بدشکلی گوش خارجی؛ علل و درمان

علت ایجاد بدشکلی های گوش

بدشکلی های گوش ممکن است پس از سانحه به وجود آید و یا مادرزادی باشد. ناهنجاری های مادرزادی گوش شامل طیف گسترده ای از اختلالات، از گوش های کوچک و ناقص تا فقدان کامل گوش خارجی است. بدشکلی و ناهنجاری های مادرزادی در گوش خارجی می تواند اندازه، شکل و مکان آن را متاثر کند. در این گونه از موارد، روش های جراحی برای درمان مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا در کودکانی که با ناهنجاری های مادرزادی گوش خارجی متولد می شوند و کم شنوایی انتقالی دارند از سمعک استخوانی برای جبران کم شنوایی استفاده می شود.

در ادامه آترزی گوش، میکروتیا (گوش کوچک)، سیستم BAHA و سمعک های استخوانی معرفی می شوند.

میکروتیا چیست؟

در ابتدا، تفاوت میان آترزی و میکروتیای گوش توضیح داده می شود. میکروتیا به طیفی از بدشکلی های گوش خارجی اطلاق می شود که در چهار درجه مختلف تقسیم بندی می گردد. درجه 1: گوش اندکی کوچک تر از حالت نرمال است و اکثر ساختارهای گوش وجود دارند. درجه 2: قسمت هایی از گوش خارجی وجود ندارند. مجرای گوش می توند نرمال، کوچک یا کاملا بسته باشد. درجه 3: گوش خارجی وجود ندارد و به شکل یک زائده ی بادام زمینی شکل است و مجرای گوش وجود ندرد. درجه 4: آنوتیا نامیده می شود و تمام قسمت گوش خارجی و کانال گوش وجود ندارد. 

درمان میکروتیا

در میکروتیا چون گوش خارجی نقص دارد، اغلب فرد مبتلا درجاتی از کم شنوایی انتقالی متوسط تا شدید را دارا است. به علاوه، این کودکان در معرض عفونت های گوش نیز هستند. همین طور با بزرگ تر شدن کودکان روی اعتماد به نفس آنها تاثیر سوء می گذارد. خواشبختانه، در درمان میکروتیا سه روش جراحی وجود دارد که با توجه به درجه میکروتیا روش های درمان متفاوت هستند.  شروع این روش های جراحی معمولا در سنین 5 تا 8 سالگی است که البته به رشد کودک بستگی دارد.

بدشکلی گوش خارجی

آترزی گوش چیست؟

آترزی گوش به فقدان یا بسته بودن مجرای گوش اطلاق می شود. آترزی مادرزادی گوش تقریبا 1 در 10،000 تا 20،000 تولد است. آترزی یکطرفه نسبت به دوطرفه رایج تر است. در مذکر نسبت به مونث بیشتر رخ می دهد و در موارد یکطرفه، معمولا در گوش راست مشاهده می شود. معمولا، در موارد آترزی سندرم هایی نیز مشاهده می شوند. رایج ترین سندرم Treacher-Collins است. همچنین سندرم های دیگری نیز ممکن است مشاهده شود مثل: Goldenhar، Crouzon،  Mobius، Klippel-Feil، Fanconi، DiGeorge، VATER، CHARGE  و Pierre Robin. در تمام این سندرم ها معمولا آترزی گوش رخ می دهد.

آترزی نیز در سه طبقه تقسیم بندی می شود. گروه 1: کانال گوش کوچک است ولی استخوانچه های گوش معمولا نرمال هستند یا اندکی دفورمیتی دارند. گروه 2: کانال گوش وجود ندارد. فضای گوش میانی کوچک است و استخوانچه ها معمولا چسبیده بهم و بدشکل هستند. گروه 3: کانال گوش وجود ندارد. فضای گوش میانی وجود ندارد یا بسیار کوچک است و استخوانچه ها نیز معمولا وجود ندارند.

درمان آترزی گوش

در درمان آترزی اول از همه باید سی تی اسکن انجام شود تا وضعیت عصب هفت یا عصب صورت مشخص شود که در زمان جراحی آسیبی به آن نرسد. همچنین، در مورد وضعیت استخوانچه های گوش میانی، وجود یا فقدان دریچه های گرد و بیضی و لوله استاش اطلاعاتی را به پزشک معالج می دهد. به علاوه، ارزیابی های کامل شنوایی نیز برای اطلاع از وضعیت شنوایی کودک بایستی انجام شود. در درمان از جراحی برای بازسازی ساختارهای گوش استفاده می شود و اگر این کودکان به سندرم های دیگری مبتلا نباشند معمولا زندگی نرمال خود را ادامه خواهند داد. در جراحی کانال گوش بازتر یا ساخته می شود و از سمعک های استخوانی کاشته شده یا سیستم  BAHA برای شنوایی کودک استفاده می شود.

سیستم BAHA (Bone-anchored hearing)

در کودکانی که مبتلا به آترزی و میکروتیا هستند میتوان از دستگاه BAHA برای جبران کم شنوایی استفاده کرد. این دستگاه صدا را از طریق استخوان به فرد ارائه می کند. در این روش گوش خارجی و میانی دور زده می شوند و صدا از طریق جمجمه مستقیما حلزون گوش را تحریک می کند. سیستم BAHA دارای سه جز است: قسمت داخلی کاشت شده، قسمت میانی و قسمت خارجی پردازننده صدا. قسمت خارجی که در پشت گوش قرار دارد صدا را دریافت و پردازش می کند و از طریق قسمت میانی به بخش کاشت شده ی داخلی منتقل می کند. سپس، صدا از طریق استخوان جمجمه به حلزون گوش می رسد.

علت آترزی و میکروتیای گوش چیست؟

میکروتیا و آترزی در مراحل اولیه تشکیل گوش در دوران جنینی اتفاق می افتند. به استثنای موارد سندرومیک، علت رخ دادن این مشکل ناشناخته است و معمولا آن را بیشتر تصادفی می دانند. مهم است که والدین بدانند که در این موارد مادر را بخاطر عدم مراقبت در دوران قبل و حین بارداری سرزنش نکنند. تحقیقات پزشکی نشان داده اند که برخی از داروها و فاکتورهای محیطی و یا ژنتیکی در این عارضه تاثیرگذار هستند.

آگر کودکم آترزی یا میکروتیا داشت چکاری باید انجام بدهم؟

اول از همه باید به پزشک متخصص گوش مراجعه شود وسپس مراجعه به ادیولوژیست و انجام تست های ارزیابی شنوایی است. خوشبختانه، در کلینیک نیک‌آوا با استفاده از تجهیزات شنوایی به روز و پیشرفته در این کودکان ارزیابی های کامل شنوایی صورت می گیرد. سپس، با توجه به نتایج ارزیابی شنوایی و سی تی اسکن، پزشک متخصص راهکار درمانی لازم را انجام خواهد داد. 

استفاده از سمعک در کودکان مبتلا به آترزی و میکروتیا

برای این کودکان سمعک برای جبران زودهنگام کم شنوایی بسیار مهم است. نوع سمعکی که در این کودکان بایستی تجویز شود به درجه میکروتیا و آترزی بستگی دارد. در کودکان بدون آترزی معمولا از سمعک های معمول پشت گوشی استفاده می شود ولی در این کودکان به علت کوچک بودن یا فقدان گوش خارجی یا میانی عملا نمی توان از سمعک‌های پشت گوشی استفاده کرد. تجویز سمعک در این کودکان معمولا با مشکلاتی همراه است. در کودکان مبتلا به آترزی معمولا از سمعک های استخوانی به صورت تل یا هدباند استفاده می شود. در این سمعک ها صدا از طریق استخوان به حلزون گوش داخلی منتقل می شود. اگر کودک شما آترزی یا آنوتیای گوش دارد برای اطلاع از وضعیت شنوایی کودک خود و مشاوره در مورد سمعک مناسب می توانید به کلینیک نیک‌آوا مراجعه کنید. 

راهنمای انتخاب سمعک مناسب   /  راهنمای خرید سمعک  /  لیست قیمت انواع سمعک

همچنین بخوانید
اوتیت گوش خارجی به عفونت پوست کانال گوش اطلاق می شود. نشانه های بیماری عبارتند از خارش، درد، و ترشح از گوش. در معاینه با اتوسکوپ، گوش قرمز، متورم و چرکی است.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
پریسا
ارسال شده در : پنجشنبه 18 آبان 1402

سلام من لایه های بیرونی گوشم کامل بسته‌ است. خواستم بدونم اگر سوراخ کنم برای گوشواره اون قسمت پایین رو مشکلی پیش نمیاد

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 21 آبان 1402

سلام. سوراخ کردن لاله گوش اگر توسط یک حرفه‌ای و با ابزارهای بهداشتی صورت گیرد، معمولاً مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما اگر این عمل به صورت نادرست یا در محیط‌های غیر بهداشتی انجام شود، مشکلاتی مانند عفونت، التهاب و یا آسیب به بافت‌های گوش ممکن است رخ دهد. بنابراین بهتر است این کار را توسط یک حرفه‌ای و در محیطی بهداشتی انجام داد. همچنین باید به نکات بهداشتی و مراقبتی پس از سوراخ کردن لاله گوش توجه کرد تا از وقوع مشکلات جلوگیری شود.

امیر
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 18 بهمن 1401

سلام پسرم ۷ ماهش است گوش سمت راستش میکروتیا نوع ۳ داره گفتند تا ۵ الی ۶ سالگی می تونیم عملش کنیم الان با اون یکی گوشش خوب می شنوه و با اون یکی هم می شنوه اما خیلی خوب نه ایا روی گفتارش تاثیر داره واقعا می ترسم همچنین سندرم گلدمام هم همان سمت صورت که گوش مشکل داره دارد نمی دونم البته فقط فک پایینش کمی مشکل داره چه کار باید بکنم

مامان آرشا
ارسال شده در : دوشنبه 26 دی 1401

پسر من هم گوشش مادرزادی اینجوری.از نوع ۳ مجرای گوشش بستس.میخام ببینم الان میشه ازش سی تی گرفت ببینیم شنوای داره یا ن؟ گوش راستش سالمه و اینکه پروتز بهتره یا عمل جراحی؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 02 فروردین 1402

سلام. با نظر پزشک سی تی اسکن انجام شود.

امیر محمد
ارسال شده در : دوشنبه 28 آذر 1401

سلام گوش چپ من بسته است یعنی کلا مادرزادی استخانچه هاا مجاری گوش رو پلمپ کردن یبار عمل کردم برای باز کردن گوش اما موفقیت آمیز نبود گفتن عصبای صورتت از اون نقطه رد شدن بیشتر جلو میرفتیم احتمال فلج شدن صورتت بود آیا برای همچین گوشی با این وضعیت میتونم از سمعک استفاده کنم و چه نوع سمعکی مناسب هست؟ لطفا پاسخ بدید تو نت چیزی پبدا نکردم

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 03 فروردین 1402

سلام. بله سمعک استخوانی قابل استفاده است.

کاظمی
ارسال شده در : پنجشنبه 17 آذر 1401

سلام پسرم یک سال و نیمشه امروز که میخواست از تخت بیاد بالا گوش سمت راستش انگار از جا در اومده چیکار کنم ؟ خدای نکرده نیاز به جراحی که نداره؟؟؟

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 03 فروردین 1402

سلام. متوجه منظورتون نشدم متاسفانه.

هدالطیفی
ارسال شده در : جمعه 21 مرداد 1401

سلام ۲۳ سالم گوش راست خودم مادرزادی بسته هست...سی تی اسکن مراجعه کردم و جوابشون هیچ مشکلی در کانال گوش ندارم، فقط گوش خارجی بسته است آیا درمانی برای باز کردنش هست؟ اگه تونستید ادرس مطب بهم بدید.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 20 فروردین 1402

سلام، بهترین راه حل برای درمان گوش بسته استفاده از جراحی است. برای این کار بهتر است به یک متخصص گوش، حلق و بینی و جراحی پلاستیک مراجعه کنید تا بررسی کاملی انجام دهد و راهنمایی لازم را برای شما ارائه دهد.

آیدا
ارسال شده در : پنجشنبه 20 آبان 1400

سلام ببخشید دخترم دوماهشه چسبندگی گوش داره از نظر شنوایی مشکلی نداره فعلا نمیدونیم کانال داره یانه کسی بوده اینجا ک با این مشکل کانال داشته باشه

آیدا
ارسال شده در : پنجشنبه 20 آبان 1400

سلام ببخشید دختر من دو ماهشه، گوش راستش چسبیده هست از لحاظ شنوایی مشکلی نداره. گفتن بعد پنج سالگیش جراحی میکنیم. امکانش هست کانال گوش داشته باشه وفقط ظاهرش باشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402

سلام. بله، امکان دارد که گوش دختر شما کانال داشته باشد و از لحاظ شنوایی مشکلی نداشته باشد. اما برای تأیید این موضوع باید بررسی دقیقتر انجام شود و از آزمایش های مورد نیاز استفاده شود.

صمدطالبی
ارسال شده در : چهارشنبه 17 شهریور 1400

سلام دکتر دختر من تازه به دنیا اومده گوشش از زمان بدنیا اومدن آترزی مدل ۲ هست بدون سوراخ گوش و چسبیده هست. میشه با عمل جراحی دوباره بهش شنوایی داد باید چقدر صبر کرد تا شکل خودش رو پس بگیره امیدی هست تا با عمل جراحی درست بشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 03 اردیبهشت 1402

سلام، متاسفانه به دلیل عدم دسترسی به تاریخچه پزشکی و اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت گوش دختر شما، نمی‌توانم پاسخ دقیقی به سوال شما بدهم. اما در کل، درصورتی که مشکل آترزی شدید باشد، عمل جراحی ممکن است برای رفع مشکل مناسب باشد. البته باید به دقت و با مشاوره پزشکان متخصص این عمل را انجام داد. همچنین موفقیت درمان بستگی به نوع وسعت عمل و همچنین وضعیت فردی بیمار دارد.

نادر کاتب
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 24 فروردین 1400

با سلام و خسته نباشید،ببخشید خانم من گوشش میکروتزیا گرید۳ هست و الان مدتیه چشماش احتیاج به عینک پیدا کرده، آیا عینک مخصوصی هست که استفاده کنه و گوشش نگه داره؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 07 مهر 1402

سلام. بله عینک هایی هستند که به جای دسته عینک با یه دسته فنری نیم دایره پشت سر بسته میشود. از بند عینک هم میتوانید استفاده کنید.

رقیه
ارسال شده در : یکشنبه 10 اسفند 1399

سلام خواهر زاده ی من 1ماهشه یک گوشش چسبیده ولی یه گوشش سالمه دکتر متخصص سی تی اسکن نکرد که بفهمیم اون گوشش هم سالمه یا نه میگه بعد 5 سالگی. خواهرم میگه من باید تا آن موقع تو نگرانی باشم چه جوری بفهمیم گوشش سالمه؟ لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 06 آبان 1402

سلام، بهترین راه برای بررسی سلامت گوش خواهر زاده شما، مراجعه به یک متخصص گوش و حلق و بینی و ادیولوژیست است. این پزشکان با استفاده از ابزارهای خاص، می‌توانند به صورت دقیق تر و در کمترین زمان ممکن، بررسی کنند که گوش خواهر زاده شما سالم است یا نه. همچنین، می‌توانید با مشاوره پزشک خود، برای انجام سی تی اسکن یا سایر آزمایش‌های لازم در مورد سلامت گوش خواهر زاده تان، تلاش کنید. به هر حال، بهتر است با پزشک خود در این مورد صحبت کنید و نگرانی خود را با او در میان بگذارید.

میلاد صفی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 08 مهر 1399

سلام دختر من ۳ماهه هست و گوش سمت راستش مادرزادی اترزی درجه ۱ است و با هر دو میشنوه صداها رو ولی گوش سمت راستش بستست به نظرتون تو چند سال میتونن عملش کنن و دلیل به وجود آمدن آترزی چیه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 15 اردیبهشت 1402

سلام. Atresia درجه یک، یک اختلال در گوش است که باعث می‌شود کانال گوش بسته شود و صداها نتواند به درستی به مغز منتقل شود. این اختلال معمولاً در بخش خارجی گوش (کانال شنوایی خارجی) رخ می‌دهد و ممکن است با علائمی مانند کاهش شنوایی، درد و التهاب گوش همراه باشد. عمل جراحی برای درمان atresia grade1 معمولاً در سنین کودکی انجام می‌شود، اما در برخی موارد ممکن است در سنین بالاتر نیز انجام شود. علت این اختلال معمولاً نامشخص است و ممکن است به عوامل ژنتیکی، عفونت‌های گوش، تروما و یا فشار شدید بر روی گوش برگردد.

فرشید هژیر ارام
ارسال شده در : دوشنبه 17 شهریور 1399

سلام .گوش خانم من مادر زادی بدشکل هستش .میشه جراح پلاستیک کرد یا خیر .

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 04 مهر 1399

سلام. بستگی به نوع مشکل دارد که باید با پزشک جراح پلاستیک مشورت کنید.

امیر علی
ارسال شده در : شنبه 21 تیر 1399

باسلام و احترام می خواستم از حضورتون بپرسم در چه سنی می شود میکروتیا (البته شاید هم آترزی!)را مورد عمل جراحی قرار داد؟ دختر بنده گوش سمت راستش میکروتیا هست و الان 10 ماهش هست. تشکر

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 27 تیر 1399

با سلام. حداقل تا پنج سالگی صبر کنید و بعد با نظر پزشک جراحی می‌شود.

صادق دولتی
ارسال شده در : جمعه 20 تیر 1399

تشکر فراوان از دکتور عزیز پسر منم از نوع درجه ۳ هست طرف راست من در آلمان زندگی میکنم دکتر یک سمعک استخوانی داده و مشکل آنجاست که همیشه نمیپوشه بعد از یک یا دو ساعت در میاره میندازه دور به دکتورش میگم میگه نرمال است و سمعک را خودم تست میگم شنوایی اش خوبه ولی صدای باد و ماشینها آزار دهنده است .نمیدانم مشکل از کجاست ؟ آیا فرد معلول همانطور مشنود که ما مشنویم؟ آیا کسی دیگر هم از سمعک استفاده میکند چنین مشکل داشته باشد؟ به راهنمایی شما مخاطبین محترم هم نیاز دارم ۰۰۴۹۱۵۲۱۳۲۵۰۴۵۸

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 27 تیر 1399

با سلام. سمعک برای افراد کم شنوا مناسب و کمک کننده است و کاملا طبیعی است که سمعک برای شما با شنوایی نرمال ازاردهنده باشد. معمولا زیاد مشاهده می‌شه که کودکان سمعک های خود را در می آورند که توصیه میشه مجدد سمعک روی گوش کودک قرار بگیره.

Marjan Bakhtiari
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 03 تیر 1399

سلام پسر من يكماهش هست و گوش سمت چپش آترزي مدل سه داره و گوش راستش ظاهر طبيعي داره فقط راهش بسته س از بيرون گفتن تست bon abr بده كه از طريق ات هييرهاي استخواني كه با هدبند روي سر قرار ميگيره بشنوه. خواستم ببينم ميشه گوش راستش و راهش و باز كرد از بيرون و گوش چپ و پروتز گذاشت و بدون دستگاه بشنوه يا نه تا آخر عمر بايد دستگاه داشته باشه. و اينكه توي چه سني عمل ميكنن.

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 27 تیر 1399

سلام. در این سن امکان جراحی و باز کردن مجرای گوش وجود نداره و حتما باید از سمعک های استخوانی استفاده بشه. با بزرگ تر شدن جراحی انجام میشه که سن جراحی به نظر پزشک بستگی داره.

حسین عزیزخانی
ارسال شده در : چهارشنبه 14 خرداد 1399

سلام دخترم ۶ ساله است و گوش سمت چپش مشکل آترزی دارد لطف میکنید در خصوص درمان آترزی ما رو راهنمایی کنید ممنون میشم

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 18 خرداد 1399

سلام. درمان آترزی با توجه به درجاتی که داره متفاوته ولی معمولا جراحی انجام میشه.

شیما
ارسال شده در : چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399

سلام روز بخیر من همسرم این مشکل رو در هر دو طرف داره و برای بچه دار شدن خیلی آزمایش دادیم حتی آزمایش خون همسرمو به آلمان و کره جنوبی فرستادیم و به شدت بررسی کردیم و کلی پول خرج کردیم در نهایت گفتن زنتیکی نیست و مادرزادیه و احتمال ژنتیکی بودنش کمه. الان تصمیم به بارداری دارم با وجود این آزمایش ها با خوندن کامنت های دوستان و زیاد بودن این مشکل در بچه ها خیلی استرس گرفتم شما موردی داشتین که از پدر به فرزندش منتقل بشه؟ من همسرم از سن 2 سالگی عمل کرده یکی از گوش هاش اوکی شده ولی اون یکی نه

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 09 خرداد 1399

سلام. اگر آزمایشات ، عامل ژنتیک رو کم دونستن به احتمال زیاد جای نگرانی نیست. ضمن اینکه در پزشکی هیچ وقت نمیشه با قطعیت در مورد آینده و احتمالات نظر داد.

علی
ارسال شده در : یکشنبه 31 فروردین 1399

با سلام بنده 24 ساله هستم گوش سمت راستم ارترزی شماره سه دارد بسته هستش چند بار برای عمل مراجعه کردم تهران منو ترسوندن الان اگه کسی عمل کرده لطفا راهنمایی کنه واقعا ضروریه اینم شمارم 09185139430

M.A
ارسال شده در : جمعه 29 فروردین 1399

سلام من براثر سوختگی ۱۵سال پیش قسمت بالایی غضرف لاله گوش و نرمی گوشم رو از دست دادم میخواستم راهنمایی کنین که امکان جراحی ترمیمی وجود داره جراحی پروتز گوش نمیخوام جراحی طبیعی باشه

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 29 فروردین 1399

سلام. خیر امکانش نیست.

سالار آرمان
ارسال شده در : پنجشنبه 21 فروردین 1399

سلام. دختر من ۶ ماه و نیمشه. اندازه طولی دو تا گوشش یکسان نیست. شنوایی سنجی بردیم از لحاظ شنوایی میگن سالمه. علت اختلاف بین دو گوشش برای چیه؟ نیازه دکتر ببریمش؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 26 فروردین 1399

سلام. خیلی از مواقع دو طرف صورت و اندام‌های بدن از جمله گوش کاملا قرینه نیستن و طبیعی و نرمال محسوب میشه و چون شنوایی کودک شما سالمه جای نگرانی نیست.

شریفی
ارسال شده در : دوشنبه 18 فروردین 1399

سلام و تشکر از راهنمایی های ارزندتون، ممنون میشم بفرمایید آیا تست abr در نوزاد ۱۰ روزه میشه انجام بشه؟ و دوم اینکه ایا صرفا بازکردن مجرای گوش مسدود شده نوزاد نیاز به سن بالاتر دارد یا انجام میشود؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 19 فروردین 1399

با سلام. انجام می‌شود ولی بهتره تا یک ماهگی صبر کنید. در‌مورد سوال دوم نیاز به سن بالاتر دارد.

شکوهی
ارسال شده در : شنبه 16 فروردین 1399

سلام پسر من ۳۵ روزشه و با اترزی نوع دو به دنیا اومده،یعنی هر دو گوشش بستست ولی گوش خارجیش هم نافرمه...میخواسنم بدونم اول اینکه دلیلش چیه بعد برای درمانش چکار باید بکنیم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 16 فروردین 1399

سلام. علت میتونه متفاوت باشه که در مقاله بیان شده. چون هر دو گوش اترزی داره و کانال گوش بسته ست در حال حاضر ارزیابی شنوایی در اولویت قرار دارد.

عباسی
ارسال شده در : شنبه 19 بهمن 1398

سلام.چرا درمورد این موضوع تحقیق نمیکنن واقعا پسر من هم این مشکل رو داره و همین طور برادر زادم.😔😔😔 اصلا نمیدونیم چیکار باید بکنیم

یاسر بیات
ارسال شده در : شنبه 09 آذر 1398

سلام دکتر خسته نباشی من گوش لاله ندارد دوطرفه سن 30 ۸بار عمل کردم

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 09 آذر 1398

محمد اکبری
ارسال شده در : پنجشنبه 23 آبان 1398

سلام پسر من هم از نوع ۳ است ممکنه در اثر اشعه های موبایل به وجود اومده باشه

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 26 آبان 1398

سلام. مطالعه ای در این مورد انجام نشده و نمیشه این تاثیر رو تایید کرد.

یزدان
ارسال شده در : یکشنبه 05 آبان 1398

سلام.وقت بخیر. پس بنده یکی از گوش هاش از نوع ۳ هست و الان ۶ سالشه.وقتی که به ونیا اومد گفتند که از ۵ سالگی به بعد میتونین عمل بکنید. ۲ سال پیش دکتر گفت این عمل ها ریسک خیلیی بالایی داره احتمال داره مشکلات دیگه ای براش پیش بیاد. من دیگه زندگی نمیکنم خواهشن یه راه جلو پام بزارید از ترسی که دارم حتی به دکتر های دیگه هم مراجعه نکردم.چون میترسم بدتر از بشه. خواهش میکنم اگر توی ایران دکتر خوب که این عمل ها رو زیاد انجام داده بهم معرفی کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 07 آبان 1398

سلام. پزشک خاصی نمیتونیم معرفی کنیم. چون سایت تبلیغاتی نیست. بهتره با پزشک های دیگه ای هم مشورت کنید. با آرزوی سلامتی

سمیراا
ارسال شده در : جمعه 26 مهر 1398

سلام پسر من چهار سال نیم است فقط به امید اینکه یه جراح پیدا بشه بگه میتونم بهترین جراحی انجام بدم زنده هستم چهار سال تمام میگردم ببینم دوتا گوش پسر من بعد عمل چه شکلی میشه اترزی شماره سه هست دکترای جراحی زیبای این همه که برای بینی دماغ تلاش میکنن بر گوش تلاش میکردن الان هیچ کدوم از ما ادما غم نداشتیم

جواد محمدی
ارسال شده در : یکشنبه 31 شهریور 1398

سلام پسرم ۳۵ روزشه گوش بیرونی خیلی هلالی شکل نیست یکم کشیده است باید چیکار کنم که هلال بشه؟ به نطر شما مشکل داره؟ خوب میشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 02 مهر 1398

سلام. ظاهر لاله گوش نرمال برای افراد مختلف متفاوته و لزوما در همه شبیه به هم نیست.

فریبا امانی
ارسال شده در : شنبه 30 شهریور 1398

سلام خانومی ۲۴ ساله هستم از کودکی گوش سمت چپم شکستگی داشته در حدی که هیچ چین خوردگی نداره اما گوش راستم سالم سالم.خواستم ببینم امکان جراحی هست و این که ایا امکان این که بعد از بارداری به فرزندم منتقل بشه این مشکل هست یا خیر؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 30 شهریور 1398

سلام. در مورد جراحی باید با پزشک متخصص مشاوره کنید. با سپاس

زهرا رمضانی
ارسال شده در : یکشنبه 24 شهریور 1398

سلام خسته نباشید . دختر من تازه متولد شده و از نوع درجه دو میباشد .آیا روی اندام های دیگه مث گفتار و راه رفتن تاثیر داره ؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 25 شهریور 1398

با سلام. اگر فقط آترزی باشه و سندرمیک نباشه مشکلی پیش نمیاد فقط حتما باید شنوایی بخصوص در موارد آترزی دو گوشی چک بشه.

اکبرصلواتی
ارسال شده در : جمعه 08 شهریور 1398

باسلام وخسته نباشید دخترم نه روزه بدنیاآمده است چسپندگی لاله گوش داره ازنوع درجه ۳می باشدمی خواستم بپرسم بامسئولیت خودمان میتوانیم لاله گوشش راجراحی کنیم.؟وبهترین سن برای جراحی چه سنی است؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 09 شهریور 1398

با سلام. زمان جراحی بستگی به نظر پزشک متخصص داره. معمولا بعد از پنج سالگی هست

ص زارع
ارسال شده در : جمعه 11 مرداد 1398

سلام پسرم چهار سالشه وگوش راستش کامل تشکیل نشده گوش چپش کاملا سالمه و گوش راستش کمی ناشنوایی داره متخصص گفته از نظر شنوایی مشکلی نداره ولی برای عمل زیبایی خیلی می ترسم چون بعضی افراد عمل کردن و پشیمونن اگه میشه یه دکتر خوب معرفی کنید که کارش تضمینی باشه من مشهد زندگی می کنم

زهرافاضلی
ارسال شده در : یکشنبه 22 آبان 1401

سلام میخاستم بپرسم عمل گوشتونوانجام دادین یانه چون پسرمنم همین مشکل داره گوش سمت چپش فرمش فرق داره وبسته اس اگه عمل کردین راضی هستین به منم بگین ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 12 مرداد 1398

با سلام. متاسفانه پزشک متخصصی که کاملا تظمینی باشه رو اطلاع نداریم. اگر شخصی از عمل جراحی پزشک خاصی کاملا راضی هست لطفا در کامنت ها اعلام کنه.

الهه پاشایی
ارسال شده در : شنبه 01 تیر 1398

ممنونم از جوابتون ی خانمی ب اسم مادر پیامشونو خودندم ک بچه شون ۵/۵ ساله اس و نوشته نگران نباشید و پسرش تهد نظر بهترین دکتره اگه خوندید پیام بنده رو با من تماس بگیرید لطفا میخام شماره دکترتونو بپرسم ۰۹۹۰۶۴۱۱۲۶۵

الهه پاشایی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 28 خرداد 1398

سلام من دخترم الان ۲ ماهشه و ی گوشش مجرا ندارع و دکتر گفتع ۲ ماهگی نوار عصب گوش بگیرن ک ببینن داخلی تشکیل شده؟ نوار عصب گوش سختع؟ تو این سن بچع طاقت میاره؟ هر کسی ک پیام منو خوند و این مشکل رو خودش داره لطفا بگه ک الان شرایطش چ جوریه و اگه بشع باهاتون صحبت کنم چون کن خیلی نگران ایندع دخترم هستم

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 29 خرداد 1398

با سلام. نگران نباشید، احتمالا منظور پزشک شما تست ارزیابی شنوایی ABR است که اصلا سخت نیست و فقط کودک شما باید خواب باشد. این تست وضعیت شنوایی را نشان می‌دهد. با آرزوی سلامتی

خانی
ارسال شده در : شنبه 18 خرداد 1398

خانمی هستم ک گوش سمت راستم ب طور مادر زادی دچار نقص شده است ولی گوش سمت چپم کاملا سالم اسن .گوش خارجی کاملابسته است .سی تی گرفتم ک جوابش اینبود ک گوش داخلی و میانی نرمال است .ایا میتونم جراحی کنم

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 19 خرداد 1398

سلام. بله می توانید جراحی کنید. با آرزوی سلامتی

مادر
ارسال شده در : شنبه 18 خرداد 1398

با سلام از مطالب عالیتون،لخصوص پاسخ دهیتون ممنونم من پسرم 5/5سالشه و گوشش گرید3،سمت راست،الحمدالله از نظر کلیوی هم مشکلی نداشته و از بدو تولد تحت نظربهترین پزشک بوده،تا این مرحله که پزشکشون براش پروتز گوش رو پیشنهاد کرده و اینطوری که دیدم گویا شبیه ترین و نسبت به بقیه عملها راحت تر هست خواستم به همه دوستان امید بدم که پروتز علم جدیدی که واقعا به کمک جراحی اومده. یک سوال داشتم،البته که تو نظرات دوستان هم خوندم ولی خواستم تکمیل تر بپرسم یک پزشک که سنجش شنوایی انجام میداد،یکبار گفت این بیماری ممکن بین خواهر و برادرها هم اتفاق بیوفته آیا این بیماری با توضیحات بنده ژنتیکی؟یعنی ممکن ژنتیکی فرزند بعدی هم مشکل و یا سندرم دیکه ای داشته باشه؟آزمایش خاصی داره تا ما متوجه بشیم؟ البته بعد پسرم خدایک بمن یک دختر کاملا سالم داده

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 19 خرداد 1398

با سلام و تشکر. یکی از عوامل به وجود آورنده آترزی عامل وراثت است ولی نادر و با احتمال پایین است. در بعضی از موارد سندرمیک و در خیلی از موارد تصادفی رخ می دهد و آزمایش تشخیصی ژنتیک ندارد. با آرزوی سلامتی و شادکامی

لیلا امینی
ارسال شده در : جمعه 17 خرداد 1398

با سلام، پسرمن با عدم تشکیل لاله و کانال گوش سمت راست (درجه۳)بدنیا اومد و الان چهارساله است،آخرین بار درسن دوسالگی تست شنوایی انجام دادیم که گفتن هردوگوش از نظر شنوایی مشکلی نداره، میخواستم بدونم آیا هرسال تا قبل از موعد عمل ترمیمش باید هرسال تست شنوایی ازش انجام بگیره؟ و همچنین سی تی اسکن چه زمانی انجام بدیم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 19 خرداد 1398

با سلام. لزومی به انجام آزمون شنوایی هر ساله نیست. در مورد سی تی اسکن هم قبل از جراحی با نظر پزشک متخصص انجام شود.

زهره خانی
ارسال شده در : پنجشنبه 16 خرداد 1398

خانمی هستم ک گوش سمت راستم به طور مادر زادی مثل بادام زمینی و بسته است ایا امکان جراحی وجود دارد؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 19 خرداد 1398

با سلام. بله. با آرزوی سلامتی و شادکامی

f
ارسال شده در : پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398

سلام. ممنونم از مطالب خوبنون پسر من از نوع سه میباشد. میخواستم بدونم چه سنی میشه ستی اسکن انجام داد که بفهمیم گوش داخلی و حلزون تشکیل شده یا نه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 31 اردیبهشت 1398

سلام. ممنونم. بستگی به نظر پزشک متخصص داره. ولی معمولا زمانی انجام میشه که کودک همکاری لازم رو داشته باشه. بنظرم قبل از سی تی اسکن باید ارزیابی شنوایی انجام داد که به همکاری کودک نیازی نداره و در مورد شنوایی کودک اطلاعات به نسبت کاملی رو می‌دهد.

رضا مالدینی
ارسال شده در : شنبه 14 اردیبهشت 1398

سلام .من پسرم دو سال و 8 ماهش هست از ناحیه گوش سمت راست دچار میکروتیا گرید 3 هست تو معاینه های بدو تولد مشخص شدگوش سالمش مشکل شنوایی نداره و ظاهرا از نظر شنوایی مشکلی نداره خیلی خوب عکس العمل نشون میده به صداها آیا لازمه تست شنوایی برای گوش سمت راست انجام بدم؟و چه زمانی را برای عمل پیشنهاد میکنید راستش جرات نمیکنم برم پیش متخصص

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 22 اردیبهشت 1398

سلام. بله. باید گوش راست از نظر شنوایی بررسی بشه. زمان جراحی هم به نظر متخصص بستگی داره.

پرستو پاشایی
ارسال شده در : چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398

با سلام و ممنون از وقتی که میزارید ،نوزاد خواهر بنده نیز الان شش روزه اش هست و یکی از گوشاشون از نوع سه هست ،متخصص گوش گفتن یه گوش کاملا سالمه و شنوایی داره ولی میخواستم بدونم چه موقع باید سی تی اسکن انجام بدن که بفهمن گوشی که مشکل داره ساختارش تشکیل شده یا نه ؟؟؟و اینکه چه موقع باید عمل بشه ؟؟؟ و اگه ساختار تشکیل شده باشه ؟؟چیکار میکنن مجرایو باز میکنن و اینکه ظاهرشم جدا عمل میکنن و اینکه اگه ساختار مشکلی نداشته باشه و مجرای باز و شکل ظاهری درست بشه نوزاد میتونه بشنوه ؟؟خواهشا جواب بدید خواهر بنده خیلی بیتابه بچه اشه .

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 22 اردیبهشت 1398

سلام. چون یک گوش سالم دارن لطفا خیلی بیتابی و عجله نکنید. ارزیابی تشخیصی و جراحی به نظر پزشک متخصص بستگی داره. نوع جراحی هم بستگی به ساختارهایی که تشکیل نشده داره.

ب.ب
ارسال شده در : چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398

سلام پسرخاله من مادرزاد گوش سمت راست نداشت اصلا،تو بچگی غضروف گذاشتن ولی دیگه عمل نکرد تا الآن ک 36سالشه! دوتا عمل کرد و تو هردو عمل از پاش پوست برداشتن.لاله گوش رو درآوردن بیرون ولی هنوز شکل خوش فرمی نداره.پسرخالم خیلی ناراحته و میگه همه جامو ناقص کردن،و از اینکه پشت گوشش پوست پیوند زدن و ظاهر بدشکلی داره غصه میخوره.خیلی براش ناراحت هستم ودعا میکنم.الآن 2تا سؤال دارم ازتون.اول اینکه آیا در نهایت گوش حالت و شکل نرمالی بدست میاره؟و دوم اینکه مجرای شنواییش باز میشه و امکان شنوایی وجود داره؟ توروخدا جواب بدید،درضمن بیمارستان رازی عمل کردن

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 22 اردیبهشت 1398

سلام. نه متاسفانه با جراحی زیبایی ظاهر گوش کاملا طبیعی نمیشه. امکان شنوایی هم بستگی به این داره که چه ساختارهایی از گوش داخلی تشکیل شدن که با تست و تصویربرداری مشخص میشه. امیدوارم مشکلشون حل بشه.

زهره
ارسال شده در : پنجشنبه 05 اردیبهشت 1398

سلام خسته نباشی من هجده سالمه و گوش راستم فقط لاله داره و زیبایی قسمت بالاش رو نداره امکان داره مجرای داخل گوش هم بسته باشه و مشکل داشته باشه و نیاز به جراحی داخلی باشه لطفا راهنماییم کنید.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 08 اردیبهشت 1398

با سلام و تشكر. بله اين امكان وجود داره. بايد معاينه و ارزيابي تشخيصي شويد.

محسن قلی زاده
ارسال شده در : دوشنبه 02 اردیبهشت 1398

سلام من دچارنقص مادرزادی ازناحیه گوش راست بودم تودوران کودکی یکبار۷سالگی ازقسمت دنده غضروف برداشتن ودرسن۱۴سالگی ازروی ران پاپوست برداشتن وفرم گوش روبه صورت برجسنه شکل دادن تاالان که۳۵ساله هستم به تاخیرافتاد این عمل هاهمه توسط دکترمقصودنیابیمارستان رازی انجام شده بودحالاکه مراجعه کردم ایشون دیگه نبودن تابه دکترشهریارحدادی همون بیمارستان رازی مراجعه کردم یک مرحله کارانجام دادن دوباره ازناحیه ران پام پوست برداشتنن اون قسمت برجسته گی روبرداشتن بعدسه ماه مراجعه کردم میگن این کاری که کردن اشتباه بوده دوباره وقت دادن برای۵/۲/۹۸ مجددعمل کنن من فکرمیکنم کلا کاررواشتباه دارن انجام میدن من چطوری به کسی که استاداین کارباشه مراجعه کنم قبل عمل من روراهنمایی کنن یابرای عمل به کسه دیگه ای مراجعه کنم

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 08 اردیبهشت 1398

با سلام. پزشكان بيمارستان رازي علم و تبحر بالايي دارند. بنظرم به پزشكرجديدتون اعتماد كنيد.

گندم مسیح
ارسال شده در : پنجشنبه 22 فروردین 1398

سلام خسته نباشید همسرم از بدو تولد با شماره ۳بوده یعنی گوش راست بدون کانال و درحد زائده میخاستم ببینم ممکنه این موضوع به فرزند منتقل بشه؟!؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 25 فروردین 1398

با سلام و تشکر. یکی از عوامل بوجود آورنده آترزی وراثت است. بهرحال احتمال پایین این موضوع متاسفانه هست ولی نه لزوما.

احمد خسروی
ارسال شده در : پنجشنبه 15 فروردین 1398

سلام خسته نباشید دخترم میکروتیا درجه 3 داره گوش سمت چپ الان 9 ماهشه ولی نمیتونه چهار دست و پا راه بره حتی چشم چپش یک مقدار کوچکتره خواستم بدونم آیا ارتباطی داره به میکروتیا؟؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 17 فروردین 1398

با سلام. معمولا کودکان بین سن 6 تا 10 ماهگی یاد می گیرن که چهار دست و پا راه برن. ولی لزوما همه بچه ها چهاردست و پا راه نمی رن. بنظرم اگر مشکل خاصی کودکتون نداره و پزشکشون هم مورد و بیماری خاصی به شما نگفته، جای نگرانی نیست.

محمد رضا
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 06 فروردین 1398

سلام مطلب عالیه گوشیم نوع ۲ و سن ۲۰ میشه کاری کرد دو گوش شبیه هم باشه چون الان یه گوشام حالت عادی ولی یه کی دیگش رشد نکردن میشه درمان کرد و شبیه هم بشه

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 17 فروردین 1398

سلام. با جراحی حتما تا حد زیادی قرینگی ایجاد میشه ولی معمولا کاملا شبیه و صددرصد قرینه نمیشود. سلامت و موفق باشید.

ذکی ابراهمی
ارسال شده در : یکشنبه 04 فروردین 1398

سلام تشکراز مطالب خوب تون دختر من نوع ۳را داره یعنی شکل خارجی هردو گوشش شبیه بادم زمینی هستش الان دوماهش شده برا درمانش باید چه کارکنم لطف کرده راهنمای کنید تشکر

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 17 فروردین 1398

با سلام. فعلا زیر نظر پزشک متخصص باشید تا با صلاحدید ایشون در اولین فرصت جراحی کنید. ضمن اینکه از لحاظ شنوایی نیز کودکتون بررسی بشه تا مشکلی در تکلم و گفتارشون پیش نیاید. موفق و سلامت باشید.

سهیل یاری
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 28 اسفند 1397

سلام , من 32 سالم هست , و همین مشکل رو دارم , میخاستم ببینم بعد از عمل ازنظر زیبایی شکل گوش تا چه حد درست و قرینه میشه

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 17 فروردین 1398

سلام. معمولا با جراحی تا حدودی قرینه میشه ولی در اکثر مواقع صدردصد شبیه و قرینه نمیشود. موفق و سلامت باشید

هدیه
ارسال شده در : یکشنبه 19 اسفند 1397

سلام من دخترم لاله گوشش کامل تشکیل نشده .از نظر شنوایی مشکلی نداره. چند سالگی باید عمل شه .

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 17 فروردین 1398

سلام. از نظر شنوایی باید گوششون کاملا معاینه و ارزیابی شنوایی بشه. عمل جراحی ترمیمی هم به نظر پزشک متخصص بستگی داره. با آرزوی سلامتی

بارانی
ارسال شده در : جمعه 10 اسفند 1397

سلام من خواهرم یک ماهش هست و از نوع 3 گوش سمت چپش هست می خوایم ببریمش دکتر و حالا که نبردیمش می خوام بدونم که ما باید چی کار کنیم که ب فهمیم می شنوه

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 17 فروردین 1398

سلام. به متخصص گوش و کلینیک ارزیابی شنوایی مراجعه کنید. با معاینه کامل گوش و ارزیابی شنوایی، وضعیت شنواییشون مشخص میشود. با آرزوی سلامتی

كارن بشيري
ارسال شده در : جمعه 26 بهمن 1397

سلام،من در مورد سني كه جراحي بايد انجام بشه ميخواستم بپرسم،پسر منم اين مشكل رو داره و از شش ماهگي تحت نظر پزشكه، پزشكش از همون اول به ما گفت جراحي قبل از سن مدرسه انجام ميشه ولي الان كه شش ساله شده ميگه بزاريد ١٥ سالگيش دليلشم اينه كه با جراحي تو اين سن ،بعدا اندازه دوتا گوش با هم اختلاف پيدا ميكنه

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 29 بهمن 1397

سلام. احتمالا دليل جراحي نكردنشون اينه كه گوش رشد كاملشو بكنه. ميتونيد با پزشك ديگه اي هم مشورت كنيد.

کریمی
ارسال شده در : جمعه 05 بهمن 1397

سلام پسر من گوش راستش از نوع میکروتیای 3 است سنش یازدە سالە آیا برای عمل جراحی دیرنشدە؟چون بە ما گفتن کە باید بعد از سن بلوغ جراحی بشە.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 08 بهمن 1397

سلام. خیر دیر نشده. معمولا بعد از 5 سالگی جراحی می کنند و در مواردی نیز با صلاحدید پزشک بعد از دو سالگی می توان جراحی کرد. با آرزوی سلامتی

K.p
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 18 دی 1397

سلام خسته نباشین.دختر من الان ۱۸ماهشه و در مشکل گرید نوع ۳ رو داره.دو روزه چندبلر میوفته و تعادلش هز دست میده و سریع بلند میشه.میخواستم بدونم امکان داره تعادل راه رفتن نداشته باشه بخاطر این مسئله ؟و گوشش تاثیر گذاشته باشه.ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 19 دی 1397

سلام. بله ممکن است که اندام های مسئول تعادل در گوش داخلی مشکل داشته باشند. بایستی بررسی های دقیقتر انجام شود.

ه ن
ارسال شده در : شنبه 08 دی 1397

سلام پسر ر من هم از نوع ۳ داراست اولین روز بعد از زایمان پزشک گوش راستش را آزمایش کرد گفت این گوشش نورمال ولی اون یکی، باید آزمایش بشه حالا ممکنه چپ و راست فرق داشته باشه؟ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 08 دی 1397

سلام. معمولا بخاطر بسته بودن مجرای گوش کم شنوایی انتقالی مشاهده می شود. احتمالا منظور پزشک این بوده که حلزون گوش راست سالم است. بنظرم هر دو گوش باید از نظر شنوایی کاملا بررسی شوند. موفق باشید

فرناز
ارسال شده در : جمعه 23 آذر 1397

سلام ممنون از مطالبتون دخترم گوش خارجیش هیچ مشکلی نداره و کاملا نرماله حلزونی و عصب گوشش هم دکترا گفتن سالمه فقط مجرای گوشش تشکیل نشده.اینم نوعی اترزی هست؟؟و اینکه با عمل این مشکل حل میشه؟با عمل مجرا رو باز میکنن یا دستگاهی چیزی داخل گوش میزارن؟و شنوایی الانش هم یکی از گوش هاش 40 و یکی دیگش 50 دسی بل هست ممنون میشم اگه جواب بدین

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 24 آذر 1397

سلام. بله نوعي آترزي است. با جراحي مشكل رفع ميشود كه با توجه به اينكه چه قسمت هايي از گوش مياني تشكيل نشده است روش هاي جراحي و پروتزها مختلف است. براي كم شنوايي انتقالي هم با صلاحديد پزشك ميتوان از سمعك هاي استخواني استفاده كرد.

موسوی
ارسال شده در : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397

سلام مطالبتون خیلی خوبه فقط اگه میشه بگید چه دلیل میتونه داشته باشه که اینجوری میشه دخترمن هم گوشش همینجوریه.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 22 مهر 1397

سلام. ممنونم. برخی از داروها و فاکتورهای محیطی و یا ژنتیکی در این عارضه تاثیرگذار هستند ولی گاهی اوقات کاملا تصادفی و بی علت بوجود میاد. با آرزوی سلامتی

میثم مقصودلو
ارسال شده در : یکشنبه 20 اسفند 1396

آیا بدشکلی های گوش خارجی می تواند نشانه ای ازداشتن مشکلات ژنتیکی جدیترباشد؟لطفامراارهنمایی کنید.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 22 مهر 1397

نه لزوما ولی امکانش هست. باید بررسی و آزمایش انجام شود.