اگزمای گوش

اگزمای گوش چیست؟

اگزمای مجرای گوش می تواند باعث تحریک پذیری، خارش و گاه دردناکی پوست کانال گوش شود. اگزمای مجرای گوش می تواند از یک التهاب کوچک پوستی تا التهاب، خشکی گوش و آسیب عمیق پوستی متفاوت باشد. این مشکل در پوست بسیاری از نقاط بدن ممکن است رخ دهد. به همین ترتیب در ناحیه ی گوش انسان و بیشتر در قسمت کانال گوش، پوست اطراف گوش، ناحیه ی اتصال گوش به صورت و ناحیه گردن ممکن است رخ دهد. التهاب و اگزمای کانال گوش خارجی علل متعددی دارد. نکته ی قابل توجه ایت است که بهتر است تمرکزمان را بر پیشگیری به ابتلا بگذاریم. و در صورت ابتلا، در همان مراحل اولیه در جهت درمان سریع اقدام کنیم . در غیر اینصورت ممکن است مشکل گسترش یافته و نقاط بیشتری را درگیر کرده و اگزما بدتر شود.

خشکی گوش

انواع اگزمای گوش

اگزمای مجرای گوش انواع مختلفی دارد که بررسی چند مورد از آن می پردازیم .

اگزما اتوپیک

در این نوع اگزما پوست پشت گوش معمولا دچار قرمزی، خشکی و پوسته پوسته می شود. به همین دلیل براحتی آماده ی عفونی شدن و جذب آلودگی است بخصوص اگر مرطوب و خیس باقی بماند . در این نوع اگزما معمولا پوست ناحیه ی اتصال دهنده ی گوش و صورت نقطه ی بعدی میباشد که دچار اگزما شده و اگزمای این نقطه دردناک می باشد . و پس از آن براحتی ممکن است آلودگی را جذب کرده و کم کم بر پوست نواحی دیگر اثر بگذارد .

اگزما درماتیت یا سبوریک

اگزما سبوریک یا درماتیک در مناطقی از بدن که در آن غدد سباسه و جود دارد رخ می دهد، از جمله گوش، پوست سر و تنه وجود دارد. در خفیف ترین حالت، درماتوم ها به سادگی سبب پوسته پوسته شدن و قرمزی در ورودی  کانال گوش خارجی می شود. در شکل های شدید تر آن، قرمزی و شکاف های عمیق در کانال گوش گسترش میابد و به خارج گوش گسترش میابد و پوست سر و گردن را تحت تاثیر قرار میدهد. نوعی اگزمای گوش وجود دارد که بر روی افراد مسن تاثیر می گذارد. گوش در معرض آسیب پذیری در تغییرات آب و هوایی میباشد که منجر به خشکی ، پوسته پوسته شدن و خارش پوست میشود . عوامل ایجاد کننده ی این نوع اگزما : شستشوی بیش از حد ، هوای سرد و مرطوب ، شرایط محیطی و آب و هوایی خاص .

درماتیت تماسی

شرایطی که به دلیل تحریک پوستی توسط مواد حساسیت زا رخ میدهد . تماس مخاطی با مواد حساسیت زا موجب می شود سطح پوست قرمز شده و خارش بگیرد . نمونه هایی از مواد شیمیایی که می تواند موجب خارش و ایجاد مشکل شود شامل شامپوها ، ژل مو ، اسپری مو ، صاف کننده های مو و عطر است . موها و وسایل مصنوعی ، رنگ مو ، کلاه ها و وسایل حمام ، سنجاق ها و گیره های مو ، گوشواره ها و  وسایل بدلی ( بخصوص نیکل که ایجاد حساسیت در بسیاری از افراد میکند ) و .... نیز احتمال ابتلا را در افراد دارای حساسیت بیشتر می کند . همچنین برخی داروهای موضعی نیز ممکن است حساسیت زا باشند . مواد حساسیت زا از طریق نوک انگشتان نیز میتوانند به گوش وارد شوند . ( بطور مثال لاک ناخن ، رزین گیاه و .... )

درمان اگزما گوش | اگزمای گوش

سوراخ کردن گوش

معمولا سوراخ کردن گوش باعث اگزما نمی شود مگر در مواقع خاص ، اما احتمال اینکه فرد بعدا دچار مشکل شود وجود دارد . مثلا بخاطر استفاده از گوشواره های بدلی .

درمان زخم اگزمای گوش

درمان اگزمای گوش بستگی به علت و نوع اگزما دارد که باید در گام اول علت آن تشخیص داده شود . با توجه به نوع بیماری، درمان هایی مثل استروئیدهای موضعی و پماد برای خشکی گوش مورد استفاده قرار می گیرد. دقت کنید که پمادهای مخصوص درمان اگزما را در کانال گوش و پوست گوش خود فشار ندهید و فقط به آرامی آنرا بمالید.

درمان خانگی اگزمای گوش

درمان اگزما در خانه به صورت ابتدایی و برای کاهش علائم ناشی از خارش گوش می‌تواند بسیار موثر باشد. علاوه بر این تغییر سبک زندگی می تواند در پیشگیری از اگزمای گوش کمک‌کننده باشد. از روش‌های زیر می‌توان برای کاهش علائم ناشی از اگزمای گوش شوید:

  • از برخورد هر نوع محرک به اگزمای گوش اجتناب کنید.
  • از کرم‌های ضد خارش و ضد حساسیت (هیدروکورتیزون) استفاده کنید.
  • از کرم ها و لوازم آرایش مناسب پوست‌های حساس استفاده کنید.
  • برای حفظ رطوبت پوست از ژل آلوئه‌ورا استفاده کنید. همچنین اثر آنتی‌باکتریال ژل آلوئه‌ورا از ایجاد عفونت‌های پوستی جلوگیری می‌کند.
  • پس از استحمام از مرطوب‌کننده‌های بدون بو استفاده کنید.
  • با استفاده از سرکه سیب میزان PH پوست را تنظیم کرده و از بیماری‌های پوستی جلوگیری کنید.
  • با استفاده از عسل که خاصیت آنتی‌باکتریال و ضد التهاب دارد رطوبت پوست را مهیا کنید. همچنین عسل روند بهبود زخم‌ها را تسریع می‌کند.
  • روغن نارگیل دارای اسیدها چرب است و برای رطوبت رسانی به پوست مناسب است. 

