کم شنوایی کودکان و دلایل به وجود آمدن آن

کم شنوایی در کودکان

توانایی شنوایی برای کودکان مهم است زیرا رشد مهارت های گفتاری و زبانی و آینده ی کودکان به شنیدن آنها وابسته است . در گذشته، از دست دادن شنوایی در کودکان اغلب تا 2 سالگی پنهان مانده و پس از آن با صحبت نکردن کودک تشخیص داده می شد . تحقیقات نشان داده است که تشخیص و مداخله برای از دست دادن شنوایی قبل از 6 ماهگی نتایج بسیار بهتری نسبت به تشخیص بعد از 6 ماهگی نشان داده است . به همین دلیل امروزه غربالگری شنوایی بدو تولد در بسیاری از کشورها به امری الزامی تبدیل شده است . تا در صورت وجود اختلالات شنوایی ، اقدامات لازم در سریع ترین زمان ممکن و کمترین سن انجام گیرد .

علل کم شنوایی در کودکان

چندین دلیل برای کاهش شنوایی در کودکان وجود دارد، چه مادرزادی و چه اکتسابی.

مهم است که والدین، پرستاران، پزشکان، معلمان و دیگران نشانه های افت شنوایی در کودکان را بدانند و به آنها توجه کنند، زیرا کم شنوائی  - به ویژه آن دسته ای که تشخیص داده نمی شود - می تواند موجب مشکلات عاطفی ، گفتاری و اثرات طولانی مدت شود.

افت شنوایی مادرزادی

افت شنوایی مادرزادی به این معنی است که نوزاد در هنگام تولد کم شنواست . علل مختلفی برای کاهش شنوایی مادرزادی وجود دارد، هر چند  همیشه به آسانی شناسایی نمی شوند. عوامل غیر ژنتیکی و ژنتیکی وجود دارند که ممکن است باعث کم شنوایی شوند.

عوامل غیر ژنتیکی که ممکن است سبب کاهش شنوایی مادرزادی شوند عبارتند از:

  • عوارض حین زایمان : کمبود اکسیژن و یا نیاز به تعویض و یا انتقال خون به هر دلیلی.
  • تولد زودرس : نوزادانی که وزن جنینی کمتر از 1 کیلو و 400 گرم داشته و یا به دلیل تولد زودرس نیاز به ماندن در دستگاه و بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه ی نوزادان (NICU) دارند در معرض خطر بالای کم شنوایی هستند.
  • اختلال مغزی یا اختلال سیستم عصبی
  • استفاده از داروهای اتوکسیک توسط مادر در دوران بارداری: داروهای اتوکسیک معمولا غیرقانونی نیستند ( داروهایی مانند آنتی بیوتیک های مختلف و NSAIDS ها می توانند به طور بالقوه باعث آسیب به عصب شنوایی یا سایر ساختار شنوایی جنین شوند.)
  • وجود عفونت در مادر باردار :  از جمله مواردی مانند توکسوپلاسموز ، ویروس سیتومگالوویروس ، هرپس و سرخک آلمانی.
  • دیابت مادر.
  • مصرف مواد مخدر یا الکل توسط مادر یا سیگار کشیدن در دوران بارداری.

علل ذکر شده ، عوامل غیر ژنتیکی هستند. با این حال، عوامل غیر ژنتیکی تنها حدود 25 درصد از افت شنوایی مادرزادی را تشکیل می دهند.

کارشناسان معتقدند که عوامل ژنتیکی ( به این معنی که کاهش شنوایی ارثی است )  باعث بیش از 50 درصد کم شنوایی های کودکان است ، چه در هنگام تولد بروز کند و چه بعد از آن در طول زندگی .

عوامل ژنتیکی که ممکن است سبب کاهش شنوایی مادرزادی شوند عبارتند از:

  • کاهش شنوایی اتوزومی مغلوب - این شایع ترین نوع از کم شنوايی مادرزادی ژنتیکی است – که در حدود 70 درصد از موارد کم شنوایی ژنتیکی را تشکیل می دهد. این بدان معنی است که هیچ یک از والدین کم شنوایی ندارند، اما پدر و مادر ، هرکدام یک ژن کم شنوایی دارد که به کودک منتقل می شود . والدین معمولا هنگامی که فرزندشان با این نوع از افت شنوایی متولد می شوند ، شگفت زده می شوند، زیرا معمولا مردم حتی نمی دانند که ژن انتقال دهنده دارند.
  • سندرم های ژنتیکی - شامل سندرم آشر، سندرم تریچر کولینز، سندرم واردنبرگ، سندرم داون ، سندرم کروزون و سندرم آلپورت است.

کاهش شنوایی اکتسابی

کودکان همچنین ممکن است دچار کاهش شنوایی اکتسابی شوند ، به این معنی که مشکل آنها پس از تولد و به دلایل غیر ژنتیکی اتفاق می افتد.
 علل گوناگون شامل موارد زیر است:

  • پارگی پرده گوش
  • اتوسکلروز یا بیماریهای پیشرونده مانند مینیر
  • عفونت هایی شبیه مننژیت، سرخک، اوریون و یا سیاه سرفه
  • مصرف داروهای اتوتوکسیک
  • آسیب جدی به سر
  • قرار گرفتن در معرض صداهای بلند ( باعث کاهش شنوایی ناشی از نویز می شود)
  • اوتیت (عفونت گوش ) بدون درمان یا مکرر
  • قرار گرفتن در معرض دود سیگار

کاهش شنوایی موقت در کودکان

75 درصد کودکان تا 3 سالگی دچار عفونت گوش میشوند . در این شرایط به دلیل تجمع مایع در پشت پرده ی گوش ، حرکت پرده ی گوش و استخوانچه های شنوایی با مشکل مواجه میشود و باعث کاهش شنوایی د رکودک میگردد که خوشبختانه پس از درمان به موقع عفونت و از بین رفتن مایع ، شنوایی به حالت طبیعی بر می گردد . اما باید توجه داشت که عدم درمان به موقع عفونت و یا عفونت های مکرر در کودک میتواند اثرات جدی و برگشت ناپذیر بر شنوایی و گفتار او بگذارد .

نشانه های کم شنوایی در کودکان 

** در صورتی که علائم ذکر شده را در کودک خود دیدید، سریعا به پزشک مراجعه نمایید تا در صورت وجود کم شنوایی، با تشخیص به موقع و اقدامات لازم از عوارض جدی آن پیشگیری شود .

  • به نظر می رسد که فرزند شما برخی اوقات خوب می شنود و برخی اوقات دیگر پاسخ نمی دهد.
  • کودک شما صدای تلویزیون را بیشتر از حد عادی می کند
  • کودک اغلب از واژه " چی ؟ " استفاده می کند .
  • هنگامی که با او صحبت می کنید یک گوش خود را جلوتر از گوش دیگر نگه می دارد.
  • نمرات فرزند شما کاهش یافته و یا معلم او عنوان می کند که فرزندتان به درس گوش نداده و خوب پاسخ نمی دهد .
  • به نظر میرسد فرزند شما بی توجه و حواس پرت است.
  • کودک شما بلندتر از حالت عادی صحبت می کند .
  • اگر هنگامی که با فرزندتان صحبت میکنید ، او با تمرکز و دقت بالا به شما نگاه میکند ممکن است از نشانه های بصری و لبخوانی برای فهم صحبت شما استفاده میکند . در این شرایط هنگامی که از پشت با فرزندتان صحبت میکنید و یا جلوی صورت خود را میگیرید ، او به خوبی متوجه صحبت ها نمی شود .

** متخصصان شنوایی می توانند آزمون های شنوایی رفتاری را حتی برای کودکان بسیار کوچک (6 ماهه و کمتر ) انجام دهند و پس از انجام تست های تکمیلی ، در صورت تایید مشکل شنوایی ، انجام هرچه سریع تر اقدامات توصیه شده از طرف متخصص شنوایی الزامی است .

** با صلاحدید متخصص شنوایی و با توجه به میزان و نوع افت شنوایی کودک ، سمعک یا کاشت حلزون و کمک ابزارهای شنوایی در کنار درمان های توانبخشی تربیت شنوایی و گفتاردرمانی برای کودک انجام می شود .

