از کجا سمعک مناسب تهیه کنیم؟

چگونه و از کجا سمعک تهیه کنیم؟

همواره قبل از خرید سمعک، لازم است که فرد تحت یک ارزیابی شنوایی قرار گیرد تا نوع و میزان کم شنوایی وی مشخص شود. این فرایند توسط متخصص شنوایی (ادیولوژیست یا شنوایی شناس) انجام می پذیرد.
این روند انجام معاینات و تست شنوایی به شنوایی شناس کمک می کند که علاوه بر کسب اطلاعات درباره ی شنوایی کاربر، از وضعیت سلامت پزشکی از جمله مشکلاتی از قبیل عفونت، انواع بیماری های گوش خارجی، داخلی و میانی، انواع آسیب ها و تغییر شکل ها، وجود یا عدم وجود واکس گوش در کانال، تومورهای احتمالی و .... مطلع شده و گاه درصورت نیاز قبل از تجویز سمعک، کاربر را به متخصص مربوطه برای درمان ارجاع دهد.
ارزیابی شنوایی اولیه که توسط ادیولوژیست انجام میگیرد شامل بررسی گوش خارجی و میانی با اتوسکوپ، بررسی سلامت پرده گوش، استخوانچه های گوش میانی، فضای گوش میانی و شیپور استاش و ادیومتری که به بررسی وضعیت شنوایی و گفتار فرد میپردازد که در اصطلاح عامیانه به ادیوگرام حاصل از این فرایند نوار گوش نیز گفته می شود.

هنگامی که شنوایی شناس ادیوگرام شما را رسم میکند و تایید می کند که شما احتیاج به استفاده از سمعک دارید ، حال باید با توجه به ادیوگرام و همچنین شرایط دیگر نوع سمعک مناسب گوش انتخاب شود.
فرایند خرید بهترین و مناسب ترین سمعک با توجه به تنوع قیمت و تنوع برندهای موجود ممکن است فرایندی سخت به نظر برسد. اما با رعایت نکاتی کوچک این فرایند بسیار ساده و با نتیجه دلخواه خواهد بود.
صرف نظر از برند های موجود سمعک، لزوما گران ترین سمعک، بهترین برای شما نخواهد بود.
شنوایی شناس می تواند در جلسه ی مشاوره با توجه به نوع و میزان افت شنوایی، شغل، نیازهای اجتماعی، سن، بودجه و .... بهترین و مناسب ترین سمعک را برای فرد انتخاب کرده و به وی پیشنهاد دهد. متخصص شنوایی شناسی تحصیل کرده ی این کار است و با تلفیق علم، تجربه و هنر خود میتواند بیشترین کمک ممکن را به فرد دارای کم شنوایی داشته باشد.

مزایای خرید سمعک از کلینیک شنوایی نیک‌آوا:

  • تجویز سمعک توسط دکترای شنوایی شناسی
  • تنظیم سمعک با تجهیزات استاندارد بین‌المللی REM
  • ارائه پکیج خدماتی رایگان سمعک (معاینه، ارزیابی شنوایی، قالب گیری، ساخت سمعک و تنظیم و خدمات تا پنج سال)
  • همکاری با تمام بیمه‌ها (تعرفه بیمه سمعک)
  • قیمت مناسب

خرید سمعک از غیر ادیولوژیست، اشتباهی غیر قابل جبران

فرایند معاینات شنوایی، مشاوره، تجویز و تنظیم سمعک امری کاملا تخصصی است و دریافت این خدمات از افراد غیر متخصص ( هر فردی به جز شنوایی شناس، مانند کالاهای پزشکی و ...) میتواند عواقب غیر قابل جبران به سلامتی و ضررهای مالی به همراه داشته باشد. از جمله : فروش سمعک های دست دوم بجای سمعک نو، فروش سمعک نامناسب برای فرد، عدم تنظیم سمعک، تنظیمات غیرتخصصی و اشتباه سمعک برای کم شنوایی فرد، گارانتی نداشتن و یا ارائه ی کارت های گارانتی تقلبی و ....

مزایای خرید سمعک از کلینیک شنوایی نیک‌آوا

بیمه سمعک

همچنین فقط متخصص شنوایی شناسی می تواند با توجه به نوع بیمه ی کاربر سمعک، مدارک لازم را برای دریافت کمک هزینه ی سمعک که توسط بیمه ها تعیین شده است در اختیار فرد بگذارد.

سمعک اختصاصی برای کاربر

متخصص شنوایی شناسی میتواند با توجه به نیاز کاربر سمعک، سمعک اختصاصی وی را سفارش داده و قالب مخصوص گوش فرد را بگیرد و طی تنظیمات تخصصی و شخصی باتوجه به نیازهای شنوایی و گفتار فرد، تجویز و تنظیم کاملا تخصصی و حرفه ای را برای فرد به ارمغان آورد که این شرایط توسط غیرادیولوژیست غیرقابل دستیابی می باشد.

گارانتی و خدمات پس از فروش

خرید سمعک از مراکز معتبر یعنی خرید از متخصصین شنوایی شناسی این اطمینان را برای شما به همراه دارد که سمعکتان گارانتی قابل اطمینان بین المللی داشته و در صورت کوچکترین آسیب و خرابی تا زمان گارانتی، توسط شرکت بطور رایگان اصلاح خواهد شد. همچنین شنوایی شناس خدمات پس از فروش ویژه ای را برای کاربران سمعک خود در نظر میگیرد و کاربر سمعک میتواند مطمئن باشد با رعایت تمام نکات گفته شده توسط ادیولوژیست، از تنظیمات و خدمات پس از فروش سمعک خود بصورت تخصصی و کاملا حرفه ای راضی خواهد بود.

قبل از خرید سمعک از شنوایی شناس چه سؤالی باید پرسید؟

قبل از اینکه یک سمعک را بخرید، در نظر بگیرید که این سوالات را از متخصص شنوایی شناسی خود بپرسید:

  • کدام نوع و سبک سمعک ها بیشترین نیاز من را برآورده می کنند؟
  • چه ویژگی های خاصی متناسب با شیوه ی زندگی من باید در سمعک موجود باشد؟
  • آیا به یک یا دو سمعک نیاز دارم؟
  • هزینه کل سمعک ها؟
  • اعتبار و شرایط گارانتی سمعک
  • باتری و سایر تجهیزات جانبی سمعک
  • در طول مدت ضمانت چه چیزهایی  پوشش داده می شود؟
  • چگونه باید از سمعک مراقبت کنم؟
همچنین بخوانید
ساکشن گوش یکی از راه های جرم گیری گوش است که روند انجام آن در اینجا گفته شده است. آیا ساکشن گوش دردناک است؟ مراقبت های بعد از انجام ساکشن گوش چیست
اصلا نگران نباشید این سمعک- این سمعک به معنای استفاده از دو گوش مانند کار یکه از ابتدا میکردیم است.باید بگوییم سمعک دوگوشی به جز هزینه خرید دو سمعک خیلی بهتر از تجویز یک سمعک است.
فن آوری Tinnitus SoundSupport: این تکنولوژی با امکان ارائه ی انواع اصوات پهن باند، باریک باند و اصوات پوشاننده با تم صدای اقیانوس امروزه در رده ی برترین تکنولوژی های سرکوب وزوز در دنیا قرار دارد.
مایکان زیمنس در فیلتر کردن نویزهای ناخواسته و ارائه ی صدایی طبیعی و با کیفیت سرآمد است. این فن آوری گفتار و سر و صدای زمینه را پردازش و از هم جدا می کند و وضوح گفتار را به حداکثر می رساند.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
علی صحرانورد
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 27 خرداد 1399

درود و عرض ادب و احترام سپاس فراوان از توضیحات مفید شما