بهترین تنظیم سمعک برای اساس کم شنوایی

اهمیت تنظیم سمعک

پس از تجویز، سمعک بر اساس کم شنوایی فرد تنظیم می شود. به خاطر داشته باشید که سمعک های مدرن امروز قابلیت های تنظیمی بسیار بالایی دارند و یک ادیولوژیست خبره امکانات زیادی برای تنظیم سمعک به نحو دلخواه شما در اختیار دارد. کلینیک سمعک نیک آوا با بهره گیری از متخصصان شنوایی با دانش و استفاده از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا مانند تجهیزات REM در راستای تجویز و تنظیم صحیح وعلمی وسایل کمک شنوایی گام بر می دارد. تنظیم سمعک از اهمیت بالایی برخوردار است و چنانچه سمعک به درستی توسط ادیولوژیست برای فرد کم شنوا تنظیم نشود، نه تنها هیچ کمکی به وی نمی کند بلکه به شنوایی نیز آسیب می رساند. در این جلسه ادیولوژیست با اتصال سمعک به کامپیوتر، سمعک را بر اساس کم شنوایی شما تنظیم می کند. در پایان این جلسه نحوه نگهداری و استفاده و تعویض باتری سمعک توضیح داده می شود.

در مورد تنظیم سمعک و کیفیت صدای سمعک، بایستی بیمار و اطرافیان وی همکاری های لازم را داشته باشند تا به یک تنظیم مناسب و خوب دست پیدا کنیم. فرد کم شنوا بایستی صبر و حوصله داشته باشد و به نکاتی توجه کند:

عادت کردن به سمعک

معمولا دو الی سه هفته زمان می برد که فرد کم شنوا به صدای سمعک و اصواتی که قبلا نمی شنیده است عادت کند. ابتدا صداهای زمینه و مزاحم بلند شنیده می شوند ولی به مرور محو می شوند. توصیه می شود که در روزهای اول بیمار فقط 4-3 ساعت از سمعک در منزل استفاده کند و در بین استفاده نیز استراحت کند و سمعک را از گوش بیرون بیاورد.

ساعت های استفاده از سمعک را به مرور زیاد کند.

بعد از حدود یکی دو هفته در خارج از منزل و در محیط های پرسروصدا از سمعک استفاده کند.

نکاتی در مورد نگهداری از سمعک

  • سمعک خود را از حرارت و رطوبت دور نگه دارید و قبل از خوابیدن و حمام کردن آن را از گوش خود خارج کنید.
  • اشعه های عکس برداری پزشکی می تواند به سمعک آسیب بزند.
  • باتری های سمعک ها در صورت بلعیده شدن سمی هستند، به همین خاطر از دسترس اطفال دور نگه دارید.
  • باتری سمعک را به مدت طولانی درون سمعک نگذارید و آن را از سمعک خارج کنید.
  • سمعک را پس از بیرون آوردن از گوش درون جعبه ی محافظ قرار دهید.
  • در صورتی که درون گوش خود درد یا التهاب احساس کردید، سمعک را از گوش خود خارج کرده و با ادیولوژیست خود مشورت کنید.

نکات ضروری برای اطرافیان و خانواده ی فرد کم شنوا

  • به جای داد زدن، واضح و شمرده شمرده صحبت کنید. 
  • در محیط های پر سر و صدا به فرد کم شنوا نزدیک شوید و با وی صحبت کنید.
  • روبروی فرد کم شنوا بیاستید و به فرد کم شنوا اجازه بدهید که از لب خوانی نیز استفاده کند.
  • استفاده از سمعک برای فرد کم شنوا می تواند خسته کننده باشد، در این مواقع مراقب باشید و به شنونده فشار نیاورید و اجازه ی استراحت به وی دهید. 

تمامی سمعک های تجویز شده در کلینیک سمعک نیک آوا از پنج سال تنظیم سمعک و کنترل شنوایی رایگان برخوردار هستند.

همچنین بخوانید
ساکشن گوش یکی از راه های جرم گیری گوش است که روند انجام آن در اینجا گفته شده است. آیا ساکشن گوش دردناک است؟ مراقبت های بعد از انجام ساکشن گوش چیست
اصلا نگران نباشید این سمعک- این سمعک به معنای استفاده از دو گوش مانند کار یکه از ابتدا میکردیم است.باید بگوییم سمعک دوگوشی به جز هزینه خرید دو سمعک خیلی بهتر از تجویز یک سمعک است.
فن آوری Tinnitus SoundSupport: این تکنولوژی با امکان ارائه ی انواع اصوات پهن باند، باریک باند و اصوات پوشاننده با تم صدای اقیانوس امروزه در رده ی برترین تکنولوژی های سرکوب وزوز در دنیا قرار دارد.
مایکان زیمنس در فیلتر کردن نویزهای ناخواسته و ارائه ی صدایی طبیعی و با کیفیت سرآمد است. این فن آوری گفتار و سر و صدای زمینه را پردازش و از هم جدا می کند و وضوح گفتار را به حداکثر می رساند.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
امیر
ارسال شده در : شنبه 25 اردیبهشت 1400

سلام... من قبلا از سمعک هانساتون استفاده میکردم که خراب شد الان یه سمعک جدید زیمنس داخل گوش برام تجویز کرده دکتر تنظیم هم کرده ولی نوع صداش خیلی با سمعک قبلی فرق داره خیلی هم وقت گذاشتیم برا تنظیم کردن سمعک ولی بازم مثل قبلی نشد ...حتی چند مدل سمعک روی گوش من امتحان کرد که همشون تقریبا صداشون مثل هم بود...خلاصه اخرش بهم گفتش که چند روزی سمعکو بزار کم کم عادت میکنی بهش میشه مثل همون قبلی ......من واقعا نگرانم اگر ممکنه راهنمایی کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 03 اردیبهشت 1402

سلام، تغییر سمعک ممکن است به دلایل مختلفی مانند تغییر شرایط شنوایی، نوع سمعک و تنظیمات آن، و یا حتی تفاوت در کیفیت صدا با سمعک قبلی، منجر به تفاوت در شنیدن شما شود. ادیولوژیست شما به شما پیشنهاد داده که چند روزی سمعک جدید را استفاده کنید تا به آن عادت کنید. این پیشنهاد درست است، زیرا برای عادت کردن به سمعک جدید و تطبیق با آن، نیاز به زمان دارید. به هر حال، اگر شما هنوز احساس مشکل در شنیداری خود دارید، بهتر است با ادیولوژیست خود در مورد این مشکل صحبت کنید و از او بخواهید تا تنظیمات سمعک جدید را بررسی کند و در صورت نیاز تغییراتی را ایجاد کند. همچنین، برای بهبود شنیداری خود، می توانید از تمرینات شنیداری و تمرینات گوش کردن به صداها استفاده کنید. این تمرینات می توانند به شما کمک کنند تا بهبود شنیداری خود را در طول زمان تجربه کنید. امیدوارم که این مشورتها برای شما مفید باشند.

عبدالوهاب محسنی راد
ارسال شده در : شنبه 30 شهریور 1398

اطلاعات خوب، مفید و کارایی است. از همه شما کارگران و مدیران سپاسگزارم.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 30 شهریور 1398

با سلام و سپاس