تنظیم و تحویل سمعک

تنظیم سمعک از اهمیت بالایی برخوردار است و چنانچه سمعک به درستی توسط ادیولوژیست برای فرد کم شنوا تنظیم نشود، نه تنها هیچ کمکی به وی نمی کند بلکه به شنوایی نیز آسیب می رساند. در این جلسه ادیولوژیست با اتصال سمعک به کامپیوتر، سمعک را بر اساس کم شنوایی شما تنظیم می کند. در پایان این جلسه نحوه نگهداری و استفاده و تعویض باتری سمعک توضیح داده می شود.

در کلینیک سمعک نیک آوا سمعک ها توسط دکترای شنوایی تنظیم می شوند و بر اساس استانداردهای جهانی از تجهیزات پیشرفته ی REM استفاده می شود. در مورد تنظیم سمعک و کیفیت صدای سمعک، بایستی بیمار و اطرافیان وی همکاری های لازم را داشته باشند تا به یک تنظیم مناسب و خوب دست پیدا کنیم. فرد کم شنوا بایستی صبر و حوصله داشته باشد و به نکاتی توجه کند:

عادت کردن به سمعک

معمولا دو الی سه هفته زمان می برد که فرد کم شنوا به صدای سمعک و اصواتی که قبلا نمی شنیده است عادت کند. ابتدا صداهای زمینه و مزاحم بلند شنیده می شوند ولی به مرور محو می شوند. توصیه می شود که در روزهای اول بیمار فقط 4-3 ساعت از سمعک در منزل استفاده کند و در بین استفاده نیز استراحت کند و سمعک را از گوش بیرون بیاورد. ساعت های استفاده از سمعک را به مرور زیاد کند. بعد از حدود یکی دو هفته در خارج از منزل و در محیط های پرسروصدا از سمعک استفاده کند.

نکاتی در مورد نگهداری از سمعک

  • سمعک خود را از حرارت و رطوبت دور نگه دارید و قبل از خوابیدن و حمام کردن آن را از گوش خود خارج کنید.
  • اشعه های عکس برداری پزشکی می تواند به سمعک آسیب بزند.
  • باتری های سمعک ها در صورت بلعیده شدن سمی هستند، به همین خاطر از دسترس اطفال دور نگه دارید.
  • باتری سمعک را به مدت طولانی درون سمعک نگذارید و آن را از سمعک خارج کنید.
  • سمعک را پس از بیرون آوردن از گوش درون جعبه ی محافظ قرار دهید.
  • در صورتی که درون گوش خود درد یا التهاب احساس کردید، سمعک را از گوش خود خارج کرده و با ادیولوژیست خود مشورت کنید.


نکات ضروری برای اطرافیان و خانواده ی فرد کم شنوا

  • به جای داد زدن، واضح و شمرده شمرده صحبت کنید. 
  • در محیط های پر سر و صدا به فرد کم شنوا نزدیک شوید و با وی صحبت کنید.
  • روبروی فرد کم شنوا بیاستید و به فرد کم شنوا اجازه بدهید که از لب خوانی نیز استفاده کند.
  • استفاده از سمعک برای فرد کم شنوا می تواند خسته کننده باشد، در این مواقع مراقب باشید و به شنونده فشار نیاورید و اجازه ی استراحت به وی دهید.  
همچنین بخوانید
متخصص شنوایی پس از ارزیابی جامع و دقیق شنوایی و معاینه گوش بر اساس نوع و میزان کم شنوایی، سن، موقعیت اجتماعی، سبک زندگی، ترجیحات و تجارب قبلی و البته بودجه ی شما، از بین سمعک های متنوع و متعدد سمعک مناسبی را برای شما انتخاب می کند.
تمامی سمعک های تجویز شده از دو سال گارانتی بی قید و شرط بین المللی، پنج سال تنظیم و کنترل شنوایی رایگان و ده سال خدمات پس از فروش برخوردار هستند.
برای تمامی بیمه ها تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده است و مدارک مورد نیاز بیمه‌ها در اختیار مراجعه کنندگان قرار داده می شود.
کلینیک سمعک نیک آوا با بهره گیری از متخصصان شنوایی با مدرک دکتری تخصصی شنوایی شناسی توانسته است گامی در راستای ارائه خدمات و یاری رسانی به جامعه ی کم شنوا بردارد.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha