سمعک های مناسب وزوز گوش

آیا سمعک‌ها می‌توانند به درمان وزوز گوش کمک کنند؟

وزوز گوش به معنای شنیدن صدا در غیاب هر گونه محرک خارجی است. این وضعیت شایع، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و می‌تواند ناشی از عواملی مانند از دست دادن شنوایی، قرار گرفتن در معرض صداهای بلند و برخی داروها باشد. اما آیا با استفاده از سمعک‌ها یا "ماسک‌کننده‌های وزوز گوش" می‌توان تسکینی برای این مشکل پیدا کرد؟ در اینجا دربارهٔ اثربخشی سمعک‌ها به عنوان یک سیستم درمانی و مدیریتی برای وزوز گوش صحبت می‌کنیم و چگونگی کاهش تأثیرات منفی آن بر زندگی افراد را بررسی می‌کنیم.

سمعک های مناسب وزوز

وزوز گوش چیست؟

وزوز گوش صدای مداومی در گوش است که ناشی از هیچ منبع صدای خارجی نیست. این صدا معمولاً به صورت زنگ زدن در گوش احساس می‌شود و معمولاً تنها فردی که این علائم را تجربه می‌کند، قادر به شنیدن آن است. در حال حاضر، حدود 10 درصد از جمعیت ایران از وزوز گوش مداوم رنج می‌برند و تقریباً 1 نفر از هر 10 نفر می‌گوید که این مشکل تأثیر زیادی بر کیفیت زندگی آن‌ها دارد. حدود 80 درصد از افرادی که از وزوز گوش رنج می‌برند، دچار کم شنوایی نیز هستند.

با توجه به این موضوع و اینکه از دست دادن شنوایی معمولاً به تدریج اتفاق می‌افتد، بسیاری از افراد هنگام تشخیص همزمان از دست دادن شنوایی و شکایات وزوز گوش خود متعجب می‌شوند.

علل وزوز گوش

علل شایع وزوز گوش چیست؟ هرچند که ما به طور دقیق نمی‌دانیم وزوز گوش از کجا ناشی می‌شود، برخی دانشمندان بر این باورند که ممکن است این صداها در واقع "سر و صدایی" از مغز باشد که در پاسخ به عدم توانایی آن در دریافت سیگنال‌های صوتی کافی از سلول‌های مویی در گوش ایجاد می‌شود. تحقیقات همچنان ادامه دارد، اما متأسفانه در حال حاضر درمان قطعی برای این "شرایط نامرئی" وجود ندارد. با این حال، درمان‌های موفق، درمان‌های حمایتی و گزینه‌های سمعک برای وزوز گوش وجود دارد که طراحی شده‌اند تا علائم را کاهش دهند.

سمعک‌ها برای وزوز گوش

آیا سمعک‌ به وزوز گوش کمک می‌کنند؟ آیا سمعکی برای وزوز گوش وجود دارد و آیا کار می‌کند؟ سمعک‌ها می‌توانند درمان مؤثری برای وزوز گوش باشند، به ویژه برای افرادی که دچار از دست دادن شنوایی نیز هستند. بسیاری از سمعک‌ها اکنون دارای ویژگی‌های خاصی هستند که می‌توانند شدت وزوز گوش را کاهش دهند و کیفیت زندگی فرد را بهبود بخشند. مطالعات نشان می‌دهند که سمعک‌ها واقعاً می‌توانند تأثیر وزوز گوش را برای درصد زیادی از افراد کاهش دهند. در یک نظرسنجی در سال 2007 از ادیولوژیست ها در ایالات متحده، گزارش شد که حدود 60 درصد از بیماران مبتلا به وزوز گوش علائمشان با استفاده از سمعک‌ها کاهش یافته است و تقریباً 22 درصد از آن‌ها تسکین قابل توجهی را تجربه کرده‌اند.

اگر دربارهٔ اثربخشی سمعک‌ها برای وزوز گوش سؤال دارید، ما استفاده از سمعک‌ها را برای افرادی که دچار کم شنوایی، وزوز گوش یا هر دو هستند، توصیه می‌کنیم. این سمعک‌ها می‌توانند به تنهایی به عنوان سمعک‌های بلوتوثی برای حمایت از وزوز گوش یا به عنوان بخشی از یک بسته جامع درمان شنوایی طراحی شده توسط شنوایی‌شناس شما مؤثر باشند.

سمعک‌های مخصوص وزوز گوش چگونه کار می‌کنند؟

سمعک‌ها با استفاده از ویژگی‌های مختلف به مدیریت وزوز گوش کمک می‌کنند:

کاهش تمرکز بر صداهای وزوز

سمعک‌ها به کاربران این امکان را می‌دهند تا صداهایی را بشنوند که ممکن است توسط وزوز گوش پوشانده شوند. این امر شنیدن صداهای واقعی را آسان‌تر می‌کند و کمک می‌کند تا صداهای داخلی آزاردهنده را در طول روز نادیده بگیرند. برای مثال، ماسک‌کننده‌های وزوز گوش صدای کم‌سطح و وسیعی تولید می‌کنند که هدف آن پوشاندن وزوز است و آن را کمتر قابل توجه می‌کند.

بهبود حالت روحی

سمعک‌های مخصوص وزوز گوش می‌توانند احساسات و سلامت روانی را بهبود بخشند، مانند کاهش افسردگی و اضطراب. آن‌ها به افزایش کیفیت زندگی کمک می‌کنند.

حمایت شناختی

سمعک‌های مخصوص وزوز گوش همچنین به حمایت شناختی کمک می‌کنند. سمعک‌ها به بهبود ارتباط بین مغز و مسیرهای شنوایی کمک می‌کنند که می‌تواند به کاهش صداهای وزوز گوش کمک کند.

کنترل کامل بر روی وزوز گوش

بسیاری از سمعک‌ها دارای برنامه‌های مدیریت وزوز گوش هستند که معمولاً شامل صداهای خارجی است که برای پوشاندن صداهای آزاردهنده وزوز گوش طراحی شده‌اند. این صداها می‌توانند به شکل نویز سفید یا صداهای محیطی شبیه‌سازی شده باشند و نوعی درمان صوتی را ارائه دهند تا به تسکین علائم کمک کنند. این ویژگی به‌ویژه زمانی مفید است که افراد دچار افزایش ناگهانی وزوز می‌شوند.

بهبود تمرکز با سمعک‌ها

سمعک‌های مخصوص وزوز گوش می‌توانند به وضوح گفتار کمک کنند و تلاش شنیداری را کاهش دهند، که در نتیجه تمرکز و ارتباط را بهبود می‌بخشد.

تولیدکننده‌های صدا

این دستگاه‌ها صدای ملایمی تولید می‌کنند که می‌تواند به پوشاندن وزوز گوش کمک کند و آن را کمتر قابل توجه کند.

ارائه درمان صوتی

برخی از سمعک‌ها دارای گزینه‌های پیش‌برنامه‌ریزی شده برای درمان صوتی هستند که می‌توانند به کاهش شدت وزوز گوش کمک کنند. این گزینه‌ها ممکن است شامل صداهای طبیعت، موسیقی یا نویز سفید باشند.

ارتباط بین وزوز گوش و از دست دادن شنوایی

از دست دادن شنوایی می‌تواند باعث ایجاد وزوز گوش شود، زیرا پردازش صدا تغییر می‌کند. در برخی موارد، از دست دادن شنوایی می‌تواند وزوز گوش را ایجاد کند، زیرا با کاهش شنوایی، صداهای خارجی به مغز نمی‌رسند. این موضوع منجر به تغییرات نورپلاستیک در مغز می‌شود که می‌تواند نحوه پردازش فرکانس‌های صوتی را تغییر دهد. برای مثال، افرادی که دچار از دست دادن شنوایی هستند، ممکن است صدای وزوز گوششان با فرکانس صداهای خارجی که قادر به شنیدن آن‌ها نیستند، همخوانی داشته باشد. این ترکیب چالش‌های بیشتری را برای شنیدن و ارتباط ایجاد می‌کند.