** توجه داشته باشید که عدم درمان به موقع ،  موجب مشکلات گفتاری، زبانی ، اجتماعی ، تحصیلی ، عاطفی و .... در کودک می شود .

آیا کودک شما:


بدو تولد تا 4 ماهگی:

  1. آیا با صدای بلند آشفته یا بیدار می شود؟
  2. با صدای آشنا آرام می گیرد؟
  3. به صدای شما پاسخ می دهد (لبخند بزند)؟

4 تا 9 ماهگی:

  1. چشم ها را به سمت منبع صداهای آشنا بر می گرداند؟
  2. هنگامی که به او سخن می گویید لبخند می زند؟
  3. به اسباب بازی های صدادار مانند جغجغه توجه می کند؟
  4. برای نیازهای مختلف گریه های متفاوتی دارد؟
  5. غان و قون می کند؟

9 تا 15 ماهگی:

  1. غان و قون می کند؟
  2. با نامیدن او پاسخ نشان می دهد؟
  3. به تغییرات در تن صدای شما پاسخ می دهد؟
  4. ما-ما یا دا-دا می گوید؟
  5. درخواست های ساده را درک می کند؟
  6. برخی از اصوات شما را تکرار کنید؟
  7. از صدای خودش برای جلب توجه شما استفاده می کند؟

15 تا 24 ماهگی:

  1. به اشیاء آشنا زمانی که نام آن ها را می گویید اشاره می کند؟
  2. به داستان، آواز و موسیقی گوش می دهد؟
  3. دستورات ساده را اجرا می کند؟
  4. از کلمات مختلفی استفاده می کند؟
  5. به قسمت های مختلف بدن زمانی که از او خواسته می شود اشاره می کند؟
  6. نام اشیاء اطراف خود را می گوید؟
  7. دو یا چند کلمه را کنار هم قرار می دهد؟

شما باید بسیاری از رفتارهای ذکر شده را مشاهده کنید. در غیر این صورت، برای ارزیابی شنوایی کودک خود به یک کلینیک ارزیابی شنوایی مراجعه فرمایید.


چک لیست شنوایی کودکان پیش دبستانی و بزرگ تر

آیا کودک شما:

  1. صدای تلویزیون را بیش از حد بلند می کند؟
  2. به سوالات شما به درستی پاسخ نمی دهد؟
  3. وقتی او را صدا می زنید پاسخ نمی دهد؟
  4. آیا مشکلات گفتار یا تاخیر در گفتار و زبان دارد؟
  5. آیا مشکلات تحصیلی دارد؟
  6. آیا از گوش درد و یا سر و صدا در سر و گوش ها شکایت دارد؟
  7. آیا صحبت های دیگران را به خوبی درک نمی کند؟
  8. آیا به نظر می رسد که نسبت به دیگر کودکان هم سن وسال خود متفاوت صحبت می کند؟

مشاهده ی این علائم لزوما به معنی مشکل شنوایی در کودک شما نیست ولی این کودکان حتما بایستی از لحاظ سلامت دستگاه شنوایی توسط یک شنوایی شناس مورد ارزیابی قرار گیرند.

برای سنجش شنوایی کودکان و نوزادان خود به کلینیک شنوایی سنجی و سمعک نیک آوا مراجعه کنید.

همچنین بخوانید
چگونه با کمک نرم افزار صدای سمعک خود را تنظیم کنیم؟ با مطالعه این مقاله از سایت نیک‌اوا، با بهترین روش تنظیم صدای سمعک با نرم افزار به طور کامل آشنا خواهید شد.
تست ECOG یا الکتروکوگئوگرافی چیست؟ هزینه آن چقدر است، چقدر زمان نیاز دارد و عوارض آن کدام است. برای پاسخ به تمام سؤالات خود، این مطلب را در نیک آوا بخوانید.
در این مطلب نیک آوا، تست OAE را خواهیم شناخت، با انواع و کاربردهای این آزمون آشنا خواهیم شد و نحوه انجام تست شنوایی OAE و دقت نتایج آن را بررسی می کنیم.
کم شنوایی یک طرفه چیست، اگر می خواهید اطلاعات کاملی از علت، علائم، تشخیص و درمان بیماری کم شنوایی یک گوش به دست آورید این مطلب را در نیک آوا از دست ندهید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
صادق عبدالهی
ارسال شده در : دوشنبه 30 بهمن 1402

با سلام من دختری دارم 15 ماهه، دو بار تا الان تست ABR گرفتیم دفعه دوم نسبت به دفعه اول شنوایی رشد داشته و بهبود یافته. بچه کاملا تکاملش طبیعیه و صدا هم تولید میکنه، مامان و بابا هم میگه ولی نسبت به صدا کردن خیلی وقت ها واکنش نشون نمیده، بعضی وقتا هم برمیگرده ولی اصلا نمیشه متوجه شد الان این بچه به صدا توجه میکنه یا از روی بازیگوشی حواسش نیست. خیلی نگرانیم متخصص گوش و حلق بینی گفت تا 15 ماهگی اگر مامان و بابا و چند کلمه دیگه بگه مشکلی نداره و نیازی به تست مجدد نداره ولی همینی که واکنش نشون نمیده خیلی مارو نگران کرده، نمیدونیم چیکار کنیم، کمکتون کنید لطفا

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 24 اسفند 1402

سلام. با توجه به اطلاعاتی که شما ارائه داده اید، تست دوم ABR طبیعی و کلمه سازی کودک بنظر می‌رسد که مشکلی وجود نداشته باشد ولی با توجه به عدم واکنش به صدا در اکثر مواقع توصیه میشود که مجدد برای ارزیابی شنوایی به یک کلینیک شنوایی معتبر مراجعه کنید. به امید اینکه مشکلی وجود نداشته باشد.

حسینی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 مرداد 1402

سلام، دختر من هیچکدوم از عوامل خطر رو نداره، ولی تست سه روزگیش رد شد تست ۳۸ روزگیش هم رد شد، تست abr نوشتن برای دوماهگی، خواستم بدونم امکانش هست این تست مثبت باشه و مشکلی نداشته باشه، چند درصد احتمال کم شنوایی داره

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 26 مرداد 1402

سلام. با توجه به اینکه کودک در سن ۳۸ روزگی غربالگری شنوایی را fail شده است، احتمال کم شنوایی در او وجود دارد. اما برای تخمین دقیق‌تر احتمال کم شنوایی، نیاز به اطلاعات بیشتری از جمله نتایج تست ABR دو ماهگی و نتایج غربالگری شنوایی دیگر در سنین بعدی داریم. حتما پیگیری شود.

مرضیه
ارسال شده در : شنبه 17 تیر 1402

سلام از چهار ماهگی متوجه شدیم پسرم کم شنواست ۲۰درصد شنوایی داره، برای دو گوشش سمعک تهیه کردیم و سالانه چک میکردیم ولی هیچ واکنشی به صداها نمیداد و سمعک هارو دور مینداخت تا دو سالگی متوجه شدیم صدای سمعک کمه به کلینیک مراجعه کردیم ولی قبول نکرد که صدای سمعک رو زیاد کنن سه سالگی مجدد مراجعه کردیم و اصرار کردیم که صدای سمعک رو زیاد کنن چون وقتی سمعک هارو تو گوش خودم امتحان می‌کردم صدا معمولی بود با اینکه خوده گوشم هیچ مشکلی نداره و با نارضایتی صدارو زیاد کردن با مسئولیت خودم، و از همون سه سالگیش که صدا رو زیاد کردن بچه من واکنش نشون داد به صداها و الان اصلا سمعک هارو دور نمیندازه آیا هنوز امیدی هست برای گفتار بچم؟؟ چون یک کلمه قبلا صحبت نمیکرد ولی طی چهار ماه اخیر ماما بابا میگه

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 22 تیر 1402

سلام. بابت اتفاقی که افتاده است ناراحت شدم و توصیه میشود که به پزشک متخصص و ادیولوژیست دیگری مراجعه کنید. متاسفانه، نمی‌توانم به طور قطعی بگویم که آیا گفتار یک کودک کم شنوای شدید و عمیق که بعد از سه سالگی سمعک گرفته است به حالت نرمال بر می‌گردد یا خیر. این مورد به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله شدت کم شنوایی، زمان شروع درمان، نوع درمان و تلاش و همکاری کودک در تمرین و تقویت مهارت‌های گفتاری. اگر کودک در سن سه سالگی سمعک گرفته است، احتمالاً قبل از آن زمان شنوایی آن به طور قابل توجهی کاهش یافته است. با استفاده از سمعک، کودک می‌تواند به طور مستقل صداها و کلمات را شنیده و درک کند. اما برگشت به حالت نرمال وابسته به عوامل فوق الذکر است. برخی از کودکان با تمرین و تلاش مناسب می‌توانند مهارت‌های گفتاری خود را بهبود بخشند و به حالت نرمال نزدیک شوند. اما برای دیگران، ممکن است نیاز به درمان‌های تکمیلی مانند گفتاردرمانی یا جراحی داشته باشند. بهرحال حتما باید از سمعک استفاده کند و تمرینات شنوایی داشته باشد.

معصومه م
ارسال شده در : پنجشنبه 07 اردیبهشت 1402

سلام پسرم ۱۶ اردبیهشت میره تو ۶سال. تا حالا اصلا مشکل شنوایی نداشت ی چند ماه حس میکنم صدای ضعیف نمیشنوه بنظرتون مشکل جدی است؟ ترو خدا جواب بدین.

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 07 اردیبهشت 1402

سلام. بهترین کار بجای نگرانی مراجعه به پزشک گوش و مراکز ارزیابی شنوایی است. امیدوارم مشکلی وجود نداشته باشد.

سحر
ارسال شده در : شنبه 27 اسفند 1401

سلام وقت بخیر دختر من ۴ماهه هست و تست عربالگری داد مشکلی نداشت و‌ با‌صدای بسیار کم هم واکنش نشون میده و میترسه و چشماش رو بهم میزنه ولی وقتی کنارشم و صداش میزنم یا آهنگ میزارم به سمت صدا برنمیگرده میشه بفرمایید مشکل‌چیه؟ متشکرم

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 02 فروردین 1402

سلام. ۴ ماهگی برای جهت یابی و مکان یابی منبع صدا زود است. توانایی پیدا کردن منبع صدا یا لوکالیزیشن فرایندی پیچیده است و از حدود شش ماهگی شروع میشود.

طاهر بیک محمدی
ارسال شده در : پنجشنبه 25 اسفند 1401

سلام. دخترم۴سالشه یه گوشش سالمه .گوش سمت چپش طی تستabrانجام شده۳۰ درصد تنبلی داره.آیا لازم به سمعک است

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 02 فروردین 1402

سلام. تست شنوایی رو لطفا به تلگرام شماره ۰۹۳۵۴۵۴۹۹۵۴ ارسال کنید.

علی‌ محمدی
ارسال شده در : چهارشنبه 28 دی 1401

سلام ببخشیدمن‌ پسرم‌ ۲سال و۳ماهه‌ فهمیدیم کم‌ شنواس‌ وعمیق‌ هم هست سمعک‌ هم تازه‌ زده‌ ولی حرفاروتکرارمیکنه‌ ولی درک‌ نمیکنه به نظرتون باگفتاردرمانی‌ خوب میشه جواب بدین لطفا

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 02 فروردین 1402

سلام. بله با تربیت شنوایی و استفاده منظم از سمعک بهتر خواهند شد.

مینا انصاری
ارسال شده در : شنبه 05 آذر 1401

سلام من دخترم تست غربالگری دوم یعنی دوماهگی را زدن ارجاع خطا داد. تست abr گرفتیم دکتر میگه سمعک بذار تا سه ماه.اکر نتیجه نداد کاشت حلزون. اما واکنشش به صدا ها خیلی خوبه حتی وقتی خواب عمیقه با صدا میپره از خواب

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 13 فروردین 1402

سلام دوست عزیز. نتایج تست ABR و غربالگری با واکنش فرزند شما به صداها در تناقض است. لطفا مجدد به پزشک و کلینیک شنوایی برای انجام مجدد تست مراجعه کنید.

زهرا
ارسال شده در : دوشنبه 04 مهر 1401

سلام خسته نباشید پسر من الان یک ماهه است بار اول بردیم تست گفتن خطا داد بیست روز دیگه بیارین بردیم بازم گفت هر دو گوشش خطا میده برا تست سوم نوشتن خواستم بدونم پسرمن کم شنواس

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 23 مهر 1401

سلام. تا تست به صورت معتبر انجام نشود نمی‌توان نظری داد. برای تست مجدد حتما مراجعه کنید.

خالدی
ارسال شده در : شنبه 02 مهر 1401

سلام دخترم ۲۷هفته بدنیا امد۵روزوصل به دستگاه تنفس بودو۶۰روز بیمارستان بخش ویژه بستری بود الان ۶ماه ازبدنیا امدنش میگذره ازخودش صداهای مختلف درمیاره به صداهای که جلوش هست توجه میکنه ولی صدای که پشت سرش هست توجه نمیکنه سنجش شنوایی گفت پشت پرده گوش عفونت داره وشنوایی گوشش طبیعی نیست گفتن وطبق دستور پزشک چندتا انتی بیوتیک تجویزشد به نظرتون باداروبابرطرف شدن عفونت گوش شنوایی دخترم بهترمیشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 23 مهر 1401

سلام. بعد از مصرف داروهای تجویزی و بهبود عفونت گوش، حتما تست شنوایی انجام شود.

خالدی
ارسال شده در : شنبه 02 مهر 1401

سلام دخترم ۲۷هفته بدنیا امد۵روزوصل به دستگاه تنفس بودو۶۰روز بیمارستان بخش ویژه بستری بود الان ۶ماه ازبدنیا امدنش میگذره ازخودش صداهای مختلف درمیاره به صداهای که جلوش هست توجه میکنه ولی صدای که پشت سرش هست توجه نمیکنه سنجش شنوایی گفت پشت پرده گوش عفونت داره وشنوایی گوشش طبیعی نیست گفتن وطبق دستور پزشک چندتا انتی بیوتیک تجویزشد به نظرتون باداروبابرطرف شدن عفونت گوش شنوایی دخترم بهترمیشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 15 آبان 1401

با سلام. بعد از اتمام دوره‌ی داروهای آنتی بیوتیک مجدد تست شنوایی کودکان انجام شود.

علی
ارسال شده در : یکشنبه 28 فروردین 1401

سلام اگر یکی پدرکودک کم شنوا باشه حتما بچه هم کم شنوا میشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 25 مهر 1401

با سلام اگر کم شنوایی در والدین زمینه ژنتیک داشته باشد احتمال انتقال به کودکان نیز وجود دارد.

علی رضایی
ارسال شده در : یکشنبه 03 بهمن 1400

سلام عرض ادب دختر من ۴ سالشه تازه متوجه شدیم یه گوشش ۲۰ درصد شنوایی داره ولی اون یکی گوشش سالمه به نظر شما احتمال برکشت شنوایی هست تست هم دادیم دکتر گفت عمل احتیاج نیست فقط برای گفتار درمانی و شنوایی ببرینش ولی دخترم خیلی خوب صحبت میکنه ممنونم از پاسخگویی شما

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 26 فروردین 1402

سلام، احتمال برگشت شنوایی به عوامل مختلفی مانند سن، علت کاهش شنوایی و نوع آن بستگی دارد. با توجه به اینکه دکتر شما عمل را ضروری ندانسته است، بهتر است که از روش های درمانی دیگری مانند استفاده از سمعک استفاده کنید و با یک ادیولوژیست حتما مشورت کنید. همچنین، مراقبت از گوش سالم دختر شما نیز بسیار مهم است.

معصومه عباسی مهران
ارسال شده در : چهارشنبه 17 آذر 1400

با سلام و وقت بخیر جناب. من پسرم ۳۲ هفته با وزن ۱۴۰۰ به دنیا آمد. به دلیل وزن پایین یازده روز ان ای سی یو بود. اولین سنجش شنوایی گفتن نمی شنوه دوماهگیش گفتن یک گوشش می شنوه یکیش نمی شنوه بار سوم هم همینو گفتن وتو اخرای چهارماهگی با دستگاه دیگه ای تست گرفتن یک گوشش ۶۵ درصد ویکی دیگه ۵۵ درصد شنوایی داره .گفت الان می تونید سمعک بزارید یا بلند بلند باهاش حرف بزنید تا چین های مغزش تشکیل بده. ۸ماهگی بازم بیارید ببینیم چطور شده الان واقعا درمانده ام نمی دونم چی بکنم دارم دیوانه میشم ممکنه خوب بشه و کامل بشه با توجه به این که اصلا نمی شنید تا اینجا پیشرفت کرده؟یا باید براش سمعک بزاریم .فکرشم داره دیوانم می کنه توروخدا کمک کنید راهنمایی تجربه توصیه بدجور درمانده ام ممکنه به خاطر زایمان زودرس باشه

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 28 فروردین 1402

سلام. اول از همه باید به شما بگویم که نباید ناامید شوید و باید امیدوار باشید که فرزندتان می تواند پیشرفت کند. در مورد تشخیص کم شنوایی، باید به دکتر متخصص گوش و ادیولوژیست مراجعه کنید تا بتوانند بهترین راه حل را برای شما پیشنهاد دهند. سمعک می تواند یک راه حل مناسب باشد و قویا توصیه میشود. همچنین، باید به پیشرفت فرزندتان توجه کنید و از تمرینات شنوایی که به شما توسط شنوایی شناس توصیه شده است استفاده کنید.

محمد
ارسال شده در : جمعه 12 آذر 1400

سلام من پسر سه ماه و نیم دارم چندبار بردم که تست ABR بده وقتی ۴۰ روزش بود گفتن اصلا جواب نمیده ولی دوماهه بردم گفتن ناشنوایی ملایم داره پسرم ۸ماهه به دنیا اومده لطفا جواب بدین خیلی نگرانم😔😔😔😔

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 28 فروردین 1402

سلام، احتمالا پزشک شما برای تست ABR این توصیه را داده که به دلیل سن کم بچه، نتیجه تست ممکن است نامعتبر باشد. اما با این حال، در صورتی که پزشک شما کم شنوایی ملایم را تشخیص داده، بهتر است برای بررسی بیشتر و درمان مناسب به یک متخصص گوش و ادیولوژیست مراجعه کنید. برای اطمینان بیشتر، می‌توانید نظر دیگر پزشکان را هم دریافت کنید. امیدوارم که همه چیز به خوبی پیش برود.

محدثه
ارسال شده در : یکشنبه 16 آبان 1400

سلام. من دخترم ۲ ماهشه، بدو تولد تو بیمارستان ک تست شنوایی انجام میدن گفتن تو گوشش مایع هست و چن روزه دیگه بریم ازش تست بگیرم بعداز ۵/۶ روز ک بردیمش گفتن گوش سمت راستش مشکل نداره اما گوش سمت چپ هنوز مایع داخلشه و باید ۲۰ روز دیگه باز چک بشه بعداز ۲۰ روز هر دو گوشش سالم بود اما الان به صدا ها یکی در میون واکنش نشون میده حالا چکار کنم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 31 فروردین 1402

سلام، اگر فکر می‌کنید که فرزندتان به صداها به طور طبیعی واکنش نمی‌دهد، بهتر است با پزشک و ادیولوژیست مشورت کنید تا تست شنوایی دقیق‌تری انجام شود و در صورت لزوم، شما را راهنمایی کند. در دوره ۲ ماهگی، بسیاری از کودکان به صداها واکنش نشان می‌دهند. آنها ممکن است به صدای گفتگوها، موسیقی، صدای خنده و حتی صدای خودشان واکنش نشان دهند. این واکنش شامل حرکات سر، چشم و دست‌ها است.

ساره حیدری
ارسال شده در : پنجشنبه 26 فروردین 1400

سلام من یه پسر ۷ ساله دارم کاملا خوب بود و تست شنوایی دوران نوزادی هم خوب بود پارسال مشکوک شدیم ب شنوایی دکتر بردیم گفتن مشکلی نداره و از لوزه سومش است. امسال دیدیم بدتر شده دوباره به همون دکتر مراجعه کردیم تست شنوایی دادیم الان میگه عصب گوش خیلی ضعیف شده و سمعک استفاده کنه. میگیم چرا پارسال نگفتید، میگه پارسال جواب تست خوب بود میخواستم بدونم امکان اشتباه بودن این تست ها هست و راه حل دیگه وجود نداره؟ قابل توجه بچه من کاملا باهوشه و کاملا مسلطه به حرف زدن

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 17 اردیبهشت 1402

سلام، بله، امکان اشتباه بودن تست شنوایی وجود دارد. در برخی موارد، تست ها ممکن است نتوانند به طور دقیق و کامل شنوایی فرد را ارزیابی کنند. همچنین، ممکن است شنوایی فرد با گذر زمان تغییر کند و بهبود پیدا کند و یا بدتر شود. در صورتی که مشکل شنوایی مشاهده شده است، بایستی از سمعک استفاده کنید. همچنین میتوانید از تمرینات شنوایی استفاده کنید. این تمرینات می‌تواند شامل بازی‌های شنیداری، تمرینات تمرکز و توجه و تمرینات شنیداری باشد. به هر حال، بهتر است با یک پزشک و ادیولوژیست مشورت کنید و نظر ایشان را درباره راه حل مناسب برای مشکل شنوایی فرزندتان بپرسید. ضمنا میتوانید نتایج تست شنوایی را به تلگرام ما ارسال کنید. ۰۹۳۵۴۵۴۹۹۵۴

آرزو آگهی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 17 فروردین 1400

باسلام پسرم من ۳۶ روزشه دیروز تست شنوایی سنجی انجام دادیم برای یک گوش ۷۰ و گوش راست ۸۰ دسی بل رو نشون داد تو تست abr، اما بهم گفتن تست رو تکرار کنم یکماه دیگه و بهم امیدواری دادن که ممکنه ترمیم بشه . پسرم iugr stage1 بودن و با وزن ۲ کیلو هنگام تولد تو دستگاه نرفتن و نمره آپگارشون ۹ بود. امکان داره عصب شنوایی پسرم ترمیم بشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 19 اردیبهشت 1402

سلام، ممکن است شنوایی پسر شما بهتر شود، اما بستگی به علت دقیق مشکل دارد. اگر مشکل از نوع فیزیولوژیکی است، مثلاً به دلیل انسداد موقت یا ترشحات، ممکن است با زمان و درمان مناسب ترمیم شود. اما اگر مشکل از نوع ساختاری است، مثلاً ناهنجاری در ساختار گوش داخلی، ترمیم آن به مشکل برخورد می‌کند. به هر حال، تکرار تست شنوایی سنجی در مدت یک ماه دیگر، به شما کمک خواهد کرد تا بفهمید آیا وضعیت پسر شما بهتر شده است یا خیر. بهتر است با پزشک خود در مورد جزئیات بیشتر صحبت کنید. امیدوارم مشکلی پیش نیاید.

ابوالفضل اصغری
ارسال شده در : چهارشنبه 27 اسفند 1399

سلام من بچه ام ۵ ماهشه هنوز بخاطر کرونا نبردمش شنوایی سنجی ولی به صداها واکنش نشون میده لازمه ببرمش؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 24 اردیبهشت 1402

سلام، علائم واکنش به صداها می‌تواند نشان دهنده شنوایی سالم باشد، اما برای اطمینان بیشتر و اطمینان از سلامت شنوایی کودک خود، بهتر است غربالگری شنوایی انجام شود.

MA
ارسال شده در : چهارشنبه 09 مهر 1399

سلام پسرم ۹ ماهشه وقتی به چیزی نگاه می‌کنه هر چی اسمشو صدا میزنم عکس العملی نشون نمی‌ده یعنی ممکنه مشکل شنوایی داشته باشه به بقیه صداها واکنش نشون میده

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 15 اردیبهشت 1402

سلام، ممکن است فرزند شما مشکل شنوایی داشته باشد، اما قبل از اینکه نگران شوید، بهتر است با پزشک و کلینیک های ارزیابی شنوایی مراجعه کنید. پزشک می‌تواند یک آزمایش شنوایی را برای فرزند شما انجام دهد و در صورت لزوم، درمان مناسب را تجویز کند. همچنین، ممکن است فرزند شما به دلایل دیگری به بعضی اسامی واکنش نشان ندهد، مانند عدم توجه به آن یا عدم آشنایی با آن. بنابراین، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

Zahra
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 04 شهریور 1399

ببخشید میشه جوابمو بدین .ازدواج ما نه فامیلی هست نه ارث داشتیم .غربالگری بردم داخل غربالگری شنوایی مشخص میشه چون فقط بهم گفتن باقالی نیست .تست شنوایی دوماهگی اقدام کردم گفتن مشکل داره دوتای گوشش و قبل ۶ماهگی احتمالن برگشت هست ایا برمیگرده خیلی نگرانم صبر کردم تا ۶ماهگی ببرم تست

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 04 مهر 1399

سلام. اگر کم شنوایی تایید شده باشد متاسفانه احتمال برگشت شنوایی وجود دارد. حتما در اسرع وقت جهت ارزیابی شنوایی و اقدامات درمانی مناسب به مراکز ارزیابی شنوایی مراجعه کنید.

مریم مرادی
ارسال شده در : جمعه 10 مرداد 1399

سلام وقت بخیرپسرم چهل روزه بدنیا اومده چن سری واسه غربالگری بردم هردوتاگوشش خطامیزنه تو خونه به صداها هم خیلی سریع واکنش نشون میده الان گفتن ببرم دکتر گوش وحلق وبینی بینم اونا چی میگن خواهش میکنم راهنمایی کنیدبینم مشکلش جدیه ممنونم

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 04 مهر 1399

سلام. چون نتیجه غربالگری شنوایی مشخص نشده توصیه میشه که مجدد به مراکز ارزیابی شنوایی مراجعه کنید.

یا مهدی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 07 مرداد 1399

سلام .پسر من تا یک سال و نیمگی خوب بود همه چیش ب حرف هم اومده بود تقریبا ولی الان ک نزدیک ب 2سال و نیمش هست ب صداها واکنش نداره حرف هم ب جز روزی دو سه کلمه بیشتر صحبت نمیکنه خیلی منزوی شده اصلا با بچه ها هم بازی نمیکنه باید چیکار کنیم با تشکر

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 04 مهر 1399

سلام. شنوایی حتما باید چک بشه. به مراکز ارزیابی شنوایی مراجعه کنید.

سارا صاحبی
ارسال شده در : جمعه 03 مرداد 1399

سلام خسته نباشید . من قبلا پیام داده بودم در مورد شنوایی پسرم که به دنیا اومد گفتن تست منفی. خودمم مشکل شنوایی دارم کری عصبی. تا اینکه بلاخره تو تقت ای بی ار ۱۴ ماهگیش یه تست ای بی ار گفت ناشنوا و نیاز به کاصت حلزون داره. من دکترش رو عوض کردم و خیلی جاها بردم همه با اون تست میگفتن بله کاشت حلزون. قبل از نوبت زدن برای کاشت حلزون دکتر گفت یه بار دیگه تست ای بی آر انجام بده و دادم و تست نشون داد شنوایی داره هر دوتا گوشش ۲۵ درصد کم شنوایی داره به یه اندازه. تجویز دکتر سمعک دو گوشی بود و براش قالب گرفتن و گفتن بعد راه اندازی برای کودک حتما گفتار درمانی ببرم پسرم رو. چرا یه تست اول گفت ناشنوای کامل در صورتی که پسرم عکس العمل داره به صداها فقط به صداهای اهسته یا معمولی مثل صدا زدن اسمش یا اهنگ ملایم توجه نمیکرد. ولی تست دومی گفت شنوایی داره و کم شنوایی درصدش پایینه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 04 مهر 1399

سلام. نتایج تست ABR را به شماره واتساپ ارسال کنید.

س ویسی زاده
ارسال شده در : شنبه 28 تیر 1399

سلام خسته نباشید خواهر من 11 خرداد زایمان زودرس داشت و دخترش 8 ماهه بدنیا اومد و زمان تست شنوایی گوش بهش گفتن یکی از گوش ها 40 و یکی دیگه 60 درصده و گفتن 45 روز دیگه مراجعه کنه ممکنه چون 8 ماهه بدنیا اومده کامل نشده و بعدا خوب بشه تو رو خدا جواب بدید خیلی نگرانیم

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 04 مهر 1399

سلام. تست مجدد حتما انجام بشه. شنوایی در 8 ماهگی کامل شده است.

یزدانی🙂
ارسال شده در : پنجشنبه 26 تیر 1399

با سلام.تو فامیل مشکل شنوایی نداریم. پسرعمه دختر دایی هم ازدواجمون هست. پسر من ۱۱ماهش و یک ماه زودتر بدنیا امد تو دستگاه نذاشتنش خداروشکر.ولی تست شنوایی گرفتن گفتن مشکل داره گفتن چون زایمان زودرس داشتی گفتن احتمالا داخل گوشاش اب هنوز یک تست دیگه ۴۵روزگی گرفتن گفتن مشکل داره ولی الان مامان میگه بابا میگه ولی یک جای شلوغ که هستیم زیاد به اطراف توجه میکنه کسی صداش میکنه برنمیگرده بیشتر به تلویزیون یا اسباب بازی هاش توجه داره غان و قون هم میکنه خونه خودمون که هستیم صداش میکنیم برمیگرده بعضی اوقات حتی یبار هم امتحانی خواب بود با قاشق زدم رو سینی از خواب پرید ولی چون تو جمع صداش میزنن جواب نمیده برنمیگرده برادر شوهرم میگه مشکل شنوایی داره بنظرتون با این توضیحاتی که دادم نیازی به دکتر داره. سپاسگذارم اگه جواب بدید.

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 27 تیر 1399

با سلام. حتما جهت ارزیابی شنوایی فرزندتان به کلینیک های شنوایی مراجعه کنید و درنظر داشته باشید که در ازدواج های فامیلی احتمال کم شنوایی وجود دارد.

سروی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 تیر 1399

با درود و خسته نباشید. میخواستم بدونم کم شنوایی پدری که در سن 28 سالگی نیاز به سمعک پیدا کرده تاثیری بر شنوایی جنین دارد یا خیر؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 27 تیر 1399

با سلام. بستگی به کم شنوایی پدر دارد. بهرحال نمیشه با قطعیت نظر داد.

مغانلو
ارسال شده در : دوشنبه 16 تیر 1399

سلام من یه پسر دارم که سه ماهشه و بخاطر کرونا مراکز درمانی بستس گاهی با سرو صدا از خواب بیدار میشه ولی وقتی بیداره اصلا ب طرف صدا بر نمیگرده اصلا توجه نمیکنه میخاستم ازتون مشورت کنم که چیکار کنم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 27 تیر 1399

سلام. باید به صدا واکنش نشان بدهد. در غیر اینصورت برای ارزیابی شنوایی حتما مراجعه کنید.

Roya
ارسال شده در : چهارشنبه 11 تیر 1399

سلام بچه من وقتی خوابه هرچی صروصدا می کنیم بیدار نمیشه وقتی بیدار از جلو میترسونیمش عکس العمل نشون میده ولی از پشت نه ۵ ماهش تو غربالگری دادیم نشون نداده بردیم پیش یع متخصص کودک گفته گوشش عفونت داره تورو خدا کمگم کنید خیلی نگرانم یعنی بچم نمی شنوه 😥

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 27 تیر 1399

سلام. نوزادان باید به صدا واکنش نشان بدهند حتی از پشت سر. برای ارزیابی شنوایی به مراکز مربوطه مراجعه کنید.

محمد
ارسال شده در : چهارشنبه 11 تیر 1399

سلام ،فرزند چهارم من دختر بچهای ۳ ساله است اما حرفی نمی زند و زمانی که صداش میکنیم توجه نمیکند اما از یک تا ده وحروف اینگلیسی zتوA را با دیدن تلویزیون یاد گرفته دوباره نمی دونیم که مشکل شنوایی داره اگر داره چطور با شنیدن و دیدن حروف انگلیسی را بلده ،لطفا راهنمایی کنید ،

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 27 تیر 1399

سلام. دختر شما سه ساله است و صحبت نمیکنه و برای ارزیابی شنوایی تابحال اقدامی نکرده اید؟!!!!!! در اسرع وقت به یک مرکز ارزیابی شنوایی مراجعه کنید.

شهرزاد
ارسال شده در : شنبه 07 تیر 1399

سلام. من پسرم ۷ سالشه. تو بیمارستان گوش راستش fail شد ولی گوش چپ Pass کرد گفتند ممکنه مایع باشه. تست بعدی هم که ۱۴ روز بعد بود باز هم fail شد دکتر گفت هنوز ممکنه‌مایع تو گوشش باشه برای همین یک تست دیگه‌گرفتن که‌متفاوت بود و اون رو Pass کرد. تو ۵ سالگی تست شنوایی سنجی داد گوش راست باز هم‌مشکل داشت و‌کم‌شنوا بود‌ولی از انجایی که خوب حرف می زد و ‌‌می شنید دکتر گفت اگه‌خودتون‌خیلی حساس هستید برید شنوایی سنجی ولی چون همیشه گوشش وکس داره می تونه از اون باشه. امسال برای چکاپ ۷ سالگی باز گوش سمت راستش مشکل داشت البته دکتر گفت به نظر میاد از پارسال بهتره . حالا قراره بره شنوایی سنجی. خودش با این که یک گوشش کمتر می شنوه مشکل نداره انگار بهش عادت کرده تا امروز هیچوقت نگفته بود کمتر می شنوه با گوش راستش. آیا باید حتما سمعک بذاره ؟و آیا امکان بدتر شدن وجود داره؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 27 تیر 1399

سلام. باید نتایج تست شنوایی را ببینم. البته برای کودکان همیشه شنوایی دو گوشی توصیه میشه و در موارد کم شنوایی یکطرفه هم سمعک تجویز میشه

شیرین دانشجو
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 30 اردیبهشت 1399

سلام خسته نباشید ممنون میشم پاسخ منوزودتربدید من خیلی نگرانم ،دخترده روز دارم توبیمارستان ازش تست شنوایی گرفتن هردوگوش زدهfile ما دردوطرف نه سابقه ناشنوایی داریم نه فامیل هستیم ،پرستاری که تست گرفت گفت نرمال یک ماه دیگه مراجعه کنید ممکن دخترم خدایی نکرده مشکل داشته باشه با صدای من وبرادرش لبخند میزنه اما من حساس شدم فکرمیکنم به صدای بلند واکنش نشون نمیده

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 09 خرداد 1399

سلام. مجدد برای تست شنوایی مراجعه کنید. ضمن اینکه با صدای بلند ناگهانی کودک باید پلک بزنه.

سعیده
ارسال شده در : چهارشنبه 24 اردیبهشت 1399

سلام و خسته نباشید من فرزندم ۱۵ اردیبهشت به دنیا اومد،روز دوم تو بیمارستان تست گرفتن fail شد،و براش تست مجدد زدن یک ماه بعد،دوباره بخاطر زردی بیمارستان بستری شد(زردیش به ۱۵ رسیده بود)،موقع ترخیص یک هفته از تولدش گذشته بود و شش روز از تست اول،دوباره تست گرفتن منفی شد،و تست مجدد نوشتن برا ۴۰ روز بعدش،امکان داره بخاط مایع داخل گوش تست منفی شده باشه؟؟؟(تو تست اول گفتن مایع داخل گوششه)،تو تست دوم گفتن تا زردیش کامل برطرف نشه تست خطا میده،ممکنه تا تست دوم هنوز مشکل مایع برطرف نشده بوده؟؟ امکان مثبت بودن تست مجدد تو یک ماهگی وجود داره؟؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 09 خرداد 1399

سلام. بله امکان pass شدن وجود داره ولی حتما مجدد برای تست مراجعه کنید.

مرضیه فتوحی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 09 اردیبهشت 1399

سلام وقتتون بخیر ممنون میشم جواب سوالمو بدین من ۱۶ فروردین امسال در بیمارستان کسری زایمان کردم که روز دوم بچم شنوایی سنجی انجام دادن گوش راستش fail بود و گوش چپش pass بود و نوشتند که مراجعه بعدی یک ماه بعد .حالا میخواستم بدونم این طبیعیه و اکثر نوزادان اینجورین یا نه؟ ممنون میشم جواب بدین

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

سلام. بله احتمال اشتباه fail شدن در هفته اول هست ولی مراجعه بعدی را داشته باشید.

نسرین
ارسال شده در : یکشنبه 07 اردیبهشت 1399

سلام من دوقلو ۵ماهه دارم یکی ازقل هام چندروزه صداش ک میزنم برنمیگرده سمت صدا.یاجغجغه کنارش میزنم واکنش نمیده.درصورتی ک تست هایAbr و تست عصب های گوششون سالم بود ومشکلی نداشت.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 08 اردیبهشت 1399

سلام. بین ۴ تا ۹ ماهگی کودک باید به صدای اسباب‌بازی مثل جغجغه واکنش نشون بده ‌و به سمت صدا هم برگرده. اگر این علائم رو مشاهده نکردید و تکرار پذیر است به یک کلینیک ارزیابی شنوایی کودکان مراجعه کنید.

شبنم عزیزی
ارسال شده در : یکشنبه 24 فروردین 1399

با سلام من یه پسر ۵ ساله دارام تو این مدت ۵ سال هیچ مشکلی من در پسرام ندیدام خوب میشنوه خیلی خوب صحبت میکنه ولی یک هفته پیش مادرام بهم گفت که بچه رو تو یک ماهگی ردیم دکتر .دکتر گفت که بچه نمیشنوه و ور اینده نمیتونه صحبت کنه اونا این موضوع را ازام قایم کردان یک هفته پیش بهم گفتن با اینکه پسرام خوب میشنوه وصحبت میکنه من نگران شدام ایا میشه باز مشکلی داشته باشه

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 26 فروردین 1399

با سلام. اگر هیچ مشکلی در شنیدن یا صحبت کردن پسرتون نمیبینید، اصلا جای نگرانی نیست.

سارا صاحبی
ارسال شده در : پنجشنبه 21 فروردین 1399

سلام خسته نباشید. پسرم ۱ سالشه . روزی که به دنیا اومد تو بیمارستان تست شنوایی گرفتن گفتن دستگاه جواب نمیده البته من مادرزادی ناشنوایی عصبی دارم که گفتن هیچ درمانی نداره با بالا رفتن سن شنواییم کم میشه . وقتی ازمون پرسیدن که خودتون مشکل شنوایی دارین یا نه گفتم بله دادم. نامه دادن گفتن دو هفته دیگه بیارین بعد دو هفته بردم ولی بازم دستگاه جواب نداد بهم گفتن سرماخورده بود گفتم نه ولی رفلاکس شدید داره همش بالا میاره گفتن احتمالا برگشت شیر داشته داخل گوش نشون نمیده برو دو ماه دیگه بیا بعد دو ماه روز قبل بردنم دوباره استفراغ شدید کرد که از بینی و گوش زد بیرون شیر بردم شنوایی سنجی بازم منفی بود دستگاه . بعد گفتن ۶ ماهگی بیار . منم همه بهم گفتن بچه مشکل نداره شنواییش خوبه عکس العمل داره دکتر اطفال هم گفت وقتی شنوایی داره نمیخواد ببریش . الان که پسرم ۱ سالشه هم ممه. ماما. اَم میگه ولی وقتی صداش میکنم عکس العمل نشون نمیده ولی صدای دست و سوت و برمیگرده نگاه میکنه. میترسم مشکل شنوایی داشته باشه . یه وقتایی اصلا به دست و سوت عکس اعمل نشون نمیده چیکار کنم به نظرتون الان اگه ببرم برای شنوایی سنجی درمانی داره

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 26 فروردین 1399

سلام. باتوجه به اینکه خودتون کم شنوایی دارید و تست‌های قبلی هم جواب مثبتی مشاهده نشده و به صداها هم واکنش خوبی نشان نمیده حتما برای ارزیابی شنوایی در اسرع وقت به یک کلینیک شنوایی سنجی مراجعه کنید.

مونا
ارسال شده در : جمعه 15 فروردین 1399

سلام خسته نباشید من پسر ۹ ماهه باردارم خودم گوش سمت چپم ناشنوایی داره خواستم بپرسم ممکنه بچمم مثل خودم بشه خیلی استرس دارم

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 16 فروردین 1399

سلام. الان چیزی که برای شما مهمه اینه که آرامش داشته باشید. بعد از تولد هم غربالگری شنوایی انجام بشه.

لیلا جوانی
ارسال شده در : دوشنبه 04 فروردین 1399

سلام خسته نباشید. من پسرم نزدیک ۵سالشه وقتی صداش میکنیم جواب نمیده مگر اینکه صدامون و بلندتر از معمول کنیم تا بشنوه. متوجه شدیم کم شنوایی داره. توروخدا بگین امکان داره درمان بشه یا نه؟؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 12 فروردین 1399

سلام. باید تست شنوایی انجام بشه. در صورت تایید کم شنوایی حسی عصبی، باید حتما سمعک تجویز بشه.

فرزاد م
ارسال شده در : پنجشنبه 22 اسفند 1398

سلام من پسر ۲۲ ماهه دارم از تو یک برنامه دیدم که میگفت اگه کودکتون صداش میکنی توجه نمیکنه ، یا حرف نمیزنه،یا وقتی راه میره کنترل نداره میخوره زمین و... احتمالا عفونت گوس داره پسر من همه ویژگی هارو که گفت داره خیلی واسش نگرانم تواین سن هنوز مامان و بابا نمیگه .بعضی وقتا با کوچکترین صدا از خواب بیدار میشه یا میشه گفت خوابش سبکه. شبا خیلی دیر میخوابه دو یا سه شب میخوابه هرجا میرم تا کسی رو میبینه خودشو از گریه هلاک میکنه همه میپرسن چرا اینجوریه . فقط به موزیک ویدئو واکنش نشون میده و پیام بازرگانی خودت بکشی هرچی صداش بزنی اصلا توجه نمیکنه اگه امکانش هست تورو خدا راهنماییم کنید تو این ۲۲ ماه یک شب راحت نداشت یکجا نشد برم که بهم خوش بگذره از بس گریه میکنه ممنونم پاسخ بدین

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 24 اسفند 1398

سلام. توصیه میشه که به پزشک متخصص کودکان مراجعه کنید. ضمن اینکه برای اینکه صحبت نمیکنه به متخصص گوش و شنوایی سنجی هم مراجعه بشه. برای مشکل عدم تعادل هم به متخصص نورولوژی کودکان مراجعه شود.

هاشمی
ارسال شده در : شنبه 03 اسفند 1398

سلام من ی پسر تقریبا 4ساله دارم اول چند کلمه صحبت میکردالان تکلمش قطع شده هرچی صداش میزنیم بعد از ده بار یابیشتربعد نگاه میکنه اما اگه بگی ی شکلات دارم سریع میاد ایا نمی شنوه یا بی توجه

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 12 اسفند 1398

سلام. به یک کلینیک ارزیابی شنوایی در نزدیکی خودتون مراجعه کنید تا شنوایی پسرتون ارزیابی بشه.

اوا
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 29 بهمن 1398

سلام من یک دختر در پنج ماه دارم ولی هردو گوشش 70 درصد شنوای دارند ایا نیاز به سمعک دارد ممنون میشم جواب بدید ومیخواستم بدونم تا چند درصد شنوا نیاز به سمعک نداره و صدای ای واه مگه ایا مشکلی داره

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 30 بهمن 1398

سلام. باید مجدد تست انجام بشه تا بتونیم نظر دقیق بدهیم.

شیدا دلشاد
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 29 بهمن 1398

سلام خسته نباشین تروخدا اگه میشه سوال منو هم جواب بدین من یه پسر دوماهه دارم امروز متوجه شدم با صداها سرشو نمیچرخونه و عکس العملی ب صداها نداره البته اغو ک میکنیم ی صداهایی از خودش در میاره ک انگار میخواد حرف بزنه اما کلا مث قبل برا صدای جغجغه برنمیگرده هیچ مشکلیم قبلا نداشته

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 30 بهمن 1398

سلام. در این سن باید به صداها واکنش نشون بده ولی نه لزوما به سمت منبع صدا برگرده. توصیه میشه که برای سنجش شنوایی مراجعه کنید.

حبیب اله آذرگون
ارسال شده در : یکشنبه 27 بهمن 1398

سلام، آیا نوزاد سه ماهه پس از استفاده از سمعک ممکنه شنوایش به حالت عادی برگرده یا نه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 30 بهمن 1398

سلام. به میزان کم شنوایی بستگی داره.

داود مهری
ارسال شده در : پنجشنبه 10 بهمن 1398

باسلام من دارای سه فرزند سه قلو هستم که حدودا دوسال و پنچ ماهشونه دوتا پسر یه دختر، دختره صحبت میکنه کم و بیش صداش میکنی عکس العمل نشون ميده، اما پسرا هر چی صداشون میکنی اصلا عکس العمل نشون،نميدن ولی به صدای گوشی وتلويزيون عکس العمل نشون ميدن من خیلی نگرانم لطفا راهنمایی کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 13 بهمن 1398

با سلام. به یک کلینیک ارزیابی شنوایی کودکان مراجعه کنید تا شنوایی‌شون بررسی بشه.

زهرانوری
ارسال شده در : دوشنبه 30 دی 1398

سمعک دخترم فوناک سوئیس پیششم هرکاری و یه بارانجام بدی یادمیگیری یکی ازدوستام میگه پیراستام بدی گفتارش خوب میشه

زهرانوری
ارسال شده در : دوشنبه 30 دی 1398

سلام توبیمارستان به ما گفتن بچمون نمیشنوه بردیم دکترسمعک خریدیم گوش راستش 65dbوگوش چپش85dbازسه ماهگی هم سمعک انداختیم الان ۲۲ماهشه گفتاردرمانی هم میتونه حرف بزنه خیلی نگرانم تاالان دوبار بابا گفته بعد نگفته همش میخواد حرف بزنه ولی نمیتونه

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 13 بهمن 1398

با سلام. با تاخیر باید صحبت کنند. کارایی سمعک باید به وسیله‌ی ادیولوژیست بررسی بشه.

طاهره عبدالملکی
ارسال شده در : یکشنبه 29 دی 1398

سلام .من نوزادم رو در 14 روزگی برای غربالگری شنوایی بردم گوش چپ سالم بود ولی گوش راست جواب نداد مجدد در 47 روزگی بردمش بازهم گوش راست جواب نداد امکان داره بعدا جواب بده و مشکلی نباشه ؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 30 دی 1398

با سلام. متاسفانه بعید بنظر میرسه. با این وجود سه ماهگی هم تست تکرار بشه.

محمد
ارسال شده در : پنجشنبه 26 دی 1398

باسلام بچه م از ۲۱ماهگی متوجه شدیم کم شنواس با انجام تست گوش راست ش گفتن ۹۰گوش چپ ش ۵۰ اما با کوچکترین صدای عکس ولعمل نشان میده آیا امکان بازگشت شنوایش به حالت طبیعی امید هست یا دوباره نوار گوش ازش بگیرم از دو ماهگی کلیه ش ورم داشت دارو میگرفت احتمال داره ربطی به اون دارو داشته باشه

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 27 دی 1398

با سلام. مجدد در اسرع وقت تست تکرار بشه و در صورت تایید، جهت تجویز سمعک اقدام بشه.

نعيمه راشدي
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 24 دی 1398

با سلام دخترم چهار ماهشه بعد چند تا تست شنوايي سنجي نظريه همه در اين بوده كه گوش چپ كم شنوايت و حدود ٥٠ هست ولي گوش راست كاملا سالمه به نظرتون بايد از سمعك استفاده بكنه و يا احتمال اينكه خوب بشه هست با تشكر

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 27 دی 1398

با سلام. بنظرم مجدد تست یک ماه دیگر تکرار بشه و در صورت تایید کم شنوایی بهتره برای گوش کم شنوا سمعک تجویز بشه.

مریم
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 24 دی 1398

ببخشید دختر من از سمعک استفاده میکنه و کلاس اوله ما براش میکروفن تهیه کردیم از انجایی که دکترش خیلی از شهر ما دور هست امکانش نیست به انجا بروم میتوانید یه توضیحی در مورد کار با میکروفن بزارید

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 27 دی 1398

با سلام. روش کار کردن با میکروفون و اکسسوری‌های سمعک بستگی به مدل آن داره. شما بهتره که از ادیولوژیستی که سمعک و میکروفون رو تهیه کردید بخواید که با توضیح تلفنی ، کاتالوگ یا ارسال فیلم روش کار رو براتون توضیح بده.

آترینا. م
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 10 دی 1398

سلام نوزاد ما چهار روزشه و امروز برای تست شنوایی بردنش. فرستادنش برایabrو جواب abr هم گفتن که سالمه،اما پزشک گفته سه ماهگی و شش ماهگی هم تکرار بشه. می خواستم ببینم فقط برای اطمینان بوده یا هنوز احتمال کم شنوایی وجود داره؟ این رو هم بگم که پزشک ارجاع نداده.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 14 دی 1398

سلام. اگر جواب تست نرمال بوده معمولا لازم نیست تست تکرار بشه مگر اینکه علائمی مشاهده بشه.

امیدعباسی
ارسال شده در : جمعه 29 آذر 1398

باسلام.بنده نوزادم بعداز بدنیا امدن دچار عفونت شدید شد وهجده روز زود بدنیا امد .در قسمت مراقبت های ویژه بستری شد و تهد درمان با انتیبیوتیک قرار گرفت .وقتی ترخیص شد در ۴۵ روزگی بردیم شنوایی سنجی گفت شنوای نداره .ولی تا چهار ماهگی شنوایی مشخص نیست امکان داره شنوایش برگرده.ایا واقعیت داره.. شده بچه های که شنوایشان برگشته...چیکار کنم دوست دارم جمنمو بدم بچم سالم بشه

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 29 آذر 1398

سلام. مجدد برای تست شنوایی مراجعه کنید. اگر کم شنوایی تایید شد برای درمان مناسب، سمعک یا کاشت تا قبل از شش ماهگی اقدام کنید.

زهرا
ارسال شده در : دوشنبه 25 آذر 1398

سلام, آیا اگر بچه 2/5ساله هنوز قادر به صحبت کردن نباشه ,بچه مشکل دارد؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 25 آذر 1398

سلام. در این سن باید معمولا بتونن دو کلمه کنار هم بگذارند و بیان کنن. البته همه کودکان شبیه به هم نیستند. در مواردی که تاخیر زبان مشاهده میشه، شنوایی کودک باید بررسی بشه که توصیه می‌کنیم به یک کلینیک ارزیابی شنوایی کودکان مراجعه کنید.

سجاد فرحبخش
ارسال شده در : جمعه 22 آذر 1398

سلام وقت بخیر من نزدیک به چهار ماه هست که صاحب فرزند پسر شدم واسه قربالگرد بردیم گفت آب داخل گوش نوزاد هست به ما نوبت داد واسه ماه دیگه.وقتی نوزاد رو بردیم واسه تست شنوایی سنجی گفت احتمالا پسرتون ناشنوا است تست آی بی آر هم دادیم اصلا جواب نداد ولی پسرم قان و قون میکنه وقتی باهاش حرف میزنیم خیلی دقت میکنه.فقط کلماتی مثل:اقو یا تشآبه این کلمات رو تلفظ میکنه

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 22 آذر 1398

سلام. بر اساس قان و قون کردن نمیشه در مورد وضعیت شنوایی نظر داد چون در تمام کودکان اتفاق میافته. اگر کم شنوایی تایید شده حتما هر چه سریعتر برای سمعک یا کاشت اقدام بشه.

شعبان
ارسال شده در : پنجشنبه 21 آذر 1398

سلام من ی پسر دختر دوقلو دارم الان 4سالشونه پسرم خوبه ولی دخترم بعضی وقتا خوبه بعضی وقتها باهاش حرف میزنم یا تلویزیون تماشا می کنه ی گوشش جلوتر میگیره من نگران شدم احساس می کنم مشکل داره ،میترسم لطفا راهنمایی کنیدممکنه در آینده بدتر بشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 21 آذر 1398

سلام. به یک کلینیک ارزیابی شنوایی در نزدیکی خودتون مراجعه کنید تا وضعیت شنوایی بررسی بشه.

م جلالی
ارسال شده در : یکشنبه 10 آذر 1398

سلام . پسر من دو سال و دو ماهشه. دیشت تست ای بی ار انجام داد. گفت گوش چپ سالم و گوش راست پنجاه درصد شنوایی داره. چقد احتمال مشکل در اینده رو دارد؟ حین تست گوش راست نوری دقیقا روبروش روشن بود.ایا این مورد تاثیر گذار هست؟ یا صدا زنگ موبایل؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 16 آذر 1398

سلام. در بچه ها بهتره شنوایی دو گوشی باشه و روی گوش کم شنوا سمعک تجویز بشه. البته بهتره تست مجدد تکرار بشه

پارسا پورابراهیم
ارسال شده در : جمعه 08 آذر 1398

با سلام من 14 سالمه تو مدرسه یکی از فاصله ی 5سانتی منری جیق زد گوشم اذیا شد گوش چپمه گوش راستم مشکلی نداره مکرمی کنم کم شنواشدم دکتر هم نرفتم همه او علامت های بارو هیچ کدام را نداشتم همرو خوب میشنوم میشه راهنمایی کنین ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 09 آذر 1398

سلام. بهتره به یک کلینیک ارزیابی شنوایی در نزدیکی خودتون مراجعه کنید و شنوایی کامل بررسی بشه.

سعید کرمی
ارسال شده در : جمعه 24 آبان 1398

سلام دخترم الان چهار ماهشه دوتا تست اوله شنواییش عالی بود الان تست سومش دکتر گفت ناشنواس چطور ممکنه که اینجور بشه و اینکه خوب میشه ?

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 26 آبان 1398

سلام. مجدد تست تکرار بشه. اگر کم شنوایی تایید شد برای سمعک اقدام کنید.

نسیم.س
ارسال شده در : چهارشنبه 22 آبان 1398

سلام. پسر ۶.۵ ساله دارم که تو غربالگری مدرسه متوجه شدیم که گوش سمت چپش افت شنوایی شدید داره. ولی بعد از چندین بار مراجعه به سنجش شونایی و پزشک متخصص گوش هنوز متوجه نشدیم که دلیل افت شنوایی پسرم چیه؟ مادرزادی یا چسبندگی استخوان و یا در اثر عفونت و... ایجاد شده

محمد
ارسال شده در : جمعه 17 آبان 1398

سلام من قبلا پیام دادم ک پسر22ماهم دکتر گفت پرده گوشش پاره شده انتی بیوتیک باید تا دوهفته مصرف کنیم بعد دوهفته ک مصرف کردیم و خوب نشد بردیم ی دکتر دیگه بعد 13روز از گوش بچه باتری ساعت در اورد گفت اسید و جیوه و...اسیب شدیدی وارد کرده ب گوش بچه همه جا رو سوزونده خدا ب داد ما برسه اون دکتری هم ک اول ویزیت کرد با تشخیص اشتباش نمیدونم شب چطوری میخاد سرشو بزاره بخوابه بچه دوساله دوهفته تمام زجر میکشید در اثر مصرف انتی بیوتیک پاهاش جوش زده بود الان وضعیت این طفل معصوم چطوری میشه مشهد دکتر رجعتی معاینه کرد لوله گذاشت گوش بچه مثل جارو برقی مواد رو کشید بیرون گفت سه هفته دیگه بیایم عملم چون کوچیکه گفت نمیشه الان چیکار کنیم لطفا پاسخ کامل بدین

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 18 آبان 1398

سلام. از خوندن پیامتون خیلی متاثر شدم. چون باتری خارج شده انتظار میره که مشکل بر طرف بشه. البته احتمالا به اندام های گوش و شنوایی ممکنه آسیب رسیده باشه. بهرحال وضعیت گوش و شنوایی مرتب پیگیری بشه. با آرزوی سلامتی

محمد
ارسال شده در : یکشنبه 12 آبان 1398

سلام پسر من 22ماهشه دوهفته پیش دکتر بردیم گفت پرده گوشش پاره شده انتی بیوتیک تجویز کرد گفت تا ده روز دیگه بیارین ببینم ی قطره هم داد ک رکتر دیگه گفت قطره نریزین چون بو نمیده الان بعد دوهفته هم ترحشعات گوشش زیاد شده هم از دیروز ک انتی بیوتیک نمیدیم گوشش بوی بدی میده الان باید چه خاکی ب سرمون بریزیم لطفا جواب بدین

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 13 آبان 1398

سلام. احتمالا عفونت کامل برطرف نشده. مجدد به پزشک مراجعه کنید و انتی بیوتیک مجدد مصرف بشه.

عرفانی
ارسال شده در : پنجشنبه 09 آبان 1398

با سلام آیا عفونت گوش درصد شنوایی رو کم نشان میده ؟؟

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 09 آبان 1398

با سلام. بله تا حدودی

پارسا سلیمانی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 07 آبان 1398

سلام..پسرم ۵سالشه و دیروز دکتر گفت که گوش سمت چپش ۵۰ و گوش سمت راستش کمتر از این عدد ...و تو گفتار هم مشکل داره ،جملاتش تا مفهومه...و چند بار باید صداش کنیم تا جواب بده ...ما همیشه فکر میکردیم به خاطر بازیگوشیشه تا اینکه شنوایی سجی بردمش و این طور بهم جواب دادن ... من باید چکار کنم !؟خیلی نگران پسرم هستم.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 07 آبان 1398

سلام. باید از سمعک دوگوشی استفاده کنید. عدم استفاده از سمعک منجر به افزایش مشکلات، افزایش کم شنوایی و بدتر شدن تکلم می‌شود.

سعیدی
ارسال شده در : شنبه 04 آبان 1398

سلام خسته نباشید.نوزادم بعداز تولدشنوایی سنجی بردم که گفتن گوش چپش مشکل داره ۲هفته دیگه باز بیارید.بعد دوهفته دوباره بردم واسه شنوایی سنجی گفتن مشکل داره.بچم مشکلش برطرف میشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 07 آبان 1398

سلام. مجدد یک ماه دیگه تکرار بشه. اگر کم شنوایی مشاهده شد برای درمان مناسب سریعا اقدام کنید.

سارا عالی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 30 مهر 1398

باسلام من یه نوزاد دوماههه دارم که نوار گوش گرفتن درصد شنوایی گوش سمت راست 70 درصد و شنوایی گوش سمت چپ 60 درصد که گفتن شاید عفونت داره به خاطر همون ایا احتمال داره از سمعک استفاده کنه

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 30 مهر 1398

سلام. مجدد تست ها بعد از عفونت گوش انجام بشه، اگر نتایج کم شنوایی نشان داد باید حتما از سمعک دو گوشی استفاده بشه.

مینا
ارسال شده در : یکشنبه 21 مهر 1398

سلام ۰.من دخترم ۱۰ روزه بود که برای تست شنوایی بردیم و نوار گوش گرفتن ولی واسه تست اصلا تخوابید و گریه میکرد و بهم گفتن طبق نوار گوشش کم شنواست . الان ۳ ماهش تموم شده ولی به کوچکترین صدا واکنش میده و هر روز صدای جدیدی تولید میکنه . میخواستم ببینم بازم احتمال کم شنوایی داره ?

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 22 مهر 1398

با سلام. اینکه به کوچکترین صدا واکنش نشون میده بسیار خوبه. ولی برای اینکه یکبار تست گرفتید و نتایج کم شنوایی نشون داده، بهتره مجدد تست انجام بشه.

میثم
ارسال شده در : چهارشنبه 10 مهر 1398

من 38 سالمه کم شنوا هستم ازدواج کردم بچه من تویه شکم مادرش هست نزدیک پنج ماه هست احتمال داره بچه من کم شنوا بشه یا نه برادرم و خواهرم از شنوایی سالم من فقط یک هفته دیر بدنیا میام .

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 14 مهر 1398

سلام. کم شنوایی علت های زیادی داره. فاکتور وراثت هم یکی از دلایل کم شنوایی است. اگه کم شنوایی شما به علت عوامل بیرونی بوجود آمده باشه به فرزندان منتقل نمیشه.

حبیبی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 19 شهریور 1398

با سلام آیا قرار گرفتن کنار دسته های عزاداری به شنوایی جنین آسیب میزنه؟ من مدت ۲۰ دقیقه در هفته ۲۸ بارداری کنار دسته عزاداری بودم که صدای بلندگوها خیلی بلند بود.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 23 شهریور 1398

با سلام. شنوایی جنین در هفته ۲۸ شکل گرفته و توصیه می‌کنیم در محیط های پرسروصدا قرار نگیرید.

سعید روان بخش
ارسال شده در : یکشنبه 06 مرداد 1398

با سلام ، پسرمن در چهارماهگی مبتلا به مننژیت شد والان 6 سالشه گوش چپش حدود 50 درصد کم شنوایی داره وگوش سمت راست نرماله ومشکلی نداره ودر صحبت کردن هم مشکلی نداره آیا برای مدرسه نیاز به سمعک داره؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 07 مرداد 1398

با سلام. بله بهتره که سمعک تجویز بشه. شنوایی دوگوشی در محیط های پر سروصدا مثل کلاس درس برای درک کامل گفتار بسیار مهمه.

الله بردی کاوه
ارسال شده در : چهارشنبه 26 تیر 1398

سلام وقت بخیر یک سوال داشتم اگر جواب دهد ممنون می شوم بنده یک پسر 4 ساله دارم که با آزمایش ای بی آر تشخیصی مشخص شد که گوش سمت راست نمی شنود ولی گوش سمت چپ مشکلی ندارد و حال مثل کودک عادی صحبت میکند ، و می شنود . آیا احتمال دارد که در آینده به مشکل مواجه شود؟؟ ممنون می شوم که پاسخ دهید . با تشکر کاوه

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 30 تیر 1398

سلام. خیر به مشکلی خاصی برنمیخورد. فقط اینکه در ناشنوایی یکطرفه در محیط های پر سروصدا درک کلمات ضعیف می‌شود و در مکان یابی صدا مشکل رخ می‌دهد.