طول عمر باتری سمعک

لوازم جانبی سمعک 

در ادامه تمامی لوازم جانبی مورد استفاده برای سمعک ها و توضیحی مختصر در مورد هر کدام برای شما آوره شده است.

  1. ریموت کنترل سمعک
  2. هوک کورد سمعک
  3. فیلتر سمعک
  4. کیف و جعبه سمعک
  5. تستر سمعک
  6. شارژر سمعک
  7. وسیله کمک شنیداری
  8. تمیز کننده سمعک
  9. باتری سمعک 

سمعک های فراهوشمند وایرلس ویدکس با داشتن فن آوری بلوتوث به تلفن، موبایل، تلویزیون، رایانه و دستگاه های پخش موسیقی متصل می شوند و شنیدن را بسیار راحت تر و لذت بخش تر می سازند. به علاوه کاربر به وسیله ی RC-DEX قادر است که صدای سمعک خود را کم و زیاد کند و برنامه ی آن را تغییر دهد. در کلینیک سمعک نیک آوا Call-Dex و COM-DEX محصول های جدید کمپانی ویدکس برای مکالمه ی راحت با موبایل در دسترس کاربران گرامی می باشد. 

وسیله ای جهت نگهداری سمعک ها که با رعایت نکات و استفاده منظم از آن عمر سمعک و استفاده از آن را برای خودتان بهتر و بیشتر خواهید کرد.

باتری سمعک

از اجزای جدایی ناپذیر سمعک ها، باتری آنهاست . باوجود اینکه  باتری های قابل شارژ موجود در بازار وجود دارد، شایع ترین نوع باتری ها هنوز باتری یکبار مصرف روی- هوا است.  در گذشته در باطری ها با استفاده از مقدار کمی جیوه به هدایت و تثبیت اجزای داخلی تولید شده کمک میکردند ، اما امروزه به دلیل خطرات جیوه ، دیگر در باطری ها استفاده نمی شود . از آنجایی که باطری های روی – هوا با فعال میشوند ، از طرف کارخانجات تولیدی ، برچسبی بر روی باطری چسبانده شده که با جدا کردن برچسب و مخلوط شدن هوا با روی، باتری شروع به فعالیت می کند. برای عملکرد بهتر باتری سمعک پس از جدا کردن برچسب آن اجازه دهید یک دقیقه در معرض هوا بماند.

باتری سمعک

اندازه باتری های سمعک 

سمعک ها در  اندازه ها و سبک های مختلف و با نیازها و قدرت های مختلف در آمده اند پس هرکدام به باتری  خاص خود احتیاج دارند . سمعک های بزرگتر نیاز به باتری های بزرگتر دارند. علاوه بر این، سمعک افرادی که کم شنوایی عمیق یا شدید دارند به قدرت بیشتری احتیاج دارد بنابراین باتری بزرگتری نیاز دارد . پنج نوع باتری سمعک موجود در بازار وجود دارد. برحسب اندازه کوچک به بزرگ عبارتند از: 5، 10، 312، 13 و 675. باتری های سمعک اندازه 5 به ندرت استفاده می شوند.

اندازه باتری های سمعک

رنگبندی باتری های سمعک

شاید به خاطر سپردن شماره و یا سایز باطری ها برای بعضی کاربران کاری سخت باشد . بنابراین برای ساده تر شدن این امر ، برای هر شماره ی باطری رنگی خاص در نظر گرفته شده است .

  • اندازه 5 باتری - برچسب قرمز
  • اندازه 10 باتری - برچسب زرد
  • اندازه 312 باتری - برچسب قهوه ای
  • اندازه 13 باتری - برچسب نارنجی
  • اندازه 675 باتری - برچسب آبی

رنگبندی باتری های سمعک

عمر باتری سمعک

باتری های سمعک می توانند از پنج تا 14 روز عمر کنند، ( بر اساس میانگین 16 ساعت مصرف ) . عمر باتری بستگی به اندازه باتری و قدرت مورد نیاز سمعک دارد. به طور معمول، باتری های کوچکتر دارای عمر کوتاهتری نسبت به باتری های بزرگتر هستند.

طول عمر باتری های سمعک به شرح زیر است:

  • اندازه 10 - سه تا هفت روز
  • اندازه 312 - سه تا 10 روز
  • اندازه 13 - شش تا 14 روز
  • اندازه 675 - نه تا 20 روز
  • اگر باتری کمتر از میزان معمول کار می کند، احتمالا در سمعک مشکلی وجود دارد .

چگونه طول عمر باتری سمعک را افزایش دهیم؟

  • هنگام استفاده نکردن از سمعک ( مانند شب ها و ...) درب باتری را باز کنید. اینکار هم به حفظ باطری کمک می کند و هم موجب تبخیر هر گونه رطوبت احتمالی موجود در سمعک شده و عمر سمعک را افزایش می دهد .
  • باتری ها را همیشه در دمای اتاق ذخیره کنید. قرار گرفتن در معرض حرارت و محیط های مرطوب مانند حمام، عمر باتری را کوتاه می کند.
همچنین بخوانید
ساکشن گوش یکی از راه های جرم گیری گوش است که روند انجام آن در اینجا گفته شده است. آیا ساکشن گوش دردناک است؟ مراقبت های بعد از انجام ساکشن گوش چیست
اصلا نگران نباشید این سمعک- این سمعک به معنای استفاده از دو گوش مانند کار یکه از ابتدا میکردیم است.باید بگوییم سمعک دوگوشی به جز هزینه خرید دو سمعک خیلی بهتر از تجویز یک سمعک است.
فن آوری Tinnitus SoundSupport: این تکنولوژی با امکان ارائه ی انواع اصوات پهن باند، باریک باند و اصوات پوشاننده با تم صدای اقیانوس امروزه در رده ی برترین تکنولوژی های سرکوب وزوز در دنیا قرار دارد.
مایکان زیمنس در فیلتر کردن نویزهای ناخواسته و ارائه ی صدایی طبیعی و با کیفیت سرآمد است. این فن آوری گفتار و سر و صدای زمینه را پردازش و از هم جدا می کند و وضوح گفتار را به حداکثر می رساند.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
مهرزاد خلیلی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 17 دی 1398

سلام فقط میخوام بابت اطلاعات بسیار مفیدتون تشکر کنم با همین متن کوتاه جواب تمام سوالاتم در مورد باتری سمعک رو گرفتم موفق باشید

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 19 دی 1398

با سلام و سپاس.