نکاتی برای عادت کردن به سمعک

اگر برای اولین بار است که از سمعک استفاده می کنید، چند هفته طول می کشد که به سمعک عادت کنید و حتی ممکن است افرادی که سابقه ی استفاده از سمعک را نیز دارند دو الی سه هفته زمان ببرد که به صدای جدید عادت کنند. در کل اگر برای اولین بار است که از سمعک استفاده می کنید، دانستن این نکات حائز اهمیت خواهد بود:

هفته های اول استفاده از سمعک، از شنیدن همه ی صداهایی که از دست داده اید، شگفت زده خواهید شد! مهم این است که نگرش مثبت خود را حفظ کنید تا به تدریج به شرایط جدید عادت کرده و در نهایت از خوب شنیدن لذت ببرید. جهت دستیابی به عادت پذیری به سمعک، به این نکته ها توجه کنید:

صبور باشید

از دست دادن حس شنوایی یک فرایند تدریجی است که در طی سالیان متمادی رخ می دهد. هنگامی که برای اولین بار از سمعک استفاده می کنید، با حجم زیادی از صداها روبرو خواهید شد و صداهای محیطی ممکن است برایتان بلند به نظر برسند. بنابراین، بایستی به سیستم شنوایی خود فرصت دهید تا خود را با شرایط جدید وفق دهد. در نهایت اصوات محیطی که در ابتدا بلند به نظر می رسیدند در پس زمینه محو خواهند شد.

به تدریج شروع کنید

ممکن است در ابتدا در شنیدن صداهای گفتاری آهسته یا شنیدن در محیط های پر سر و صدا مشکل داشته باشید. مهم این است که ثابت قدم باشید، به تدریج شروع کنید، آهسته و پیوسته. سیستم شنوایی شما به مرور زمان به شرایط جدید تطبیق می یابد و توانایی شنیداری شما در تمام محیط ها بهتر خواهد شد.

تمرین کنید

اگر از دست دادن حس شنوایی در یک دوره زمانی طولانی مدت رخ دهد، عدم وجود صدا ممکن است به بخشی از شیوه زندگی تبدیل شود. بنابراین، با گذشت زمان و تمرین شنیدن در محیط های شنیداری مختلف، اصوات جدید در مغز شما کدگذاری می شوند و در نهایت از خوب شنیدن لذت خواهید برد.

همچنین بخوانید
ساکشن گوش یکی از راه های جرم گیری گوش است که روند انجام آن در اینجا گفته شده است. آیا ساکشن گوش دردناک است؟ مراقبت های بعد از انجام ساکشن گوش چیست
اصلا نگران نباشید این سمعک- این سمعک به معنای استفاده از دو گوش مانند کار یکه از ابتدا میکردیم است.باید بگوییم سمعک دوگوشی به جز هزینه خرید دو سمعک خیلی بهتر از تجویز یک سمعک است.
فن آوری Tinnitus SoundSupport: این تکنولوژی با امکان ارائه ی انواع اصوات پهن باند، باریک باند و اصوات پوشاننده با تم صدای اقیانوس امروزه در رده ی برترین تکنولوژی های سرکوب وزوز در دنیا قرار دارد.
مایکان زیمنس در فیلتر کردن نویزهای ناخواسته و ارائه ی صدایی طبیعی و با کیفیت سرآمد است. این فن آوری گفتار و سر و صدای زمینه را پردازش و از هم جدا می کند و وضوح گفتار را به حداکثر می رساند.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha