سمعک کراس (cros)

سمعک کراس (cros) چیست؟

سمعک کراس نوعی سمعک است و افرادی که یک گوش ناشنوا یا کم شنوا و یک گوش سالم دارند می‌توانند از آن استفاده کنند. به این حالت ناشنوایی یکطرفه نیز گفته می‌شود. این وسیله یک سیستم کاملا بی سیم است و در پشت گوش قرار می‌گیرد و هیچ آزار و اذیتی ندارد.

ویژگی‌های سمعک کراس

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های سمعک کراس عبارتند از:

  • قابلیت شنیدن صدا در مکان‌ های پر سروصدا

در این حالت می‌توانید با زوم کردن روی صداها و کاهش نویز در سمعک کراس موجب شنوایی بهتر شوید.

  • برخورداری از شنوایی کافی هنگام رانندگی

هنگام رانندگی در مسافرت می‌توانید با همسفران خود صحبت کنید و صدای آنها را بشنوید و از مصاحبت با آنها لذت ببرید.

  • برخورداری از شنوایی در فضای بیرون از خانه

در فضای بیرون از خانه شما می‌توانید صداهای مختلف را از دو گوش خود بشنوید و از محیط اطراف خود آگاهی بیشتر و بهتری داشته باشید.

  • استفاده آسان و راحت

به راحتی می‌توان از این سمعک استفاده کرد تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را روشن کنید و در گوش خود قرار دهید.

  • شیک و هوشمند

سمعک کراس ظاهری کاملا شیک و مد روز دارد و همچنین تنوع رنگی زیادی دارند. پس از استفاده از این سمعک خواهید دید که خانواده و نزدیکان شما نیز متوجه شنوایی بهتر شما خواهند شد. 

سمعک کراس چگونه کار می‌کند؟

نحوه کار این سمعک به این صورت است که یک میکروفون، صداهای اطراف شما را بهبود می‌بخشد. یک تقویت کننده، صداها را بلندتر می‌کند. یک گیرنده یا بلندگو، صداهای تقویت شده را به گوش شما می‌فرستد. سمعک کراس با ارسال سیگنال از گوش ضعیف به گوش سالم موجب ایجاد شنوایی در دو گوش می‌شود. این سمعک به وسیله امواج رادیویی کار می‌کند.

انواع سمعک کراس

سمعک کراس انواع مختلفی دارد که براساس نیاز و بودجه خود می‌توانید یکی از مدل‌های زیر را انتخاب کنید:

  • سمعک کراس سیمی: این نوع سمعک با این که موثر است اما سیم اتصال بین گوش‌ها موجب آزار و اذیت بیماران می‌شود.
  • سمعک کراس مغزی: این سمعک برای افرادی که گوش آنها کاملا ناشنوا است بسیار موثر است.
  • سمعک کراس بی سیم: این نوع سمعک یکی از بهترین نوع سمعک‌ها است که استفاده از آن کاملا راحت و ساده است.

سمعک بای کراس (bicros) چیست؟

سمعک بای کراس (bicros) برای افرادی طراحی شده است که هر دو گوش آنها دچار کم شنوایی یا ناشنوایی شده است. این سمعک صداهای محیط اطراف را از طریق میکروفن دریافت کرده و آنها را تقویت می‌کند و به این صورت بیماران می‌توانند به راحتی صداها را بشنوند.

تفاوت سمعک کراس (cros) با سمعک بای کراس  (bicros)

تفاوت بین سمعک کراس و سمعک بای کراس در این است که سمعک کراس برای افرادی مناسب است که دارای یک گوش کم شنوا هستند ولی گوش دیگر آنها سالم است در حالی که سمعک بای کراس مناسب افرادی است که هر دو گوش آنها کم شنوا باشد و یا یکی از آنها کم شنوا و دیگری ناشنوا باشد. سمعک بای کراس به گونه‌ای طراحی شده است که با استفاده از میکروفن صداها را دریافت می‌کند و آنها را تقویت می‌کند و در اختیار بیماران قرار می‌دهد اما سمعک کراس این تقویت‌کننده صدا را ندارد.

سیستم سمعک‌های کراس فوناک

سمعک کراس فوناک یکی از بهترین و برترین برندهای تولیدی سمعک در جهان است. این سمعک در انواع مختلفی تولید می‌شود برای مثال برخی از آنها بی سیم و برخی دیگر ضدآب و ... هستند که معمولا از سمعک فوناک ضدآب برای کودکان استفاده می‌شود. 

شرکت فوناک برای سمعک‌های خود از سیستم پردازشی همان پلتفرم‌ها استفاده می‌کند. این سیستم‌های پردازشی یا پلتفرم‌ها عبارتند از:

  • M (Marvel): این سمعک یکی از جدیدترین و بهترین سیستم سمعک کراس فوناک است و دارای مدل‌های مختلفی است. همچنین از تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای بهره¬مند است.
  • B (Belong): این سمعک در نتیجه غلبه بر محدودیت‌ها توسط شرکت فوناک تولید شده است و برای راحت کردن زندگی انسان‌ها قابلیت‌هایی را اضافه کرده است.
  • V (Venture): این سمعک سرعت پردازش خوبی دارد و می‌تواند با تغییرات صوتی محیط اطراف سازگار باشد. همچنین قابلیت سمعک هوشمند بی سیم در آن بازسازی شد تا مصرف باتری سمعک را کاهش دهد.
  • Q (Quest): می‌توان گفت این سمعک یکی از قدیمی‌ترین سمعک کراس فوناک است که در سال 2013 ساخته شده است و دارای سیستم پردازشی در دو گوش است.

سیستم سمعک‌های کراس یونیترون

سمعک کراس یونیترون با داشتن طرح‌های منحصر¬به‌فرد و خاص موفق به کسب رتبه¬ خوبی بین سمعک کراس‌های دیگر شده است و این سمعک در 5 کیفیت موجود است از جمله Stride و Quantum و Max و Moxi. این مدل‌ها از لحاظ کیفیت بسیار مرغوب هستند و استفاده کردن از آنها بسیار ساده و آسان است. همچنین طراحی فوق‌العاده زیبایی دارند و از دوام و عملکرد خوبی برخوردارند.

برای تهیه و کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت سمعک کراس با ما تماس بگیرید.