ویژگی‌های مفید سمعک‌ها برای وزوز گوش

اکنون می‌دانیم که از دست دادن شنوایی معمولاً با وزوز گوش مرتبط است. بنابراین، سمعک‌های متعددی با ویژگی‌های خاص وجود دارد که می‌تواند علائم وزوز گوش را مدیریت و پشتیبانی کند. این سمعک‌ها می‌توانند شامل ویژگی‌هایی مانند پوشاندن وزوز با صداها و استفاده از برنامه‌های مفید و تکنیک‌های آرامش باشند. 

بهترین سمعک‌ها برای وزوز گوش در سال 2024

در ادامه، بهترین انتخاب‌های ما برای سمعک‌های دارای درمان‌های وزوز گوش در سال 2024 و بررسی‌هایی از سمعک‌هایی که می‌توانند به کاهش علائم و افزایش ناگهانی وزوز کمک کنند، ارائه شده است. این لیست بر اساس نظرات متخصصان شنوایی و بازخورد بیماران آن‌ها، پیشرفت فناوری، مصرف باتری و انواع دستگاه‌ها تنظیم خواهد شد. ما همیشه توصیه می‌کنیم که با شنوایی‌شناس خود در مورد سمعک‌های موجود صحبت کنید و مقایسه‌ای از سمعک‌های مناسب برای وزوز گوش بر اساس نیازها، میزان از دست دادن شنوایی و سبک زندگی‌تان داشته باشید.

بهترین و اولین انتخاب: سمعک‌های اتیکن Real و Oticon Intent

سمعک‌های اتیکن در محیط‌های پر سر و صدا، توانایی درک گفتار را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهند. این سمعک‌ها چگونه می‌توانند به وزوز گوش شما کمک کنند؟ فناوری آن‌ها به شما کمک می‌کند تا در مکالمات فعال‌تر باشید، درست مانند افرادی که شنوایی طبیعی دارند. سمعک‌های اتیکن همچنین دارای ویژگی Tinnitus SoundSupport هستند که با پخش صداهای آرامش‌بخش به کنترل وزوز گوش شما کمک می‌کند. می‌توانید این صداها را تنظیم کنید تا به شما تسکین دهند، هر جا که نیاز دارید. این صداها شامل امواج و نویز سفید هستند.

اپلیکیشن Oticon ON:  با اپلیکیشن Oticon ON، گزینه‌های دیگری برای تسکین وزوز گوش مانند موسیقی مورد علاقه‌تان، کتاب‌های صوتی، پادکست‌ها یا حتی راهنماهای آرامش را می‌توانید به‌صورت بی‌سیم پخش کنید.

سمعک اتیکن مخصوص وزوز گوش

انتخاب دوم: سمعک‌های فوناک Phonak Audeo Lumity

فن آوری Tinnitus Balance در سمعک‌های فوناک برای تولید صدای گسترده طراحی شده است تا در مدیریت وزوز گوش کمک کند. این سمعک‌ها چگونه می‌توانند به وزوز گوش شما کمک کنند؟ درمان صوتی مانند Tinnitus Retraining Therapy که انعطاف‌پذیری در تنظیمات را از طریق نرم‌افزار Phonak Target ارائه می‌دهد. کیفیت صدای معروف فوناک باعث می‌شود شنیدن صداهای خارجی آسان‌تر شود و توجه شما را از علائم وزوز گوش دور کند.