و در آخر توجه کنید که این روش‌ها به طور کامل خشکی گوش را درمان نمی‌کند. بنابراین در صورت تشدید هر یک از علائم اگزما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

پیشگیری از اگزما گوش

اگر مشکوک به آلرژی و احتمال رخداد اگزما و خشکی گوش هستید ، موارد مراقبت های بهداشتی لازم را حتما رعایت کنید و در صورت مشکوک بودن به بیماری به متخصص مربوطه مراجعه نمایید .

تمیز کردن گوش ها و مراقبت از آنها

هرگز سعی نکنید بیش از حد گوش هایتان را شسته یا ماساژ دهید ، زیرا اینکار پوست مجرا و گوش را آسیب پذیر کرده و احتمال ابتلا به بیماری افزایش میابد . هرگز نگذارید آب و رطوبت در گوش هایتان بماند و آنرا با شدت کم سشوار خشک کنید . هنگامی که به شنا می روید ، حتما از گوش گیرهای مخصوص استفاده کنید تا آب به درون مجرای گوشتان نفوذ نکند . قالب های مخصوص کانال گوش شما که توسط متخصص شنوایی یا ادیولوژیست ها ارائه می شود ، به دلیل آنکه مخصوص گوش های شما ساخته شده است بسیار مناسب می باشد . پوست مبتلا به اگزما آمادگی ابتلا به انواع عفونت ها و جذب باکتری را دارد زیرا پوست بسیار آسیب پذیر شده است و خشکی و خراش های روی پوست احتمال ابتلا به عفونت ها را افزایش می دهد. که این آلودگی  و عفونت ممکن است منجر به مشکلات شنوایی شود و حتی در موارد کمتر ، تجمع خشکی ها، پوسته پوسته ها و عفونت می تواند موجب ایجاد حس کیپی و پری گوش شود . معمولا در این شرایط تخلیه ی کانال گوش ، توسط پزشک انجام می شود .

راهنمای انتخاب سمعک مناسب   /  راهنمای خرید سمعک  /  لیست قیمت انواع سمعک

اگزمای گوش معمولاً شدید نیست. با این حال، خارش و خشکی گوش می‌تواند آزاردهنده باشد و در صورت خاراندن گوش، این علائم بدتر می‌شوند. اگزمای داخل گوش نیز می‌تواند افراد را مستعد عفونت مجرای گوش کند. با این حال، با درمان مناسب، اگزما به طور کلی بدون عوارض طولانی مدت از بین می‌رود.

کرم‌های ضد خارش و ضد حساسیت هیدروکورتیزون را با حرکات دایره ای در قسمت بیرونی مجرای گوش خود بمالید. آن را به داخل مالش ندهید.

همچنین بخوانید
بررسی کامل بیماری وزوز گوش ضربانی را در نیک آوا بخوانید. از دلایل، علائم، عوارض و تشخیص آن گرفته تا نحوه درمان وزوز ضربانی گوش در مطلب توضیح داده شده است.
اتواسکلروز یا اتواسپونژیوزیس بیماری است که در اثر ترمیم غیرطبیعی استخوان گوش میانی اتفاق می‌افتد که زنان میانسال بیشتر در معرض این بیماری هستند.
خارش گوش علل متفاوتی دارد مانند خشکی گوش، عفونت گوش خارجی، درماتیت کانال گوش، ... که در صورت وجود این علائم بهتر است که به پزشک متخصص مراجعه کنید.
تومور گوش یک عارضه غیر سرطانی است که در صورت رشد بیش از حد می‌تواند با فشار به عصب‌های گوش موجب کم شنوایی و یا از دست رفتن شنوایی شود.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
مقوم
ارسال شده در : چهارشنبه 14 دی 1401

سلام پشت گوش دخترم به خاطرعرق زخم شده باید چه پمادی استفاده کنم

بیوک اقا رهنما
ارسال شده در : یکشنبه 24 مهر 1401

باسلام. من قسمت مجرای گوشم که غضرف سفت هستش یه چیز جوش مانند که چندین ماه نه میتونم دست بزنم نه سر رو بالش بزارم راه درمانش چیه؟ خشک میشه و پوستش کنده میشه و دوباره به این صورت

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 17 فروردین 1402

سلام، این مشکل ممکن است ناشی از عفونت باکتریایی یا قارچی باشد. برای درمان این مشکل بهتر است به یک پزشک گوش، بینی و حلق مراجعه کنید تا بررسی و تشخیص دقیق تری صورت گیرد و درمان مناسب به شما تجویز شود. همچنین از دست زدن به آن جوش نیز باید خودداری کنید تا مشکل بیشتر نشود.

مسیح مهرانپور
ارسال شده در : جمعه 18 شهریور 1401

سلام من پوست پشت گوشم فقط خشکه زده چیکار کنم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 20 فروردین 1402

سلام. علت خشک شدن و پوسته پوسته شدن پوست پشت گوش ممکن است به دلایل مختلفی از جمله عوامل خارجی مانند باد، آب و هوای سرد، آفتاب، استفاده از محصولات شوینده قوی، نور مصنوعی و... باشد. همچنین علل داخلی مانند کمبود رطوبت در بدن، عدم تعادل هورمونی، بیماری‌های پوستی و... نیز می‌تواند باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوست پشت گوش شود. برای درمان خشکی و پوسته پوسته شدن پوست پشت گوش باید از مراقبت‌های پوستی مناسب استفاده کرد. استفاده از مرطوب کننده‌های پوست، از جمله کرم‌ها و لوسیون‌ها، ماسک‌های مرطوب کننده، نگه داشتن رطوبت بدن با آب‌نوشیدن به مقدار کافی، استفاده از لباس‌های نرم و محافظت از پوست در برابر عوامل خارجی، می‌تواند بهبود خشکی و پوسته پوسته شدن پوست پشت گوش را تسریع کند. در صورت بروز علائم شدید، مراجعه به پزشک متخصص پوستی نیز توصیه می‌شود.

محمد.م
ارسال شده در : یکشنبه 13 شهریور 1401

سلام من گوشم چند ماهی هست که چرک های سفید رنگ روی پوست گوش و مخصوصا پشت گوش میزنه به حدی بد هست که شب تمیز میکنم صبح تمامش چرک هست دکتر هم رفتیم اما فقط یه قطره گوش داد که اصلا کاری نکرد ااینم بگم وقتی از حمام میام یا تمیز میکنم گوشم رو یه ماده چسبناک میزنه بیرون از پشت گوش و داخل سوراخ گوش اگه میشه راهنمایی کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 13 شهریور 1401

بهتره که با متخصص پوست هم در میون بزارین اگه روی پوست گوشتون آسیب دیده

Fatibahari
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 18 مرداد 1401

سلام. خسته نباشید. من یه مدتیه پشت گوشم قرمز شده و حالت پوسته پوسته داره وقتی دست میزنم میخاره همچنین یه چیزا زرد زنگ زیادی هم اطرافشه مثل چرک گوش ،خشک شده است. مشکل گوشم چیه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 20 فروردین 1402

سلام، ممکن است این علایم ناشی از عفونت قارچی یا باکتریایی در پوست پشت گوش باشد. برای تشخیص و درمان دقیقتر بهتر است به یک پزشک مراجعه کنید. او ممکن است شما را به یک متخصص گوش و حلق و بینی ارجاع دهد.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 20 فروردین 1402

سلام، ممکن است این علایم ناشی از عفونت قارچی یا باکتریایی در پوست پشت گوش باشد. برای تشخیص و درمان دقیقتر بهتر است به یک پزشک مراجعه کنید. او ممکن است شما را به یک متخصص گوش و حلق و بینی ارجاع دهد.

طهورا
ارسال شده در : چهارشنبه 08 تیر 1401

سلام دخترم ۱سال ۳ماه داره تو ۵ماهگی گوشاش سوراخ کردم الان ی ۲ماهی میشه ک متوجه شدم جای گوشواره هاش پوسته پوسته میشه و گاهی اوقات با دست هاش میخارونه اول فکر کردم بخاطر گوشواره طلا هست ک تو گوشش بیرون آوردم نخ کشیدم ولی بازم هیچ تغییری نکرد تا وقتی وازلین میزنم خوبه وقتی میبرم حموم بازم همون جوری خشک میشه جوری ک قشنگ دور تا دور سوراخ گوشش ک گوشواره میکردم ب اندازه ای ی دایره معلومه و این ک پشت گوشش هم ب اندازه ای ی خط خشک میشه ممنون میشم راهنمایی کنید ؟(پوست باباش خشک و این ک دست های منم اگزما داره )

محیا قربانی
ارسال شده در : دوشنبه 23 اسفند 1400

سلام من داخل سوراخ گوشم پوسته پوسته میده. ولی خارش یا درد ندارم .چه دارویی استفاده کنم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 21 فروردین 1402

سلام. برای درمان پوسته پوسته شدن و خشکی داخل گوش، می توانید از قطره های گوشی استفاده کنید که حاوی روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون، و یا روغن بادام باشند. همچنین، استفاده از یک مرطوب کننده هوا در منزل نیز می تواند به بهبود شرایط داخل گوش شما کمک کند. در صورتی که این مشکلات پایدار باشد، بهتر است به یک پزشک گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا علت این مشکلات بررسی شود.

حسین سعادت نژاد
ارسال شده در : یکشنبه 10 بهمن 1400

سلام من حسین سعادت نژاد حدودا 10 سال که هر سال زمستان ها گوش ام خارش میکنه وبعد تاول میزنه وبا چرک های خشک زرد رنگ داره راهی نیست درمانش کنم

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 26 فروردین 1402

سلام، این علائم به سرما و خشکی هوا می‌تواند ربط داشته باشد. در هوای سرد و خشک، پوست و بافت‌های گوش به رطوبت کافی نمی‌رسند و این می‌تواند باعث خشکی و التهاب در گوش شود. همچنین، در فصل زمستان، استفاده از کلاه و گوشی‌های گرم می‌تواند به کنترل خشکی و التهاب گوش کمک کند. برای درمان خشکی و التهاب گوش می‌توان از کرم‌های مرطوب کننده و ضد التهاب استفاده کرد. همچنین، استفاده از قطره‌های گوش ضد التهاب و ضد باکتری نیز می‌تواند به درمان کمک کند. در صورت بروز علائم شدیدتر مانند درد شدید، خارش شدید و خونریزی، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

نیلوفرکاظمی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 07 دی 1400

سلام من گوشم همش عفونت داره یا دیواره گوشم همش پوسته پوسته میشه و خارش داره - حالا یه مدته عفونت نداره یا خیلی کمه چون درد گوش دیگه ندارم ولی این پوسته شدن ها و خارش دیواره گوش منو خیلی اذیت میکنه. چکار کنم که خارش و پوسته شدن گوشم از بین بره؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 29 فروردین 1402

سلام، بهترین راه حل برای درمان پوسته شدن و خارش گوش، مراجعه به پزشک متخصص گوش، حلق و بینی است. پزشک می‌تواند با بررسی وضعیت گوش شما، دلیل این مشکل را تشخیص داده و درمان مناسب را تجویز کند. همچنین، بهتر است از استفاده از قطرات گوش بدون نظر پزشک خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث تحریک و تشدید خارش شود. اگر به پزشک دسترسی ندارید در بعضی موارد، می‌توانید با استفاده از روش‌های خانگی بهبودی در مشکلات گوش خود را تجربه کنید. به عنوان مثال، استفاده از روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل می‌تواند به کاهش خارش و پوسته شدن گوش کمک کند. همچنین، استفاده از یک قطره اسید بوریک در گوش می‌تواند باعث تسکین خارش شود. اما در هر صورت، قبل از انجام هرگونه روش درمانی خانگی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

Helma
ارسال شده در : جمعه 07 خرداد 1400

سلام من حدود ۵ ساله به دلیل رفتن آب دریا داخل گوشم، مجرای گوش میانیم پوسته پوسته میشه و خارش میگیره و ملتهب میشه و خیلی کم زخم میشه. اوایل بعداز خارش آب از گوشم ترشح میشد که با داروهای متنوع کنترل شد. پوسته ها به انتهای گوشم میره روی پرده گوشم میشه و شنواییم دچارمشکل میشه و بعد از ساکشن شنواییم خوب میشه. ‌داخل حمام گوشگیر مخصوص میزارم و بعد سشوار هم میگیرم. قبلا باانجام نمونه برداری گفتن عفونت قارچیه. اما الان میرم دکتر میگن عفونتی درکار نیست. الان دوباره شروع شده به دکتر پوست مراجعه کنم بهتره یا گوش و حلق و بینی؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 10 تیر 1402

سلام. گوش و حلق و بینی بهتر است.

محمد علی عسگرط
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 21 اردیبهشت 1400

سلام خسته نباشید بنده مدتی است که سرم گیج میرفت فشارم تغییر پیدا می‌کرد یعنی بالا می‌رفت تا دکتر رفتم و گوشمو معاینه کرد دارو داد مدتی خوب بود انگار گوشم کیپ میشد الان مدتی گذشته گوشم ورودی و داخلش پوسته می‌زند خیلی زیاد و حتی پشت گوشم هم پوسته می‌زند و پیوسته را تمیز میکنم گاهی اوقات جایش کمی می‌سوزد مخصوصا پشت گوشم لطفا بنده را راهنمایی کنید البته مدت زیادیست سرم وصورتم پوسته میزند متشکرم

الما
ارسال شده در : شنبه 18 اردیبهشت 1400

سلام..من مدتي بود گوشام جفتشون هم جرمش زياد شده بود هم بشدت ميخاريدن..درحديكه حتي ازخواب ميپريدم و من قبل اين موضوع اصلاگوش پاكن استفاده نميكردم، ولي از شدت خارش ها يسره گوش پاكن تو گوشام بود و ميخاروندم! رفتم دكتر گفت جرم گرفته وجرمگيري كرد..اما بعدش بازم خارششون هستو انقدكه يسره ميخارونم، لبه ي ورودي گوشام پوست پوست شده..علتش چيه؟ البته بگم كه من آلرژي فصلي هم دارم، امكان داره گوشامم آلرژي باشه؟؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 11 تیر 1402

خارش زیاد گوش ممکن است به علت چندین عامل باشد و ممکن است به آلرژی فصلی نیز مربوط شود. برخی از علل خارش گوش عبارتند از: 1. آلرژی: آلرژی فصلی می‌تواند باعث تحریک و التهاب در گوش شود و خارش را ایجاد کند. 2. عفونت: عفونت‌های گوش مانند عفونت‌های سینوسیت، عفونت‌های گوش و حلق و عفونت‌های قارچی می‌توانند خارش گوش را ایجاد کنند. 3. تماس با آلودگی: تماس با مواد آلوده مانند شوینده‌های قوی، اسپری‌ها، لاک‌ها و غیره می‌تواند باعث خارش گوش شود. 4. جمع شدن جرم گوش: جمع شدن جرم در گوش می‌تواند باعث خارش و تحریک شود. 5. دستکاری ناصحیح: استفاده ناصحیح از قطره‌های گوش، پاک کردن گوش با اشیاء تیز و غیره می‌تواند باعث خارش گوش شود. برای تشخیص دقیق و درمان خارش گوش، بهتر است به یک پزشک متخصص گوش مراجعه کنید.

R.n
ارسال شده در : پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400

باسلام من یه مدت هست که بیرون گوشم و پشت گوشم زخم میشه و پوسته پوسته همونطور داخل بینی ام بنظرتون مشکل چیه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 17 اردیبهشت 1402

با توجه به توضیحات شما، ممکن است این مشکلات ناشی از حساسیت باشد. بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا این مشکل را تشخیص دهد و درمان مناسب را تجویز کند.

نیما رضائیان
ارسال شده در : جمعه 06 فروردین 1400

سلام من هدفون تو گوشم بود بعدش یهو گوشم شروع به خارش کرد بعد دستمو کردم توی گوشم خاروندم که بعدش گوشم سر شد و کم شنوا شد باید تحت درمان قرار بگیره؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 خرداد 1402

سلام. بله به پزشک متخصص و کلینیک ارزیابی شنوایی مراجعه کنید.

ستاره
ارسال شده در : یکشنبه 01 فروردین 1400

به علت جرم گوش مدت 7روز قطره گلیسیرینه ریختم دو روز بعد از ساکشن دچار گرفتگی گوش شدم نه درد دارم نه ترشح و هیچ علایم دیگری فقط گرفتگی خفیف احساس کیپ بودن خفیف معاینه شدم مورد خاصی مشاهده نشد فقط ده روز قرص سفکسیم مصرف کردم، ممکنه گوش من قارچی شده و نیاز به شست و شو داشته باشه،؟ قطره زیاد میریختم و روی گوشم تا صبح میخوابیدم جدیدا صدای باد و هوایی خفه ای که انگار توی لوله فوت میکنیم میدهد.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 16 مهر 1402

سلام. علائمی که ممکن است پس از ساکشن جرم گوش مشاهده شوند عبارتند از: - کاهش شنوایی موقتی - درد گوش موقتی - سرگیجه موقتی - حس ترشحات گوش موقتی - گرفتگی گوش موقتی - صدای هوا در گوش این علائم معمولا بعد از چند روز بهبود می‌یابند. اما در صورتی که بهبود نیافت، بهتر است به پزشک مراجعه کرده و بررسی شود.

قاسم مولودی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 19 اسفند 1399

سلام آقای دکتر وقت بخیر ببخشید من پشت گوشم جوش ها درآورده و گوشم هم قرمز شده هم خارش پیدا کرده و پوستش هم خشک شده لطفا راهنمایی کنید.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 06 آبان 1402

سلام، بهتر است به یک پزشک پوست مراجعه کنید تا بتواند علت این جوش ها و خارش را تشخیص دهد. اگر عفونت باکتریایی یا قارچی وجود دارد، ممکن است نیاز به داروهای ضدباکتری یا ضدقارچ داشته باشید.

مرجان درستکار
ارسال شده در : شنبه 16 اسفند 1399

سلام، گوش هایم باتوجه به اینکه هر روز چندین بار تمیزش میکنم همش پوست پوستی میشه، راه درمانش چیه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 18 آبان 1402

سلام، اگر پوست خشکی دارید بهترین راه درمانی استفاده از کرم های مرطوب کننده است. همچنین، راههای درمانی دیگری که میتوانید انجام دهید عبارت است از: 1. استفاده از گوشواره های ضد حساسیت: اگر گوش هایتان به مواد شیمیایی حساس هستند، میتوانید از گوشواره هایی که از جنس نقره یا طلا ساخته شده اند استفاده کنید. 2. استفاده از محلول ضد عفونی کننده: میتوانید از محلول های ضد عفونی کننده مانند پروکسید هیدروژن استفاده کنید تا باکتری ها و قارچ های موجود در گوش هایتان را از بین ببرید. 3. استفاده از روغن درخت چای: روغن درخت چای دارای خواص ضد قارچ و ضد باکتری است و میتواند به درمان عفونت های گوش کمک کند. به چند قطره روغن درخت چای در یک قاشق غذاخوری آب اضافه کنید و با استفاده از یک پنبه، آن را در گوش هایتان بمالید. 4. مراجعه به پزشک: در صورتی که علائم شما شدید تر شده و با درمان های خانگی بهبود نمی‌یابید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا بتواند علت و درمان مناسب را برای شما تعیین کند.

مظفر پسندی
ارسال شده در : جمعه 08 اسفند 1399

سلام دکتر، من یه آقای 36 ساله هستم. تقریبا 2 ساله که داخل گوشم پوست پوست میشه و هیچ درد و یا زخمی هم نداره. خیلی ناراحت کنندس که وقتی کسی داخل گوشم رو میبینه خیلی کثیف به نظر میاد. لطفا اگه نظری دارید راهنمایی کنید. ممنون از شما بابت کار خوبتون

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 06 آبان 1402

سلام. احتمالاً این مشکل شما به علت تجمع چربی و سلول‌های مرده در گوش است. برای رفع این مشکل می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید: 1- استفاده از پاک کننده گوش: برای پاک کردن گوش از پاک کننده‌های گوش استفاده کنید. 2- استفاده از روغن: می‌توانید با ریختن روغن های مخصوص در گوش، چربی و سلول‌های مرده را نرم کنید و سپس با استفاده از پاک کننده گوش، آنها را پاک کنید. البته نباید از گوش پاک کن استفاده کنید و فقط با دستمال تمیز قسمت خارجی گوش را تمیز کنید. 3- مراجعه به پزشک: اگر مشکل شما پس از استفاده از روش‌های فوق برطرف نشد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا بررسی و درمان لازم را صورت دهد.

Mg726
ارسال شده در : جمعه 01 اسفند 1399

ببخشید چند روزی هست که پشت گوشم تقریبا پشت لاله گوش زخم شده و خیلی درد میکنه میشه بگید که چه کاری باید بکنم تا خوب بشه

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 14 آبان 1402

با توجه به توصیف شما، ممکن است زخمی در این منطقه داشته باشید که نیاز به درمان دارد. بهترین راه حل برای درمان زخم احتمالی پشت گوش شما مراجعه به پزشک است. پزشک می‌تواند علت زخم را تشخیص داده و درمان مناسب را تجویز کند. در حالتی که نمی‌توانید به پزشک مراجعه کنید، می‌توانید با استفاده از آنتی‌بیوتیک‌های محلول و ضد التهاب، زخم را تمیز کنید و با استفاده از باند، آن را پوشش دهید.

یاسمن علیان
ارسال شده در : یکشنبه 09 شهریور 1399

سلام من گوشم حدود دو سه هفتست که خارش شروع شده بود و اوایل فقط میخارید و کم کم خارشاش بدتر شد و منم از درون خاروندم‌و گفتم شاید جرمه دربیارم و دکتر رفتم گفت گوشت بشدت خشکه و مثل بیابون میمونه از خشکی و قطره بتامتازون و الکل بوریکه داد ولی تا الکل بوریکه رو ریختم وحشتناک گوشم منقبض شد و کیپ شد و دیگه بعد دوباره ریختن ترسیدم و نریختم،چون قبل ریختنش خیلی استرس میگرفتم و گریم میگرفت،بتامتازونم بخاطر عوارضش که زده بود ممکنه آسیب به عصب شنوایی بزنه ترسیدم و نریختم و گفتم دکترم و عوض کنم،بنظرتون مشکل چیه؟؟من میترسم قطره بریزم بخاطر درد و انقباض شدیدی که میگیره و نمیدونم چیکار کنم

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 04 مهر 1399

سلام. اگر هنگام ریختن قطره گوش درد و سوزش احساس میکنید مجدد استفاده نشود.

امید سعیدی
ارسال شده در : یکشنبه 04 خرداد 1399

با سلام پشت گوشم خیلی پوست پوستی شده ولی نه خارش داره نه درد لطفا راهنمایی کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 09 خرداد 1399

با سلام. از کرم های مرطوب کننده قوی استفاده کنید.

رضا
ارسال شده در : پنجشنبه 25 اردیبهشت 1399

دکتر جان منم میتونم به همه بگم به پزشک مراجعه کن لطفا راهنمایی درمانی کنید، برای خشکی و اگزمای گوش چه پمادی استفاده کنیم

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 09 خرداد 1399

نوع دارو معرفی نمیشه بخاطر اینکه بدون معاینه نمیشه نظر داد و نوع درمان با توجه به شدت ضایعه می‌تواند موضعی، خوراکی یا تزریقی باشه. ضمن اینکه گاهی با عفونت ‌و قارچ همراه است. در کل برای اگزماهای ساده مرطوب کننده های قوی بسیار مناسب هستند.

اسدی
ارسال شده در : پنجشنبه 25 اردیبهشت 1399

داخل گوش پسرم جایی که قابل دیدن هست یه سیاهی دیدم بعد دقیق شدم دیدم زخمه که داخل گوشته وخشک شده دلیلش چی میتونه باشه ؟خیلی عمیقه اون قسمتی ک داخل گوشتش هست

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 09 خرداد 1399

سلام. ممکنه در اثر فرو کردن جسم خارجی در گوش، پوست مجرای گوش زخم شده باشد. در کل دستکاری نشود.

فائزه
ارسال شده در : شنبه 20 اردیبهشت 1399

سلام یک ماه پیش گوش درد گرفتم که خیلی شدید نبود داروی میکساکورت و سیپلکس استفاده کردم خوب بود بعد 4 روز درد همراه خارش ایجاد شد سیپلکس و بتازونیت استفاده کردم باز درد و خارش بعد از چند روز ایجاد شد دارو را قطع کردم با یک قرص بروفن درد قطع شد ولی هر چند روز یک بار برمیگرده درد همراه خارش . مخصوصا بعد از حمام

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 09 خرداد 1399

سلام. احتمال عفونت قارچی وجود داره. ضمن اینکه بعد از حمام گوش حتما باید با دمای کم سشوار کامل خشک شود.

نیلوفر دلجوان
ارسال شده در : دوشنبه 08 اردیبهشت 1399

سلام روزتون بخیر من چهل و یک سالم هست الان یه ماه که وقتی گوشم احساس خارش میکنه وقتی با گوش پاک کن میخواهم یکم تمیزش کنم میبینم گوش راستم جرمش کامل سیاه هست انگار گوش پاک کن و به مدادسیاه کشیده باشی یه مدت گوشهام با اینکه میخارید تمیز نکردم اما بعد اینکه از شدت خارش تمیز کردم دیدم سیاهیش بیشتر شده تو این یک ماه سر دردهای شدید هم در سمت راست سرم داشتم ممنون از توضیحاتتون ایمیل: متن نظر: کد امنیتی:(*)    امتیاز دهید:

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 08 اردیبهشت 1399

سلام. استفاده از گوش‌پاک‌کن به علت آسیب رساندن احتمالی به گوش و ایجاد حساسیت توصیه نمیشه. ضمن اینکه جرم گوش رنگ‌های مختلفی داره. در مورد سردرد هم باید ویزیت و معاینه بشید.

ریحانه موسوی
ارسال شده در : شنبه 06 اردیبهشت 1399

سلام ببخشید من نزدیک دوساله از درماتیت رنج میبرم و مدام گوش هام میخاره و پوست پوست میشه و چرکی میشه و بعضی وقتا هم ک شدید میشه زخم میشه دکتر گوش هم رفتم و هردفعه قطره میده و گوش شستشو میده ولی اصلا خوب نمیشم که هیچ از داخل گوش ب کل گوشم هم پخش شده.. چکار کنم؟

حسن زکی زاده
ارسال شده در : جمعه 05 اردیبهشت 1399

سلام ؛ خسته نباشید میدونم خوندن این متن خیلی حوصله میخواد ولی خواهشا بخونید من از ۷ سال پیش هر 8 ماهی یه بار سرگیجه می شدم و معمولا بعد از ۳ الی چهار روز خوب ِ خوب میشدم اما اخیرا سر گیجه ها با فاصله زمانی خیلی کم تری رخ میدن و یه کم با سرگیجه های قبلی متفاوت هستن ..... یعنی مثل اون قدیم احساس سرگیجه واقعی که همه چیز دور سرم می گشت رو ندارم و یه جورایی شبیه سرگیجه وضعیتی هستش! از طرفی ۵ سال پیش یه روز از خواب بیدار شدم و دیدم که دو بینی هم دارم !!! رفتم دکتر چشم پزشک گفت چشمات استیگماته ... یه عینک بهم داد اما بدرد دو بینی نخورد و دوبینی بعد یه مدت خودش خوب شد ..... اما هر چند وقت یه بار دوباره میاد سراغم و دوباره خودش خوب میشه معمولا زمانی که سر گیجه میگیرم ، دوبینی هم بهش اضافه میشه از طرفی دیگر 😄من موهام خیلی چرب بود یه حالت عفونت قارچی داشت اما چند هفته ای هست که باشامپو ضد شوره توستم مهارش کنم اما سوال من از شما اینه که .... ااحتمال داره که این عفونت قارچی از موهام به داخل گوش هام سرایت کرده باشه و عامل سرگیحه های اخیر باشه؟؟؟ اخه داخل کانال گوش هام یه پوسته های سفید رنگی ، مثل پوسته های قارچی روی سر و موهام وجود داره و احساس پری در انتهای کانال گوشم دارم و با حرکت دادن فک ام یه صدایی شبیه ساییده شدن از داخل گوشم شنیده میشه....

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 08 اردیبهشت 1399

سلام. خیر عفونت‌ قارچی گوش خارجی باعث سرگیجه نمی‌شود.

ریحانه مجیدی
ارسال شده در : پنجشنبه 28 فروردین 1399

سلام وقت بخیر من ۲۵سالمه و دوهفتس متوجه شدم داخل هر دو گوشم کبودی همراه با پوسته پوسته شده .کمی هم خارش داره.راه درمانش چیه

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 29 فروردین 1399

سلام. باید معاینه بشید ممکنه اگزما باشه یا حتی عفونت قارچی.

فرزانه
ارسال شده در : دوشنبه 25 فروردین 1399

سلام دوماهه گوش درد دارم و همش دکترم دکتر فقط انتی بیوتیک تجویز میکنه و 3 بار ساکشن و 2 بار شستشو دادم میگه قارچه ولی گوشم کیپه و وز وز میکنه کلافه شدم وقتی هم قطره کلتریمازول میریزم تو گوشم درد فوق العاده ای میگیره تا نیم ساعت و بعد اروم میشم تموم قطره ها و انتی بیوتیکارو استفاده کردم 29 سالمه و از لحاظ دندان هم معاینه کامل شدم مشکلی نبوده و نوار گوشم کامل کم شنوایی رو تایید میکنه ترو خدا ی راه حل نهایی بگین فقط نگین دوباره ب دکتر مراجعه کنین

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 26 فروردین 1399

سلام. دوست عزیز زمانی که عفونت باکتریایی یا قارچی بهبود کامل پیدا نمیکنه یا مشکل از نوع داروی تجویزی یا دوز آن می باشد. ضمن اینکه مصرف صحیح و به موقع داروها و همین طور رعایت بهداشت و مراقبت از گوش مثل خشک کردن گوش‌ها بعد از حمام و ... از اهمیت زیادی برخورداره. گاهی از موارد هم درمان عفونت‌های مزمن احتیاج به زمان و صبر داره.

ابوالفضل
ارسال شده در : پنجشنبه 21 فروردین 1399

سلام.نک بالای گوشم انگار خشک شده و الان یک ساله نمیتونم روش بخوابم،چیکارکنم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 26 فروردین 1399

سلام. به پزشک مراجعه کنید.

مرضیه
ارسال شده در : پنجشنبه 29 اسفند 1398

سلام من در هفته 14 بارداری هستم و یک هفته هس دوتا گوشم خارش گرفته و بعثی مواقع احساس هوا در گوش دارم و یکم درد میکنه با توجه به ویروس کرونا واینکه نمیتوانم از خانه خارج شوم لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 02 فروردین 1399

با سلام. احتمال آلرژی یا اگزما وجود داره. اگر علائم بدتر شد و همراه با درد و تورم بود به پزشک مراجعه بشه.

زهرا خیشه
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 27 اسفند 1398

با سلام و خسته نباشید من مدت زیادی هست گوشم زخم هست و هربار که رفتم دکتر قطره ای بهم داده ولی هیچوقت خوب نشدم. بنظر شما چکار باید بکنم

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 28 اسفند 1398

با سلام. مجدد به پزشک متخصص مراجعه کنید. احتمالا نوع دارو و درمان باید عوض بشه.

محمد نوري
ارسال شده در : چهارشنبه 21 اسفند 1398

عرض سلام و خسته نباشيد من چند روزي سنجاق تو گوشم فرو كردم بعد چرك امد و درد گرفت وفتم دكتر و گفت عفونته و قرص و قطره داد ولي بازم سعي كردم با سنجاق راه گوشيمو كه كيپ شده بود بازكنم. الان نزديكه يك ماهه كه كلا گوشم خشكه و هيچ جرمي توليد نميكنه و از داخل مجزأ گوشم كلي مؤهاي نازك و سفيد كه به سختي ديده ميشن اومده از مجزأ بيرون خواهش ميكنم راهنمايي كنين ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 22 اسفند 1398

با سلام. احتمالا بقایای عفونت و سلول‌های سطحی پوستتون هست. لطفا وسایل خارجی هم داخل کانال گوشتون نکنید!

زهراتوسلی
ارسال شده در : پنجشنبه 01 اسفند 1398

سلام گوشم داخلش زخم شده والانم خیلی دردمیکنه به طوریکه یه طرف صورتم ورم کرده وحتی نمیتونم بهش دست بزنم به نظرتون چیکارکنم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 12 اسفند 1398

با سلام. بنظر علائم عفونت است. به پزشک مراجعه کنید.

only god
ارسال شده در : جمعه 18 بهمن 1398

سلام من از خیلی وقت پیشا ینی بچه بودم گوشم درد میکرد و چرک میومد اماخوب شد تا الان ک بزرگ شدم رفتم دکتر گف هردوتاگوشت عفونت داره قطره داداما بعد ی مدت یدفه گوش درد گرفتم وحشتناک بود البته فقد گوش چپم صداهای عجیب میداد وپراز چرک بود رفتم دکتر ساکشن کرد چند دفه خوب شدم اما بازم برگشت ایندفه ب گوش راستمم زده بود بعد رفتم دکتر باز ساکشن کرد و گف پرده گوشت سوراخ شده اما جزئی وگف ک اگزماوسودا داره هردوتا گوشت خوب بودم اما بازم الان گوش راستم یکم درد میکنه و انگاربستس حس میکنم داخلش اب یا یه مایعس وسنگینه و این خیلی اذیتم میکنه بنظرشما علتش چی میتونه باشه و میشه چیکارکرد؟؟؟ و بعد صدای وزوز گوش راستم ک پردش سوراخ شده عادیه یا ن؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 25 بهمن 1398

سلام. بنظر میاد مشکل عفونت گوش همچنان وجود داره و درمان نشده. مجدد به پزشک مراجعه کنید.

رها
ارسال شده در : پنجشنبه 10 بهمن 1398

سلام خسته نباشید میخواستم بگم بنده یه ماهی هست پشت دوتا گوشم حالت پوست پوسی شده وخیلی هم خارش داره و زخم شده هم هستبارها با وازلین زدم خوب نشده به نظرتون این چی هست

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 13 بهمن 1398

با سلام. باید معاینه شوید. به پزشک مراجعه کنید.

حمیدرضا توزنده جانی
ارسال شده در : چهارشنبه 09 بهمن 1398

سلام و وقت بخیر دختر من ۴ سالشه و چندین ماهه که پشت لاله گوشش قسمت اتصالش لاله گوش به گردن دچار عفونت و پوسته پوسته سفید رنگ شده و علی رغم مراقبت هنوز خوب نشده و این برای ما استرتس زاست لطفا راهنمایی کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 13 بهمن 1398

با سلام. باید معاینه شوند. به پزشک مراجعه کنید.

رویای ناب
ارسال شده در : چهارشنبه 25 دی 1398

با سلام . من 2 سال پیش بیماری قارجچگوش گرفتم و در اثر تمیز کردن مکرر توسط دکتر پس از خوب شدن بیماری گوشم شروع کرد به پوست گذاشتن و هر ماه باید یه لایه پوست توسط دکتر از گوشم خارج بشه. خیلی شرایط سختی برام ایجاد کرده و با پوسته گذاشتن شنواییم کم میشه. آیا راه درمانی داره؟ بیماری شبیه کرانوزیس ابتوران هست. ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 27 دی 1398

با سلام. کم‌شنوایی های ناشی از عفونتهای بخش خارجی گوش گذرا هستند و با درمان عفونت از بین می‌رود. پوسته گذاشتن مجرا یا لاله گوش هم کم شنوایی ایجاد نمیکنه.

رضا
ارسال شده در : پنجشنبه 05 دی 1398

سلام، تشکر از مطالب خوب و مفید شما، من شوره سر داشتم که با شامپوهای متفاوت تا حدی کنترل شد ، ولی داخل گوش و پشت گوشم ، اغلب بعد از استحمام پوسته و لایی چربی فرمی تشکیل میشه که با انگشت که خارجش میکنم مثل یه پوسته کامل یا یه تکه چربی جمع شده کنده میشود ولی متاسفانه خوب شدنی هم نیست ، ورزش میکنم ، استرس هم ندارم ، ممنون میشم راهنمایی فرمائید از طریق این پوسته پوسته شدن یا جمع شدن چربی را از بین ببرم.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 08 دی 1398

با سلام و تشکر. باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

الهه
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 21 آبان 1398

سلام.من یه مدتیه تو نرمی گوشم یه توده اندازه نخود درست شده که وقتی فشار میدم درد میگیره ...به نظرتون از چیه ؟؟در ضمن من از ۵ ماه پیش قسمت غضروفی گوشم زخمه وگهگاهی میخاره ....مشگلم چیه من خیلی استرس دارم ...جوابموبدین ...در ضمن من ۲۴ سالمه ومشکل دیگه ای غیر از انچه گفتم ندارم...

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 26 آبان 1398

سلام. ممکنه عفونت یا کورک پوستی باشه. بهتره به پزشک مراجعه کنید.

کیا نوری
ارسال شده در : جمعه 17 آبان 1398

سلام، پسرم ۱۲ ساله است، چند سالی هست ک روی یک قسمتِ ثابت هر دو گوشش می خاره اونم میخارونه بعد زخم میشه چند روز آروم میشه و خوب میشه دوباره شروع میشه، می تونید بگید علت و درمانش چیه؟ سپاس

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 18 آبان 1398

سلام. به پزشک متخصص پوست و اگر مشکلی مشاهده نشده روانشناس مراجعه کنید.

نغمه عقیلی
ارسال شده در : چهارشنبه 15 آبان 1398

سلام من چند وقته از قسمت پایین گوشم زخم وپارگی بوجود میا علتش چی میتونه باشه

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 17 آبان 1398

با سلام. باید معاینه بشه. به پزشک مراجعه کنید.

رویا راد
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 16 مهر 1398

سلام من چندماهی هست که گوش م درد داره و اطراف سوراخ گوش م پوست خشک میاره . توسط پزشک معاینه شدم عفونت گوش داشتم ک آنتی بیوتیک و قطره دادن ولی این پوست ها درمان نشدن علتش چیه؟ پماد کلوبتازول میشه استفاده کنم؟؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 22 مهر 1398

با سلام. پوسته های گوش میتونه ناشی از خشکی پوست یا اگزما باشه. در مورد پماد بعد از معاینه میشه نظر داد. بهتره به پزشک متخصص مراجعه کنید.

محمد
ارسال شده در : چهارشنبه 27 شهریور 1398

سلام . من دیواره های گوش میانیم پوسته های سختی وجود داره وقتی هم اونارو به سختی خارج میکنم مایهای مثل آب خارج میشه وخشک میشه. میخواستم بدونم چه بیماری دارم

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 27 شهریور 1398

سلام. ممکنه اگزما، حساسیت،عفونت و ... باشه. بهرحال باید پزشک متخصص گوش شما رو معاینه کنه.

پریسا
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 19 شهریور 1398

سلام وقت بخیر...مدتی پشت گوشم دقیقا روی گردنم بصورت خارش و قرمزی و جوشهای متورم و گرم هست ...علت سوزش و خارش چی میتونه باشه با توجه به اینکه گوشواره بدلی موهم در اوردم

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 23 شهریور 1398

با سلام. میتونه اثرات آلرژی به فلز گوشوارهاتون باشه. بهرحال بدون معاینه و شرح حال نمیشه نظری داد. توصیه می‌کنیم که به پزشک مراجعه کنید.

فاطمه هاشمی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 12 شهریور 1398

سلام خسته نباشید گوش پدرم ورم کرده ضخیم شده و کمی دردمیکنه دلیلش چیه

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 13 شهریور 1398

با سلام. میتونه دلایل متفاوت داشته باشه که با معاینه مشخص میشه ولی ورم قرمزی و درد معمولا با عفونت گوش همراهه. با آرزوی سلامتی

سمیه
ارسال شده در : جمعه 08 شهریور 1398

سلام جدیدا داخل کانال بیرونی گوشم زخم شده و پوشت ان جوش زده علت ان چیست

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 09 شهریور 1398

سلام. میتونه دلایل متعدد داشته باشه مثل اگزما، حساسیت، عفونت و غیره.

طاها
ارسال شده در : دوشنبه 28 مرداد 1398

سلام چندساله پسرم پشت گوشش زخم میشه چندبار مراجعه کردم پماد داده ..اگه یه روز نزنیم باز زخم میشه البته دکتر گوش و حلق و بینی بردم ..میشه راهنمایی کنید؟ ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 28 مرداد 1398

با سلام. به متخصص پوست مراجعه کنید.

مریم
ارسال شده در : شنبه 26 مرداد 1398

سلام حدود دوسال است که قسمتی از لاله ی گوش پدرم پوسته پوسته میشه شکاف بر می داره دکتر آمپول سفازولین میده پماد جنتامیسین اما گوشش به حالت اولیه برنمیگرده

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 28 مرداد 1398

با سلام. باید معاینه بشن و شرح حال گرفته بشه. توصیه میکنم به متخصص پوست مراجعه کنید.

ایمان گودرزی
ارسال شده در : پنجشنبه 24 مرداد 1398

سلام من ۲۰ سالمه تو بچگی پرده گوش پاره شد وبعضی از مواقع عفونت میکرد ولی با آنتی بیوتیک تجویز شده خوب میشد ولی دوباره عفونت کرده هر چی آنتی بیوتیک استفاده میکنم خوب نمیشه. و بیشتر کانال گوشم جدیدا زخم میشه آیا احتمال عفونت قارچی هست؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 28 مرداد 1398

سلام. بله احتمالش هست. ضمن اینکه برای شما جراحی ترمیمی توصیه می‌کنیم. بهتره که به متخصص گوش مراجعه کنید.

زهره ولایی
ارسال شده در : چهارشنبه 16 مرداد 1398

باسلام و خسته نباشید من 6 ماه پیش پرده گوشم رو عمل کردم تقریبا یه هفته است که احساس خارش و گاهی درد خفیفی در گوش و سرم دارم. به پزشک مراجعه کردم گفت یه سوراخ کوچیکی روی پرده گوشم دیده میشه ولی به پزشکی که گوشم رو خودش عمل کرده بود گفتم و گوشم رو معاینه کرد گفت که حساسیت پوستی است و احتیاج به انتی بیوتیک و قطره نداره خاستم نظر شمارو هم بدونم

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 19 مرداد 1398

با سلام. بدون معاینه نمیشه نظری داد. احساس خارش میتونه حساسیت پوستی باشه ولی اگر درد گوش بهتر نشد حتما مجدد به پزشک مراجعه کنید.

سعید محمدی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 01 مرداد 1398

با سلام چند سالی میشه که لاله گوشم خارش داره و پوسته پوسته میشه نه خوب میشه نه بدتر علت چیه

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 03 مرداد 1398

با سلام. میتونه به علت آلرژی، خشکی پوست، اگزما، درماتیت و یا عفونت های قارچی باشه. باید توسط متخصص پوست معاینه بشید.

الهه
ارسال شده در : یکشنبه 30 تیر 1398

سلام لاله هردوگوشم به شدت پوسته پوسته میشه من رو کلافه کرده...علتش چی میتونه باشه و اینکه درمانش چجوریه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 30 تیر 1398

سلام. میتونه از خشکی پوست، آلرژی، اگزما و غیره باشه. مرطوب نگهش دارید و به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

شیلا افشار
ارسال شده در : چهارشنبه 04 اردیبهشت 1398

آیا خشکی مجرای گوش میتونه باعث زنگ زدن گوش بشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 08 اردیبهشت 1398

با سلام. خير.

علی
ارسال شده در : شنبه 10 فروردین 1398

سلام چند سال گوش درد دارم تا دلتون بخواد به پزشک مراجعه کردم . داخل گوشم پوس پوس میشه مثل صورت و سرم کلافه شدم هر وقت هم میرم دکتر قطره سپلکس .بتامتازون.اوتیسپت . بوریکه بهم میده بعضی موقع تا دوهفته درد دارم تیر می‌کشه .نمیدونم چکار کنم بعضی وقت دکتر میگه گوشت هیچش نیست...خلاصه راهنمایی نیاز داریم .با تشکر

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 17 فروردین 1398

با سلام. در خیلی از موارد درد گوش راجعه است و منبع آن قسمت های دیگه بدن مثل دندان و فک، عضلات گردن و ... است. بنظرم بهتره پزشکتون این موارد رو هم بررسی کنه. موفق و سلامت باشید.

هیلدا اراکلیان
ارسال شده در : چهارشنبه 26 دی 1397

سلام از چه پمادی میتوانیم استفاده کنیم

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 30 دی 1397

سلام. معمولا از پماد بتامتازون و کلوبتازول استفاده میشود. ولی بهتر است پزشک معاینه و تجویز کند.

roghaye
ارسال شده در : پنجشنبه 15 آذر 1397

ممنونم از مطلب بسیار مفید شما...اگزما بسیار شایع هست و معمولا افراد در طول عمرشون بارها تجربه اش میکنن