سمعک داخل گوشی (ITE)

انواع سمعک داخل گوشی

سمعک داخل گوش از نمونه سمعک هایی می باشد که جهت برقراری ارتباط شنیداری بهتر در داخل گوش قرار می گیرد.  سمعک داخل گوش به اسم سمعک ITE نیز گفته می شود و سمعک ITE مخفف عبارت IN The ear می باشد و به معنای داخل گوش است. این نوع سمعک ها به شکل سفارشی ایجاد شده و با توجه به رنگ پوست هر فرد ایجاد می گردد. انواع سمعک های داخل گوش را می توان به 4 دسته طبقه بندی نمود، از جمله سمعک های نامرئی داخل کانال، سمعک کاملا داخل کانال، سمعک داخل کانال، سمعک داخل گوش half shell , full shell می توان اشاره کرد.

سمعک داخل گوشی

بهترین سمعک داخل گوشی

سمعک‌های نامرئی داخل کانال(IIC) ، جز کوچک ترین انواع سمعک هستند که با قالب گیری از مجاری گوش در بخش انتهایی کانال گوش فرد قرار گرفته و افت شنیداری فرد از ملایم تا متوسط را در بزرگسالان رفع می نماید. از مهم ترین مزایای این نوع از سمعک پنهان بودن آن از دید افراد است. سمعک‌های داخل کانال ITC در بخش پایینی گودی گوش خارجی قرار دارد. استفاده نمودن از این سمعک ها راحت است و از باتری های بزرگ با عمر زیادتر استفاده می شود. استفاده از سمعک برای طیف زیادی از افت شنوایی در مقایسه با سمعک های IIC و CIC تجویز می شود. سمعک های نامرئی مناسب افرادی است که افت شنوایی آن ها بیش تر از حد متوسط نباشد، در فرکانس های کم افت خفیفی داشته باشد، کانال گوش آن ها سالم و نسبتا صاف باشد. سابقه جراحی کانال گوش نداشته باشند. این نوع از سمعک ها نیاز به تعویض باتری در هر 3 تا 7 روز یکبار صورت می گیرد. سمعک های داخل گوش Half shell ITE,full shell در نوع  full shell تمامی گودی گوش خارجی پر کرده و در نوع  half shell نیمی از این گودی پر می گردد. ابعاد بزرگ این سمعک جهت افرادی که لرزش دست و سر و مشکلات حرکتی دارند مناسب تر و راحت تر می باشد.

سمعک داخل گوشی به صورت سفارشی بر اساس قالب اولیه گرفته شده از گوش ساخته می شوند. با توجه به رنگ پوست، رنگ بندی های متفاوتی دارند و اندازه آنها از کوچک تا بزرگ است. سمعک  های داخل گوشی انواع متفاوت ITC ،CIC ،IIC و ITE دارد.