اپلیکیشن Phonak Audeo Lumity: می‌توانید تا هشت دستگاه را متصل کنید و همزمان از دو دستگاه استفاده کنید، بنابراین به مجموعه‌ای بی‌پایان از صداها برای کنترل وزوز گوش خود دسترسی دارید. 

انتخاب سوم: سمعک‌های ریساند Resound Nexia

افراد مبتلا به وزوز گوش صداها را به‌طور متفاوتی تجربه می‌کنند. اپلیکیشن Resound Relief به راحتی به مدیریت علائم شما کمک می‌کند. این دستگاه‌ها چگونه می‌توانند تسکین وزوز گوش ارائه دهند؟ با ترکیبی از درمان‌های صوتی، استراتژی‌های آرامش و راهنمایی‌ها. همچنین تمرینات آرامش و مدیتیشن وجود دارد که در مواقع نیاز به شما کمک می‌کند.

اپلیکیشن Resound Nexia: با سمعک‌های Resound Nexia، می‌توانید از گوشی هوشمند، تبلت و هدفون بلوتوث خود برای تسکین وزوز گوش استفاده کنید.

انتخاب چهارم: سمعک‌های ویدکس Widex SmartRIC

سمعک‌های Widex SmartRIC شامل یک سیستم هوش مصنوعی هستند که سمعک‌ها را آموزش می‌دهد و تجربه شنوایی شما را شخصی‌تر می‌کند، بنابراین مدیریت وزوز گوش شما بهتر خواهد شد. این سمعک‌ها چگونه می‌توانند به علائم وزوز گوش شما کمک کنند؟ این یک ویژگی اختصاصی متعلق به شرکت ویدکس است که به کاهش علائم وزوز گوش کمک می‌کند و در کنار برنامه‌های گسترده‌تری برای درمان وزوز گوش استفاده می‌شود. این صداهای فرکتالی توسط سمعک تولید می‌شوند تا به شما در آرامش و ریلکس کردن کمک کنند و در کنار مشاوره و تکنیک‌های آرامش‌بخش برای تسکین علائم وزوز گوش به کار می‌روند. سمعک Widex SmartRIC 440 آخرین مدل این کمپانی است و قابل شارژ هستند و شارژر نیز در قیمت گنجانده شده است.

انتخاب پنجم: سمعک‌های سیگنیا Signia AX 

سمعک‌های Signia AX دارای فناوری‌ای به نام Notch Therapy هستند که به طور علمی ثابت شده است که ناراحتی ناشی از وزوز گوش را کاهش می‌دهد. این تکنیک به ویژه برای افرادی که وزوز گوش با فرکانس خاص دارند، مفید است. اما این سمعک‌ها چگونه به مدیریت وزوز گوش کمک می‌کنند؟

اپلیکیشن سمعک Signia AX: این اپلیکیشن به طور نامحسوس و بدون ایجاد مزاحمت، وزوز گوش شما را مدیریت می‌کند و برخلاف روش‌های معمول مانند نویز ثابت یا امواج اقیانوس، تنها کافی است که سمعک‌های خود را به طور معمول بپوشید و ممکن است علائم شما در عرض چند هفته بهبود یابد. Notch Therapy این امکان را فراهم می‌کند که احساس وزوز گوش شما محدود شود تا زمانی که دیگر آزاردهنده نباشد. با انتقال صداها به پس‌زمینه در طول زمان، تحریک بیش از حد کاهش یافته و مغز شما بهتر می‌تواند این صداها را نادیده بگیرد، که منجر به کاهش ناراحتی می‌شود. تحقیقات Signia نشان داده است که استفاده از Notch Therapy در 65% از کاربران، بهبود قابل توجهی در علائم وزوز گوش ایجاد کرده است.

سمعک‌های In-Ear Signia Insio AX

اگر به دنبال سمعک‌های داخل گوشی برای وزوز گوش هستید، مدل Signia Insio AX گزینه‌ای عالی است. این سمعک‌ها بسیار کوچک و آماده به استفاده هستند و به راحتی در کانال گوش قرار می‌گیرند و قابلیت پخش صداها و تماس‌ها را دارند. این دستگاه‌ها سفارشی‌سازی شده‌اند و از تناسبی منحصر به فرد برخوردارند که همزمان با ارائه Notch Therapy عالی، کاملاً نامحسوس هستند.

سمعک داخل گوشی مخصوص وزوز گوش

نکات مهم درباره سمعک‌ها و وزوز گوش

مهم است بدانید که سمعک‌ها درمانی برای وزوز گوش نیستند، اما می‌توانند برای بسیاری از افراد موثر باشند. اگر به استفاده از سمعک‌ها برای وزوز گوش علاقه‌مند هستید، بهتر است با یک شنوایی‌شناس یا متخصص بهداشت شنوایی صحبت کنید تا بهترین گزینه‌های درمانی متناسب با نیازهای خاص شما را تعیین کنید.

نکات کلیدی و حقایق درباره وزوز گوش را نادیده نگیرید

حدود 80% از افرادی که دچار وزوز گوش هستند، همچنین مشکل شنوایی دارند. تحقیقات نشان داده‌اند که سمعک‌ها تسکین‌دهنده خوبی هستند.

فناوری‌هایی که می‌توانند کمک کنند را بشناسید

برخی از سمعک‌های مدرن دارای فناوری تولید صدا برای وزوز گوش هستند. تحقیق کنید و ببینید چه گزینه‌هایی برای مدیریت وزوز گوش در صنعت موجود است.

از سر و صدا رنج نبرید

کمک بگیرید و با متخصص شنوایی شناس خود تماس بگیرید. آن‌ها آموزش و تجربه لازم را برای ارزیابی گوش‌ها، توانایی شنوایی و وزوز گوش شما دارند. آن‌ها بهترین سمعک‌ها برای وزوز گوش را بررسی کرده و توصیه‌های کارشناسی برای کمک به شما ارائه می‌دهند تا بتوانید تسکین لازم را دریافت کنید، صرف‌نظر از بودجه‌ای که دارید.

نتیجه‌گیری

سمعک‌ها می‌توانند برای برخی از افراد مبتلا به وزوز گوش مفید باشند، به ویژه کسانی که همچنین دچار افت شنوایی هستند. وزوز گوش به معنای احساس صدا در غیاب منبع خارجی صدا است. این مشکل شایع است و بسیاری از افرادی که وزوز گوش دارند، همچنین دچار افت شنوایی هستند. سمعک‌ها با تقویت صداهای خارجی می‌توانند به پنهان کردن وزوز گوش کمک کنند و آن را کمتر قابل توجه سازند. همچنین می‌توانند به بهبود ارتباطات و کیفیت کلی زندگی افراد مبتلا به وزوز گوش و افت شنوایی کمک کنند.

در کلینیک نیک آوا با استفاده از تجهیزات پیشرفته وزوز گوش و شرایط شنوایی شما به دقت ارزیابی میشود و بهترین گزینه های درمانی با بهترین قیمت سمعک انجام خواهد شد.

همچنین بخوانید
ساکشن گوش یکی از راه های جرم گیری گوش است که روند انجام آن در اینجا گفته شده است. آیا ساکشن گوش دردناک است؟ مراقبت های بعد از انجام ساکشن گوش چیست
اصلا نگران نباشید این سمعک- این سمعک به معنای استفاده از دو گوش مانند کار یکه از ابتدا میکردیم است.باید بگوییم سمعک دوگوشی به جز هزینه خرید دو سمعک خیلی بهتر از تجویز یک سمعک است.
فن آوری Tinnitus SoundSupport: این تکنولوژی با امکان ارائه ی انواع اصوات پهن باند، باریک باند و اصوات پوشاننده با تم صدای اقیانوس امروزه در رده ی برترین تکنولوژی های سرکوب وزوز در دنیا قرار دارد.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha