تجویز سمعک

بر اساس قوانین وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی ایران تنها مرجع مجاز برای تجویز و تنظیم سمعک متخصصان شنوایی شناسی با مدرک دانشگاهی می باشند. کلینیک سمعک نیک آوا با بهره گیری از متخصصان شنوایی با مدرک دکتری تخصصی شنوایی شناسی از دانشگاه علوم پزشکی تهران و تجهیزات پیشرفته REM  توانسته است گامی در راستای ارائه خدمات و یاری رسانی به جامعه کم شنوا بردارد. متخصص شنوایی پس از ارزیابی جامع و دقیق شنوایی و معاینه گوش بر اساس نوع و میزان کم شنوایی، سن، موقعیت اجتماعی، نیازهای فرد کم شنوا و البته بودجه وی، از بین سمعک های متنوع و متعدد سمعک مناسبی را برای فرد کم شنوا تجویز می کند. ادیولوژیست بر اساس نتایج ارزیابی شنوایی و معاینه ی گوش، سبک زندگی و ترجیحات شخصی فرد کم شنوا سمعک مناسب را تجویز می کند. پس از انتخاب سمعک مناسب از گوش بیمار قالب اولیه تهیه می شود که خمیر مخصوصی است که پس از حدود ده دقیقه سفت شده و به شکل کانال گوش بیمار می شود. این مرحله بدون درد است و خطری برای گوش بیمار ندارد. بعد از این مرحله، قالب گرفته شده از گوش بیمار به لابراتوار ساخت ارسال می شود که معمولا یک هفته این مرحله زمان می برد. پس از آماده شدن قالب سمعک پشت گوشی و یا ساخت سمعک داخل گوشی، جلسه ای برای تحویل سمعک تعیین می شود. در این جلسه سمعک بر اساس کم شنوایی بیمار تنظیم می شود. معمولا عادت پذیری به سمعک چند هفته ای زمان می برد که فرد کم شنوا به شنیدن صداهای جدید عادت کند. مهم این است که فرد کم شنوا نگرش مثبت خود را حفظ کند. در این مرحله فرد باید صبور باشد، به تدریج شروع و تمرین کند. با سپری شدن زمان، صداهای محیطی و مزاحم که در ابتدا بلند شنیده می شدند در پس زمینه محو می شوند و با کدگذاری اصوات جدید در مغز، فرد کم شنوا از شنیدن صداهای گفتاری و جدید لذت خواهد برد.

برای آگاهی از قیمت انواع سمعک کلیک کنید.

همچنین بخوانید
متخصص شنوایی پس از ارزیابی جامع و دقیق شنوایی و معاینه گوش بر اساس نوع و میزان کم شنوایی، سن، موقعیت اجتماعی، سبک زندگی، ترجیحات و تجارب قبلی و البته بودجه ی شما، از بین سمعک های متنوع و متعدد سمعک مناسبی را برای شما انتخاب می کند.
تمامی سمعک های تجویز شده از دو سال گارانتی بی قید و شرط بین المللی، پنج سال تنظیم و کنترل شنوایی رایگان و ده سال خدمات پس از فروش برخوردار هستند.
تنظیم سمعک از اهمیت بالایی برخوردار است و چنانچه سمعک به درستی توسط ادیولوژیست برای فرد کم شنوا تنظیم نشود، نه تنها هیچ کمکی به وی نمی کند بلکه به شنوایی نیز آسیب می رساند. در این جلسه ادیولوژیست با اتصال سمعک به کامپیوتر، سمعک را بر اساس کم شنوایی شما تنظیم می کند. در پایان این جلسه نحوه نگهداری و استفاده و تعویض باتری سمعک توضیح داده می شود.
برای تمامی بیمه ها تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده است و مدارک مورد نیاز بیمه‌ها در اختیار مراجعه کنندگان قرار داده می شود.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha