سمعک شارژی

سمعک یک تقویت‌کننده صوتی است که در رده تجهیزات پزشکی قرار می‌گیرد. وظیفه سمعک تقویت صوت‌های اطراف است به نحوی که بین محدوده شنوایی افراد کم‌شنوا قرار گیرد. یکی از انواع سمعک‌های موجود در بازار سمعک شارژی است که امروز می‌خواهیم بیشتر درباره آن صحبت کنیم.

سمعک شارژی یا سمعک قابل شارژ چیست؟

سمعک شارژی نوعی سمعک است که مشکل تعویض باتری را به طور کلی حل می‌کند. چرا تعویض باتری سمعک شارژی یک مشکل نسبتاً بزرگ تلقی می‌شود؟ اولاً فاصله زمانی تعویض باتری اغلب بسیار کم است و فرد باید دائماً فکر تعویض باتری باشد، دوماً باتری سمعک بسیار کوچک است و برای افراد سالخورده که مشکلات حرکتی یا ضعف بینایی دارند تعویض آن دشوار خواهد بود. بعد از خرید سمعک شارژی کافیست شما خود دستگاه را به پریز برق متصل کنید و صبر کنید تا در زمان موردنظر شارژ آن انجام شود. انواع جدید و استاندارد سمعک‌های شارژری فقط به یک بار شارژ در روز نیاز دارند.

سمعک شارژی یا سمعک قابل شارژ چیست

امروزه خرید اینترنتی سمعک شارژی از وبسایت‌های معتبر و تخصصی امکان‌پذیر شده است و ما در نیک‌آوا مفتخریم که اعلام کنیم با کلینیک تخصصی شنوایی سنجی آماده ارائه خدمات شنوایی سنجی و کاردرمانی و فروش سمعک شارژی به شما عزیزان به شکل حضوری نیز هستیم. برای قیمت سمعک شارژی می‌توانید به سایت نیک آوا سر بزنید.

انواع سمعک شارژی

سمعک‌های شارژی لیتیوم یون

در این نوع از سمعک‌ها باتری پلمپ شده است و امکان تعویض آن وجود ندارد، اتصال آن به شارژ بسیار ساده است و 5 ساعت در روز می‌تواند کار کند. سمعک‌های لیتیوم از استاندارد یک بار شارژ در روز پیروی می‌کنند. نکته بسیار مهم در استفاده از این نوع سمعک آن است که لیتیوم ماده‌ای سمی و آتش‌زا است پس باید از محفظه آن مراقبت کرد.

سمعک شارژی بدون نیاز به باتری

در واقع سمعک‌های شارژی بدون نیاز به باتری، اغلب یک محفظه برای شارژ دارند که کافیست سمعک را دقیقاً به همان شکلی که روی گوش قرار می‌دهید روی محفظه قرار دهید، این بخش مانند منبع الکتریکی به پریز برق متصل می‌شود و فرایند شارژ آغاز می‌گردد. شارژ این نوع از سمعک برای افراد سالخورده بسیار ساده و راحت است.

سمعک‌های شارژی نقره روی

ترکیب دو فلز نقره و روی نوع جدیدی از باتری‌های قابل شارژ را بوجود آورده است. شرکت ZPower ایده جدیدی را به بازار آورد که در آن سمعک‌های عادی می‌توانند از باتری شارژی استفاده کنند، این سیستم‌ها به عنوان یک محصول مونتاژشده به فروش نمی‌رسند. 

سمعک شارژی با باتری قابل شارژ

بخش باتری و تغذیه سمعک در این نوع سمعک‌ها پلمپ نیست، یعنی یا سمعک عادی با باتری جدید و قابل شارژ هستند یا سمک شارژی که بخش باتری آن باید به شکل جداگانه شارژ شود. اگر به هر دلیلی باتری را به شارژ متصل نکنید کافیست از یک باتری دیگر استفاده کنید.

باتری سمعک شارژی

ساختار تغذیه الکتریکی سمعک با دیگر وسایل رایج الکتریکی تفاوت‌های زیادی دارد، از این رو یافتن باطری قابل شارژی که برای سمعک مناسب باشد کار نسبتاً دشواری است. در حال حاضر دو نوع باتری سمعک قابل شارژ در بازار متداول‌تر است که می‌توان از آن‌ها برای سمعک استفاده نمود:

  1. NICHEL-METAL HYDRID (NIMH)
  2. SILVER-ZINC(AGZN)

نکته مهم : ظرفیت باتری‌های AGZN دوبرابر NIMH است ولی قیمت آن‌ها بسیار بالا بوده و در حدود چند صد دلار است.

معرفی بهترین سمعک قابل شارژ

باتوجه به رشد روزافزون سمعک‌های شارژی برندهای مختلفی پا به عرصه تولید این نوع سمعک گذاشته‌اند، برای مثال، ویدکس دانمارک، هانساتون آلمان، اتیکن دانمارک، زیمنس آلمان و.... همگی دارای انوع مختلفی از سمعک‌های شارژی و به‌روز هستند. در این میان سمعک‌های زیمنس به دلیل کیفیت و اعتبار برند، شهرت بیشتری دارند. زیمنس امروز بیشتر از سیصد و شصت هزار نیرو دارد که عمده فعالیت آن‌ها در زمینه تجهیزات برقی است.

قیمت سمعک‌های شارژی در انواع مختلف

باتوجه به این مورد که سمعک و کلیه تجهیزات وابسته به آن وارداتی است، قیمت آن تا حد زیادی وابسته به شرایط ارزی است. با این وجود قیمت سمعک‌های ساده و آنالوگی فقط چهارصد و پنجاه هزار تومان است، سمعک‌های هوشمند که در یک ثانیه حدود بیست میلیون آنالیز را انجام می‌دهند ازحدود قیمت دو میلیون تومان شروع می‌شود. عوامل تاثیرگذار در قیمت سمعک زیاد است، برای مثال انواع برندها، نوع باتری، مرئی یا نامرئی بودن، تحت پوشش بیمه قرار گرفتن، مقاومت در برابر آب و داخل گوشی یا پشت گوش و... پس بهتر است تهیه و خرید سمعک با نظر پزشک انجام شود. قیمت سمعک‌ می‌تواند تا بیست میلیون تومان هم برسد. مدل رایجی از سمعک‌ها با برند اتیکن بین یک میلیون تا پنج میلیون تومان قیمت دارد ولی مدل مشابه زیمنس ممکن است تا نزدیک به ده میلیون تومان هم قیمت داشته باشد. حتماً دقت کنید که بین کیفیت صدای شنیده شده با قیمت دستگاه رابطه مستقیم برقرار است.

جهت آگاهی از قیمت انواع سمعک کلیک کنید.