اوتیت گوش خارجی چیست و چگونه درمان می شود؟

التهاب و عفونت گوش خارجی

التهاب گوش خارجی ( التهاب یا عفونت کانال خارجی شنوایی ) ، لاله گوش ، یا هر دو است. این شرایط را می توان در تمام گروه های سنی پیدا کرد. عفونت حاد گوش خارجی معمولا توسط باکتری ها و قارچ ها ایجاد می شود. آسیب به کانال گوش ناشی از تمیز کردن گوش با گوش پاک کن و یا سایر وسایل که موجب آسیب به پوست کانال شده و احتمال ورود عفونت و ماندن رطوبت و عفونت در کانال را افزایش می دهد ، آلرژی ، حضور طولانی مدت آب و رطوبت در گوش،  اگزما ، مواد حساسیت زا مانند لوازم آرایشی و بهداشتی .

عفونت گوش خارجی ممکن است به شرح زیر طبقه بندی شود:

  • عفونت قارچی  در حدود 10 درصد مواقع
  • عفونت حاد که فراوان ترین آن هاست
  • عفونت مزمن که مدت زمان بیشتری باقی می ماند ( معمولا بیش از یک ماه و نیم )

علائم و نشانه ها عفونت گوش خارجی

یافته های فیزیکی عفونت گوش خارجی در حالت کلی همراه با ایجاد درد گوش همراه با لمس و کشیدن لاله گوش میباشد همچنین ممکن است همراه با نشانه هایی مانند کاهش شنوایی ، احساس پری یا کیپی گوش ، وزوز گوش ، گاه تب ، خارش و .... همراه باشد .

تشخیص عفونت گوش خارجی

  • ارزیابی بالینی 

تشخیص بر اساس معاینه بالینی است. هنگامی که ترشح زیاد است، تشخیص و افتراق عفونت خارجی از  اوتیت حاد و با پرفوراسیون غشای تمپان سخت است . درد ناشی از کشیدن پوست ممکن است نشان دهنده عفونت خارجی باشد. عفونت قارچی از طریق ظاهر یا نمونه برداری تشخیص داده می شود.

  • تست های آزمایشگاهی

بطور معمول برای تشخیص علت عفونت و التهاب گوش خارجی احتیاجی به انجام آزمایشات خاص نیست اما تحت بعضی شرایط مثلا در بیماران مبتلا به آسیب های ایمنی ، در افرادی که اقدامات معمول ناکارامد است و همچنین در مواردی که مشکوک به عفونت قارچی هستیم ، ممکن است برخی آزمایشات و نمونه برداری ها انجام شود .

  • علائم و نشانه ها

درد با لمس تراگوس یا هنگام کشیدن لاله گوش. بیماران همچنین ممکن است علائم و نشانه های زیر را داشته باشند:
درد خفیف تا شدید ، حس پری گوش ، وزوز گوش ، خارش گوش بخصوص در موارد اولیه و همچنین در عفونت های قارچی ، سابقه ابتلا به عفونت ، گاهی تب ، گاه کاهش شنوایی  ، تاریخچه قرارگیری در آب و رطوبت .

تفاوت بین اوتیت حاد خارجی، اوتیت راجعه و اتیت مزمن گوش خارجی چیست؟

تنها تفاوت بین این سه نوع از اوتیت خارجی طول زمان عفونت میباشد . در اتیت خارجی حاد درواقع فرد گاهی حتی کمتر از یک یا 2 هفته درگیر بیماری است و در حالت کلی حداکثر تا 3 ماه مبتلا به اتیت گوش خارجی میباشد . در اتیت راجعه ، عفونت گوش پس از بهبود یا درمان دوباره آغاز شده و همان علائم مجددا ظاهر میشوند . در عفونت مزمن گوش خارجی ، فرد بیش از سه ماه درگیر بیماری بوده و حتی گاه سال ها این مشکل ادامه خواهد داشت . حتی گاه با وجود انجام فرایند درمان ، علت اصلی مشکل همچنان باقی میماند .

مدیریت و درمان اوتیت

قدم اول خشک نگه داشتن گوش و حفاظت از آن میباشد . شناکردن و قرارگیری در محیط های مرطوب ممنوع میباشد و هنگام استحمام باید گوش با محافظ های مخصوص ، پوشیده شده تا آب وارد مجرا نشود . توصیه ی جدی میشود که از مصرف هرگونه دارو و قطره بدون تجویز پزشک خودداری شود و همچنین درمان های سنتی توسط غیرمتخصص ممکن است عواقب جبران ناپذیری داشته باشد . هنگامی که دچار عفونت گوش خارجی میشوید با گوش هایتان کلنجار نروید و به آن دست نزنید .

اکثر افراد مبتلا به OE به راحتی درمان می شوند. درمان اولیه شامل موارد زیر است:

  • تخلیه ی عفونت از کانال گوش
  • داروهای موضعی برای کنترل عفونت
  • اجتناب از عواملی که ممکن است موجب وخیم تر شدن بیماری شود
  • داروهای خوراکی در صورت نیاز

معمولا درمان با آنتی بیوتیک های خوراکی به ندرت نیاز است و با بهبود بیماری با درمان های موضعی نیاز به درمان های دیگر نیست . البه باید توجه داشت افرادی که دچار نقص سیستم ایمنی و بیماری های خاص مانند دیابت هستند درمان حساس تری نیاز دارند و ممکن است احتمال نیاز داروهای خوراکی بالا رود. انتی بیوتیک برای عفونت قارچی گوش نیز در صورت تشخیص پزشک متخصص استفاده می شود.

پیشگیری از اوتیت گوش خارجی

اوتیت گوش خارجی را در بسیاری از مواقع میتوان قبل از ابتلا ، پیشگیری کرد . بلافاصله بعد از شنا و حمام کردن آب داخل گوش را با شدت کم سشوار خشک کرده و اجازه ندهید رطوبت داخل گوش هایتان بماند . از استفاده از هرگونه وسایل تیز و هر جسم خارجی برای تمیز کردن و خاراندن گوش شدیدا بپرهیزید . اگر به ابتلا به عفونت گوش خارجی مشکوک هستید ، سریعا به متخصص مراجعه نمایید .

همچنین بخوانید
بدشکلی های گوش ممکن است پس از سانحه به وجود آید و یا مادرزادی باشد. در این مطلب انواع بدشکلی گوش خارجی، علل و روش های درمان هر یک توضیح داده شده است.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
بانو
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 19 دی 1402

سلام من دوسال پیش غضروف گوشم و پرسینگ زدم ولی خیلی شدید عفونت کرد بطوری که پرسینگه رفته بود توی پوست گوشم رفتم مطب و درش آوردم و طی درمان و مراجعه به متخصص بعداز حدودا یکسال عفونت غضروفم تموم شد و ورمش رفت ولی غضروفم کاملا خراب شده حالتش و شکلش الان بعداز دوسال دوباره همون قسمت عفونت کرده و درد داره عفونتش ازش چیزی نمیاد ولی ورم کرده و دونه زده و درد شدیدی داره وسط غضروف گوشمم انگار خالیه میشه بگین باید چیکار کنم باید باز به دکتر مراجعه کنم چیز جدیه یا نه ؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 25 دی 1402

سلام، بله بهتر است به دکتر متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید. غضروف گوش یک بافت حساس است و عفونت آن می تواند به مشکلات جدی منجر شود. درمان مناسب و به موقع می تواند از بروز مشکلات جدی جلوگیری کند. بهتر است در صورت بروز درد شدید و ورم، به زودی به دکتر مراجعه کنید.

اعظم صبغی
ارسال شده در : دوشنبه 07 فروردین 1402

سلام مدتی است که درگوش چپم گاهگاهی احساس سرمامیکنم هربارفقط چندثانیه طول میکشه علتش چیست؟متشکرم

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 13 فروردین 1402

سلام، احساس سرما در گوش ممکن است به علت چند عامل مختلف باشد، از جمله: - ناحیه داخلی گوش: این علت معمولاً با کاهش شنوایی همراه است و ممکن است به دلیل تغییرات فشار هوا در ناحیه داخلی گوش رخ دهد. - التهاب مجاری تنفسی بالا: التهاب مجاری تنفسی بالا ممکن است باعث ترشح مایع به سمت گوش شود و باعث احساس سرما در گوش شود. - تغییرات فشار هوا: تغییرات فشار هوا مانند صعود و نزول در بالاي کوه، پرواز با هواپيما، شناور شدن در آب و غيره ممکن است باعث احساس سرما در گوش شود. به هر حال، بهتر است به يک پزشک مراجعه کنيد تا علت دقيق آن بررسي شود.

فاطمه زهرا سلیمی
ارسال شده در : پنجشنبه 22 دی 1401

باسلام من ۳تا از دندون های بالا را که ریشه بود دکتر کشید بعداز دو ساعت گوش راستم پرده کمی خراش داره الان چرک زرد می زنه بیرون وداخل گوش هم آبکی هست قرص هم برای دندون وکپسول داده مصرف می کنم راهنمایی کنید.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 02 فروردین 1402

سلام. آنتی بیوتیک مرتب مصرف شود.

امیدحسینی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 10 آبان 1401

سلام وقت بخیر من سه روز میشد ک گوش راستم خیلی درد میکرد بعد از مراجعه ب پزشک و معاینه بهم دوتا قطره سیپلکس و بتازونیت و دوتا قرص سیپروفلوکساسین وآفالکس دادن ولی خوب نشده ک هیچ تراگوس گوشم ورم کرده و با کوچکترین لمس درد میگیره ب نظرتون مشکل چیه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 15 آبان 1401

سلام. دوره‌ی مصرف داروها باید تکمیل شود.

مرسانا مرادی
ارسال شده در : پنجشنبه 21 مهر 1401

سلام وقت بخیر دخترم ۳سال و ۹ ماهشه چند روز پیش به عفونت گوش مبتلا شد به پزشک متخصص اطفال مراجعه کردم و آنتی بیوتیک دادن و گفتن تا ۱۰ روز استفاده بشه. با وجود استفاده از آنتی بیوتیک الان ۵ روزه که میگذره اما باز هم گوش ترشح داره خواستم ببینم در صورت ادامه ی استفاده از دارو ترشحات قطع میشه یا دوباره به دکتر مراجعه کنم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 23 مهر 1401

سلام. مجدد به پزشک مراجعه فرمایید و مصرف دارو قطع نشود.

شاهرخ
ارسال شده در : یکشنبه 17 مهر 1401

سلام.من زیر لاله گوشم روی فکم درد میکنه.رفتم سونوگرافی گفت غدد بزاقی و لنف هم سالمه.چن روز آموکسی کلاو خوردم تاثیری نداشت.دگزا زدم ی شب تقریبا خوب بود. گوشم هم ۳ تا دکتر چک کردند گفتند عفونت نداره. انگار بعضی موقعها داخل گوشم خیس میشه دست میزنم هیچی نیست. درد بعضی موقعها از زیر فکم سمت گوش شروع میشه و تا گلویم کشیده میشه.بعضی موقعها زبونم هم درد میگیره و امروز هم همان سمت لوزه هم درد میکنه.دکتر بهم ناپروکسن هم داد.آخر نفهمیدن مشکل کجاست.

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 17 فروردین 1402

سلام. درد فک که به گوش کشیده می شود، ممکن است به دلایل مختلفی از جمله عفونت دندان، ترشحات سینوسی، التهاب مفصل فک، اسپاسم عضلانی در ناحیه فک و گردن، خشکی دهان و گلو و ضربه به صورت باشد. همچنین، ممکن است دچار عفونت تنفسی باشید که در بعضی افراد باعث درد در گوش و فک می‌شود. برای تشخیص دقیق‌تر بهتر است با یک پزشک گوش و حلق و بینی مراجعه کنید و از طریق انجام بررسی‌های لازم، دلیل درد را تعیین کنید. همچنین برای کاهش درد می‌توانید از داروهای ضد التهاب استفاده کنید.

زهرا نامجو
ارسال شده در : شنبه 21 اسفند 1400

سلام خسته نباشید راستش من عمل گوش انجام دادم به علت عفونت. دکتر گفت پیوند زده یه دکتر عالی. ‌ داشت خوب پیش میرفت اما عفونت داره بر میگرده به نظر دکترم اما میگه خوب میشه ...داره زیاد تر میشه به حالت قبل بر میگرده من چیکار کنم آیا عادی 17 سالمه من باید چیکار کنم آیا عادیه

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 21 فروردین 1402

سلام. نباید عفونت دوباره برگردد و بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا علت عفونت را بررسی کند و درمان مناسب را تجویز کند. ممکن است بخشی از بافت های گوش شما دچار عفونت شده باشد و نیاز به درمان دوباره دارید.

هانیه
ارسال شده در : یکشنبه 03 بهمن 1400

سلام وقت بخیر من چند سالیه که عفونت مزمن گوش دارم هر سری پیش دکتر‌میرم آنتی‌بیوتیک و قطره میگیرم ولی بعد یه مدت دوباره عفونت میکنه آیا درمان داره؟ یا حتما باید جراحی بشه

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 26 فروردین 1402

سلام، عفونت مزمن گوش ممکن است نیاز به درمان جراحی داشته باشد، اما قبل از این کار، باید مطمئن شوید که درمان دارویی مناسب را داشته‌اید. در برخی موارد، عفونت مزمن گوش ممکن است به دلیل عواملی مانند آلرژی، سیستم ایمنی ضعیف و یا استفاده نادرست از قطره‌های گوش باشد. در این صورت، درمان دارویی مناسب و تغییر در رفتارهای شخصی می‌تواند بهبود بخشید. اگر درمان دارویی نتیجه ندهد، پس از بررسی توسط پزشک، جراحی ممکن است لازم باشد.

لیلا شکوری
ارسال شده در : شنبه 29 آبان 1400

سلام من ی هفته ای میشه که با گوش پاکن داشتم لاله گوشمو تمیز میکردم که ناگهانی در اثر ضربهای گوشم پاره شد و خون اومد به دکتر مرا جعه کردم که گفت خراشیدگیه و برای جلوگیری از عفونت قطره تجویز کرد ولی من استفاده نکردم الان گوشم میخاره و گاهی درد خیلی کمی داره ایا لازمه باز به پزشک مراجه کنم ایا ممکنه پرده گوشم آسیب دیده باشه یکمم احساس گرفتی در گوش دارم.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 09 اردیبهشت 1402

بله، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا بررسی کاملی از گوشتان انجام دهد و در صورت لزوم درمان مناسب را تجویز کند. همچنین، احساس گرفتی در گوش نیز ممکن است نشانه‌ای از آسیب پرده گوش باشد که نیاز به بررسی دقیق دارد. به هیچ عنوان نباید این مشکل را نادیده گرفت و بهتر است به زودی به پزشک مراجعه کنید.

بهار فراهانی
ارسال شده در : جمعه 28 آبان 1400

سلام . یک ماه است که دخترم هر چند روز یک بار به مدت 2 دقیقه از کیپ شدن گوش سمت راست شکایت میکنه. آیا مشکلی دارد؟ حدودا ۵۰ روز پیش کرونا هم گرفتیم.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 09 اردیبهشت 1402

سلام. بله، گرفتگی گوش می‌تواند یکی از عوارض طولانی مدت کرونا باشد. برخی افراد پس از بهبود از کووید-۱۹، ممکن است به مشکلات گوشی مانند گرفتگی گوش، سرگیجه و درد گوش دچار شوند. این مشکلات معمولاً به دلیل تاثیر ویروس بر روی سیستم عصبی مرکزی و عصب حسی در بعضی افراد بروز می‌کنند. اگر شما این علائم را تجربه می‌کنید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

رضوانه
ارسال شده در : پنجشنبه 23 مرداد 1399

سلام خسته نباشید من داخل گوشم خیلی درد میکنه هیچ مایعه ای هم ازش بیرون نمیاد رفتم دکتر گفت عفونت قارچی داخل کانال گوش است دارو داد دارو ها رو مصرف کردم اصلا خوب نشده تازه دردشم بیشتر شده قطره کلوتریمازول داده با قطره استریل چشمی

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 04 مهر 1399

سلام. مجدد به پزشک مراجعه کنید.

سحرصفری
ارسال شده در : دوشنبه 13 مرداد 1399

سلام من گوشیم زیادجرم میگیره عفونت می‌کنه شش باری ساکشن کردم از آخرین ساکشنم یک سال گذشته حالا یکی ازگوشام شدیداسوت می‌کشه و صداهای آروم رونمیشنوم ویکی ازگوشام سوت نمیشه بازم نمی‌شنویم.معاینه گوش سالمه ولی نوارگوش دادم میگن شنواییت آسیب دیده ی دکتر عمومی سی تی انجام دادم میگه گوشات ملتهبه. درد هم دارم سوت بیشنرمیشه خاستم بدونم مممکنه شنواییم آسیب دیده باشه 28سالمه حلزون یاسمعک بخوام آمپول بتامتازون زدم اثری نکرده همچنان سوت وکم شنوایی ودردو دارم همچنان...

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 04 مهر 1399

سلام. اگر کم شنوایی حسی عصبی باشد درمان دارویی نداره و توصیه میشه که به ادیولوژیست مراجعه کنید.

💗💗💕Bitanem💕💗💗
ارسال شده در : یکشنبه 05 مرداد 1399

سلام وقتتون بخیر من عادت داشتم گوشم و با گوش پاکن همیشه پاک کنم و گوشام خشک خشک بود و هیچی جرم نداشت چهارروزه گوشم با لمس درد میگیره واحساس خارش دارم تا گلوم البته اول دندون بالای سمت گوشم عفونت داره ما مشکوک ب کرونا هستیم و تو کشور ما ازمون راحت تست نمیگیرن الان میخوام بدونم ایا علامت کروناس؟دکتر رفتم و اموکسی کلاو دادن کمی نسبت ب اول بهتره ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 04 مهر 1399

سلام. درد گوش به تنهایی علامت کرونا نیست و همراه با علائم دیگه باید باشه. عفونت و درد دندان در بیشتر مواقع در گوش هم حس میشود.

شهرام‌دوستدار
ارسال شده در : چهارشنبه 01 مرداد 1399

سلام. من چند روزه که گوش راستم درد میکنه. بطوریکه انگشتم رو داخل سوراخ میبرم درد رو احساس میکنم.کل قسمتهای بیرونی و قابل دیدم درد و ورم داره. حتی دهان باز میکنم یا عادی دراز میکشم درد دارم.به دکتر هم رفتم و الان سه روزه قطره و انتی بیوتیک مصرف میکنم ولی همچنان درد دارم و بیشتر هم شده.

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 04 مهر 1399

سلام. تا زمانی که درد برطرف نشده باید آنتی بیوتیک و داروهای تجویزی را استفاده کنید.

ابراهیم صحرائی
ارسال شده در : دوشنبه 23 تیر 1399

سلام. تقریبا" دو هفته است که کنار تراگوس گوش چپ دخترم که دو سالش هست ورم پیدا کرده است بطوری که تقریبا" حفره گوشش را پوشش داده.اوایل که شیر میخورد احساس درد می کرد و مدام به گوشش دست می زد ولی بعد از مدتی هنگام شیر خوردن دیگر به گوشش دست نمی زند اما وقتی لمسش می کنی احساس دارد لطفا" راهنمایی کنید دلیلش چی میتونه باشه .ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 27 تیر 1399

سلام. باید معاینه شود. اگر تورم از بین نرفته و همراه با درد است به پزشک مراجعه کنید

آنیتا شفیعی
ارسال شده در : شنبه 07 تیر 1399

سلام خسته نباشید من حدود سه ماه پیش عفونت گوش خارجی داشتم دکتر گوشم رو سشت و شو داد و آنتی بیوتیک داد بعد چند روز خوب شد و تا الان سه چهار بار دیگه همون علائم درد گوش و پری گوش رو دارم و هر دفه دکتر میرم و انتی بیوتیک و قطره میده خوب میشه دوباره درد میگیره چیکار کنم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 04 مهر 1399

سلام. احتمالا عفونت گوش شما مزمن شده است. بهتره با پزشکتون مشورت کنید.

فاطمه
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 27 خرداد 1399

سلام من چند روزه داخل گوش سمت چپم باد کرده . طوری که هنزفری هم نمیتونم بزارم داخلش .اینم بگم که من هر روز یک ساعت هنزفری میذاشتم داخل گوشم و تقریبا یکی دو سال بود که کارم این بود. الان شاید به خاطر این باشه ؟ حتی احساس خیسی هم در گوشم میکنم اما چیزی بیرون نمیاد به نظرتون چیکار کنم ؟ الان هم به خاطر کرونا نمیتونم برم بیرون ممنونم.

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 27 تیر 1399

سلام. علائم عفونت گوش است که باید با نظر پزشک انتی بیوتیک مصرف بشه.

نیلا عبدالحسینی
ارسال شده در : دوشنبه 05 خرداد 1399

سلام . تقریبا دو هفته ای میشه که گوش راستم کیپ شده و احساس سنگینی داره و شنوایی اون گوشم کم شده . همیشه درد نمیکنه و فقط گاهی اوقات درد میکنه اما وقتی درد میگیره ، شانه و گردن و سرم هم باهاش درد میکنه . یه هفته پیش رفتم دکتر و گفتن اوتیت داری و برام قطره میکساکورت و قرص آموکسی سیلین تجویز کردن . تا الان ۷ روزه که دارم دارو هامو استفاده میکنم اما هیچ تغییری ایجاد نشده . وقتی هم آب داخل گوشم میره خیلی درد میکنه . در ضمن دکتر عمومی گوشم رو معاینه کرد . میخواستم بدونم احتمال داره چه مشکلی داشته باشم ؟ خطرناکه ؟ لازمه بازم برم دکتر ؟ خطرناکه ؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 09 خرداد 1399

سلام. علائم اوتیت یا عفونت گوش را دارید. بنظر درمان موثر نبوده مجدد به پزشک متخصص مراجعه کنید.

کریمی
ارسال شده در : پنجشنبه 01 خرداد 1399

سلام من چند ماه پیش غضروف گوشم رو سوراخ کردم یه ماه بعد درد و ورمش خوب شد ولی الان چرک کرده و جای سوراخ گوشم بسیار بزرگ شده وقتی هم فشارش میدم ازش چرک میاد می خواستم بدونم باید چه چرک خشکنی بخورم و چی کار کنم

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 09 خرداد 1399

سلام. نوع دارو را باید پزشک بعد از معاینه تجویز کند.

مجید سهرابی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 16 اردیبهشت 1399

سلام من سه سال پیش عمل تمپانو پلاستی یا همون ترمیم پرده گوش انجام دادم در این مدت هی دستکاری کردم گوشم عفونی شده قطره ریختم خوب شده سوالم اینه که یه مدت که دست به گوشم نمیزنم داخل کانال گوشم جرم گوشم سفت میشه و ورث ورق میچسبه به کانال گوشم اذیت میکنه و هی باید با گوش پاک کن درش بیارم چیکار بیاید بکنم ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

سلام. استفاده از گوش پاک‌کن به دلیل فشرده کردن بیشتر جرم گوش و احتمال آسیب به مجرا و پرده گوش توصیه نمیشه. بخصوص در مورد شما که تیمپانوپلاستی شده اید. در مورد شما بهتره که مرتب جهت شستشو و خارج کردن جرم گوش به پزشک متخصص مراجعه کنید.

ساسان احمدی
ارسال شده در : دوشنبه 15 اردیبهشت 1399

باسلام دو روزه گوشم در د میکنه تورم داره احساس میکنم آب داخلش رفتم درمانگاه قرص آموکسی کلاو و قطره بتامتازون و سیپلکس داده قطر ها رو میریزم درد ش بیشتر میشه علت رو خواستم

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

با سلام. با مصرف داروها به مرور درد و تورم بهتر خواهد شد.

شیرین
ارسال شده در : شنبه 13 اردیبهشت 1399

با سلام از دیشب تا الان احساس میکنم که داخل گوشم آب هست. دیشب که خوابیدم صبح وقتی بیدار شدم دیدم انگار ترشح آبکی زرد رنگ از داخل گوشم خارج شده و ترشحی که بیرون اومده بود خشک شده بود بعد با دستمال هم داخل گوشمو تمیز میکنم ترشح گوشم زرد و آبکی هست ولی اصلا درد ندارم چند شب پیش هم بشدت خارش داشت ولی فقط یه شب بود و ادامه دار نبود ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

با سلام. اگر مشکل رفع شده جای نگرانی نیست.

فرزانه
ارسال شده در : شنبه 13 اردیبهشت 1399

سلام. مدتیه لاله گوشم خارش داره و قسمت استخون فک زیر گوش درد میکنه گاها حین غذا خوردن این نقطه تیر میکشه.ممکنه از عفونت گوش باشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

سلام. باید علائم عفونت گوش را داشته باشید. معمولا درد گوش بیشتر راجعه و از دندان و فک است. بهرحال باید برای نظر دقیق معاینه و تست شوید.

مریمـارقون
ارسال شده در : پنجشنبه 11 اردیبهشت 1399

سلام خسته نباشید من هفته ۳۶ بارداری هستم و دوروزه گوش درد وحشتناک یدونه گوشم همراه گرفتگی شدید دارم انقد گوش درد شدید ب فک و دندان هایم زده ب پزشک عمومی مراجعه کردم و گفتن گوشت قارچ داره انگار کپک زده و بهم قطره کانازول و قرص فلوکانازول ۵۰ هر سه روز داد ایا قرص در بارداری مجازه و اینکه کی خوب میشه واقعا تحمل درد ندارم دوهفته دیگ زایمانم هست و میترسم فرزند تازه متولد،شزم گوش،درد،بگیره چیکار کنم خواهشا راهنمایی کنین

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

سلام. مراجعه به پزشک متخصص گوش توصیه میشه. مصرف با دوز پایین داروهایی که عنوان کردید در دوران بارداری منعی ندارد. با آرزوی سلامتی.

نیما جوادی
ارسال شده در : پنجشنبه 11 اردیبهشت 1399

با عرض سلام و خسته نباشید ایا خرده مو‌های بعد از اصلاح در داخل گوش،ممکنه باعث ایجاد عفونت،کیست مویی یا خارش بشود؟ ممکن است خرده موها به پرده صماخ بچسبد؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

سلام. خیر بعید است. معمولا جرم گوش و موهای گوش وظیفه محافظت از گوش را دارند.

نیکو دولتشاهی
ارسال شده در : دوشنبه 08 اردیبهشت 1399

پسر چهارساله ای دارم که برگه هردو گوشش در قسمت بالا متورم و قرمز شده جوریکه انگار آب توی اون قسمت باشه . کلا اندازه گوشش انگار دوبرابر شده و شکایت خاصی جز اینکه گهگداری دستشو سمتشون میبره و میخارونه نداره ...خیلی نگرانم از چی میتونه باشه...اینم بگم که پسر گاهی از عصبانیت گوشای خودشو میکشه .الان مثل این میمونه که بشدت گوشای خودش رو کشیده که البته اینطور نیس چون نه جای خراشی و نه هیچی وجود نداره

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 08 اردیبهشت 1399

سلام. باید توسط پزشک معاینه بشن. معمولا کشیدن لاله گوش در کودکان می‌تواند علامت عفونت گوش باشه که باید پیگیری شود.

پرهام لواسانی
ارسال شده در : شنبه 06 اردیبهشت 1399

با عرض سلام من ۱۴سالمه و از ۷سالگی پرده گوشم پاره شد و دیگه ترمیم نشد(هر دوتا گوشم)بیماریم نادره تقریبا و خیلی عذاب میکنم کلا ۸سالم بود واسم دوتا‌گوشم و vt گذاشتن و ۱۰سالگی خارج کردن وقتی ۱۱سالم بود عمل پیوند پرده گوش در گوش چپم انجام دادم و گوش راستم و گفتن هنوز جا داره واسه عمل و تا ۱۸سالگی نباید عمل شه(چون گوش چپم با پرده پیوندی نساخت و همیشه چسبنده است)البته دکترم نمیدونم چرا از اصطلاح چسبنده استفاده میکنه خلاصه من دائم با عفونت های گوش سر و کار دارم و تحت نظر دکترم من با تمامی عفونت ها اشنا هستم از عفونت گوش خارجی تا قارچ های سیاه رو پرده گوش و حتا تا عفونت های فکی که گوش میزد به فکم خلاصه برای هر کدومم دکترم گفته چه دارویی مصرف کنم و چطوری عفونت تشخیص بدم از ۳روز پیش گوشم درد شدیدی گرفت و با انتی بیوتیک هایی مثل اموکسی کلاو یا ازیترومایستین و اموکسی سیلین درمان نشد و فقط داروی های مسکن قوی دردم و کم میکردن امروز دست کشیدم داخل گوشم و فهمیدم گوش چپم که پرده داره به عفونت گوش خارجی مبتلاست من یادم نیست دکترم چه دارویی بهم میداد برای عفونت گوش خارجی ولی چندتا داروی ساده هستن که میشه باهاشون درمان کرد تتراسایکلین قطره سیپروفلوکساسین و بتامتازون بعضی مواقع که دچار حساسیت پوستی داخل گوشم میشم استفاده میکنم با مصرف این دارو ها به غیر بتامتازون دردم کاهش یافت و البته وقت دکتر گرفتم ولی ۲هفته دیگه بهم وقت دادن الان میخوام بدونم همین ترکیب ادامه بدم یا خیر و ایا چیزی کم داره؟؟یعنی داروی دیگه ای هم مصرف کنم یا خیر؟؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

با سلام. داروی دیگه ای بجز داروهای تجویز شده‌ی قبلی استفاده نکنید و در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

سارا
ارسال شده در : جمعه 05 اردیبهشت 1399

سلام. مادرم 63هستند . پارسال از کیپ شدن مجرای گوششون که صدا را درست نمیتونن بشنون و ابتدای مجرای گوششون کمی بسته شده شکایت داشتن ولی متاسفانه فرصت نشد به پزشک مراجعه کنند . تا اینکه چند روزی هستش ابتدای مجرای گوششون ملتهب شده طوری که مجرای گوش را مسدود کرده و البته درد شدید داره طوری که روی گوش نمیتونن سرشون رو بذارن رو بالش. پشت گوش - پشت لاله ی گوششون - هم درد داره. ولی ترشحات و اینا نداره فقط درد زیادی داره. چکار میتونن انجام بدن؟ با توجه به شرایط الان که مراجعه به مرکز درمانی و دکتر میسر نیست به دلیل شیوع کرونا . ممنون از راهنمایی تون

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 08 اردیبهشت 1399

سلام. التهاب و درد گوش معمولا با عفونت گوش همراهه. بهرحال باید توسط پزشک معاینه بشن.

نگین احمدی
ارسال شده در : جمعه 05 اردیبهشت 1399

سلام یکی دو سال پیش بعد از استخر گوشم کیپ شد مدام باید فکم و باز و بسته میکردم که کیپی گوشم برطرف شه ولی فایده نداشت طوری که عصبی میشدم. رفتم دکتر گفت جرم گرفته. جرمارو خارج کرد ولی هیچ تغییری تو فشار گوشم بوجود نیومد. همش فشار تو گوشمه انگار تو سرمم فشاره و سنگینه. موقع خوندن اون فشار تو گشوم نمیذاره صدای خودم و از گوش چپم خوب بشنوم و عصبیم میکنه. میترسم همیشه همین جوری بمونه

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 08 اردیبهشت 1399

سلام. باید فشار گوش و عملکرد شیپور استاش در شما بررسی بشه. توصیه میشه به پزشک متخصص گوش مراجعه شود.

رضوان هاشمی
ارسال شده در : جمعه 05 اردیبهشت 1399

سلام من چند ساله شبا تا صبح باید مواظب باشم سمت چپ نخوابم چون فرداش کل صورت و گردن حتی چشم و گوشم درد میگیره چند ماه پیش ام آر ای سر و گردن هم دادم ولی دکتر گفت هیچ مشکلی نداری اما دردم همچنان سر جاشه الان لاله گوشم رو لمس میکنم دردشدیدی توی گوشم میپیچه مخصوصا زبانه گوشم مخصوصا بعد حموم بیشترم میشه لطفا راهنمایی کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 05 اردیبهشت 1399

سلام. درد گوش می‌تواند از فک، گردن، دندان، درد عضلانی یا عفونت گوش باشه که باید تمامشان بررسی شوند.

مهدی
ارسال شده در : پنجشنبه 04 اردیبهشت 1399

من الان پوشت گوشم سفیدی قارچی زده و یه تیکه از خاروندن فک کنم چاک خورده و مواد زرد خارج شده و الان خشک شده انتی بیتویک چی مصرف کنم و چی بخورم و چکار کنم با روغن یوختگی بچه ماساژ دادم شب اول چکار کنم تو خونه نه پزشک

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 05 اردیبهشت 1399

سلام. داروی تجویزی بستگی به نوع عفونت قارچی یا باکتریایی داره. بهرحال توصیه میشه که پوست دستکاری نشه و به پزشک یا در صورت عدم دسترسی به پزشک به داروساز مراجعه بشه.

سمیرا وحیدی
ارسال شده در : چهارشنبه 03 اردیبهشت 1399

سلام. من و همسرم در اوایل اسفند علائمی شبیه به کرونا شامل تب و تنگی نفس و ضعف و خواب آلودگی و بدن درد داشتیم. بعلت شرایط وخیم بیمارستان ها در ان زمان به بیمارستان مراجعه نکردیم و‌سعی کردیم با مراقبت خانگی درمان بشیم. اتفاقا موثر بود و تقریبا اول فروردین بود که حال عمومی بدنمون خیلی بهتر شد. اما همچنان ضعف و کمی تنگی نفس داریم. هر چند وقت یکبار هم یه جایی از بدنمون به یه مشکلی میخوره. از دوروز پیش هم همسرم با گوش درد از خواب بیدار شد باهاش مدارا کرد اما فرداش گوش درد شدید داشت بطوریکه هوار میزد. مجبور شدیم به پزشک عمومی مراجعه کنیم چون با این شرایط پیدا کردن متخصص گوش و حلق و بینی سخته. پزشک عمومی آنتی بیوتیک آموکسی کلاو و یه شربت و استامینفون و سیتریزین دادن. از امروز صبح از گوشش ترشحات عفونی میاد بیرون. یعنی صبح که پاشد روبالشتی رو کثیف کرده بود. در طول روز هم مدام یه دستمال میذاره زیر گوشش و‌به اون سمت دراز میکشه تا عفونت خارج بشه. میخواستم بدونم طبیعیه؟ ایا لازم نیست انتی بیوتیک قویتر استفاده کنه و یا اگه ضرورت داره هر طور شده به متخصص گوش حلق و بینی مرارجعه کنه؟؟ از پاسختون ممنونم

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 05 اردیبهشت 1399

سلام. حتما باید با تجویز پزشک متخصص آنتی بیوتیک قوی‌تر و موثر برای گوش مصرف بشه.

N
ارسال شده در : یکشنبه 31 فروردین 1399

سلام ببخشید بعد از اینکه گوش عفونت کرده و ساکشن شد چه عواملی ممکنه باعث شه بلندی وزوز گوش دوبرابر بشه؟آیا این میزان بلندی وزوز بعد از تمام شدن داروها دقیقا به حالت اول (وزوز ملایم)برمیگرده؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 05 اردیبهشت 1399

سلام. ساکشن گوش باعث وزوز نمیشه و حتما علت دیگه‌ای داره. ضمن اینکه نوع داروی تجویزی هم مشخص نیست. در کل برای تشخیص علت وزوز گوش حتما باید ارزیابی کامل شنوایی انجام بشه.

مریم
ارسال شده در : شنبه 30 فروردین 1399

سلام. چند ماهی هست که داخل مجرای گوشم زخم شده و به شدت خارش داره. پوسته ریزی شدیدی هم داره در حدی که وقتی انگشتم رو روی گوشم میکشیدم یه تیکه پوست جدا میشد. سه چهار روزی هست که این خارش به درد خیلیییی شدید در قسمت داخل و بیرون گوشم شده. حس میکنم یه سنگ بزرگ گذاشتن روی گوشم. دردی مشابه دندون درد خیلی شدید داره. بخاطر کرونا میترسم به دکتر مراجعه کتم ولی این دردشم داره منو میکشه. با مسکن در حد چند ساعت درد کمتر میشه ولی بعد دوباره برمیگرده. لطفا در صورت امکان یه راه درمان موقت معرفی کنید تا در اولین فرصت به دکتر مراجعه کنم

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 05 اردیبهشت 1399

سلام. باید انتی بیوتیک مناسب با تجویز پزشک مصرف بشه.

بهرامی
ارسال شده در : شنبه 30 فروردین 1399

سلام من ۳روزه که روی تراگوس گوشم ی توده سفت کوچیکی مثل جوش از داخل دراومده که درد دارم راهنماییم کنید لطفا

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 05 اردیبهشت 1399

سلام. لطفا دستکاری نشه. به مرور رفع خواهد شد.

Rb
ارسال شده در : چهارشنبه 27 فروردین 1399

من دو سه روز احساس کیپ شدن گوش رو پیدا کردم که خیلی شنوایی گوش راستمو کم کرد و خیلی ترسیدم . چند وقت بود موقع بیدارشدن حس می کروم گوشم کیپ شده و زود برطرف میشد ولی الان چند روزه برطرف نشده. قبل از مراجعه به دکتر می خواستم بدونم ممکنه این کاهش شنوایی برطرف نشه

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 29 فروردین 1399

سلام. باید معاینه و تست بشید. ممکنه فقط یک سرومن یا جرم ساده گوش باشه.

Atefeh_msd
ارسال شده در : چهارشنبه 27 فروردین 1399

با سلام ببخشید من یه 3 4 روزی هست گوشم ورم شدیدی کرده جوری ک نمیشه حتی سرمو تکون داد تیر میکشه متاسفانه دکتر خوب پیدا نشد ک برم اما رفتمپیش ی متخصص گفتن گوشت بهم اومده عفونت شدید کرده گوش بیرونیت دوتا قطره استریل چشمی داد با یه قرص چکار کنم شبابتونم بخابم ورمش کم بشه؟؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 29 فروردین 1399

با سلام. داروها مرتب مصرف بشه، به مرور علائم عفونت برطرف میشه.

N
ارسال شده در : چهارشنبه 27 فروردین 1399

سلام وزوز گوش کمی داشتم دوباره دچار عفونت شدید در یک گوشم شدم دکتر بسیار خوبی گوشم رو ساکشن کرد و بهم آنتی بیوتیک خوراکی هم داد ولی رسیدم خونه فهمیدم صدای گوشم دوبرابر شده میخوام بپرسم این اتفاق قبل از ساکشن افتاده در حین انتظار یعنی دیر رسیدم چون حدود ۵ ساعت منتظر بودم یا بعد از ساکشن و به علت ساکشن بوده و برام عجیبه چرا با وجور ساکشن آنتی بیوتیک هم داده بهم؟خیلی برام مهمه سخت میتونم دوباره دکتر رو پیدا کنم

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 29 فروردین 1399

با سلام. ساکشن گوش وزوز بوجود نمی آورد. در مورد آنتی‌بیوتیک هم بعد از ساکشن معمولا تجویز می‌شود.

انسیه صابری فر
ارسال شده در : چهارشنبه 27 فروردین 1399

با سلام .من از بچگی گوش درد داشتم و تا بحال که ۴۰ سالم هست ۳ بار گوشم رو شستشو دادم .اینبار درد نداشتم فقط هر بار پنبه داخل گوشم میبردم کمی جرم میدیدم.رفتم دکتر متخصص گوش قطره گلیسیرین داد برای شستشو که این بیماری وارد کشور شد و من هم قطره رو پنج روز استفاده کردم و موم گوشم نرم شد ولی نرفتم برای شستشو .الان که ۲ ماه میگذره گاهی گوشام میخاره و گاهی موقع دراز کشیدن سر گیجه دارم ولی جرم گوشم خیلی کم شده علت سرگیجه و خارش چی هست .البته ۲ بار وقت گرفتم از متخصص ولی از ترس شیوع این بیماری نرفتم. بسیار ممنونم از پاسخ شما.

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 29 فروردین 1399

با سلام. احتمالا در اثر دستکاری گوش، جرم یا سرومن گوش فشرده شده و علائم کیپی و خارش رو به وجود آورده است. در مورد سرگیجه باید معاینه بشید.

پریا امینی زاده
ارسال شده در : یکشنبه 24 فروردین 1399

سلام من دو روز پیش حمام کردم و فراموش کردم گوشم رو خشک کنم و خوابیدم از همون زمان احساس درد شدیدی توی گوشم دارم اصلا نمیتونم اسمش کنم به ویژه پشت گوشم این مشکل توی هر دو تا هست از دیروز شروع کردم به خوردن بروغن هر ۸ ساعت و یک قطره ضد التهاب سه وعده هر بار سه قطره و انتی بیوتیک ازیترومایسین روزی یکی نظر شما چیه ؟؟؟باید بگم من کشور مجارستان هستم و به خاطر کورونا اصلا اجازه ورود به بیمارستان رو به ما نمیدن و من مجبورم خودم درمانش کنم لطفا راهنمایی کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 26 فروردین 1399

با سلام. اگر سابقه عفونت گوش دارید میتونید داروهایی که قبلا استفاده میکردید رو مصرف کنید، وگرنه توصیه میشه که خوددرمانی نکنید و از خدمات از راه دور و تصویری پزشکان استفاده کنید.

sara
ارسال شده در : پنجشنبه 21 فروردین 1399

من چند روز پش ک لاله خای گوشمو پاک کردم گوشم زخم شد و گوشم هم زیاد میخاره و کیپ شده جای زخم هم خوب نشده به نطرتون چیکار کنم

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 26 فروردین 1399

با سلام. احتمالا به دلیل دستکاری و ورود باکتری عفونت کرده. بهتره به پزشک مراجعه کنید.

امير پورعصمتي
ارسال شده در : دوشنبه 18 فروردین 1399

سلام من چند وقته پيشونيم يخ ميكنه وإحساس ميكنم يه مايعي تو گوشم اينور انور ميشم مايع تكون ميخور انتوبيوتيك خوردم ولي خوب نشدم به نظر شما امكان داره از گوشم خارج بشه با سپاس

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 19 فروردین 1399

با سلام. باید توسط پزشک معاینه بشید و خودسرانه دارو مصرف نشود.

آفتاب
ارسال شده در : دوشنبه 18 فروردین 1399

سلام من اگزما دارم و الرژی شدید گرفتم بطوریکه صورت و چشم هام شدید ورم کرد بعد با دگزا و ... تقریبا کنترل میشه ولی از اون موقع گوش هایم یکدفعه گُر میگیره مثل سنگ میشه ، قرمز و ملتهب و لاله گوشم مدام خیس و اب زرد رنگ میاد حتما باید به دکتر مراجعه کنم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 19 فروردین 1399

با سلام. بله باید مراجعه کنید و کورتون خودسرانه مصرف نکنید.

میلاد
ارسال شده در : یکشنبه 17 فروردین 1399

با سلام.دو سری بعد از حمام تا دو روز احساس سنگینی گوش سمت چپ داشتم و بعد خوب میشد بار سوم بعد از حمام سعی کردم داخل گوش رو با گوش پاک کن تمیز کنم اما احساس کردم جرم به عقب رفت و سنگین تر شد که دیگه سنگینی گوش بعد دو روز طبق روال گذشته خوب نشد و بعد چند روز صدای باد تو گوشم احساس کردم تا اینکه گوشم رو شستشو دادم اما باز هم صدای باد و سنگینی گوش برطرف نشد مشکل چی میتونه باشه ؟؟؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 19 فروردین 1399

با سلام. به احتمال زیاد به زودی برطرف خواهد شد. اگر مشکل باقی ماند مجدد به پزشک مراجعه کنید تا ارزیابی شنوایی شوید.

Sara
ارسال شده در : شنبه 16 فروردین 1399

سلام ببخشید گوش بیرونی پسر من جوشهای سرسیاه بدجوری زده،اونایی هم که خوب شدن جاش سوراخ شده ،پسرم هشت سالشه،اون جای اسکار جوشها خوب میشن؟ظاهر زشتی دارن آخه

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 19 فروردین 1399

سلام. بهتره به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید و جوش‌‌ها دستکاری نشه.

زارعی
ارسال شده در : جمعه 15 فروردین 1399

سلام من 15 سالمه گوشم انگار التهاب پیدا کرده تو این وضعیت کرونا هم نمیشه به درمانگاه رفت لطفا کمک کنید درد دا ه خیلی اذیتم میکنه

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 16 فروردین 1399

سلام. بدون معاینه متاسفانه نمیشه نظر داد. در خیلی از موارد درد گوش راجعه است و میتونه از فک یا دندان باشه. بهرحال توصیه میکنیم که پزشک معاینه کنه.

فهیمه رحیمی
ارسال شده در : جمعه 15 فروردین 1399

با سلام خسته نباشید لاله گوشم خیلی درد میکرد با دستم که بررسی کردم مثل یک توده سفت داخل لاله گوشم بود محلی که سوراخ گوشواره هست که با فشار دردش هم بیشتر میشه چیکار کنم نیاز به پزشک هست یا خودش درمان میشه

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 16 فروردین 1399

با سلام. دستکاری نشه و به احتمال زیاد با گذشت چند روز علائم بهبود پیدا میکنه.

لیلا تدین
ارسال شده در : جمعه 15 فروردین 1399

سلام من چند روز هست گوش سمت چپم درد میکنه واحساس گرگرفتگی و سوزش مبهم داره ولی با گرم کردم آروم میشه به خاطر شرایط بیماری کرونا به دکتر مراجعه نکردم لطفا من را راهنمایی کنید ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 16 فروردین 1399

سلام. درد گوش میتونه علت های متفاوت داشته باشه مثل عفونت سینوس، عفونت گوش، مشکلات دندان و فک و غیره. بهرحال باید معاینه بشید بخصوص اگر با تب همراهه.

سیما اسدی
ارسال شده در : پنجشنبه 14 فروردین 1399

سلام ببخشید من گوش چپم درد داشتم ک با وجود کرونا مجبور شدم برم دکتر برام قطره پیانوزیت نوشت روز اول قطره داخل گوشم رف وقتی ریختم ولی الان هردفعه ک میریزم نمیره داخل گوشم باید چیکار کنم .روز دوم حمام رفتم قبل حماوشم چرب کردم میشه ازاون باشه ولیکن تمیز گردم

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 16 فروردین 1399

سلام. متاسفانه متوجه سوال و مشکل شما نشدم.

fateme
ارسال شده در : چهارشنبه 13 فروردین 1399

سلام خسته نباشید من سه روزی هست لاله گوشم رو سوراخ کردم درد شدید همراه با ذوق ذوق کردن دارم ..لاله گوشم هم یکم تورم داره ..به نظرتون این عادیه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 16 فروردین 1399

سلام. از پمادهای آنتی بیوتیکی که براتون تجویز کردن استفاده کنید.

ن.صادقی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 12 فروردین 1399

سلام. من‌از گوش پاکن خیلی استفاده میکنم. بعد حمام چند روز احساس نارا حتی کردم و ۳ روزه که غفونت گوش دارم. پیش دکتر رفتم و تخلیه کردم. گفتن هم دچار عفونت باکتریایی و هم قارچی شده، تو این ۳ روز با این که ۳ تا قطره گوش و ۲ تا قرص استفاده میکنم، ذره ای اژ دردش کم نشده. حتی شب ها نمی‌تونم بخوابم. حتی قطره که‌ می ریزم درد شدید میگیره گوشم. یعنی اگه حالت حاد باشه، ۳ ماه همین درد رو باید تحمل کنم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 16 فروردین 1399

سلام. بهتره که صبر کنید و داروهای تجویز شده رو کامل استفاده کنید. ضمن اینکه از گوش‌پاک‌کن هم استفاده نکنید.

مهدی ملکیان
ارسال شده در : جمعه 08 فروردین 1399

سلام بنده گوش چپم خیلی حساس به باد هستش، جوری که یه باد جزئی داخل گوشم بزنه گوشم سریع عفونت میکنه، با توجه به بیماری این روزها که کرونا هستش من میترسم به درمانگاه و اماکن عمومی برم، یادمه قبلا که این مشکل برام پیش میومد دکتر برام آنتی بیوتیک تجویز می‌کرد اما الان یادم نمیاد اسمش چی بود. دوروزه که هر 12ساعت قرص سیپرو فلوکساسین میخورم با قطره، اما تاثیری نداشته. تو خونه چندتا آنتی بیوتیک دارم(آموکسی کلاو، آموکسی سیلین، سفالکسین، سفکسیم، کوتریموکسازول) لطفا راهنماییم بفرمایید.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 09 فروردین 1399

سلام. متاسفانه بدون معاینه نمیشه نظری داد. ممکنه گوش شما عفونت نداشته باشه و توصیه می‌کنیم که پزشک معاینه کنه و اگر علائم عفونت گوش مانند تجربه‌های گذشته دارید و از درمانگاه رفتن به علت مشکلات پیش آمده نگران هستید، توصیه می‌کنیم که با دکترهای داروساز داروخانه مشورت کنید.

م.م
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 05 فروردین 1399

سلام گوش سمت چپ من دو سالی عفونت کرده بود پیس دکتر رفت با دارو قطره خوب شد. بد گزشت یبار رفتم حموم گوشمو خشک نکردم دیدم دوتا گوشم یه درد کوچیکی‌گرفت کوش سمت رلستم خوب شد ولی گوش سمت چپم. دردش کم‌کم زد به سرم حالت سر گیشه سنگینی سر داشتم رفتم دکتر قطره داد گفت بد پنج روز بیا پیشم بد برام ساکشنش کرد یه جرم خشک بود توی‌گوش درش اورد خوب شد. بد چند مدت باز هواسم نبود گوشمو محافظ بزارم رفتم حموم اب بهش خورد الان بالای گوشم سرر شده. یکمی هم سر درد دارم مممنون میشم راهنمایم کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 12 فروردین 1399

با سلام. امکان عفونت گوش وجود داره.

مهربانو نوری
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 05 فروردین 1399

سلام...من الان دو روزه درد در ناحیه زیر گوش دارم...حتی ورم هم در زیر گوشم دارم.با تب کم،به همراه سر درد شدید.به نظرتون عفونت گوش دارم یاخیر؟ البته از روغن زیتون،قطره گوش،آب نمک هم استفاده کردم ولی فایده ای نداشت

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 12 فروردین 1399

با سلام. باید معاینه بشید. درد، ورم و تب نشانه عفونت است. چیزی داخل گوشتون نریزید ‌و به پزشک مراجعه کنید.

امیررضا حیدری
ارسال شده در : دوشنبه 04 فروردین 1399

سلام . من متاسفانه حواسم نبود هنگام درس خوندن خودکار رو وارد گوشم کردم . الان دو روزه که گوشم احساس کیپی میکنم و لاله گوشم هم درد میکنه . می خواستم ببینم دلیلش چیه ؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 12 فروردین 1399

سلام. باید حتما معاینه بشید. به پزشک مراجعه کنید و در این مدت آب وارد گوش نشه.

ه. خ
ارسال شده در : پنجشنبه 29 اسفند 1398

سلام دکتر الان چند روزیه که به خصوص در گوش راستم احساس کیپی دارم. درد و ورم و .... ندارم. فقط اگه هنگام خواب به سمت گوش سمت راست بخوابم، کیپ میشه. انگار مایعی عفونت مانند درون گوشمه. وبعد از بیدار شدن پس از مدتی کیپی گوش کم میشه

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 02 فروردین 1399

با سلام. احتمالا سرومن یا جرم گوش است که کانال گوش رو مسدود کرده. بهرحال مراجعه به پزشک و اتوسکوپی گوش توصیه میشه.

مژده
ارسال شده در : یکشنبه 18 اسفند 1398

سلام پسرم 8 سالشهدو ساله گوشش عفونت داره وکانال گوشش زخم میشه چندین بار متخصص بردمش دارو داده خوب نمیشه از زخمای داخل گوشش بخاطر سلامتی گوشش میترسم چیکارش کنم

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 20 اسفند 1398

سلام. مجدد به متخصص گوش مراجعه کنید. عفونت باید درمان بشه وگرنه عوارضش باقی می‌ماند.

مریم رنجکش
ارسال شده در : شنبه 17 اسفند 1398

سلام وقت بخیر من حدودا سه ماهه که هر روز هر دو گوشم خیلی خیلی خارش داره و با ناخن میخارونم االان ۳-۴ روزه وحشتناک درد گرفته و دکتر بهم قطره گوش و اموکسی سیلین داده اما هیچ اثر نکرده جوری که گوش و اطراف گوشم درد میکنه و فکم قفل شده از درد تروخدا کمکم کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 20 اسفند 1398

با سلام. به نظر گوش شما عفونت قارچ یا باکتری داره. دارو تجویز شده رو کامل مصرف کنید و در صورتی که مشکل رفع نشد مجدد به پزشک مراجعه کنید.

الهام امیری
ارسال شده در : پنجشنبه 15 اسفند 1398

باسلام و خسته نباشید. من هفته گذشته 3 شنبه سرم به طور شدیدی به زمین خورد و از 4شنبه علایم شدیدی مثل سردرد و استخوان درد و گوش درد (گوش چپ حتی تا جای دندانم که تازه عمل کردم) و چرک شدید بینی را داشتم و از پنج شنبه با توصیه پزشک عمومی اموکسی کلاو قوی و لورا تادین را چون خودم گفتم سینه زیتم هم بعد 8 سال اوت کرده دادند. وتا دوشنبه که به پزشک فوق تخصص گوش گفتم ظاهرا عفونت کم شده ولی هم چنان گوشم احساس ناشنوایی و درد دارد فرمودند فقط تورم دارد و باز لوراتادین و پری پنانول دادند وهنوز احساس ناشنوایی و وزوز رادر گوش چپ دارم . ممنون میشم راهنماییم کنید. (ممکن است از ضربه شدید به سرم باشد)

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 20 اسفند 1398

با سلام. اگر کم شنوایی قبلا وجود نداشته، ممکنه در اثر ضربه کم شنوایی بوجود آمده باشه. توصیه می‌کنیم که داروهای تجویزی پزشک مصرف بشه و با صلاحدید پزشک معالج از ناحیه سر تصویربرداری بشه و شنوایی هم کاملا بررسی بشه.

بهاره رستمي
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 13 اسفند 1398

سلام وقت بخير من دو ماه پيش درد شديد در گوش داشتم كه پزشك تشخيص عفونت گوش داد و از قطره هاي بتامتازون و اتيسپت و سيپروفلوكساسين با تشخيص ايشون استفاده كردم بعد از دوره درمان براي اولين بار در طول زندگيم دچار خارش هاي شديد گوش شدم مناسفانه خارش بعد از استحمام شدت ميگيره ميخواستم بدونم علت اين خارش ها ميتونه عفونت قارچي باشه... عمده علامت من خارش هست.. البته بالاي شش بار در طول دو سال به عفونت مبتلا شدم... ممنون ميشم راهنمايي كنيد

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 20 اسفند 1398

با سلام. گوش شما باید معاینه بشه و در غیر اینصورت نمیشه نظری داد. بهتره مجدد به پزشک مراجعه بشه. ممکنه عفونت کامل درمان نشده، عفونت قارچی، عوارض آنتی‌بیوتیک‌ها یا اگزمای گوش باشه.

همشهری
ارسال شده در : شنبه 03 اسفند 1398

یکی از دوستان ۶۶ سالشون هست چند وقت پیش آنفلوآنزای شدیدی داشتن و سرفه میکردن خوب شدن حالا بعد از مدتی که گذشت هر گوششون شدیدا ورم کرده صدا رو نمیشنون باید از نزدیک با ایشان صحبت کنیم . گوش خارجی به قدری ورم داره که سوراخهای گوششون کوچک شده , دکتر گفته عفونت نداره فقط ورم هست

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 12 اسفند 1398

با سلام. باید معاینه بشن تا بشه نظر داد. ولی معمولا عفونت همراه با درد و تورم است. توصیه می‌کنیم به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

محمد حسین نوری
ارسال شده در : شنبه 03 اسفند 1398

با سلام .من بعد از اینکه گوشم رو ساکشن کردم بعد از معاینه ی دکتر تشخیص دادن که گوشم عفونت کرده و برام دونوع قطره نوشتن با اموکسی سیلین بعد از مصرف حدود یک ماهه یک مقدار گوشهام بهتر شد ولی بعضی وقتها باز هم احساس میکنم که داخل گوشم ترشحاتی داره مخصوصا وقتی سرما بهش میخوره وخارش هم داره همون موقع دوباره دکتر رفتم و ازیترومایسین ۵۰۰ برام تجویز کردن ولی متاسفانه اثری نداره بعد از مصرف چند بسته ازیترومایسین هیچ فرقی نکرده از اونجایی که به دکتر متخصص دسترسی ندارم امیدوارم بتونید کمکم کنید ممنون و موفق باشید

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 12 اسفند 1398

با سلام. ممکنه خارش گوشتون از مصرف زیاد انتی بیوتیک و حساسیت باشه. بهرحال بدون معاینه و شرح حال نمیشه نظری داد. بهتره مجدد به پزشکتان مراجعه کنید.

شاهین
ارسال شده در : جمعه 25 بهمن 1398

سلام. حدود یه هفتس که ضربه صدای شدیدبه گوشم واردشده و گوشم سوت میکشه وحالت کیپی داره . میخوام بدونم این کیپی ازبین میره یانه

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 30 بهمن 1398

سلام. به پزشک و کلینیک های ارزیابی شنوایی مراجعه کنید.

بهرخ.ب
ارسال شده در : چهارشنبه 16 بهمن 1398

با سلام، وقت بخیر، به مدت 4 روز هست که فقط تراگوس گوش سمت چپم درد میکنه و احساس تیر کشیدگی در این ناحیه می‌کنم به نظرتان مشکل از چه چی میتونه باشه؟ با تشکر

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 25 بهمن 1398

با سلام. باید معاینه بشید تا بتونیم نظر بدیم. اگر درد ادامه دار و همراه با التهاب بود به پزشک مراجعه کنید

مهری خانوم
ارسال شده در : یکشنبه 22 دی 1398

سلام آقای دکتر من بیشتر از ۱۰ سال متوجه مشکل در گوش چپم شدم،جوری ک انگشت داخلش می کنم مشخص ورم داره،اما هیچ وقت درد و یا چرک و خون ندیدم.حدود ۵سال پیش ب دکتر متخصص حلق و گوش مراجعه کردم گفتن پارگی پرده گوش دارم،۲تا قطره دادن ک یبار ریختم بشدت درد داشت و ادامه ندادم،هنوزم ک هنوز ورم گوش دارم ،سوالم اینه چقدر احتمال داره اگر گوشم عفونت داره وارد مغز بشه،اصلا درمان نکنم چی میشه؟اون دکتر گفته بودن موقع حموم رفتن جنبه وازلین بزار گوشت ک من الان فهمیدم علتش چی بوده و متاسفانه پشت گوش انداختم،الان اینکارو کنم پرده م ترمیم میشه؟ ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 22 دی 1398

سلام. در گوشهایی که پرده صماخ پاره است، باید قبل از حمام پنبه چرب داخل مجرای گوش گذاشت. در این گوش ها آب نباید وارد گوش بشه. در مورد شما هم چون تورم زیاده به احتمال زیاد عفونت وجود داره که توصیه میشه به پزشک متخصص مراجعه کنید. در کل عفونت گوش اگر درمان نشه و طولانی مدت باشه به علت نزدیکی به مغز خطرناکه.

وفا
ارسال شده در : شنبه 23 آذر 1398

با سلام. حدود ۷ماه پیش گوش درد گرفتم به دکتر مراجعه کردم گفتند بعلت داشتن جرم ساکشن کردم، دوماه بعد دوباره گوش درد گرفتم دکتر گفت عفونت کرده با کللللی آقای بیوتیک خوب شدم، الان مجددا دچار درد گوش شدم، احساس ورم در گوش خارجی دارم، دکتر میگه ابتدا باید عفونتها ساکشن بشه بعد آقای بیوتیک مصرف کنی، از ساکشن مجدد نگرانم، میترسم پرده گوشم دچار آسیب بشه !

پرهام حمدی
ارسال شده در : یکشنبه 17 آذر 1398

سلام من حدودا یکسال هست هر چند وقت یکبار لاله و قسمت غضروفی گوشم درد میگیره و وقتی لمس میکنم درد بیشتر میشه اوایل خفیف بود ولی حالا زیاد شده جوری که تا یه روز درد طول میکشه ، دکتر نرفتم و متاسفانه دسترسی به دکتر ندارم ، آموکسی کلاو و آموکسی سیلین داشتم یه دوره هر کدوم خوردم ، این آخرین سری علاوه بر نواحی لاله و غضروف احساس میکنم پشت و بالای گوشمم یجورایی ملتهبه و درد میکنه ، چند وقت خوبه ولی یهو چند روز اینجوری میشه ،،، لطفا راهنمایی کنید نگرانم کرده چون دسترسی به دکتر ندارم .

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 19 آذر 1398

سلام. باید به پزشک مراجعه کنید به نزدیکترین درمانگاه یا بیمارستان مراجعه کنید.

زهرا شیردل
ارسال شده در : دوشنبه 11 آذر 1398

سلام من ۷سال پیش تصادف کرده بودم پشت گوشم ورم کرده بود و پره خون بود دکتر رفتم زیاد همون موقع ها گفتن مشکلی نیست رفع میشه .ولی الان ۷سال گذشته و من ۷ساله پشت گوشم ورم میشه بزرگ میشه میترکه و چرک و خون میاد و الان چند ماهی هست ک ورم ک میکنه یه لخته ای سفت فشار ک میدم میاد بیرون حس میکنم رگ گوشم کشیده میشه موقعی ک سرم خم میکنم چه باید کنم؟یه چیزه خیلی سفت حس میکنم هست

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 16 آذر 1398

شما حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. ممکنه جسم خارجی داخل پوستتون هست که مدام عفونت میکنه.

الهه ع
ارسال شده در : یکشنبه 19 آبان 1398

با سلام هشت ماه پیش به علت ورود اب به گوش دچار گوش درد شدید بعد از مراجعات مکرر ابتدا که تشخیص عفونت میانی دادند و نزدیک ۳ ماه انتی بیوتیک مصرف کردم نهایتا تشخیص عفونت قارچی گوش دادند و قطره کلوتریمازول تجویز کردند دو ماه مصرف کردم و هر دو هفته ساکشن گوش انجام دادم دکتر بعد از دو ماه دارو را قطع کرد ولی همچنان صدای خفیف سوت در گوشم حس میکردم بعد از یک ماه مجددا ساکشن انجام دادم بقایای قارچ گوش مانند پوسته سفید رنگ هنوز وجود داشت دکتر دوباره کلوتریمازول تجویز کرد الان بعد از مصرف دوباره ۲ ماه کلوتریمازول هنوز سوت گوشم وقتی سرم را روی بالش میذارم حس میکنم ولی گوش درد ندارم نمیدونم چه کنم لطفا راهنمایی کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 26 آبان 1398

سلام. داروهای تجویز شده رو کامل مصرف کنید و اگر مشکل کامل رفع نشد مجدد به پزشک مراجعه کنید.

م .خیری
ارسال شده در : یکشنبه 12 آبان 1398

سلام من حدود یک ماهه که یک گوشم عفونت قارچی داره چندین بار به پزشک مراجعه کردم ساکشن و پانسمان انجام دادن و کپسول تاوانکس ده روز مصرف کردم ولی نمیتونم قطره کلوتریمازول استفاده کنم به محض مصرف دچار درد خیلی خیلی شدیدی همراه فشار تو سر و گوش و گردنم میشم که اصلا قابل تحمل نیست ولی هر بار میگن درمانت همینه و یه داروی جایگزین یا خوراکی نمیدن قطره تولنفتات هم گیر نیاوردم گوشم درد میکنه و حالت گرفتگی و سنگینی داره خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 13 آبان 1398

سلام. ممکنه بجز عفونت قارچی عفونت باکتریایی هم داشته باشید. بهتره به پزشک متخصص گوش مراجعه کنید و داروهای تکمیلی استفاده کنید.

سارا
ارسال شده در : شنبه 27 مهر 1398

سلام دخترم ۸ سالش و از درد پشت لاله گوش ناراحت بود کمی ماساژش دادم که عفونت زرد رنگ با بود خیلی بد ازش بیرون زد و الان ۴ روز که این ادامه داره وبوش خیلی ازار دهندس دکتر بهش سفکسم و ازیترومایسین داده ، البته دخترم بدو تولد لاله گوشش بالای سوارخ گوشواره یه سوارخ داشت که از ان قسمت عفونتها تخلیه میشه لطفا راهنمایی بفرمایید مشکلش چیه ؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 29 مهر 1398

با سلام. ترشح، درد و التهاب علائم عفونت گوش است. داروهای آنتی بیوتیک رو ادامه بدید.

نگاه
ارسال شده در : شنبه 27 مهر 1398

باسلام. من بطور مادرزادی یه سوراخ کنار لاله گوشم دارم. همیشه بدون هیچ مشکلی با فشار دادن یه مقدار چرک ازش بیرون میومد. الان چند روزه که خیلی ورم کرده و ورمش تا استخون گونه کشیده شده و درد زیادی داره. چکار باید کنم؟ ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 29 مهر 1398

با سلام. احتمالا عفونت کرده. به پزشک مراجعه کنید.

مهسا .ف
ارسال شده در : جمعه 26 مهر 1398

سلام.من از لاله گوش سمت راستم یک چرک خشک سفت وبزرگ تقریبا حالت شوره بزرگ وخشک در آوردم. بعد از اون از لاله گوشم آب اومد و قرمز شد .و کمی هم لاله گوشم زخم شده ولی دردوخارش نداره.علتش چیه ؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 29 مهر 1398

با سلام. باید معاینه بشید تا بشه نظر داد. اگر التهاب بهتر نشد و همراه با درد بود به پزشک مراجعه کنید.

فرهاد احمدی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 16 مهر 1398

سلام من ی چند روزه گوش درد گرفتم سرما ک میخوره گوشم درد میگیره گوشم وزوز میکنه دسترسی ب دکتر ندارم تا چند ماه نمیدونم چیکارکنم ی چند ساعت درد نداره بعدش دوباره شروع میشه

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 22 مهر 1398

سلام. بنظر میرسه که عفونت گوش دارید. به پزشک مراجعه کنید و یا اگر به پزشک اصلا دسترسی ندارید به داروخانه مراجعه کنید و با پزشک داروساز مشکلتون رو مطرح کنید.

قاسم آرین
ارسال شده در : یکشنبه 31 شهریور 1398

سلام من دو مرتبه حساسیت گرفتم وصورتم قرمز شد وگوش هام کیپ می شود وتمام بدنم شروع به خارش می کرد .پیش دکتر رفتم گفت گوش هات چرک خفیف کرد چرک خشک کن دادم خوردم .ولی هنوز هم سرم وگش هام به شدت درد میکنه و بدنم میخاره وقرمز میشه نمیدونم حساسیته یا مال چرک گوش هام

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 02 مهر 1398

سلام. باید توسط پزشک متخصص معاینه بشید.

مهرو اقاجانی
ارسال شده در : جمعه 29 شهریور 1398

سلام من چند روزه سرما خوردم حالا از چهارشنبه شب دیذم گوشم لالش یعنی ورم کرده و درد میکنه مخصوصا دست میزنم گوش سمت راستم ک غذا هم نمیتونم خوب بخورم باید چیکار کنم

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 30 شهریور 1398

سلام. علائم عفونت گوش رو دارید که شامل تورم قرمزی و درد است. باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

بابک ع
ارسال شده در : دوشنبه 25 شهریور 1398

سلام. من حدود یک سال پیش سرماخوردگی شدیدی داشتم که همراه بود با گرفتگی و درد شدید گوش. دارو ها و آنتی بیتیک هایی که پزشک تجویز کرده بود رو تمام و کمال مصرف کردم. ولی الان بعد از گذشت یک سال گوشم خیلی حساس شده تا میخواد کمی باد بیاد یا کمی خیس میشه سریع احساس گرفتگی گوش میکنم و همان علایم پارسال ولی خفیفتر رو احساس میکنم. پیشنهاد شما چیه در این مورد؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 25 شهریور 1398

با سلام. بهتره بعد از علائم خفیف عفونت گوش زیر نظر پزشک یک دوره مجدد انتی بیوتیک مصرف بشه و بعد از حمام موها سریع خشک بشه.

تقی فرهمند
ارسال شده در : یکشنبه 17 شهریور 1398

سلام گوشام چن وقته سنگینه وتوی سرم‌قشمت بالای گوشم مور‌مور میشه انگار‌یه مورچه تو سرمه

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 23 شهریور 1398

سلام. اطلاعاتی که دادید خیلی کمه و نمیشه نظری داد. توصیه میشه که به پزشک مراجعه کنید.

رضا صدرنژاد
ارسال شده در : چهارشنبه 13 شهریور 1398

سلام. تورو خدا جوابم کامل بدین خسته شدم از گوشم هروز چرک ازش میاد بیرون تازه پشت گوشم ورم کرد بعد ترکید الان یکسال هم از پشت گوشم هم از داخل گوشم چرک سبز میاد بیرون گاهی هم بی رنگه...تا حالا چندین و چند بار پیش دکتر رفتم .از بس چرک خشک کن و عنبر نسا و آمپول پنی سلین و حساسیت،ساکشن ،سیر .روغن زیتون.پیاز.قطره های مختلف،رژیم غذایی بدون گوشت و شیرینی.زالو، نزدیک ۳۴ آمپول تا حالا زدم اما هیچ تاثیری نداشت که نداشت خسته شدم بخدا از بوی بد چرک گوشم دیگه کسی با من روبوسی هم نمیکنه(درضمن توی سن ۱۴ سالگی عملش کردم و از اون موقعه تا الان همش ۱۰ درصد شنوایی داره.من ۲۵ سالمه)خلط گلو هم بهش اضافه شده.یع(گاهی وقتا یه تکه های مثل دستمال کاغذی خیس ازش در میاد)

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 13 شهریور 1398

با سلام. حتما باید متخصص گوش شما رو معاینه کنه. به هیچ وجه از طب سنتی و عنبر نسا و غیره استفاده نکنید. باید ترشحات گوش شما کشت بشه تا بر اساس نتیجه آزمایش ، دارو با دوز مناسب تجویز بشه. با آرزوی سلامتی

هانیه.آ
ارسال شده در : شنبه 09 شهریور 1398

سلام من تقریبا دو ساله که گوش درد گرفتم اولین بار بعد از این بود که مدت طولانی هدفون یا هندزفری گذاشته بودم ..تقریبا به مدت 1 سال روزانه 10 ساعت مداوم هدفون رو گوشم بود چند بار مراجعه کردم به متخصص که بعد از معاینه دارویی بهم نداد فقط گفتن که بتادین رو روی گوش پاک کن بریزم و کاری کنم که پوست گوش خارجیم کنده بشه دارو های گیاهی هم استفاده کردم ولی فایده ای ندارن گوشم خیلی میخاره بعد از اینکه میخارونم پر از آب میشه و از گوشم بیرون میریزه و شروع میکنه به تیر کشیدن . لطفا کمکم کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 09 شهریور 1398

با سلام. شما علائم اوتیت گوش رو دارید که باید با تجویز پزشک متخصص آنتی بیوتیک مصرف کنید.

امیر احمدی
ارسال شده در : یکشنبه 03 شهریور 1398

سلام ، من گوش راستم داخلش باد کرده ،و دکتر بهم انتی بیوتیک خوراکی داد خوب نشد ، وقتی بهش دست نمیزنم بادش میخوابه ولی وقتی دست میزنم در عرض چند دقیقه بزرگ و سفت میشه ،اصلا نمی دونم چی هست

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 04 شهریور 1398

سلام. باید آنتی بیوتیک رو کامل مصرف کنید. اگر همچنان این مشکل رو دارید باید نوع و دوز آن تغییر کنه.

راد
ارسال شده در : دوشنبه 28 مرداد 1398

سلام. خسته نباشید. من حدود دو الی 3 هفته هستش که سمت چپ گردنم درد و گرفتگی داره و این درد به گوش و پشت و جلوی سر میزنه و غدد لنفاوی سمت چپ گردنم هم درد و التهاب داره. دکتر آزیترومایسین 500 دادن یعنی این درد ها از عفونت گوشمه؟ یا دلیل دیگه ای داره ؟ ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 28 مرداد 1398

با سلام. در موارد زیادی درد گوش راجعه است و منبع درد از گردن، عضلات، فک، دندان و غیره است. شما باید کاملا معاینه بشید. به متخصص گوش و حلق و بینی یا متخصص عمومی مراجعه کنید.

فرزانه ملکی
ارسال شده در : جمعه 25 مرداد 1398

سلام من باردارم و تقریبا سه ماه پیش گوش هایم خودبخود کیپ شدن که پزشک اقدام به شستشوی گوشم کرد و خداروشکر خوب شدم الان مجددا گوش سمت راستم ابتدا درد شدید گرفت طوری که دست به لاله گوشم نمیتونستم بزنم و بعد هم کاملا کیپ شد دکتر رفتم گفتن قارچ داره و محلول کتوکونازول دو درصد تجویز کردن که بعد از ایتفاده درد تا حدودی از بین رفت ولی کاملا سنگین و پر شده و متاسفانه شنوایی ضعیف شده به نظرشما دوباره اقدام به شستشو کنم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 28 مرداد 1398

با سلام. علائمی که عنوان کردید نشانه عفونت خارجی گوش هست. در مورد اینکه شنوایی شما ضعیف شده یا خیر باید ارزیابی شنوایی انجام بدید.

ناصر
ارسال شده در : چهارشنبه 23 مرداد 1398

با سلام پرده گوش من یه چند سالی هست سوراخ هستش که قبلا به پزشک مراجعه کردم که گفتن نیاز به عمل نداره ولی شنوایی کم شده،هفته پیش برای شنا استخر رفتم که اب تویی گوش رفته که الان یک هفته هستش عفونت کرده ،چیکار کنم چه انتی بیوتیک بخورم برطرف بشه

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 28 مرداد 1398

با سلام. در مواردی که پرده گوش سوراخه از ورود آب به گوش جدا باید پرهیز بشه. در مورد انتی بیوتیک هم پزشک متخصص باید تجویز کنه. ولی معمولا از سفکسیم استفاده میشه.

مهدی اسماعیلی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 22 مرداد 1398

سلام من چند روز پیش گوش پاک کردم داخل گوشم سر گوش پاک کن ک پنبه ای هست موند داخل گوشم حالا شنواییم خیلی کم شده گوش دردهم دارم بایدچیکارکنم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 28 مرداد 1398

با سلام. حتما به پزشک متخصص یا اورژانس بیمارستان مراجعه کنید تا پنبه از گوشتون خارج بشه.

نگین صارمی
ارسال شده در : جمعه 18 مرداد 1398

سلام چن روز هست ک سرم سنگین و داخل گوشم صدای وز وز میاد و ب صداهای اطرافم خیلی حساسم.مسکن ک‌میخورم تا چن ساعت ج میده بعدش دوباره دردم شروع میشه..ب دکتر دسترسی ندارم

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 19 مرداد 1398

سلام. باید به پزشک مراجعه کنید. اطلاعاتی که دادید خیلی کمه و متاسفانه نمیشه نظری داد.

طاها اسماعیلی
ارسال شده در : چهارشنبه 16 مرداد 1398

سلام من 10 ماهه عفونت مجرای خارجی گوش دارم انواع آنتی بیوتیک هم دکتر برام تجویز کرده خوب نشدم تو این ده ماه 5 روز خوب بوده ترشح و چرکشو تمیز میکنم تا دو روز درد نداره به نظر شما چیکار کنم

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 19 مرداد 1398

سلام. باید نوع و دوز انتی بیوتیک تغییر کنه. به پزشک متخصص گوش حتما مراجعه کنید.

میثم.غ
ارسال شده در : جمعه 14 تیر 1398

با سلام یک روز بعد از سستشوی گوش توسط گوش درد و خارش در گوشم دارم. درد با امس لاله گوش شدت می گیره حتی موقع جویدن غذا گوش درد می گیره. و حدود سه روزه این درد رو دارم. آیا این درد طبیعی است ویا گوش عفونت کرده؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 15 تیر 1398

سلام. شما علائم عفونت گوش را دارید. به پزشک مراجعه کنید.

مهدی تازیکه
ارسال شده در : شنبه 04 خرداد 1398

با سلام.من دچار بیماری اگزما هستم که هربار در نقاط مختلف بدن بروز میدهد و حدودا دوسال اون قسمت بدن را درگیر دارد. اینبار گوشهایم را گرفت و هربار گوشهایم پر میشود و درد میگیرد و مقدار کمی مایعی زرد رنگ با بوی بد بیرون میاد..میخواستم بپرسم آیا آنتی بیونیک در درمان مقطعی آن جهت کاهش درد و بازشدن مجرای گوش تا قبل از رسیدن به پزشک و شستشو موثر هست..و کدام نوع آنتی بیوتیک را مصرف کنم؟ ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 12 خرداد 1398

سلام. آنتی بیوتیک مناسب رو بایستی پزشک بعد از معاینه تجویز کنه و حقیقتا نمیشه در اینجا نظری داد. موفق و سلامت باشید