلامتی خودتان سوال کنید. در مورد روزه گرفتن نیز، اگر پزشک شما مشکلی در روزه گرفتن ندیده است، می‌توانید روزه بگیرید. با این حال، برای حفظ سلامتی خودتان بهتر است از نظر پزشک مشورت بگیرید.

مجید
ارسال شده در : جمعه 03 اردیبهشت 1400

با عرض سلام و وقت بخیر مادر بنده ٧٠ سال سن دارن و از حدود ۶ ماه پیش ناگهان سرگیجه گرفت و میگفت دائم در سرم صدای سوت میشنوم رفتیم دکتر گوش و حلق و بینی قرص actoserc تجویز کردن با مصرف این قرص سرگیجه ها نسبتا خوب شدن ولی این صدای سوت داخل سر امانشو بریده و زندیگیشو مختل کرده آیا به مایع داخل گوش ربط داره و کلا چکار دیگه ای باید انجام بدیم از راهنماییتون متشکرم

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 04 اردیبهشت 1402

با سلام، بله، صدای سوت داخل سر (tinnitus) ممکن است به علت مشکلات گوشی مانند منیر باشد اما در بعضی از موارد ممکن است به دلیل مشکلات دیگری نظیر فشار خون بالا، استرس، عفونت‌های دندانی و یا مصرف بعضی از داروها نیز رخ دهد. با توجه به اینکه مادر شما قبلاً به یک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کرده و درمانی دریافت کرده، پیشنهاد می‌دهم در صورت ادامه مشکل و یا تشدید آن، بهتر است دوباره به پزشک مراجعه کنید تا بررسی‌های لازم را انجام دهد و در صورت نیاز به درمان مناسب بپردازد. همچنین، برای کاهش شدت صدای سوت داخل سر، ممکن است بهتر باشد از روش‌های غیر دارویی مانند تغییر رژیم غذایی، کاهش استرس، ورزش منظم و یا ماساژ گوش استفاده کنید. امیدوارم مادر شما بهبودی پیدا کند.

نازنین احمدی
ارسال شده در : پنجشنبه 02 اردیبهشت 1400

با سلام مادرم چندسال پیش به دلیل جابجایی کریستالی گوش از حال میرفتن که بعد از مدتی درمان شد، اما الان چندروزی میشه که وقتی به سمت چپش میخوابه سرش گیج میره و به قول معروف سرش میره، ایا امکان داره به دلیل جابجایی همون کریستال گوش باشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 04 اردیبهشت 1402

سلام. بله ممکن است. جابجایی کریستال گوش به معنای جابجایی غیرطبیعی کریستال‌های کوچک در داخل گوش است که ممکن است باعث اختلال در سیستم تعادلی گوش داخلی شود. این کریستال‌ها به طور طبیعی در گوش داخلی وجود دارند ولی در صورت جابجایی ناگهانی، می‌توانند باعث ایجاد علائمی مانند سرگیجه، افتادگی، تاری دید، تشنج و حتی استفراغ شوند. درمان این وضعیت شامل تمرینات و فیزیوتراپی مخصوص و در برخی موارد داروهای ضد سرگیجه است.

محمد خواک
ارسال شده در : چهارشنبه 01 اردیبهشت 1400

سلام بعد از تصادف سرم شکست و خونریزی داخلی سر باعث شد خون از گوش راستم بیرون بزنه . بعد از جراحی سر حالم که بهتر شد رفتم دکتر گوش خون های خشک شده داخل گوش رو در اوردن ولی گوشم خوب نمیشنونه و دکتر هم گفت به مرور زمان خوب میشه ممکنه عصب گوشت اسیب دیده باشه خودش خوب میشه الان شش ماه از تصادف می گذره و گوشم خوب نشده . حالت گرفتگی داره سوت میکشه و خیلی ضعیف میشنوم . نوار اعصاب هم که گرفتم دکتر گفت فقط صداهای ضعیف رو نمیشنوی که به مرور خوب میشی .ولی بعد از شش ماه تغییری نکرده. تا الان سه تا دکتر رفتم ولی پاسخ هاشون برا من قانع کننده نبوده شما میتونید تشخیص بدید باید چیکار کنم.

سمیه براتی
ارسال شده در : یکشنبه 29 فروردین 1400

سلام مادرم من دو ساله ک سرگیجه داره متخصص گوش و حلق و بینی هم رفته داروی بتاهیستین مصرف میکنه ولی زیاد تاثیری نداشته چند سال طول میکشه ک خوب بشه

اردشیر
ارسال شده در : شنبه 28 فروردین 1400

باسلام و ادب بنده مردی 55 ساله هستم حدود یک ساله که بطور متناوب دچار سرگیجه فقط و فقط صبح بعد از بیدار شدن از خواب تقریبا نیم ساعت میشوم. دارو بتا سرک تا حدودی تاثیر داشت ولی گاها سردرد و سرگیجه شدید دارم.ممنون میشوم راهنمایی فرمایید

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 11 تیر 1402

سلام. علت سرگیجه در صبح ها ممکن است به عوامل مختلفی برگردد. برخی از این علل عبارتند از: 1. فشار خون: سرگیجه ممکن است ناشی از فشار خون بالا یا پایین باشد. در صورتی که فشار خون شما در حدود نرمال باشد، می‌توانید با مشاوره پزشک خود این علت را بررسی کنید. 2. نقص تغذیه: عدم مصرف صبحانه، عدم مصرف آب معدنی و یا نقص ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌تواند سبب سرگیجه در صبح ها شود. توصیه می‌شود که صبحانه سالم و متعادل مصرف کنید و از نوشیدن آب کافی اطمینان حاصل کنید. 3. بیدار شدن ناگهانی: بعضی افراد ممکن است به دلیل بیدار شدن ناگهانی از خواب سرگیجه داشته باشند. توصیه می‌شود که به آرامی و با تدریج از خواب بیدار شوید و از تغییرات موقعیت بدن در حین بیدار شدن پرهیز کنید. 4. استرس و اضطراب: سرگیجه ممکن است به دلیل استرس و اضطراب صبح ها رخ دهد. در صورتی که فکر می‌کنید استرس و اضطراب بر شما تاثیر می‌گذارد، می‌توانید با مشاوره یک روانشناس یا پزشک متخصص، راهکارهای مناسب را برای مدیریت استرس و اضطراب پیدا کنید. 5. عوامل دیگر: برخی عوامل دیگر مانند نقص خواب، عدم تعادل سیستم گوارشی، مشکلات عینک یا لنز و یا بیماری‌های دیگر نیز ممکن است عامل سرگیجه در صبح ها باشند. در صورتی که سرگیجه مداوم و شدید است و باعث محدودیت‌های زندگی شما می‌شود، توصیه می‌شود که به پزشک خود مراجعه کنید تا علت دقیق را تشخیص دهد و درمان مناسب را تجویز کند.

آتنا
ارسال شده در : شنبه 28 فروردین 1400

سلام برای درمان این بیماری چه کاری انجام دهیم که سرگیجه ای مان از بین برود چون من سرگیجه دارم و دکتر گفته که مایع داخل گوشم جابه جا شده چی کار کنم که خوب بشه؟؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 11 تیر 1402

سلام. جابجایی کریستال های گوش به عنوان بیماری بیزارکننده معروف است که باعث احساس سرگیجه و عدم تعادل در افراد می شود. این بیماری به دلیل جابجایی ناهنجار کریستال های کوچک در ساختارهای داخل گوش داخلی ایجاد می شود. در حالت طبیعی، کریستال ها در قسمت های خاصی از گوش داخلی قرار دارند و با حرکت های سر و گردن، اطلاعات در مورد تعادل و موقعیت بدن را به مغز منتقل می کنند. در صورت جابجایی کریستال ها به قسمت های دیگر از گوش داخلی، سیگنال های نادرست به مغز ارسال می شوند و باعث بروز سرگیجه و عدم تعادل می شوند. درمان جابجایی کریستال ها معمولاً شامل تمرینات تعادل و حرکات خاص است که به کمک یک پزشک فیزیوتراپیست یا متخصص توانبخشی انجام می شود. این تمرینات به کمک جابجایی کریستال ها به موقعیت صحیح خود در گوش داخلی کمک می کنند و علائم سرگیجه و عدم تعادل را کاهش می دهند. به علاوه، در برخی موارد، پزشکان ممکن است از روش های دیگری مانند منابع آب درمانی، داروها و در برخی موارد جراحی استفاده کنند تا علائم جابجایی کریستال ها را کنترل کنند. همچنین، پزشکان ممکن است توصیه های خاصی در مورد رفتارهای روزانه و تغذیه به بیماران با جابجایی کریستال ها داشته باشند تا علائم را کنترل کنند و از تکرار آنها جلوگیری کنند.

امیدوار
ارسال شده در : شنبه 28 فروردین 1400

سلام حدود 2 ساله که دچار سر گیجه دائمی هستم جواب ام ار ای خوب بوده و بهم گفتن کریستالهای گوشم جا به جا شده مانور هم دادم ولی کامل نتیجه نگرفتم حتی بعضی مواقع بدتر میشم و بعد از مانور دادن با حرکات چشم دچار سرگیجه میشم خیلی کلافم کرده آیا درمانی داره؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 11 تیر 1402

سلام. بله. لطفا متن مقاله و جواب دیگر کامنت ها را مطالعه فرمایید.

عباس ارمغانی
ارسال شده در : جمعه 27 فروردین 1400

سلام من وقتی میخوابم به سمت چپ که میچرخم سرم گیج میره دوباره به سمت راست که بر میگردم خوب میشم میخواستم ببینم مشکل از چیه

محمدساکی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 فروردین 1400

سلام بنده قبلا هم سوال کرده بودم.من دوسال پیش با یه گلو درد گوش چپم کیپ شد و وزوزگوش و سردرد گرفتم سرگیجه من چرخشی نیس بلکه کشش به سمت و سو هستش یعنی منو اینور و اونور میکشه بالا پایبن نگاه کردن سخته برام و همیشه شناورم گفتن ممکنه مینیر باشه تستecochg دادم منفی بود ام آر آی هم سالم فقط کمی غده هیپوفیز بزدگ شده گفتن از اون نیس همش چشم درد و تاری دید پیدا میکنم در هر حالتی شناورم فقط توی دراز کشیدن یکم بهترم همه تستها و ازمایش ها سالمه من وزنم ۸۳و قدم ۱۸۲سانت هستش و بسیار آدم استرسیی هستم برای هر اتفاقی استرس میگیرتم و ۳۷ سالمه

محمدساکی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 فروردین 1400

سلام بنده قبلا هم سوال کرده بودم. من دوساله با یه گلو درد گوش چپم کیپ شد و وزوز پیدا کردم از اون روز تا الان که دوسال میگذره سرگیجه دارم اما سرگیجم چرخشی نیست بله کشش به سمت و سو هستش تقریبا قرصای سیناریزین و بتاهیستین تاثیر نمیذاره هرچه تست گوش هست گرفتم منفی بوده فقط دوتا گوشم یکم کم شنوایی داشت گفتن ممکنه مینیر باشه ولی سرگیجه من چرخشی نیست حمله ای نیست بلکه در طول روز هست نه میتونم سرم رو بیارم پایین نه بالا به اطراف کشیده میشم یکم سردرد بعضی وقتا دارم و چشمام درد دارن و تار می بینم ام ار ای هم همون اول که سرگیجه رو گرفتم دادم گفتن سالمه یکم غده هیپوفیز بزرگ شده که مربوط به سرگیجه نیست تست مینیر ecochg هم منفی بود همش شناورم. وزنم ۸۳ و قد ۱۸۲ و آدم استرسی هستم با کمترین اتفاق استرس میگیرم خواهش میکنم بهم جواب بدین از زندگیم سیر شدم.

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 28 اردیبهشت 1402

سلام. بنظر می‌رسد مشکل شما بیشتر حس عدم تعادل و سبکی سر است. علت این علائم ممکن است مربوط به اختلالات گوش و تعادل، اضطراب، فشار خون بالا، مشکلات در سیستم عصبی و یا برخی داروها باشد.برای تشخیص دقیق‌تر و درمان مناسب، بهتر است با یک متخصص گوش و حلق و بینی مشورت کنید و در صورت لزوم به یک متخصص عصب‌شناسی مراجعه کنید. همچنین، تلاش کنید استرس خود را کاهش دهید و به سبک زندگی سالم توجه کنید.

ملیحه سعید
ارسال شده در : یکشنبه 22 فروردین 1400

سلام همسرم حدود یک ماهی هست سرگیجه همراه با استفراغ وزوز و سنگینی گوش ، سبکی سر دارد چندین دکتر متخصص حلق و گوش و بینی رفته خوب نشده بتاسرک میخوره ولی تاثیری در روند بهبودی نداره

ف کارگر
ارسال شده در : جمعه 20 فروردین 1400

با سلام، من مدت دوهفته هست سر گیجه دارم، روز اول که از خواب بیدار شدم، نشستم لبه تخت، یهو سرم گیج رفت و مجبور شدم برگشتم سرم رو گذاشتم روی بالشت، بعدش که از جام پاشدم کلا" سرگیجه ادامه داشت، الان وقتی در حالت نشسته هستم سرم رو تکون نمیدم یک احساس گیجی کمی دارم و وقتی سرم رو میچرخونم یا مقداری راه میرم یهو برمیگردم سرم بیشتر گیج میره مثل اینکه با کمی حالت تهوع همراه هست، پزشک عمومی گفتن من برم متخصص مغز و اعصاب، آیا این مورد مربوط به گوش داخلی نیست؟ چون ۵ ماهه قبل گوش من توسط متخصص گوش شست و شو شد و دوروز بعداز آن سرگیجه گرفتم به مدت ۱۰ روز، و همان متخصص دوقرص به من داد که خیلی خواب آور بودند و من فقط چندروز خوردم و بعد قرص اهورا جینکورا خوردم و خوب شدم، آیا همان موقع با شست و شو گوش من مشکل پیدا نکرده؟ و سرگیجه ام دوباره برگشته؟!

شاهرخ
ارسال شده در : پنجشنبه 19 فروردین 1400

باسلام. مادرم ۵۹ سال داردو دچار تکان خوردن اب میانی گوش شده سرگیجه های خیلی شدید داره طوریکه چشمانش رو هم بسختی باز میکنه با تکان خوردن سر سرگیجه تشدید پیدا میکنه. چقدر طول میکشه تا بهبودی کامل ؟ درمان قطعی دارد یا ممکنه دوباره به حالت دچار بشه؟

مهرداد
ارسال شده در : شنبه 14 فروردین 1400

سلام خدا قوت ببخشید میخواستم بپرسم که تکان خوردن مایع گوش با بیماری منییر ارتباط دارد یا خیر؟ یعنی الزاما هر تکان خوردن مایع گوشی همان بیماری منییر هست یا خیر؟ و اینکه تکان خوردن مایع گوش ممکنه فقط یک بار اتفاق بیوفتد در فرد یا ادامه دار هست؟ و سؤال آخر اینکه گوش سوت میکشه علتش چی میتونه باشه، خیلی ممنون با تشکر.

سرباز ج فراموش شده
ارسال شده در : چهارشنبه 11 فروردین 1400

سلام علیکم خداقوت بنده یک ماه پیش زمانی که اومدم بخوابم مدت ۱ثانیه سرم چرخیدبعدخوب شد دوباره فردای آن روز دوباره سرم گیج میرفت انگارخونه روسرم میچرخید رفتم دکترسرم داد وصل کردم باقرص بتاهستین ۸میلی گرم وروپیکسون برای چربی یک هفته این داروهارااستفاده کردم بعدیک هفته دیدم بهترشدم قطع کردم خوردن دارورو بهتر شده بودم یک ماهی میگذره دارویی مصرف نمیکردم اماگاهی انگارسرم بخوادبچرخه امانمیچرخید همچین احساسی را داشتم بعدیک ماه صبح اومدم پاشم باز سرم گیج رفت انگارخونه روسرم داشت میچرخیددکترعفونت رفتم بتاهیستین ۸میلی گرم روپیکسون برای چربی خون داددوم دکترگوش رفتم نوارگوش گرفتم دکترگفت گوش مشکل نداری رفتم دکترمتخصص اعصاب صحبت کردم بادکترمغزاعصاب گفت گاهی نوارگوش هم میگیری شایدنشون ندهدمایعی که حرکت کرده ضمنا آقای دکتر فشارم روی ۱۰بودیازده میشد دیروزیه امپول بتامتازون ویکی ویتامین دی بود زدم بهترم اقادکتر مریضیم چیه تاکی ادامه داره این مریضی خسته شدم ممنون میشم جواب دهید چیجوری خوب میشیم تاکی ادامه داره الان بیرون میرم میترسم سرم گیج بره زمین بخورم مشکلم آقای دکتراینه سرگیجه دارم سرم انگارخونه داره میچرخه روسرم اقای دکترضمنا پیش دکترمتخصص مغزاعصاب رفتم نوارگوش نشون دادم بهشون گفت گاهی مایعی که توگوش جابجامیشه امکان داره تونوارگوش نشون نده تاچه حدشمانظراون دکترمغزاعصاب راقبول داریدممنون میشم کمکم کنید بدجورکلافه ام کرد این سرگیجه

طاهر شریف زاده
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 10 فروردین 1400

سلام وعرض ادب داروی گیاهی برای رفع سرگیجه مربوط به گوش چه چیزی مفید است؟ سپاسگزارم

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 خرداد 1402

سلام و عرض ادب، چند گیاه دارویی برای رفع سرگیجه مربوط به گوش وجود دارد که می‌تواند مفید باشد، این گیاهان عبارتند از: 1. آویشن: آویشن یک گیاه دارویی ضد التهاب و ضد عفونی کننده است که ممکن است به رفع سرگیجه گوش کمک کند. 2. زنجبیل: زنجبیل یک گیاه دارویی ضد التهاب و ضد عفونی کننده است که ممکن است به رفع سرگیجه گوش کمک کند. 3. چای سبز: چای سبز دارای خواص ضد التهابی و ضد اکسیدان است و ممکن است به رفع سرگیجه گوش کمک کند. 4. آلوئه ورا: آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده است و ممکن است به رفع سرگیجه گوش کمک کند. لطفا قبل از استفاده از هرگونه داروی گیاهی، با پزشک خود مشورت کنید.

عليرضا هوشيار
ارسال شده در : دوشنبه 02 فروردین 1400

سلام من الان حدود ٤ روز هست وقتي پياده روي ميكنم سرم احساس ميكنم گيچ ميره البته خفيف و منگي دارم وقتي نشستم سرگيچه ندارم اصلا البته يك روز بعد از روزي كه باد شديد اومد من كوهنوردي ميكردم اين حسو پيدا كردم

م جفرودی
ارسال شده در : دوشنبه 02 فروردین 1400

حدودیکماه پیش داشتم با موبایلم کارمیکردم که همینطور که به آرنجم تکیه داده بودم یکمرتبه دیدم دنیا دور سرم داره میچرخه وتعادلم روبکلی ازدست دادم /بدکترمراجعه کردم فشارخونم بالابود نوارقلبم خوب بود وبعدازحدود چهارساعت حالم کم کم بهترشد ازاون زمان تاحالا حالت سرگیجه مثل پاندول دارم وبا تغییر وضعیت چندثانیه طول میکشه تا وضعیت تعادلیم خوب بشه بعداز حمام معمولا این حالت بدترمیشه وانگار گوشم کیپ شده وسرم بادکرده وفشار به گوشهاوسرم واردمیشه 55ساله هستم وعمل قلب بازانجام دادم وفشار ودیابت هم دارم لطفا منو راهنمایی کنید باتشکر جفرودی

پریا صیادی
ارسال شده در : چهارشنبه 27 اسفند 1399

سلام. من ۱۴ سالمه از زمانی که به دنیا اومدم هیچ مشکلی نداشتم. ی چند هفته ای میشه که سردرد و سرگیجه دارم نه میتونم درس بخونم نه کارهای روزمره رو انجام بدم. چکاپ دادم و مشکلی نداشت دکتر گفت که شاید مایع گوشم تکون خورده. می خوام بدونم چه کاری باید انجام بدم که خوب شم و دیگه این اتفاق نیفته.

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 خرداد 1402

سلام، ممکن است سرگیجه شما به دلیل جابجایی مایع در گوش باشد، اما همچنین می‌تواند به دلیل عوامل دیگری مانند فشار خون بالا، اضطراب، کمبود خواب و... باشد. برای رفع سرگیجه و سردرد، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید: 1. استراحت کافی: تلاش کنید به مقدار کافی استراحت کنید و بخصوص خواب کافی داشته باشید. 2. مصرف آب کافی: مطمئن شوید که به مقدار کافی آب می‌نوشید تا جلوی خشکی دهان و سرگیجه را بگیرید. 3. تغذیه سالم: تغذیه سالم و متعادل با مصرف میوه‌ها و سبزیجات به رفع سرگیجه کمک می‌کند. 4. تمرینات تنفسی: تمرینات تنفسی و یوگا به کاهش اضطراب و سرگیجه کمک می‌کنند. در صورت ادامه داشتن سرگیجه و سردرد، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا علت دقیق را تشخیص داده و درمان مناسب را تجویز کند.

نیلوفر آبی
ارسال شده در : چهارشنبه 27 اسفند 1399

سلام دوستان من موقع سرگیجه به پیشونیم روغن سیاه دانه میزنم بهتر از قرص نتیجه داده. اگه شما هم خواستید امتحان کنید ان شاءالله نتیجه بده در کل بدون عوارضه و به امتحانش می ارزه

سارا
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 26 اسفند 1399

سلام من بر اثر عفونت پارگی پرده گوش دارم و بعد سرگیجه شدید دکتر بتاهیسیتین دادند ۳۰ روز اما حالا دوباره درد گوش، سر گیجه خفیف دارم انگار کسی مرا هول می دهد خارش، گوش درد هم دارم.

مهرداد فنونی
ارسال شده در : دوشنبه 25 اسفند 1399

سلام من مادرم ۷۶ سالشه ۸ ماه پیش سکته مغزی کرده در سالهای گذشته سابقه جابجایی مایع گوش داشته الان حدود دو ماه صبح ها ی زود ساعت سه تا شش در حالت خواب و بیداری سرگیجه همراه بالرزش شدید بدن میگیره دکتر گوش مراجعه کردیم میگه مایع گوششه دکتر مغز مراجعه کردیم میگه حمله های عصبیه واقعا نمیدونیم چکار کنیم ام آرای و آزمایش خون هم انجام دادیم دکتر مغز گفته مشکلی نیست نگران نباشید این اتفاق هم هر دو هفته تقریبا میفته لطفا راهنمایم کنید ممنون

محسن ترک
ارسال شده در : چهارشنبه 06 اسفند 1399

سلام میشه بفرمائید ورزش برای سرگیجه چه شکلی هست؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 06 آبان 1402

ورزش‌هایی که می‌تواند به کاهش سرگیجه کمک کند عبارتند از: 1- ورزش‌های هوازی: مثل پیاده روی، دویدن، شنا و دوچرخه سواری. این ورزش‌ها باعث افزایش جریان خون در بدن می‌شوند و بهبود عملکرد قلب و عروق را به دنبال دارند. 2- ورزش‌های یوگا و تمرینات تنفسی: به عنوان مثال، تمرین نفس عمیق (Deep breathing) می‌تواند به کاهش تنش و استرس در بدن کمک کند. 3- تمرینات گردن: تمرینات گردن می‌تواند به تقویت عضلات گردن و کاهش سرگیجه کمک کند. 4- تمرینات تعادل: تمرینات تعادل مثل روی پاییستادن یا تمرینات تعادل با چشم بسته، می‌تواند بهبود تعادل بدن را به دنبال داشته باشد و سرگیجه را کاهش دهد. به هر حال، قبل از هرگونه ورزش یا تمرین، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

لیلا
ارسال شده در : پنجشنبه 30 بهمن 1399

من تو خواب احساس سرگیجه کردم رفتم دکتر تشخیص تکون خوردن مایع گوش کردن قرص بتاهیسین دادن چند روز باید مصرف کنم

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 14 آبان 1402

بهتر است دستورات دکتر را به دقت دنبال کنید و تمام قرص های تجویزی را مصرف کنید. همچنین، در صورت ادامه یافتن علائم یا بروز علائم جدید، به پزشک خود مراجعه کنید.

محدثه امیری
ارسال شده در : جمعه 03 بهمن 1399

سلام خسته نباشید

امیرعلی هلشی
ارسال شده در : یکشنبه 30 شهریور 1399

سلام وقتی مایع گوش تکان میخورد باعث ناشنوایی میشود

حسین قاسمی
ارسال شده در : دوشنبه 13 مرداد 1399

سلام آیا بیماری مینیر گوش درمان دارد

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 04 مهر 1399

سلام. بله درمان دارد ولی مثل درمان فشار خون بیشتر کنترلی است.

یلدا
ارسال شده در : دوشنبه 23 تیر 1399

با سلام من بیشتر اوقات کلمات و مبهم می فهمم یا اصلا متوجه کلمات نمیشم . صدایی توی گوشم میپیچه کلمات نامفهوم میشه آیا احتیاج به دکتر چیزی دارم یا نه لطفاً راهنمایی کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 27 تیر 1399

سلام. بله باید به مراکز ارزیابی شنوایی و پزشک متخصص گوش مراجعه کنید.

نیلو
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 10 تیر 1399

سلام آیا با وجود این نوع بیماری امکان بارداری برای خانوم ها هست ؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 27 تیر 1399

سلام. بله امکان هست.

Rhnsr
ارسال شده در : پنجشنبه 15 خرداد 1399

سلام و خسته نباشید.من دیشب به طور ناگهانی حالت تهوع گرفتم و وقتی که میخوابیدم مخصوصا به سمت راست و چپ سر گیجه میگرفتم امروز سر درد دارم و کمی سر گیجه در ضمن من 4 هفته میشه که قسمت بالای گوش سمت چپ و قسمت تراگوس گوش سمت راستمو پرسینگ زدم میتونه از اونا باشه ؟؟؟؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 18 خرداد 1399

سلام. سرگیجه شما میتونه علت های مختلفی داشته باشه و اگر ادامه دار باشه باید پیگیری شود. پرسینگ گوش ربطی به سرگیجه نداره ولی از نظر عفونت باید مراقب باشید.

کیمیا مسروری
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 13 خرداد 1399

سلام من حدودا ۱ماهه درگیر جابه جایی مایع گوش میانیی هستم دکترهم رفتم و گوشم رو که معاینه کردن گفت که سالنه و عفونت نکرده و به سرمم ضربه نخورده ولی من همچنان سرگیجه دارم و خیلی اذیتم میکنهه لطفا دارویی واسه بهبود بهم معرفی کنین

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 18 خرداد 1399

سلام. تجویز دارو توسط پزشک معالج و بعد از معاینه امکان پذیر است. با آرزوی سلامتی

رزا گلی
ارسال شده در : جمعه 09 خرداد 1399

سلام من سبکیه سر دارم دوساله و سرگیجه چرخشی ندارم و این حالت سبکیه سر ۲۴ ساعته وجود داره و احساس شناور بودن و ناهماهنگی بین سر و اعضای بدنم دارم مثلا حس میکنم سرم یه سمت کشیده میشه و دست و پام یه سمت دیگه ام ار ای شدم و تمام تستهای تخصصی گوش رو انجام دادم وچکاپ کامل شدم چند بار و هیچ مشکلی وجود نداره اما همچنان سبکیه سر هستش و از زندگی افتادم دو هفته بتاسرک خوردم هیچ تاثیری نداشت چه مدت باید یتاسرک بخورم که تاثیر بذاره؟ پین دندانپزشکی یا مواد کامپوزیت و آمالگام ممکنه روی سیستم تعادلیه گوش اثر بذاره؟؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 09 خرداد 1399

سلام. بتاسرک را بر طبق نظر پزشکتان مصرف کنید. پاسخ سوال دوم هم خیر است.

سارا
ارسال شده در : پنجشنبه 08 خرداد 1399

سلام مادر من چند روز است سرگیجه و عدم تعادل دارد وقتی سرش را روی بالشت می گذارد برای چند لحظه سرش گیج می شود ممکن است از تکان خوردن مایع گوش باشد؟ برای درمان ان چکار کنیم تو این شرایط کرونا امکان دکتر رفتن هم نیست

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 09 خرداد 1399

سلام. باید معاینه و تست شوند و آزمایش خون هم توصیه می‌شود.

معصومه علیاری
ارسال شده در : یکشنبه 04 خرداد 1399

سلام من حدود دوهفته هست که در گیر بیماری جابجایی کریستال گوش هستم که پزشک فقط تمرین و نرمش برای این بیماری بهم تجویز کرده هیچ دارویی نداده الان کمی بهتر شدم ولی میخواستم بدونم آیا این بیماری خوب میشه یا باز هم بر میگرده یعنی درمان قطعی داره؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 09 خرداد 1399

سلام. بله به مرور و انجام تمرینات بهبود می یابد.

علی قلیزاده
ارسال شده در : جمعه 02 خرداد 1399

سلام. بنده چند روز پیش داشتم به گوشی نگاه میکردم در حالت دراز گشیدن یدفعه سرم گیج رفت مراجعه کردم به پزشک مغز و اعصاب ستی اسکن دادم هیچ مشکلی تو سرم نبود با داروهای که تجویز نمودن ویتاکیم _ب300.سینازین25 باامپول های که دادن dexamethasone .8mg/2mi حال بنده سر گیجه های خفیف دارم که مراجعه به پزشک گوش حلق بینی ضروری است یا نه باتشکر

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 09 خرداد 1399

سلام. در صورت تداوم سرگیجه بعد از اتمام داروها یا بدتر شدن سرگیجه، به پزشک متخصص گوش هم مراجعه کنید.

مهرداد
ارسال شده در : جمعه 02 خرداد 1399

سلام من قرص بتاسرک ۸ مصرف میکنم بخاطر حرکت مایع گوش چپ ایا خوردن مشروب با قرص مشکلی بوجود میاورد ممنونم

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 09 خرداد 1399

سلام. مشروبات الکلی باعث ایجاد و بدتر شدن سرگیجه می‌شود.

معصومه
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 30 اردیبهشت 1399

سلام...گوش سمت چپم درد میکنه چن وقتی عه و به صداهای بلند حساس شده و حالا احساس میکنم ک مایعی تو ی گوشم تکون میخوره رنظرتون دلیلش چیه؟؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 09 خرداد 1399

سلام. به پزشک متخصص و کلینیک های ارزیابی شنوایی مراجعه کنید.

زهراخیری
ارسال شده در : دوشنبه 29 اردیبهشت 1399

تورو خدا جوابمو بدین.صبح سوالمو فرستادم .الان چند وقته قرص اکتو سرکمو ترک کردم نمیخورم ایرادی نداره؟از بابت روزه نگرفتن هم ناراحتم چون چند وقته سرگیجه ندارم فقط کاهش شنوایی و وزوز دارم حالا روزه بگیرم یانه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 09 خرداد 1399

سلام. کم آبی و نخوردن داروی تجویز شده می‌تواند باعث برگشت سرگیجه شود.

مهدی ژولیک
ارسال شده در : یکشنبه 28 اردیبهشت 1399

سلام من یک هفته هستش که شب وقتی به سمت چپ میخوابم احساس بی تعادلی میکنم امروز وقتی بیدار شدم همه چی دور سرم میچرخید و وقتی سرمو به سمت چپ بر میگردونم سرگیجه میگیرم رفتم دکتر یه قرص بهم داده به نام بتاهیستین ۸ داد بهم لطفا راهنمایی کنید ممنون.

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 09 خرداد 1399

سلام. داروی تجویزی را مصرف کنید. با آرزوی بهبودی

مهرداد پاسیان
ارسال شده در : پنجشنبه 25 اردیبهشت 1399

سلام ببخشید من بیخود بی جهت چند روز هست از گوشام بیشتر گوش راست مایع مثل اب میاد بعضی وقتا باعث کیپ شدن گوش میشه خواستم علتش جویا بشم؟ و چیکار باید کنم نگرانم

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 09 خرداد 1399

سلام. ممکنه علائم اوتیت یا عفونت گوش باشد. که باید متوسط پزشک معاینه بشید.

امین
ارسال شده در : دوشنبه 22 اردیبهشت 1399

سلام من به دلیل استرس به دکتر روانپزشک مراجعه کردم و واسم قرص تری فلو ئو پرازین ۱ و نورتریپتیلین ۱۰ و پرپرانول ۲۰ نوشت بعد از ۳ روز یک شب پس از مصرف این قرص ها دچار سرگیجه شدید شدم و به دکتر عمومی مراجعه کردم و برام قرص بتاسرک ۸ نوشت الان کمی بهترم ولی روند خوب شدنم کند هست خواستم بپرسم چکار کنم تد زودتر خوب بشم دکتر عمومی گفت این قرص و بخوری بلافاصله خوب میشی ولی هنوز کاملا خوب نشدم وقتی در حالت دراز کش هستم میشینم یا از حالت نشسته دراز میکشم یا سرم رو خم میکنم سرگیجه میگیرمدر بقیه حالات هیچ مشکلی ندارم ممنون میشم راهنماییم کنیید

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 09 خرداد 1399

سلام. گاهی اوقات سرگیجه به علت استرس و اضطراب یا عوارض جانبی داروها پیش می آید و بتاسرک بدون تست نباید تجویز شود.

معصومه شاد
ارسال شده در : دوشنبه 22 اردیبهشت 1399

سلام 45 سال دارم 21 سال ناراحتی معده دارم آنفولانزای شدید و آسم خفیف دارم مدتی بود گوش سمت چپم گز گز میکرد بعضی وقت ها سرم خواب می‌رفت دست و پام گز گز میکنن و خواب میرن صبح ها که از خواب بیدارم میشم دست هام ورم میکنن هفتاد کیلو وزن دارم پونزده روز روزه گرفتم روز پونزدهم سر گیجه شدید شدم رفتم متخصص گوش و حلق و بینی گفته میگیرن داری و دارو هایی که داده (قرص پرانول و امی پرامین ) داده دو تا آمپول مسکن زده و کمی بهتر شدم باز بعد از افطار رفتم جای دیگه دکتر عمومی گفته باید بری آزمایش لطفاً راهنمایی کنید⁦♥️⁩⁦♥️⁩🙏🙏🙏

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 09 خرداد 1399

سلام. آزمایش و چکاپ کامل خون توصیه میشه. ضمن اینکه روزه گرفتن در افرادی با ناراحتی معده باعث مشکلات زیادی میشه. با آرزوی سلامتی

محمدی
ارسال شده در : دوشنبه 22 اردیبهشت 1399

جا بجایی مایع گوش چند روز طول میکشه خوب بشه مانور انجام دادم قرص هیتاستیین هم میخورم ولی هنوز هم میترسم سرم رو تکون بدم از سمت راست

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 09 خرداد 1399

سلام. به مرور بهبود خواهد بافت. معمولا بین ۱تا ۲ ماه علائم بهبودی مشاهده خواهد شد.

داود امیدی
ارسال شده در : دوشنبه 22 اردیبهشت 1399

مادرم فشارش آمد پایین افتاد پایین نصف صورتش ضربه دید .بعد از این روزی دو سه بار سنگینی سر همون طرف و تعادل داره میخوابه بهتره میشه چشم ها ش و سنگین میشه.بعد MRI مغز سالم بود

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 09 خرداد 1399

سرگیجه بعد از ضربات به سر معمولا چند روز بیشتر طول نمیکشند و معمولا بعد از یک تا دو هفته بهبود خواهد یافت. در صورت تداوم یا بدتر شدن به پزشک مراجعه شود.

عبداله
ارسال شده در : یکشنبه 21 اردیبهشت 1399

درود پدرم ۲ سال هست که سرگیجه داره و سرگیجه اش مثل این هست که ماشین رو استارت میزنی ولی روشن نمیشه و تمام بدنش میلرزه بخدا دیگه از زندگی خسته شده روی گوش چپ نمیتونه بخوابه پیش چند دکتر گوش و حلق وبینی و دکتر مغز و اعصاب هم رفته ولی متاسفانه هر روز بدتر میشه آیا عملی هم وجود داره که بتونه انجام بده تو رو خدا راهنماییم کنید تمام خانوادمون هم دارن دیوونه میشن

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 09 خرداد 1399

سلام. احتمال سرگیجه همراه با لرزش در ۵ درصد افراد بالای ۶۵ سال وجود دارد. درمان هم معمولا دارویی است و توسط پزشک مغز و اعصاب تجویز می‌شود. با آرزوی بهبودی

فاطمه عدالتی نیا
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

سلام من 5ساله بعد از زایمان سزارین دچار سرگیجه شدم دکتر گوش حلق بینی و هردکتری که مربوط به گوش بود رفتم ازمایشم دادم وگفتن از گوش میانی مایعش بهم خورده قرص بتاسرک مصرف میکنم ولی هنوز خوب نشدم لطفا راهنماییم کنید خسته شدم نمیتونم راه برم ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

سلام. ممکنه دوز دارو باید تغییر کنه و متاسفانه نمونه های خارجی هم اثربخشی بهتری داره.

Samadi
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

با سلام و خسته نباشید،مادر من بیش از دو ساله که بیماری منیر گوش داره،تزریق داخل گوش هم انجام دادن،داروهای کورتنی هم مصرف کردن،ام ار ای انجام دادن گفتن مشکلی نداره،پارسال دو الی سه بار اول سرگیجه ی شدید گرفتن بعد حالت تهوع و استفراغ و درد بالای شکم و تعریق زیاد و عدم تعادل سرگیجه جوریه که چشمش خیلی اذیت میشه و به شدت ضعف میکنه،نوار قلب هم انجام دادن گفتن مشکلی نیست،امسال در عرض دو هفته باز هم سه بار این مشکل پیش اومد،میخواستم بدونم ایا به خاطر بیماری منیر هست؟یا مایع گوش تکون خورده؟چیکار باید بکنم؟با تشکر

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

سلام. بله علائم بیماری منییر است. باید داروها را مرتب مصرف کنند و رژیم غذایی کم نمک هم رعایت کنند.

امید
ارسال شده در : پنجشنبه 18 اردیبهشت 1399

من یکسال پیش تیر کلت از بفل گوشم رد شد چون هنگام شیلیک کلت نزویک گوش چپم بود گوشم تا دوسه هفته ویز ویز میکرد بعدش تا دوروز پیش که حالت سرگیجه بهم دست داد و انگام جابه جا شدن داخل رختخواب وهنگامی که به رکوع میرم یا میخوام از حالت نشته به ایستاده لرم حالت سرگیجه دارم در ضپن حالت تهوع هم دارم ولی کم لطفا راهنمایی بفرمایید

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

سلام. ممکنه کریستال‌های داخل گوش که وظیفه تعادل را دارند جابجا شده اند که منجر به سرگیجه وضعیتی می‌شود. بهرحال پزشک باید شما رو معاینه کنند.

محمدبی نیاز
ارسال شده در : پنجشنبه 18 اردیبهشت 1399

سلام خسته نباشین.در مورد مادرم هست که میگه در هر حالتی هستم چه نشسته یا چه در حین راه رفتن میگه احساس میکنم زمین از زیرم حرکت میکنه یا در و دیوار دورم میچرخه،سپاس گزار میشم اگر راهنمایی بکنین برای تشخیص و درمانش و چه نکاتی را باید رعایت بکنه

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

سلام. مراجعه به پزشک و چکاپ کامل سلامت از جمله آزمایش کامل خون.

دریا
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 16 اردیبهشت 1399

سلام لطفاکمکم کنید..من ۴۳ سال دارم و۱۴ساله که بیماری ام اس دارم ..دوروز حالم خیلی بده حالت تهوع وسرگیجه،سردرد خفیف وکسالت دارم همش خمیازه میکشم مزه دهنم تلخه ،آروق زیاد میزنم ...مخصوصا سر نماز بیشتر این حالت ها رو دارم بدنم خیس عرق میشه سرگیجم دوبرابر میشه ....از ترس کرونا نمیتونم دکتر یا درمانگاه برم ...بنطرتون مریضیم چیه ؟ چیکار کنم ؟تورو خدا کمکم کنید ....ممنونتون میشم

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

سلام. متاسفانه بدون معاینه، آزمایش و تاریخچه گیری دقیق نمیشه نظری داد. بهرحال در صورت تداوم مشکل به پزشک مراجعه کنید.

سپیده
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 16 اردیبهشت 1399

سلام و خسته نباشید. من خانمی ۴۰ ساله هستم و ۴ساله که سرگیجه دارم.کلا همش درگیرم یعنی در هروضعیتی مثل نشستن ، ایستادن این سرگیجه بامنه.بطوریکه اصلا بیرون نمیتونم برم چون هر آن ممکنه به سراغم بیاد.چندین متخصص گوش و حلق و بینی ،و مغز و اعصاب و شنوایی سنج رفتم.متاسفانه هیچ نتیجه نگرفتم.همه تست های سرگیجه و نوارگوش و ام ار ای رو و ازمایشات رو انجام دادم گفتن همش سالمه.از استرس چند ماه هست فشارم تغییر میکنه که دارم داروی فشارخون مصرف میکنم و روی سرگیجم تاثیری هم نداشته.تمام داروهایی که برای سرگیجه تجویز کردن هم خوردم تاثیری نداشته.واقعا مستاصل هستم ممنون میشم راهنماییم کنید.

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

سلام. داروهای تجویزی باید مرتب مصرف بشه و بدون تجویز پزشک نباید قطع بشه. رژیم غذایی سالم و کم نمک و ورزش مرتب هم توصیه میشه.

خدیجه میر
ارسال شده در : دوشنبه 15 اردیبهشت 1399

سلام و عرض ادب من الان چند روزه که موقع دراز کشیدن و پهلو به پهلو کردن برای چند ثانیه سرگیجه دارم درحالیکه سابقه نداشتم نوار مغز گرفتم سالم بود میتونه از گوش باشه هیچ علامت عفونت در گوش هم ندارم

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

سلام. بله احتمالش هست. سرگیجه های وضعیتی با منشا گوش و جابجایی کریستال های گوش معمولا با حرکت سر بوجود می آیند و کوتاه و به نسبت شدید هستند.

علی طاهری زاده
ارسال شده در : دوشنبه 15 اردیبهشت 1399

سلام من تقریبا یک ساله یک حالت گیجی تو سرم دارم بعضی اوقات خیلی تشدید میشه و سردرد و اختلالات بینایی پیدا می کنم انگار سطح هوشیاریم پایین میاد چون مداوم هستش خیلی آزارم میده دکتر مغزواعصاب رفتم MRI گرفتن چیزی نبود ممکنه مشکل گوش باشه؟ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

سلام. سرگیجه ها با منشا گوش معمولا با حس چرخش همراه هستند و حالت های گیجی ‌و سبکی سر همراه با اختلالات بینایی معمولا با منشا گوش همراه نیستند. البته پزشک متخصص باید معاینه و بررسی کند.

زهرا
ارسال شده در : یکشنبه 14 اردیبهشت 1399

سلام من چهار ماه است سرگیجه ها و حالت تهوع های شدید دارم ده تا دکتر با تخصص های مختلف رفتم حتی دکتر گوش و حلق و بینی هم رفتم و تمام ازمایشات و حتی جواب ام ار ای ام هم سالم بود ولی هیچ کدام نتوانستند بیماری ام را تشخیص دهند تا اینکه یک دکتر متخصص عفونی گفت مایع گوش میانی ات بهم خورده و دارویی ندارد و باید خودش خوب شود من هم از ان به بعد دکتر نرفتم و یه مدت هم بهتر شدم ولی دوباره برگشته و این بار گوش درد هم دارم. من هنوز نمیدانم دلیل بیماری ام چیست ولی اگر به خاطر گوش باشد چرا دکتر های گوش و حلق و بینی تشخیص ندادند؟ حتی دکتر طب سنتی هم رفتم و خوب نشدم.شما میدانید دلیلش چیست؟واقعا اذیت کننده هست و چون نزدیک به امتحانات هست و درس خواندن برایم دشوار است به خاطر سرگیجه ها

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

سلام. اگر سرگیجه به علت جابجایی کریستال‌های گوش است متاسفانه درمان دارویی خاصی ندارد البته یکسری مانورهای توابخشی سرگیجه وضعیتی وجود دارد که در این مورد می‌توانید به پزشک متخصص گوش مراجعه کنید.

ستارم
ارسال شده در : یکشنبه 14 اردیبهشت 1399

سلام مادرم چند روزی هست ک ی سرگیجه وحشتناک داره و تعادل نداره ، ن میتونه راه بره ن میتونه بشینه زمین میخوره همش و احساس میکنه دارن ب ی سمتی میکشنش سابقه میگرن هم دارن دکتر مغز و اعصابم رفتیم ولی فایدهدنداره چکار کنیم ب نظرتون ؟؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

سلام. به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

آوانجفی
ارسال شده در : شنبه 13 اردیبهشت 1399

باسلام.مادرمن چندوقتیه سرگیجه،لرزدربدن،سروپاهاش داره احساس خستگی وسردردم داره.وقتی بلندمیشه یهوازشدت سردرد.لرزپاهامیخوره زمین.سنش49هست.علتش میتونه تکون خوردن مایع گوشش باشه؟؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

سلام. باید معاینه و ویزیت شوند. توصیه میشه که به پزشک متخصص گوش و مغز و اعصاب مراجعه کنید.

آر‌ش سلیمانی
ارسال شده در : شنبه 13 اردیبهشت 1399

سلام. من حدود یک ماه هستش که به تدریج یه حس گیجی پیدا کردم. عدم تعادل و سرگیجه به اون صورت ندارم ولی تقریبا تمام روز حالت گیجی دارم و گاهی حس میکنم گوش چپم یه جوری میشنوه. من سابقه اختلال حراس هم داشتم و یه دوره آرامبخش مصرف میکردم. تابستان هم گوش چپم به خاطر گوش پاک کن چرک کرد که آنتی بیوتیک مصرف کردم خوب شد. الان هم آزمایش خون دادم و نتیجه مشکلی نداشت. میتونه مشکل از گوش میانی باشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

سلام. احساس گیجی بدون سرگیجه و چرخش معمولا با مشکلات گوش همراه نیست. منظور شما در مورد “یه جوری میشنوم” هم متوجه نشدم. بهرحال توصیه میشه توسط پزشک متخصص گوش و مغز و اعصاب ویزیت شوید.

وحید گلزار
ارسال شده در : شنبه 13 اردیبهشت 1399

باسلام.من تابستان پارسال از گرمای زیاد و ورزش های روزانه احساس کردم پشت سرم درد میکنه و گرفتگی داره بعضی وقتا موقع راه رفتن حس بدی دارم مث اینکه از همون قسمت پشت سر که گرفتگی داره یهو سرم به همون سمت عقب میره گاهی..حالت گیجی و خستگی و منگی..انواع دکترا و ازمایشا هم انجام دادم همه چی نرمال بود.دکتر گوش و حلق رفتم فرستادن شنوایی سنجی .رو حساب اینکه گوش راستم کم شنوایی داشت و منم درست نتونستم علایمم رو توضیح بدم گفتن منیر داری درصورتیکه من یه پکیج کامل از انواع علایم رو داشتم اما حتی یه بار هم سرگیجه نداشتم.چطور ممکنه منیر باشه؟؟؟ مطمئنم اشتباه تشخیص دادن.ضمن اینکه کم شنوایی من مال زمان خدمت سربازی هست که بعد از میدان تیر که تیراندازی کردم گوش راستم کاملا کیپ شدو شروع به صدادادن و زنگ زدن کرد که به مرور بهتر شد اما درصدی ازش موند.هم کم شنوایی هم کمی صدای زنگ..دکتر رو همین حساب به نظرم تشخیص منیر دادن که فراموش کردم بهشون بگم زمان خدمت اینجوری شده..حدود ۸ ماه من انواع و اقسام استرس ها رو داشتم الان یه مدتیه تازه فهمیدم وقتی چشامو میبندم و تمرکز میکنم میبینم فقط پشت سرمه که حالت گرفتگی و درد داره که باعث میشه تو راه رفتنم هم کمی احساس کنم سرم سبکه و انگار واسه خودش داره میره..قرص نوافن که میخورم همچین مواقعی تقریبا نیم ساعت بعدش خوب میشم خداروشکر..همه اینا رو گفتم که به اینجا برسم که تشخیص این دکتر محترم بشدت از لحاظ روحی منو بهم ریخته و تقریبا هم مطمئنم اشتباه بوده چون بابا یه بار باید سرگیجه گرفته باشم که شما بگی منیر هست که فدات بشم😊 طرف سرگیجه میگیره میره دکتر تا تازه تشخیص بدن علتش چیه، بعد اونوقت من که یه بارم سرگیجه نگرفتم منیر دارم؟؟؟؟؟؟ نرماله این الان؟😊😊😐😐 بهرحال میخام شما هم یه نظری بدید که این ته دل منو قرص کنه که اینقد درگیر یه تشخیص اشتباه نباشم..قرص بتاهیستین و سیناریزین دادن اما تو اون یه ماهی که میخوردم حتی احساس مواج بودنو سبکی بیشتری هم داشتم...داداشم یبار گفت بیا این نوافن رو بخور..انگار معجزه کرد واسم..من همه نوع علایمی داشتم تو این مدت بجز علایم منیر..نه سرگیجه واقعی دورانی، نه احساس پری گوش، نه وزوز گوش، فقط درصدی کم شنوایی هست که اونم عرض کردم زمان خدمت اتفاق افتاد..ممنون میشم وقت بذارید و نظرتونو بفرمایید.با تشکر

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

با سلام. اگر با مصرف داروهای منییر مشکل شما رفع نمیشده و بخاطر مصرف نوافن مشکل رفع شده ممکنه درد عضلانی بوده. بهرحال بدون معاینه و تست نمیشه نظری قطعی و دقیق داد😊

مهرداد
ارسال شده در : شنبه 13 اردیبهشت 1399

سلام وقت بخیر مادر من گاها سردردهای شدیدی میگیره،این سردرد همراه میشه با سرگیجه و عدم تعادل...نکته مهم اینه که درحالت عادی و نرمال هیچوقت نمیتونه سرش رو بسمت بالا بگیره و یا موقع خواب فقط به یک سمت میتونه بخوابه... سوال اینه این مشکل سردرد و سرگیجه همزمان میتونه مربوط به گوشش باشه یا خیر؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

سلام. بله امکانش هست. به پزشک متخصص گوش مراجعه بفرمایید.

سارا
ارسال شده در : شنبه 13 اردیبهشت 1399

سلام ، من بعد یه سرفه احساس کردم چیزایی از تو گلوم وارد مجرای گوشم شد بعد اون از تو سرم صدای جابجا شدن مایعات میاد ، از تو گردنم و سرم و گوشم یه صدایی شبیه شکستن قولنج میاد ، مدام با تکون دادن سرم یه چیزی تو کلم تق تق میکنه و احساس خیلی بدی دارم

سید محمد جواد موسدی
ارسال شده در : جمعه 12 اردیبهشت 1399

بعضی وقتی در حین راه رفتم و ورزش احساس گیجی میکنم احساس میکنم تعادل پا ندارم.. شب هنگام خواب 3 ساعت بعد از خوابیدم با ضربان قلب بیدار میشم پشتم کمی خیس.... قبل این داستان کمی استرس کرونا داشتم ضد به معدم.... آزمایش کلی دادم چیزی نداشتم. فقط آزمایش تروئید ندادم که 2 روز دیگه جوابش میاد.... وقتی روی دوتا گوش های چپ و راست میخوابم صدای نبض میاد کمی جابجا بخوابم قطع میشه....... دکتر قلب رفتم اکو دادم نرمال بود..... دکتر معده رفتم سوزش معده من خوب شود.... فقط الان بعضی وقتی تو حین راه رفتن احساس گیجی. کمبود تعادل دارم و شبا ضربان قلب.... کاهش وزن.... 98 کیلو بودم الان 94 تو یک ماه.. استرسم بالا و اضطراب.....

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

سلام. چون تمام آزمایشات نرمال بوده، ورزش، رژیم غذایی سالم و کنترل استرس توصیه میشه.

محمد ساکی
ارسال شده در : پنجشنبه 11 اردیبهشت 1399

سلام .من ۵ ماه پیش بعد از چند روز گلو درد گوش چپم کیپ شد و سرگیجه گرفتم بعد از یک ماه سرگیجه رفت ولی موقع راه رفتن یا ایستادن شناورم.وزوز هم گرفتم تست شنوایی دادم گفتن دوتا گوشم یکم شنواییشون کمه تست تعادل دادم هم نرمال بود گفتن مینیر یس پیش هرکی میرم آرام بخش میده و ویتامین b ولی من هنوز وقتی راه میرم و می ایستم شناورم و تاری دید دارم اوایل سردرد هم داشتم.فشار خون و دیابت هم ندارم ۳۷سالمه مرد هستم

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

سلام. وزن شما چقدر است و همین طور سطح استرس و اضطراب؟

هانیه خدایاری
ارسال شده در : پنجشنبه 11 اردیبهشت 1399

سلام وقت بخیر حدود یک ماه سر گیجه دارم و احساس میکنم داخل گوشم دائما مرطوبه.الان به مدت ۳روزه سر درد شدید دارم طوری که واقعا عصبیم کرده ممکنه مایع گوشم تکون خرده باشه. خواهشا راهنماییم کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

سلام. باید حتما پزشک معاینه کنند.

علیرضا مفیدی
ارسال شده در : پنجشنبه 11 اردیبهشت 1399

سلام خسته نباشید من نزدیک به ۲ ماه هست که سرگیجه دارم دکتر گوش رفتم میگن همه چیز خوبه ازمایش خون دادم گفتن هیچ مشکلی نیست ام ار ای رفتم گفتن مشکلی نیست ولی من همچنان سرگیجه دارم ایا شما میتونید بگید ایا میتونه از گردن من باشه یا نه ولی من همیشه تو گوشام صدای سوت ممتد میشنوم به نظر شما مشکد من چیه

محمدرضا
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 09 اردیبهشت 1399

سلام.من حدود چهار سال است به سرگیجه،وزوز گوش و کم شنوایی مبتلا شدم.قرص بتاهستین،سیناریزین،تریامترن اچ و جینکورا مصرف نموده ام ولی هیچ فایده ندارد.به چندین دکتر هم مراجعه کردم ولی وزوز گوشم اصلا خوب نمیشود و شنوایی هر دو گوشم خیلی ضعیف شده است.خواهشمندم راهنمایی لازم را مبذول فرمایید.

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

سلام. برای درمان وزوز گوش و کم شنوایی، سمعک با پوشاننده وزوز توصیه می‌شود.

رستم رستمی
ارسال شده در : دوشنبه 08 اردیبهشت 1399

سلام وعرض ادب خدمت شما بنده چندسالی است که احساس عدم تعادل نه گیجی دارم دکتر زیاد رفتم وداروهای جورواجور مصرف کردم این اواخررفتم تهران پیش دکتراعصاب وروان سی تی اسکن وازمایش نشان دادم بررسی کردن وفرمودن اختلال اضطرابی گرفته ام داروی فلوکسامین .پروپرانول داد بهم مصرف کنم بعدیه هفته ازمصرف حالم بدتر شد ادامه ندادم من نتونستم کلا به مصرف دارو حتی گیاهی حساس شده ام صبحها پامیشم احساس خستگی وسردرد پشت سرم سمت چپش درد میکنه پشت پلکام درد داره همیشه همیشه درراه رفتن وحتی ایستادن مشکل دارم کلافه وبرای هرمسئله کوچکی بهم میریزم استرس ونفسم سخت بالا میاد احساس ترس دارم دبیر ومدرس دانشگاه وسرم شلوغه گفتم استراحت کنم خوب بشم ازاول اسفندتا الان استراحت میکنم خوب نشدم البته متخصص چشم که قوز قرنیه واستیگمات دارم رفتم گفتن این مشکل نیست دندان نیشم تحلیل استخوان داره وبوی بدی داره گفتم مزاحم بشم راهنمایی کنید تازه ترین ازمایشاتم خدمتون با سونو میفرستم

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

با سلام. متاسفانه در مورد سرگیجه با منشا اعصاب و روان نمیتونم نظری بدم و راهنمایی کنم. البته همیشه در مواردی که احساس گیجی با مشکل ایستادن و پوسچر کلی بدن همراه است، انجام حرکات ورزشی سبک و پیاده روی بسیار مناسب است.

حسين كبيري
ارسال شده در : دوشنبه 08 اردیبهشت 1399

سلام حدود ٢١روزه سيگار رو ترك كردم بعد از يك هفته سرگيجه شروع شد و تشديد شد تا جايي كه صداهاي كوچيك هم ازارم ميداد حالت منگي و سبكي سر دارم و دچار گرفتگي گوش ميشم چندبار در روز و چند ثانيه قرص اكتوسرك بهم دادن سه روز از مصرفش گذشته كمي بهتر شدم ولي هنوز رفع نشده و بعضي مواقع بسيار تشديد ميشه تا كي بايد به درمان با اين قرص ادامه بدم؟؟؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 08 اردیبهشت 1399

سلام. باید تعدادی که تجویز شده تمام بشه و مجدد به پزشک متخصص مراجعه شود.

ززز
ارسال شده در : دوشنبه 08 اردیبهشت 1399

من شدیدا از گوش پاک کن استفاده میکنم جوری ک اگه هر روز گوش پاک کن مصرف نکنم از شدت خارشش روانی میشم الانم سر گیجه اوردم راه میرم میخورم زمین خیلی وحشتناکه چ کنم

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 08 اردیبهشت 1399

سلام. استفاده از گوش‌پاک‌کن به علت آسیب احتمالی به گوش و ایجاد حساسیت توصیه نمیشه. در مورد سرگیجه هم باید توسط پزشک ویزیت و معاینه بشید.

سعید محمدی
ارسال شده در : یکشنبه 07 اردیبهشت 1399

سلام مادرم دو سه روزه که سرگیجه گرفته همراه تهوع و لرز و سردرد mri گرفتیم دکتر گفت تو سرش هیچی نیست. میخواستم بدونم چکار باید کنیم.قرص بتاهستینم تجکیز شده و مصرف میکنه.میخواستم بدونم آیا گوش میانی میتونه باعث لرزو تهوع هم بشه یا فقط سر گیجه علائم تکان خوردن مایع گوش میانی هست.چشماشم یکوچولو بعضی شبا درد میکنه مثله جوشکارا که جوش میفته چشمشون.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 08 اردیبهشت 1399

سلام. بله در بیماری منییر احتمال تاری دید و لرز و تهوع هم وجود دارد.

نسرین
ارسال شده در : یکشنبه 07 اردیبهشت 1399

سلام من پاپیلاری تیروئید داشتم که ۲ماه پیش عمل کردم و یک ماه هم هست که ید درمانی کردم ولی حدود ۲/۵ماه هست که گاهی احساس میکنم گوش چپم گرفته بخصوص وقتی صبح از خواب بیدار میشم ام وقتی سرم رو به علامت تایید کمی تند حرکت میدم سر گیجه میگیرم آیا این سرگیجه مربوط به گوش میانیه یا اینکه مربوط به تیروییدمه از لطفتون ممنونم

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 08 اردیبهشت 1399

سلام. سرگیجه شما می‌تواند عوارض داروهای مصرفی باشد. بهرحال توصیه میشه که به علت کیپی گوش و سرگیجه به متخصص گوش و کلینیک ارزیابی شنوایی و سرگیجه مراجعه کنید.

پريسا
ارسال شده در : یکشنبه 07 اردیبهشت 1399

سلام من حدودا يك هفتست ك با تكون دادن سرم دچار سرگيجه ميشم روزاي اول اطراف لبم گاهي مورمور ميشد و گاهي دستو پام حالت خاب رفتن داشت الان ولي فقط با حركت سرم رو بالس يا اينكه با تغيير پوزيشن سرم چند ثانيه گيج ميره و خونه دوره سرم ميچرخه دكتر مغزو اعصابم رفتم ديروز (تو اين شرايط كررنا باهزار بدبختي)اولا ك اصلا درست ويزيت نكرد بعدشم بهم امپول بتامتازون داد با قرص مولتي ويتامين توروخدا اگه راه حلی دارید بمن بگید دارم دیوونه میشم

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

سلام. باید معاینه و ویزیت بشید. معمولا سرگیجه های وضعیتی اگر با مشکلات دیگه ای همراه نباشند به مرور زمان بهبود خواهند یافت.

مرتضی کاظمی
ارسال شده در : یکشنبه 07 اردیبهشت 1399

سلام دوستان@ دوسالی هست ک سرگیجه دارم اوایل همراه با حالت تهوع بدون استفراغ بود دکتر خیلی خیلی خیلی رفتم دیگه واقعا خسته شدم بیمارستان امیر اعلم تهرانم رفتم اغلب گفتن منییر داری بتاهستین سناریزین نورتریبترین هم خوردم فایده نکرده شنوایی سنجی همه ی آیتم هاشو رفتم اونم دوبار پیش دکتر هانیلو /پیش خانم دکتر نجفی دکتر خرسندی تهران و دکتر قبادی دکتر بیانی خانم دکتر اصفهانی خلاصه دیگه کم آوردم هرروز سرگیجه دارم کم و زیاد میشه قطع نمیشه زمانی ک شدید بشه باید دوسه روز تخت بخوابم نمیدونم چیکار کنم کسی دکتر دیگه سراغ نداره هرجا باشه میرم بخدا میرم فقط کمکم کنید

حسن
ارسال شده در : یکشنبه 07 اردیبهشت 1399

سلام ، آیا روزه گرفتن برای بیماری که قبلا برای درمان سرگیجه با نظر دکتر متخصص قرص بتاسرک یا بتاهیستین مصرف میکرده ضرری ندارد ؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 08 اردیبهشت 1399

سلام. نوشیدن آب به صورت مداوم و منظم در بیماری منییر اهمیت زیادی داره. معمولا روزه گرفتن منجر به کم آبی بدن می‌شود.

ندارحیم زاده
ارسال شده در : شنبه 06 اردیبهشت 1399

سلام من نزدیک یماه توخواب سرگیجه با چشام سیاهی میرفت رفتم خیلی دکت تشخیص ندادن رفتم متخصص گوش گفت مایع میانی گوشت جابجا شده بهم دارو داده الان چهار روزه میخورم هنوز سرگیج دارم خیلی میترسم .میشه بدونم مدتکه سرگیجه ام خوبشه چقدر هست.امکان داره طول بکشه یا باز برم دکتر

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

سلام. به مرور زمان با مصرف داروها سرگیجه کنترل خواهد شد.

مهتاب
ارسال شده در : شنبه 06 اردیبهشت 1399

سلام.من حدود یک هفته است احساس سرگیجه و تهوع بسیار آزاردهنده ای دارم و حدود ۲۵روز هست که شبها با سرفه شدید ازخواب بیدار و پس از نوشیدن آب بهتر میشم.آزمایش تیروئید و سونو تیروئدم و اکو و تست ورزش قلبم و کم خونی و فقر آهن همه اوکی هستن.باتوجه به اینکه احساس سرگیجه زیاد و ضعف رفتن شدید معده حتی زمانی که سیر هستم دارم و پزشک رفلاکس معده رو محتمل تر دونست و قرص امپرازول تجویز کرد.اما بعد یک هفته مصرف هیچگونه بهبودی احساس نمیکنم.به نظر شما میتونه از علائم مایع گوش میانی باشه؟فقط توروخدا بگید من به چه متخصصی مراجعه کنم چون واقعا در وضعیت بسیار بد و غ ق تحملی به سر میبرم.

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

سلام. بهتره که به پزشک متخصص گوش مراجعه کنید. با آرزوی سلامتی

مجید
ارسال شده در : پنجشنبه 04 اردیبهشت 1399

سلام ببخشید من در حین ورزش چند تا مشت سبک توی سرم خورده چند روزه احساسی گیجی و ننگی و بیحالی دارم قبلا هم سال گذشته اینطور شدم متخصص گوش و حلق..گفت عفونت و .. نداری . الان ممکنه مایع گوش میانی آن جابجا شده باشه . ممنون از راهنمایی شما

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 05 اردیبهشت 1399

سلام. بله امکانش هست بخصوص اگر سرگیجه‌ها شدید و با حرکت سر بوجود بیاید در غیر اینصورت احساس گیجی می‌تواند دلایل دیگری داشته باشد.

محمدرضا مشهدی
ارسال شده در : پنجشنبه 04 اردیبهشت 1399

سلام ترخدا کمکم کنید چندروزی هس سرگیجه میگیرم فقط سرمو تکوندمیدم انگا سنگینه... قرص بتاهستین هم خوردم فایده نداشت. کسی میدونه چی خوبم میکنه؟از ترس کرونا بیمارستانم نمیتونم برم‌....یکی بگه چیکارکنم دارم دیونه میشم😭😭😭😭😭😭😭

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 05 اردیبهشت 1399

سلام. لطفا بتاهیستین سرخود مصرف نکنید. سرگیجه میتونه علت‌های مختلفی داشته باشه که بعد از معاینه و تست مشخص میشه.

asadi
ارسال شده در : چهارشنبه 03 اردیبهشت 1399

سلام خسته نباشید،من چندماهه پیش دچارسردردشدیدشدم رفتم دکترمغزواعصاب میگرن تشخیص داد،من ازاونموقع به بعدعدم تعادل دارم وقتی میشینم یجورهی حس میکنم کج میشم الان میفتم یاباگوشی حرف میزنم همون حالت دارم پیشونیم یجوراحساس گیجی داره بنظرتون میتونه ازگوشم باشه برم پیش دکترگوش وحلق

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 05 اردیبهشت 1399

سلام. بله امکانش هست. یکی از اندام‌های مهم تعادل در گوش وجود داره. البته میگرن هم در موارد اندکی میتونه همراه با سرگیجه باشه.

الهه احمدزاده
ارسال شده در : چهارشنبه 03 اردیبهشت 1399

سلام وقت بخیر من سال 91بر اثر تصادف شنوایی گوش سمت چپم رو از دست دادم و اوایل تعادل اصلن نداشتم ولی الان خوبه خواستم از حضورتون سوال کنم بعد از اون جریان داخل گوشم همیشه خیسی احساس میکنم و خیلی خارش داره علت چیست با تشکر

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 05 اردیبهشت 1399

سلام. باید معاینه و تست بشید. اگر مایعی مشاهده نشد میتونه علت سایکولوژیک داشته باشه. میتونه هم خارش علت آلرژی و اگزما باشه.

فرزانه
ارسال شده در : دوشنبه 01 اردیبهشت 1399

سلام من چند وقته مجبورم به طور مداوم با هدفون آهنگ گوش بدم الان دو هفتس سرم رو که تکون میدم یا از جام بلند میشم سرگیجه میگیرم میتونه دلیلش هدفون باشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 05 اردیبهشت 1399

سلام. هدفون و صدای بلند میتونه باعث کم‌شنوایی بشه ولی ربطی به سرگیجه نداره.

سید بختیار بارخدا
ارسال شده در : یکشنبه 31 فروردین 1399

باعرض سلام من چند روزی میشه وقتی از حالت خواب به نشسته یا ایستاده میرم یه سرگیجه ی عجیبی دارم یکم گلو درد و درد خیلی کم تو گوش دارم به پزشک که مراجعه کردم گفت هیچ نوع عفونتی تو گلو و گوش ندارم نا گفته نمانه که چند سال پیش بحاطر مایع داخل گوش چند روزی بستری بودم تا به حالت عادی برگشتم ولی علائم این بار سرگیجم مثل اون موقع شدید و درد اور نیست.حالت خستگی یا تاری دید هم ندارم فقط سرگیجه و عدم تعادل دارم بخصوص صبح ها شدت بیشتره ممنون میشم راهنمایی کنید چون لخاطر کرونا میترسم برم بیمارستان

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 05 اردیبهشت 1399

سلام. متاسفانه اطلاعاتی که دادید خیلی کمه. برای تشخیص علت سرگیجه سن، وضعیت سلامت عمومی، فشار خون، بیماری‌های زمینه ای خاص مثل دیابت و ... ، نوع سرگیجه، مدت آن و موارد زیاد دیگه‌ای مهم است. بهرحال باید توسط پزشک معاینه بشید.

دینا قاسمی
ارسال شده در : شنبه 30 فروردین 1399

سلام-من از چند سالِ پیش مشکلِ سرگیجه داشتم که دکترِ گوش به من قرصِ بتاسرک داد و هر وقت این سرگیجه به سراغم می امد من از این قرص استفاده میکردم و بعد از دو سه روز برطرف میشد-اما الان حدود پنج روزه که علی رغم خوردنِ بتاسرک هنوز بهتر نشدم-آیا باید درمان رو تغییر بدم؟ آیا خوردنِ موز میتونه باعث سرگیجه بشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 05 اردیبهشت 1399

سلام. مصرف بتاسرک باید مرتب باشه نه اینکه فقط در زمان سرگیجه استفاده بشه. در‌ مورد نوع درمان باید با پزشکتان مشورت کنید. موز هم باعث سرگیجه نمیشه ضمن اینکه به علت پتاسیم بالا برای درمان سرگیجه مفید است. در کل تغذیه سالم، فعالیت جسمانی و حتی ترک سیگار در درمان سرگیجه بسیار مناسبه.

اکبر
ارسال شده در : چهارشنبه 27 فروردین 1399

سلام در گوش راستم وقتی خم میشوم مایعی حرکت میکند وهیچ علایم دیگری ندارم چند روزه اینجوریه چکار کنم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 05 اردیبهشت 1399

سلام. باید معاینه شوید.

احمد حیدری
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 26 فروردین 1399

سلام، چندین ساله هرچند وقت یکبار بمدت چندین روز کهگاهی اوقات 2یا3 هفته دچار سرگیجه وعدم تعادل می شوم خیلی به پزشک مراجعه کردم ومعمولا قرص بتاسرک تجویز کردهاند ولی تاثیرش سریع نیست الان هم سرگيجه دارم مخصوصا وقتی به بالا نگاه میکنم یا سرم رابه سمت راست می چرخانم سرم بشدت گیچ می‌شود، لطفا راهنمایی فرمایید متشکرم

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 26 فروردین 1399

سلام. چون با حرکت سر سرگیجه میگیرید ممکن است سرگیجه وضعیتی داشته باشید. بهرحال بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید.

امین بخشی
ارسال شده در : دوشنبه 25 فروردین 1399

من از هفته گذشته وزوز گوش داشتم اول فقط صبحها سرگیجه داشتم دو روز است که در طول روز هم سرگیجه دارم سنگینی سر،خارش گوش هم یک روز است دارم. مانور انجام دادم سرگیجه بیشتر در حال دراز کش است و در صبح بیشتر و بمرور کمتر میشود لطفا راهنمایی کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 26 فروردین 1399

سلام. اطلاعات داده شده متاسفانه کم است و توصیه میشه که به پزشک متخصص گوش و ادیولوژیست جهت ارزیابی کامل شنوایی مراجعه کنید. ضمن اینکه وضعیت سلامت عمومی و فشار خون هم باید بررسی میشه که آزمایش خون توصیه میشه.

مدرس
ارسال شده در : دوشنبه 25 فروردین 1399

سلام، من هر چند وقت سرگيجه دارم، مثلا موقعي كه باد كولر يهو به سرم ميرسه با اينكه عرق نكردم ، يا زير بارون سرم خيس بشه، يا بوي رطوبت زياد خاك... ميشه علت خاصي داشته باشه كه برام توضيح بدين، دكتر رفتم و اسكن دادم خداروشكر همه چي خوب بوده ولي علت اين سرگيجه كه معمولا يه روز طول ميكشه را نميفمم، ممنونن

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 26 فروردین 1399

سلام. باید وضعیت سلامت عمومی، گوش و سینوس ها کاملا بررسی بشه. ضمن اینکه گاهی اوقات علت سرگیجه میتونه سایکوتیک باشه.

سارا اسدزاده اصل
ارسال شده در : دوشنبه 25 فروردین 1399

با سلام . من گوش درد شدید دارم قبلا هم آب میانی گوشم تکون خورده بود قرص بتاسرک هم استفاده میکنم روزی سه تا چهار عدد . دکتر عمومی که رفتم بهم پنی سیلین داد گفت عفونت داره . ممنون میشم راهنماییم کنید . با تشکر از شما

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 26 فروردین 1399

با سلام. داروهای تجویزی پزشک رو مصرف کنید. عفونت گوش میتونه باعث سرگیجه بشه.

ali
ارسال شده در : یکشنبه 24 فروردین 1399

سلام من سال 94با موتور تصادف کردم و سرم به زمین خورد چن ساعتی بی هوش بودم و بعد از بخیه کردن سرم این سرگیجه اومد سراغم و متاسفانه هنوز گرفتار این سر گیجه هستم سرگیجه شدید که نمیتونم راه بروم و حالت تهوع شدید بهم دست میده لطفا راهنمایی کنید ممنونم

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 26 فروردین 1399

با سلام. باید معاینه و تست بشید. در خیلی از موارد ضربات سر میتونه باعث آسیب به عصب گوش و اندام‌های مربوط به تعادل بشه.

مریم
ارسال شده در : یکشنبه 24 فروردین 1399

مادر من از بچگی عفونت گوش داشته و الاندخوبه ولی حدود دو یه سال هر یکی دو ماه در میون و بعضی وقتا کمتر دچار حالت سرگیجه دورانی میشه طوری که دست و پاش شل میشه و سرش سنگین دلیلش رو میخواستم

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 26 فروردین 1399

سلام. علت سرگیجه خیلی متفاوت و زیاد است. باید معاینه و تست بشن.

سوسن
ارسال شده در : شنبه 23 فروردین 1399

سلام اگر دلیل سرگیجه حرکت کردن مایع گوش میانی باشد و دارو سینازین تجویز شده باشد چند روز زمان میبرد تا سرگیجه بهبود پیدا کند؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 26 فروردین 1399

با سلام. علائم بهبود نسبی باید دو سه روز بعد از مصرف دارو دیده بشه. ولی معمولا درمان قطعی نیست و بیشتر حالت کنترلی داره.

محمد منصوری
ارسال شده در : پنجشنبه 21 فروردین 1399

سلام من دو ماهه سرگیجه حالت منگی دارم ۶ تا دکتر رفتم تا بسختی تشخیص دادن از گوش میانیمه ولی درد تو گوشام اصلا نداشتم هنوز خوب نشدم.از قرص اکتوسرک و سیناریزین استفاده میکنم.میخام بدونم این منگی و سرگیجه گاه گذرم از گوشمه اصلا یا الکی دارم دارو میخورم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 26 فروردین 1399

سلام. علت خیلی از سرگیجه‌ها از گوش است. بهرحال اگر پزشک این تشخیص رو دادن باید داروها مصرف بشه. ولی اگر هیچ بهبودی مشاهده نکردید به احتمال زیاد درست تشخیص داده نشده.

حمیده رجبعلی
ارسال شده در : چهارشنبه 20 فروردین 1399

منسر گیجه دارم ومدتهاست که از این دررنج می برم بدنم هم می‌لرزد هر دکتر ی می‌بردم نت. نتوانستندعلت چیست ومن دارم رنج مکشم همه کاری کردم

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 26 فروردین 1399

سلام. چون سرگیجه همراه با لرزش بدن دارید بهتره که سیستم اعصاب مرکزی بررسی بشه.

فرزان بهره ور
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 19 فروردین 1399

شب گذشته قبل خواب یکم سردرد داشتم بعدش خوب شد،ولی دم صبح تورختخواب احساس سرگبجه کردم که بلند شدم سرگیجه خیلی شدید شد و سپس تهوع شدید بعد چند ساعت به پزشک مراجعه کردم ،احتمال جابجایی مایع گوش دادن قرص بتاهیستین استفاده می کنم ،اگه از گوش باشه چندروزه خوب میشه ،ویا دلیل دیگه ای میتونه داشته باشه

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 26 فروردین 1399

با سلام. سرگیجه میتونه علت های خیلی مختلفی داشته باشه اگر پزشکتان بتاهیستین رو تجویز کردن باید داروها مصرف بشه. در تشخیص علت سرگیجه سن، جنس، مدت زمان سرگیجه، نوع سرگیجه و فاکتورهای دیگه مهمه.

نصرالله مسعودی
ارسال شده در : دوشنبه 18 فروردین 1399

با درود بسیار روش کاربردی برای کنترل بیماری تا رسیدن به دکتر بیان نشده چرا که درخارج از کشور زمان انتظار زیاد است

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 19 فروردین 1399

با سلام. درمان صحیح هر بیماری با تشخیص علت بیماری امکان پذیره. بهمین خاطر نمیشه درمان واحدی را برای همه تجویز کرد.

پریسا یاوری
ارسال شده در : یکشنبه 17 فروردین 1399

سلام من حالت سرگیجه دارم چند روزه سرم زدم و قرص بتاهیستین و قرص ویتامین e خوردم ولی سرم سنگینه هنوز

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 19 فروردین 1399

با سلام. داروی بتاهیستین با تجویز پزشک باید مصرف بشه و ویتامین E هم چون محلول در چربی است باید در مصرفش دقت داشت و بهتره هر روز میل نشه.

مهسا
ارسال شده در : شنبه 16 فروردین 1399

سلام من چند وقت بود گوشم از درون تیر میکشید‌.از دیشب سرکیجه دارم شدید یکمم درد احساس میکنم.دلیلش چی می‌تونه باشه

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 19 فروردین 1399

با سلام. باید توسط متخصص گوش معاینه و تست بشید.

zaynab salagh
ارسال شده در : شنبه 16 فروردین 1399

ایا میگرن متونه دلیل این سرگیجه باشه

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 16 فروردین 1399

میگرن میتونه باعث سرگیجه بشه که بهش سرگیجه میگرنی میگن ولی میگرن باعث این نوع سرگیجه نمیشه.

عسکری
ارسال شده در : شنبه 16 فروردین 1399

بتا سرک و بتا هستین برای درمان عدم تعادل گوش میانی مفید است داروی گیاهی آن زنجفیل است که معجزه می‌کند

شیدابازیان
ارسال شده در : پنجشنبه 14 فروردین 1399

سلام من چند روزیه سرگیجه و استفراغ دارم چون به سرم ضربه خورده بود رفتم دکتر گفتن مایع گکشت کمی حرکت کرده حالا بعد مصرف دارو و آمپول هنوز سرگیجه دارم نمیدونم چکار کنم

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 16 فروردین 1399

سلام. روند بهبودی احتیاج به زمان داره. با آرزوی سلامتی

لیلا راه پیما
ارسال شده در : جمعه 01 فروردین 1399

علت جابجایی مایع گوش

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 02 فروردین 1399

در متن اشاره شده است.